SWAP NC na 2,5l a LPG

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4672
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

03 maja 2018, 14:16

Powoli dojrzewa we mnie myśl o zrobieniu sobie NC na całoroczne daily, a konkretnie zrobić swap na 2,5 i z racji sporych przebiegów jakie robię- instalację LPG, bo to dobre kilka tys oszczędności rocznie.
Tutaj moje pytanie- jak wygląda sprawa strojenia takiego swapa przy gazie? Najpierw stroimy normalnie tak jakby gazu nie było czy można ten etap pominąć i wystroić silnik od razu na gazie u gazownika?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

03 maja 2018, 14:43

Moim zdaniem można wystroic od razu LPG ale będzie to dalekie od optimum. Choćby z tego względu ze remap oprócz dawkowania paliwa zmienia jeszcze zaplon i modyfikuje inne mapy, o których pisał Five. Na torze tez na LPG nie upalalbym wiec taka opcja jest owszem tańsza ale raczej slaba

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4672
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

03 maja 2018, 15:05

No to chyba mamy jasność. Najpierw strojenie, a dopiero potem montaż LPG.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

03 maja 2018, 18:55

Kolejność nie jest aż tak krytyczna. Powtórne strojenie LPG to żaden problem.

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

04 maja 2018, 14:25

Fifkers pisze:No to chyba mamy jasność. Najpierw strojenie, a dopiero potem montaż LPG.

Montować możesz od razu - nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. Tylko jeździj na benzynie do czasu zrobienia remapa i dopiero wtedy jedź do kumatego gazownika na strojenie.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 maja 2018, 9:21

lpg mozna samemu wystroic, to nie takie trudne. Przynajmniej w podstawowym zakresie, ale i tak moim zdaniem lepiej to wyjdzie niz u wiekszosci gazownikow, bo tych z wiedza i sonda AFR to szukac ze swieca ...
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
siwydh
Posty: 30
Rejestracja: 03 maja 2019, 21:42
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: łódź

26 lis 2019, 20:50

Alex a gdzie w lodzi jest ogarniety gazownik co ogarnie mx5 nc w lpg :D
Ostatnio zmieniony 26 lis 2019, 20:50 przez siwydh, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
siwydh
Posty: 30
Rejestracja: 03 maja 2019, 21:42
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: łódź

26 lis 2019, 20:50

Alex pisze:
05 maja 2018, 9:21
lpg mozna samemu wystroic, to nie takie trudne. Przynajmniej w podstawowym zakresie, ale i tak moim zdaniem lepiej to wyjdzie niz u wiekszosci gazownikow, bo tych z wiedza i sonda AFR to szukac ze swieca ...

Alex a gdzie w lodzi jest ogarniety gazownik co ogarnie mx5 nc w lpg :D
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 lis 2019, 12:22

siwydh pisze:
26 lis 2019, 20:50
Alex pisze:
05 maja 2018, 9:21
lpg mozna samemu wystroic, to nie takie trudne. Przynajmniej w podstawowym zakresie, ale i tak moim zdaniem lepiej to wyjdzie niz u wiekszosci gazownikow, bo tych z wiedza i sonda AFR to szukac ze swieca ...

Alex a gdzie w lodzi jest ogarniety gazownik co ogarnie mx5 nc w lpg :D
dawno sie z LPG nie bawilem wiec ogolnie nie w temacie jestem. Z tego co pamietam to polecany był Kołomax, Filartech, ew Dzinks Garage w Zgierzu.

zajrzyj tu:
https://lpg-forum.pl/lodzkie-t17777-75.html
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
siwydh
Posty: 30
Rejestracja: 03 maja 2019, 21:42
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: łódź

28 lis 2019, 8:03

Ma ktos mx5 nc 2.0 albo 2.5 w lpg ?
Jakie macie opinię czy one tolerują takie paliwo ?
Czy bardzo odczuwalna jest ta masa na tylnej osi ?
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 701
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

28 lis 2019, 8:57

siwydh pisze:
28 lis 2019, 8:03
Ma ktos mx5 nc 2.0 albo 2.5 w lpg ?
Jakie macie opinię czy one tolerują takie paliwo ?
Czy bardzo odczuwalna jest ta masa na tylnej osi ?
W NB/NBFL jest wnęka pod zapasówkę i tam montują butlę okrągłą. W NC jest wgłębienie jak pod małą walizkę, trzeba butlę o innym kształcie i z rozmiarem chyba nie poszalejesz, o bagażniku wtedy już zapomnij. W Mondeo 2.0 LPG działa bez problemów, także i tu powinno być ok.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4672
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

