MX-5 NC automatyczna skrzynia biegów
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Cześć Wszystkim
Planuję zakup MX-5 NC i oprócz wersji z manualem trafiłem na kilka egzemplarzy z automatyczna skrzynią biegów z możliwością zmiany biegów przy kierownicy. Czy ktoś ma jakies doświadczenie z eksploatowania takiej skrzyni? Czy w razie usterki jest to droga zabawa? Z góry dziękuję za wszelkie informacje
Planuję zakup MX-5 NC i oprócz wersji z manualem trafiłem na kilka egzemplarzy z automatyczna skrzynią biegów z możliwością zmiany biegów przy kierownicy. Czy ktoś ma jakies doświadczenie z eksploatowania takiej skrzyni? Czy w razie usterki jest to droga zabawa? Z góry dziękuję za wszelkie informacje
Poszukaj na forum, jest kilka opinii użytkowników. Ja NC z tą skrzynią zrobiłem kilka tys km i bardzo dobrze ją wspominam. Jest to klasyczny automat, więc o awaryjność nie ma się co martwić.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Alex
- Donator
- Posty: 4592
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Niestety automat średnio współgra z charakterem mx5. Miałem okazję jeździć ND RF z tą skrzynia (ponoć taka sama jak w NC) i było to trochę dziwne. Brak ciągłego zajęcia dla lewej stopy i prawej dłoni. Z ulga wróciłem do swojej NA Ale jeśli komuś to nie przeszkadza to czemu nie
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Milaskow, musisz się przejechać manualem i automatem i będziesz wiedział co wolisz. Kwestia indywidualnych preferencji.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- kamilsloma
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 wrz 2016, 7:43
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Wwa
Ja tylko dodam, ze na pewno bedzie trudniej pozniej sprzedac taki samochod bo ciesza sie one mniejszym zainteresowaniem. Ewentualnie w druga stronę, masz wieksze pole do negocjacji jezeli masz juz na oku jakas i troche juz wisi
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Osobiście mam już czwarty samochód (daily) z automatem i wiem, że następny też będzie miał automat. Mówię o samochodach do normalnej codziennej miejskiej jazdy i do stania w korkach. Jeśli tylko do tego będziesz używał mxpiątki (w co pewnie sam nie do końca wierzysz) to być może "będzie pan zadowolony".
Ale naukowo stwierdzonym faktem jest, że automat - zwłaszcza w tego typu samochodzie - odbiera większość frajdy z jazdy i jako posiadacz mxa z manualem zdecydowanie odradzam Ci tak drastycznego kroku jak kupowanie samochodu do zabawy który nie będzie dawał zabawy...
I jeszcze jedno. O zmianie biegów manetkami przy kierownicy zapomnij bo działa to (przynajmniej tak było w moich dotychczasowych samochodach) jak w zabawce PlayStation i z pewnością już po pierwszej jeździe przestaniesz tego używać.
Ale naukowo stwierdzonym faktem jest, że automat - zwłaszcza w tego typu samochodzie - odbiera większość frajdy z jazdy i jako posiadacz mxa z manualem zdecydowanie odradzam Ci tak drastycznego kroku jak kupowanie samochodu do zabawy który nie będzie dawał zabawy...
I jeszcze jedno. O zmianie biegów manetkami przy kierownicy zapomnij bo działa to (przynajmniej tak było w moich dotychczasowych samochodach) jak w zabawce PlayStation i z pewnością już po pierwszej jeździe przestaniesz tego używać.
- Peecer
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Panowie i koledzy. Mam i zachwalam. Jak ktoś potrzebuje do upalania i bokami latania to absolutnie odradzam. Jak ktoś potrzebuje do jazdy zwykłej ale z otwartym dachem to nie mam nic do dodania..... Dla mnie bajka. Miasto absolutny luz i brak machania lewarkiem (typowy leniwiec i kolano pasażerki), trasa - nie ma przecież znaczenia większego czy masz manual czy aut. - i tak i tak lecisz na wysokim biegu. Wyprzedzanie przy tych V - brak problemow. Może jestem już stary - ale tylko do zabawy rozpatrywałbym manualna. (Niby na to wskazuje charakter auta - ale trzeba spojrzeć kto czego szuka i oczekuje).
Sprzedaż - mam ciagle pytających o sprzedanie. Owszem będzie pewnie odrobine trudniej - ale jak dbasz tak masz. Takich jak ja leniwych nie brakuje. Więc o to zmartwienia nie mam.
Ot i straszny automat - wiadomo, każdy chwali co ma. Ale nie żałuje kupna automatu. Mozne czasem tylko ułamek sekundy, gdy na zlocie kazdy przed Tobą z kopytka kopnie i bokiem pójdzie. Ale za ten ułamek - mimo wszystko wole komfort jazdy po trasach, które robię i ta wygoda dla mnie jest bezcenna. Czy to Alpy, Pireneje, Tatry, dróżki Mazurskie, trasy Norweskie, plaże Portugalii, nigdzie nie poczułem braku manualnej skrzyni.
W drugim aucie mam manuala i tu mam żal, że nie automat. Machanie w mieście i po trasie mnie osobiście już męczy. Dlatego uważam, że każdy powinien patrzeć pod siebie a nie po opiniach. Ty będziesz jeździł nie opiniujący i wydający wyroki co lepsze. Na to zwróć uwagę podczas decyzji.
Sprzedaż - mam ciagle pytających o sprzedanie. Owszem będzie pewnie odrobine trudniej - ale jak dbasz tak masz. Takich jak ja leniwych nie brakuje. Więc o to zmartwienia nie mam.
Ot i straszny automat - wiadomo, każdy chwali co ma. Ale nie żałuje kupna automatu. Mozne czasem tylko ułamek sekundy, gdy na zlocie kazdy przed Tobą z kopytka kopnie i bokiem pójdzie. Ale za ten ułamek - mimo wszystko wole komfort jazdy po trasach, które robię i ta wygoda dla mnie jest bezcenna. Czy to Alpy, Pireneje, Tatry, dróżki Mazurskie, trasy Norweskie, plaże Portugalii, nigdzie nie poczułem braku manualnej skrzyni.
W drugim aucie mam manuala i tu mam żal, że nie automat. Machanie w mieście i po trasie mnie osobiście już męczy. Dlatego uważam, że każdy powinien patrzeć pod siebie a nie po opiniach. Ty będziesz jeździł nie opiniujący i wydający wyroki co lepsze. Na to zwróć uwagę podczas decyzji.
Nie zgadzam się z tym, że automat zabiera całą frajdę z jazdy. Chyba zmiana biegów nie jest wszystkim co oferuje mx-5?
Co do problemu ze sprzedaza to niby mniej osób szuka automatu, a z drugiej strony są tacy, którzy szukają tylko i wyłącznie automatu. Biorąc pod uwagę znikomą podaż takich egzemplarzy, nawet wyższa cena nie będzie problemem dla takiego klienta.
Przejedź się sam automatem i manualem i zdecydujesz co Ci bardziej pasuje.
Co do problemu ze sprzedaza to niby mniej osób szuka automatu, a z drugiej strony są tacy, którzy szukają tylko i wyłącznie automatu. Biorąc pod uwagę znikomą podaż takich egzemplarzy, nawet wyższa cena nie będzie problemem dla takiego klienta.
Przejedź się sam automatem i manualem i zdecydujesz co Ci bardziej pasuje.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Peecer
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
I tu się muszę zgodzić bez dwóch zdań.... Ale mnie "Pan Panie Fifkers zaimponiłeś....." żartobliwie piszącFifkers pisze: ↑09 sty 2019, 17:19Nie zgadzam się z tym, że automat zabiera całą frajdę z jazdy. Chyba zmiana biegów nie jest wszystkim co oferuje mx-5?
Co do problemu ze sprzedaza to niby mniej osób szuka automatu, a z drugiej strony są tacy, którzy szukają tylko i wyłącznie automatu. Biorąc pod uwagę znikomą podaż takich egzemplarzy, nawet wyższa cena nie będzie problemem dla takiego klienta.
Ale ująłeś w dwóch zdaniach to co ja naprodukowałem w kilkunastu. THX
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Już dwie osoby spotkałem, o takie: "Hej masz Miatę? Świetne auto, szkoda, że tak ciężko kupić dobrą sztukę z automatem. A jak już jest jakieś PRHT "nie-ze-Stanów" to kosztuje więcej niż SLK... "
Powodzenia w poszukiwaniach.
PS. Dla mnie NB to pierwszy manual od 13 lat
Powodzenia w poszukiwaniach.
PS. Dla mnie NB to pierwszy manual od 13 lat
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Cóż po 30tyś km w ND MT, i 6.5tyś ND AT stwierdzam że: AT trzeba nauczyc sie jezdzic, kto nie ma dupowo daily wozu z AT, ma tym trudniej i krotkotrwaly kontakt z mx5 w AT moze faktycznie dawac dziwne odczucia.
Ale ja osobiscie 90% jezdze na lopatkach, nikt mi nie wmowi ze ta skrzynia jest zbyt wolna, a frajda z downshiftow z wszechobecnym miedzygazem na wydechu aftermarket to cos o czym mozna pomarzyc w MT, bo tak czysto i rowno niestety dziala tylko AT.
Nie wyobrazam sobie mx5 do funu turystcznego w MT juz, bo i po co. Jedyny powod dla MT dzisiaj to bylby dla mnie track day-> choc majac tylko jedno auto do zabawy ktorym jezdze 90% w cywili a nie na torze, dalej wybiore AT. Dla dwoch/trzech trackdayow chetnie poklikam lopatkami- dla mnie to swietna sprawa, wygoda. Majac pierwsze ND z nastawieniem ze tym razem bede uzywal mx’a jak najwiecej, a nie jako 3-4 auto w domu, nic mi bardziej nie psulo uciechy z jazdy niz machanie lewarkiem.... nic a nic mi w nim bardziej nie przeszkadzalo, bo w jezdzie na co dzien, jest to meczace- automat zbiera ta cala robote i daje od siebie pare innych ciekawych argumentow!
Ja tam polecam AT z czystym sumieniem i czekam na RF2 AT2 + LSD.
Ale ja osobiscie 90% jezdze na lopatkach, nikt mi nie wmowi ze ta skrzynia jest zbyt wolna, a frajda z downshiftow z wszechobecnym miedzygazem na wydechu aftermarket to cos o czym mozna pomarzyc w MT, bo tak czysto i rowno niestety dziala tylko AT.
Nie wyobrazam sobie mx5 do funu turystcznego w MT juz, bo i po co. Jedyny powod dla MT dzisiaj to bylby dla mnie track day-> choc majac tylko jedno auto do zabawy ktorym jezdze 90% w cywili a nie na torze, dalej wybiore AT. Dla dwoch/trzech trackdayow chetnie poklikam lopatkami- dla mnie to swietna sprawa, wygoda. Majac pierwsze ND z nastawieniem ze tym razem bede uzywal mx’a jak najwiecej, a nie jako 3-4 auto w domu, nic mi bardziej nie psulo uciechy z jazdy niz machanie lewarkiem.... nic a nic mi w nim bardziej nie przeszkadzalo, bo w jezdzie na co dzien, jest to meczace- automat zbiera ta cala robote i daje od siebie pare innych ciekawych argumentow!
Ja tam polecam AT z czystym sumieniem i czekam na RF2 AT2 + LSD.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Podpisuję się pod słowami przedmówcy. Miałem NCka z automatem przez rok i byłem w tym aucie i skrzyni zakochany (a wówczas był to jedyny samochód w moim garażu, który nie posiadał manuala - byłem w owym czasie powszechnie znanym hejterem wszelkich automatów ). Jeździłem wyłącznie w trybie manualnej zmiany biegów manetkami i uważam, że w fantastycznie skręcającej MX-5'ce można się od tego rozwiązania uzależnić, bo pozwala ono mocniej skupić się na prowadzeniu i optymalnej linii przejazdu.
Bardziej od przesiadki z auta z manualem do MX-5'ki z automatem, bałbym się przesiadki z auta z dobrym automatem, do MX-5'ki AT. Automaty montowane w MX-5 nie grzeszą szybkością, a w porównaniu do współczesnych skrzyń produkcji np. ZF'a, są wręcz żenująco wolne.
Bardziej od przesiadki z auta z manualem do MX-5'ki z automatem, bałbym się przesiadki z auta z dobrym automatem, do MX-5'ki AT. Automaty montowane w MX-5 nie grzeszą szybkością, a w porównaniu do współczesnych skrzyń produkcji np. ZF'a, są wręcz żenująco wolne.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Dżunior, oczywiscie ze masz racje, nawet swieta jezeli na stol wjezdzaja skrzynie 7-8 biegowe, dwusprzeglowe, hydrauliki itp. To są i maja byc rozwiazania szybsze od czlowieka, za odpowiedni hajs, wazace odpowednio 2x wiecej od skrzyni w mx5.... itd. Mazdowskie at to zwykla skrzynia wspomagana elektronika i już lecimy.
nie moge sie jednak zgodzic z wendrujaca nie podparta czesto doswiadczeniem opinia, ze skrzynia NC/ND AT jest olaboga gorsza od manuala w tym aucie ze wzgledu na szybkosc zmiany biegu. Nope. Nie tedy droga. Przysieszenia mx5 tez nie porownujemy do sportowych aut przez duze S z wiadomych wzgledow, ani drogi hamowania itd.
nie moge sie jednak zgodzic z wendrujaca nie podparta czesto doswiadczeniem opinia, ze skrzynia NC/ND AT jest olaboga gorsza od manuala w tym aucie ze wzgledu na szybkosc zmiany biegu. Nope. Nie tedy droga. Przysieszenia mx5 tez nie porownujemy do sportowych aut przez duze S z wiadomych wzgledow, ani drogi hamowania itd.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
- pavlacos
- Donator
- Posty: 681
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
popieram
o dziwo chyba jestem jakimś wyjątkiem, bo ja akurat szukałem z automatem i się nie udało.
natomiast kryterium poszukiwania bym zaczął od dobrego egzemplarza, skrzynia na drugi plan
o dziwo chyba jestem jakimś wyjątkiem, bo ja akurat szukałem z automatem i się nie udało.
natomiast kryterium poszukiwania bym zaczął od dobrego egzemplarza, skrzynia na drugi plan
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Zgadzam się, tym bardziej że użytkuję obecnie egzemplarz od kolegi Fifkersa też miałem obawy, że w sumie jak kupuje auto, którym można polatać bokiem a do tego mam automat, to jakoś nie pasuje. Po ponad 2 latach jeżdżenia po mieście (95%), wyjazdów w góry(3%) i trochę jeżdżenia dla przyjemności (2%) mogę stwierdzić, że baaardzo się cieszę, że mamy AT nie jestem aktywnym użytkownikiem na forum, na track-day nie byłem, ale radość z jazdy każdego dnia i w każdej pogodzie mam ogromną a jak chce ruszyć bokiem, to wciskam pedał gazu i dla mnie wystarczy.Fifkers pisze:Nie zgadzam się z tym, że automat zabiera całą frajdę z jazdy. Chyba zmiana biegów nie jest wszystkim co oferuje mx-5?
Co do problemu ze sprzedaza to niby mniej osób szuka automatu, a z drugiej strony są tacy, którzy szukają tylko i wyłącznie automatu. Biorąc pod uwagę znikomą podaż takich egzemplarzy, nawet wyższa cena nie będzie problemem dla takiego klienta.
Przejedź się sam automatem i manualem i zdecydujesz co Ci bardziej pasuje.
Może przyda się komuś ta opinia