(NC) Dymi z rury na wysokich obrotach i jakie świece 1,8

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

BigicZ87
Posty: 33
Rejestracja: 23 kwie 2009, 12:20

07 sie 2018, 18:18

Witam.
Tym razem stałem się posiadaczem srebrnej strzały MX5 NC(później zrobię fotki i założę temat, ale wpierw chciałbym ogarnąć auto technicznie).
Auto udało mi się kupić okazyjnie, ale od handlarza(więc to nie okazja :D po powrocie do domu okazało się że jest kilka rzeczy do naprawy).
Handlarz zapewniał mnie o tym że wymienił świece na nowe, jednak po ich wykręceniu są całe czarne i nie wiem jakie wybrać teraz(motor 1,8)?
Druga sprawa, że auto dymi na wysokich obrotach tak od 3,5.
Do tego wywala błąd mianowicie sonda lambda.
Wymieniłem olej, bo starego było tylko 2l....
Wiem, że auto długo stało możliwe że gdzieś zebrał się nagar?
Proszę o pomoc, bo sezon w pełni a auto stoi u mechanika.
Pozdrawiam
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

07 sie 2018, 18:33

Dymi na czarno?

Problem ze składem mieszanki. Czyli pierwsza lambda do weryfikacji. Sprawdzenie czy jest katalizator. Sprawdzenie drugiej lambdy. Do tego odpiąłbym akumulator, żeby ECU straciło adaptację i zobaczył co się zmieni.

Edit:
Ilość zlanego oleju to bardzo zły znak, ale szkoda się tym przejmować, bo i tak nic się z tym nie zrobi.
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

07 sie 2018, 21:56

Świece powinny być irydowe więc starczaja na 100.000 km.. jak wykrecales to odczytaj jakie Ci zamontował.. one mają albo dwie albo jedna elektrodę... zobacz jaki jest jej stan..

Sprawdź ile ten silnik podbiera oleju.. sprawdzaj często! Nawet co 100km.. Na początek..

Ja sobie ostatnio też wymieniłem to kupiłem denso tt. Dokładne oznaczenie to Ci z katalogu odczytaja w każdym sklepie.
BigicZ87
Posty: 33
Rejestracja: 23 kwie 2009, 12:20

07 sie 2018, 22:30

RS pisze:Dymi na czarno?

Nie.
Dym ma koloru jasno niebieski, szary.

LubMich pisze:Świece powinny być irydowe więc starczaja na 100.000 km.. jak wykrecales to odczytaj jakie Ci zamontował.. one mają albo dwie albo jedna elektrodę... zobacz jaki jest jej stan..

Handlarz powiedział że były irydowe, "ale one nie nadają się do tego silnika" założył zwykłe.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

07 sie 2018, 23:14

BigicZ87 pisze:Handlarz powiedział że były irydowe, "ale one nie nadają się do tego silnika" założył zwykłe.

:facepalm:
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
BigicZ87
Posty: 33
Rejestracja: 23 kwie 2009, 12:20

07 sie 2018, 23:19

Fifkers pisze:
BigicZ87 pisze:Handlarz powiedział że były irydowe, "ale one nie nadają się do tego silnika" założył zwykłe.

:facepalm:


Ogółem wszystko co "wymienił" to się nadaje do wyrzucenia... Tarcze nowe(ale zwichrowane), dół auta zabezpieczony.. czarną farbą :facepalm: :facepalm: Trochę pracy auto wymaga, ale buda jest w org, środek bardzo ładny. Więc tylko technicznie doprowadzę do prawidłowego stanu.
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

08 sie 2018, 8:37

BigicZ87 pisze:Dym ma koloru jasno niebieski, szary.
To bardzo mocno sprawdzaj podbieranie oleju.. ten silnik miał trochę trend w tą stronę.. a jak przy wymianie były 2l to raczej nie wyparowało.. Jak nie miałeś informacji, że silnik jest padnięty.. to rozważ pomęczenie sprzedającego o partycypację w kosztach wymiany silnika.. piszę trochę za wczasu.. ale jak się okaże, że Ci podbiera 1l /1000km to czym szybciej się z gościem zaczniesz dogadywać tym większa szansa, że coś z tego ugrasz.. jak się odezwiesz za 6 m-cy to raczej nie ma szans na dogadanie..
A jak będziesz wymianiał - to poczytaj o swapie na 2,5 ;-)

BigicZ87 pisze:Handlarz powiedział że były irydowe, "ale one nie nadają się do tego silnika" założył zwykłe.
Wiem, że zwykłe też można dokupić i będzie działać - więc jeżeli są dobrze dobrane - to możesz na nich te 10-15kkm zrobić..
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

08 sie 2018, 11:47

Kolega szukał NC do 23tys no i znalazł w stanie odpowiednim do ceny czyli z silnikiem do remontu. Cudów nie ma.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 682
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

09 sie 2018, 10:31

Oryginalnie są denso i ja takie założyłem (zgodnie ze specyfikacją) mogę ci sprawdzić (i ostrożnie z kablami bo kruche)
Sprawdź kompresję, ale przy dymieniu na kolorowo to uszczelniacze albo pierścienie niestety i to robi cenę auta, co nie znaczy że po remoncie na 100% nie będzie brał :D

Przy padniętej sondzie może żryć dużo (9-12 to moje spalanie głównie miasto, rzadziej trasa)
Tarcze niby można przetaczać, ale czy to nie skórka za wyprawkę ?
Mam gdzieś oryginalne komplety (przód / tył) , do wyczyszczenia, to musiałby ktoś wcześniej ocenić.
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
ODPOWIEDZ