28 lis 2019, 9:50

Widziałem niedawno (chyba na grupie FB) zdjęcie bagażnika NC z butlą w kształcie walca i nie wyglądało to najgorzej. Sporo miejsca w bagażniku jeszcze było. To i tak nie jest dostawczak, więc czy zmieścisz jeden plecak więcej czy mniej to nie jest chyba aż tak istotne. Na tygodniowy wyjazd nawet w taki bagażnik z butlą 2 osoby się powinny zapakować bez problemu. Oczywiście o ile to nie wyjazd pod namiot z całym sprzętem ;)

P.S.
Tutaj na nagraniu masz chyba to co widziałem. Do bagażnika powinna wejść walizka samolotowa + plecak i sporo drobiazgów luzem. Mi by to wystarczyło gdybym miał montować LPG. Ostatecznie jednak pomysł NC na daily upadł u mnie, więc nie kontynuowałem tematu.

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 701
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

28 lis 2019, 11:47

Fifkers pisze:
28 lis 2019, 9:50
Widziałem niedawno (chyba na grupie FB) zdjęcie bagażnika NC z butlą w kształcie walca i nie wyglądało to najgorzej. Sporo miejsca w bagażniku jeszcze było. To i tak nie jest dostawczak, więc czy zmieścisz jeden plecak więcej czy mniej to nie jest chyba aż tak istotne. Na tygodniowy wyjazd nawet w taki bagażnik z butlą 2 osoby się powinny zapakować bez problemu. Oczywiście o ile to nie wyjazd pod namiot z całym sprzętem ;)

P.S.
Tutaj na nagraniu masz chyba to co widziałem. Do bagażnika powinna wejść walizka samolotowa + plecak i sporo drobiazgów luzem. Mi by to wystarczyło gdybym miał montować LPG. Ostatecznie jednak pomysł NC na daily upadł u mnie, więc nie kontynuowałem tematu.

WOW, wygląda to całkiem sensownie :lol:
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

02 gru 2019, 10:14

Fifkers pisze:
03 maja 2018, 14:16
instalację LPG, bo to dobre kilka tys oszczędności rocznie.
Zakładnie gazu w MX-5, który jest autem (trochę) sportowym nieco trąci agrotuningiem (nie urażając oczywiście nikogo) :)
Ale nie dyskutując o gustach - nie wiem czy wiesz, że przy gazie musisz częściej regulować luzy zaworów (30 tys.), a silniku 2.0 (w 2.5 nie sprawdzałem, ale pewnie tak samo) jest regulacja poprzez wymianę szklanek. Czynność upierdliwa i pracochłonna (pomierzyć, rozmontować rozrząd, założyć z powrotem). Serwis skasuje za to jakieś 1000 PLN, niezależny mechanik parę stówek taniej.
No i twoje oszczędności znikną :D Chyba że się nie będziesz przejmował regulacją, i pojeździsz do wypalenia się zaworów....
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4672
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

02 gru 2019, 11:16

NC za 30tys to nie jest ani klasyk, ani jakiś biały kruk, który będzie wzrastał na wartości. Gdybym miał jeździć tym 35tys km rocznie i oszczędzać na LPG 7 tys zł rocznie to bym ten gaz założył. Przy dobrze ustawionej instalacji nie powinno być potrzeby regulacji luzów tak często. Poza tym kiedyś brat robił taką regulacje w silniku toyoty 1,6 vvti też ze szklankami i łańcuchem i po 100tys na gazie właściwie można było nie robić regulacji (przebieg silnika >200tys). Jeden zawór był na granicy normy, reszta ok. Koszt coś koło 500zł jak dobrze pamiętam.
Ale tak jak pisałem, zrezygnowałem z pomysłu jeżdżenia NC na codzień i montażu LPG.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

05 lut 2020, 10:42

Fifkers pisze:
02 gru 2019, 11:16
NC za 30tys to nie jest ani klasyk, ani jakiś biały kruk, który będzie wzrastał na wartości. Gdybym miał jeździć tym 35tys km rocznie i oszczędzać na LPG 7 tys zł rocznie to bym ten gaz założył. Przy dobrze ustawionej instalacji nie powinno być potrzeby regulacji luzów tak często. Poza tym kiedyś brat robił taką regulacje w silniku toyoty 1,6 vvti też ze szklankami i łańcuchem i po 100tys na gazie właściwie można było nie robić regulacji (przebieg silnika >200tys). Jeden zawór był na granicy normy, reszta ok. Koszt coś koło 500zł jak dobrze pamiętam.
Ale tak jak pisałem, zrezygnowałem z pomysłu jeżdżenia NC na codzień i montażu LPG.
35 tys km rocznie MX5... Odważnie 😀 W takim przypadku od oszczędności na paliwie trzeba by odliczyć jeszcze wydatki na lekarzy audiologa i ortopedę 😅. Rezygnacjia z pomysłu to chyba najrozsądniejsza opcja.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
ODPOWIEDZ