Dystanse i rolowanie nadkoli w NC

Potrzeba info

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Świder
Posty: 13
Rejestracja: 09 sie 2018, 12:45
Model: NC
Wersja: Niseko

16 sie 2018, 21:47

Witam wszystkich forumowiczów,

to mój pierwszy post, chciałem się przy okazji przywitać :)

A przechodząc do sedna - w zeszłym tygodniu zostałem świeżo upieczonym posiadaczem Miaty NC, odkupiona od forumowicza jqb ! Auto super, jestem zachwycony prowadzeniem i zwrotnością tego auta, auto ma już zawias B12 ProKit oraz grubsze staby od RX8, normalnie zawsze przykładam najwięcej uwagi do mechaniki, wygląd jest na drugim miejscu, tutaj mechanika jest póki co bardzo OK, więc jedyne co mnie w oczy kłuje to te koła trochę schowane w nadkolach :lol:

Chciałbym wsadzić dystanse 22 lub 25mm i tutaj potrzebuje porady, co lepiej aby nie obcierało przy tym zawiasie. Czy rolowanie nadkoli to mus ? Czy możecie mi polecić kogoś w Warszawie ? Czy robota prosta i wypożyczyć sobie maszynkę ?

Bedę wdzięczny za wszelkie sugestie !
Załączniki
Kruszynka&K.jpg
Kruszynka&K.jpg (1.11 MiB) Przejrzano 2628 razy
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

16 sie 2018, 23:53

Miałem kiedyś ten sam problem w NC że po obniżeniu seryjne koła wpadły do środka... Zmieniłem felgi na 7,5" z ET45 i było idealnie. Może lepiej założyć dystanse 15mm?
Awatar użytkownika
Świder
Posty: 13
Rejestracja: 09 sie 2018, 12:45
Model: NC
Wersja: Niseko

17 sie 2018, 9:54

Chciałbym uniknąć zmiany szpilek, wolałbym trochę większy dystans przykręcany, felgi póki co chce również zostawić seryjne - od razu zapytam - jakie jest seryjne ET ?

Masz może jakieś foto jak to wyglądało ?
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

17 sie 2018, 11:27

Dzisiaj będę u kumpla rolował nadkola w NB. Wypowiem się jak to idzie. Osobiście się nie boję, bo to nie moja fura...
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

17 sie 2018, 14:40

Na seryjnych felgach ET jest 55, jeżeli chcesz dystanse to 25, bo takie zakrywają fabryczne szpilki. Przy oponie federal 215/45/17 trzeba pozaginać wtedy ranty w błotnikach. Kolega Rockatansky tak robił, poszukaj wątków z jego NCfl (miał dwie). Możesz też zmienić felgę na taką z mniejszym ET jak ja. Mam felgę 17/8 ET 45, opona federal 215/45, gwint i nie musiałem rolować.
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2186
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

17 sie 2018, 17:32

To trochę zależy od charakterystyki zawieszenia - ja przeszedłem przez 2 gwinty i na pierwszym nawet na najmiększym ustawieniu 17x8 ET38 nie tarło, drugi ma chyba większy zakres pracy i to samo koło z tą samą oponą (GY F1 215/45) już przyciera bez rolki.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

18 sie 2018, 9:03

Co do rolowania, to delikatnie, ostrożnie, grzać i patrzeć co się robi i da radę zrobić samemu. Wczoraj się udało zadołować bez strat w sprzęcie.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
Świder
Posty: 13
Rejestracja: 09 sie 2018, 12:45
Model: NC
Wersja: Niseko

24 sie 2018, 19:50

To tak dla potomnych... :)

Felgi seria Niseko, zawias B12, geometria flyin' miata, dystanse przykrecane 25mm i... przod nie obciera, rolowanie nie potrzebne.

Tył natomiast przy ugieciu zawieszenia okolo 1mm luzu między opona a nadkolem wiec ranty lekko podrolowane.

Mam nadzieję że się przyda info :) Obrazek

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4674
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

24 sie 2018, 22:14

Masz więcej fotek?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Świder
Posty: 13
Rejestracja: 09 sie 2018, 12:45
Model: NC
Wersja: Niseko

24 sie 2018, 22:33

Nie mam, a cos dokladnie chciałbyś zobaczyć?

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4674
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

24 sie 2018, 22:41

Chodzi mi o fotki samego samochodu po montażu dystansów.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Świder
Posty: 13
Rejestracja: 09 sie 2018, 12:45
Model: NC
Wersja: Niseko

24 sie 2018, 22:44

To po weekendzie zrobię i wrzucę posta, jest dużo lepiej :)

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Świder
Posty: 13
Rejestracja: 09 sie 2018, 12:45
Model: NC
Wersja: Niseko

27 sie 2018, 16:22

Tak to wygląda :)
Załączniki
20180827_170810.jpg
20180827_170810.jpg (918.49 KiB) Przejrzano 2416 razy
20180827_170836.jpg
20180827_170836.jpg (699.95 KiB) Przejrzano 2416 razy
nygus7
Posty: 18
Rejestracja: 06 lip 2009, 10:13
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Gdańsk

27 sie 2018, 21:32

A jak Ci się jeździ na takich dystansach?
Zmienia się punkt obrotu przednich kół, kierownica chodzi ciężej?
I jak jest na koleinach?
Obrazek
Awatar użytkownika
Świder
Posty: 13
Rejestracja: 09 sie 2018, 12:45
Model: NC
Wersja: Niseko

27 sie 2018, 22:21

Tak, to prawda, dokładając dystanse zmieniłem scrub radius, większe momenty sił działają na oponę i przenosi się to dalej na kierownice, ale... tutaj jest wspomaganie i powiem szczerze, że przez to nie czuje praktycznie żadnej różnicy w prowadzeniu. Na koleinach również nie czuje różnic, przeważnie staram się omijać tak jak robiłem to wcześniej :)

Z racji, że lubię sobie podywagować i interesuje się dynamiką pojazdów to... auto ma w tej chwili rozstaw kół większy o 5cm, zmniejszam przez to transfer masy podczas skrętu co zwiększa przyczepność, na minus jest na pewno zwiększona masa nieresorowalna - na drodze jednak jako amator nie jestem w stanie tego wyczuc, auto mam od 2 tyg i po chwili wleciały dystanse :)

Mam w planach wykonać uproszczony model zawieszenia i policzyć to wszystko, zobaczyć jak wyjdzie i pomyślę co dalej, jeśli kogoś to interesuje to zrobiłem już coś takiego do przedniego zawiasu w swoim innym samochodzie - można rzucić okiem tutaj - http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 137710&hl=
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

30 sty 2020, 19:59

Odgrzebuje temat.
Jak wyglada sprawa bezpieczeństwa urzywania takich grubych dystansów z własnymi szpilkami?
Chodzi mi oto ze kolo tak naprwde trzyma sie na szpilkach zatopionych w aluminium...
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 231
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

30 sty 2020, 20:36

Dobre dystanse stanowią jedność z felgą poprzez właściwe szpilki i osadzenie. Bardziej bym się martwił o łożyska.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

31 sty 2020, 16:03

Ani felga ani dystans nie trzymają się na szpilkach a na kołnierzu na piaście oraz kołnierzu w dystansie (chyba że kupisz jakiś badziew bez kołnierza to powodzenia).

Połowa rxklubu jeździ na dystansach polskiej marki dystom i nic się z tym nie dzieje, sam też jeden sezon przejeździłem i mogę polecić. Z tego co wiem to nawet w drifcie latają na dustansach od dystomu i nikt nie narzeka ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
siwydh
Posty: 30
Rejestracja: 03 maja 2019, 21:42
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: łódź

13 mar 2020, 23:21

mialem w nb dystanse 30mm upalalem to auto i nic sie nie urwalo teraz w nc też kupie pewnie 25mm poza wygladem lepszym nie odczowam roznicy ;)
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

17 mar 2020, 17:10

Pytanie, czy dystanse 22mm z dystom.pl wejdą pod nc? zakryją ori szpilki?
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1056
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

18 mar 2020, 2:44

Skoro w rexie pasują to i tu powinny. Jakby ktoś chciał to mam komplet który mi został po rx8.
Obrazek
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

18 mar 2020, 5:11

Malcolm_x pisze:
17 mar 2020, 17:10
Pytanie, czy dystanse 22mm z dystom.pl wejdą pod nc? zakryją ori szpilki?
O 1 mm za mało ;) musisz kupić następny wymiar tj. 25 mm by szpilki się prawilnie pochowały.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

18 mar 2020, 6:17

Fiveopac pisze:
18 mar 2020, 5:11
Malcolm_x pisze:
17 mar 2020, 17:10
Pytanie, czy dystanse 22mm z dystom.pl wejdą pod nc? zakryją ori szpilki?
O 1 mm za mało ;) musisz kupić następny wymiar tj. 25 mm by szpilki się prawilnie pochowały.
Tak tez myslalem :) Dzieki five!
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

18 mar 2020, 6:23

Malcolm_x pisze:
18 mar 2020, 6:17
Fiveopac pisze:
18 mar 2020, 5:11
Malcolm_x pisze:
17 mar 2020, 17:10
Pytanie, czy dystanse 22mm z dystom.pl wejdą pod nc? zakryją ori szpilki?
O 1 mm za mało ;) musisz kupić następny wymiar tj. 25 mm by szpilki się prawilnie pochowały.
Tak tez myslalem :) Dzieki five!
Jakby tył obcierał to wpadnij z browcem to podwinę ci lekko rant błotnika :kciuk:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Malcolm_x
Donator
Donator
Posty: 520
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:46
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: poznań

18 mar 2020, 10:56

Fiveopac pisze:
18 mar 2020, 6:23
Jakby tył obcierał to wpadnij z browcem to podwinę ci lekko rant błotnika :kciuk:
Mozesz byc pewny ;) :evil:
ODPOWIEDZ