Witam.
Tym razem stałem się posiadaczem srebrnej strzały MX5 NC(później zrobię fotki i założę temat, ale wpierw chciałbym ogarnąć auto technicznie).
Auto udało mi się kupić okazyjnie, ale od handlarza(więc to nie okazja po powrocie do domu okazało się że jest kilka rzeczy do naprawy).
Handlarz zapewniał mnie o tym że wymienił świece na nowe, jednak po ich wykręceniu są całe czarne i nie wiem jakie wybrać teraz(motor 1,8)?
Druga sprawa, że auto dymi na wysokich obrotach tak od 3,5.
Do tego wywala błąd mianowicie sonda lambda.
Wymieniłem olej, bo starego było tylko 2l....
Wiem, że auto długo stało możliwe że gdzieś zebrał się nagar?
Proszę o pomoc, bo sezon w pełni a auto stoi u mechanika.
Pozdrawiam
(NC) Dymi z rury na wysokich obrotach i jakie świece 1,8
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Dymi na czarno?
Problem ze składem mieszanki. Czyli pierwsza lambda do weryfikacji. Sprawdzenie czy jest katalizator. Sprawdzenie drugiej lambdy. Do tego odpiąłbym akumulator, żeby ECU straciło adaptację i zobaczył co się zmieni.
Edit:
Ilość zlanego oleju to bardzo zły znak, ale szkoda się tym przejmować, bo i tak nic się z tym nie zrobi.
Problem ze składem mieszanki. Czyli pierwsza lambda do weryfikacji. Sprawdzenie czy jest katalizator. Sprawdzenie drugiej lambdy. Do tego odpiąłbym akumulator, żeby ECU straciło adaptację i zobaczył co się zmieni.
Edit:
Ilość zlanego oleju to bardzo zły znak, ale szkoda się tym przejmować, bo i tak nic się z tym nie zrobi.
Świece powinny być irydowe więc starczaja na 100.000 km.. jak wykrecales to odczytaj jakie Ci zamontował.. one mają albo dwie albo jedna elektrodę... zobacz jaki jest jej stan..
Sprawdź ile ten silnik podbiera oleju.. sprawdzaj często! Nawet co 100km.. Na początek..
Ja sobie ostatnio też wymieniłem to kupiłem denso tt. Dokładne oznaczenie to Ci z katalogu odczytaja w każdym sklepie.
Sprawdź ile ten silnik podbiera oleju.. sprawdzaj często! Nawet co 100km.. Na początek..
Ja sobie ostatnio też wymieniłem to kupiłem denso tt. Dokładne oznaczenie to Ci z katalogu odczytaja w każdym sklepie.
RS pisze:Dymi na czarno?
Nie.
Dym ma koloru jasno niebieski, szary.
LubMich pisze:Świece powinny być irydowe więc starczaja na 100.000 km.. jak wykrecales to odczytaj jakie Ci zamontował.. one mają albo dwie albo jedna elektrodę... zobacz jaki jest jej stan..
Handlarz powiedział że były irydowe, "ale one nie nadają się do tego silnika" założył zwykłe.
Fifkers pisze:BigicZ87 pisze:Handlarz powiedział że były irydowe, "ale one nie nadają się do tego silnika" założył zwykłe.
Ogółem wszystko co "wymienił" to się nadaje do wyrzucenia... Tarcze nowe(ale zwichrowane), dół auta zabezpieczony.. czarną farbą Trochę pracy auto wymaga, ale buda jest w org, środek bardzo ładny. Więc tylko technicznie doprowadzę do prawidłowego stanu.
To bardzo mocno sprawdzaj podbieranie oleju.. ten silnik miał trochę trend w tą stronę.. a jak przy wymianie były 2l to raczej nie wyparowało.. Jak nie miałeś informacji, że silnik jest padnięty.. to rozważ pomęczenie sprzedającego o partycypację w kosztach wymiany silnika.. piszę trochę za wczasu.. ale jak się okaże, że Ci podbiera 1l /1000km to czym szybciej się z gościem zaczniesz dogadywać tym większa szansa, że coś z tego ugrasz.. jak się odezwiesz za 6 m-cy to raczej nie ma szans na dogadanie..BigicZ87 pisze:Dym ma koloru jasno niebieski, szary.
A jak będziesz wymianiał - to poczytaj o swapie na 2,5
Wiem, że zwykłe też można dokupić i będzie działać - więc jeżeli są dobrze dobrane - to możesz na nich te 10-15kkm zrobić..BigicZ87 pisze:Handlarz powiedział że były irydowe, "ale one nie nadają się do tego silnika" założył zwykłe.
- pavlacos
- Donator
- Posty: 682
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
Oryginalnie są denso i ja takie założyłem (zgodnie ze specyfikacją) mogę ci sprawdzić (i ostrożnie z kablami bo kruche)
Sprawdź kompresję, ale przy dymieniu na kolorowo to uszczelniacze albo pierścienie niestety i to robi cenę auta, co nie znaczy że po remoncie na 100% nie będzie brał
Przy padniętej sondzie może żryć dużo (9-12 to moje spalanie głównie miasto, rzadziej trasa)
Tarcze niby można przetaczać, ale czy to nie skórka za wyprawkę ?
Mam gdzieś oryginalne komplety (przód / tył) , do wyczyszczenia, to musiałby ktoś wcześniej ocenić.
Sprawdź kompresję, ale przy dymieniu na kolorowo to uszczelniacze albo pierścienie niestety i to robi cenę auta, co nie znaczy że po remoncie na 100% nie będzie brał
Przy padniętej sondzie może żryć dużo (9-12 to moje spalanie głównie miasto, rzadziej trasa)
Tarcze niby można przetaczać, ale czy to nie skórka za wyprawkę ?
Mam gdzieś oryginalne komplety (przód / tył) , do wyczyszczenia, to musiałby ktoś wcześniej ocenić.
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą