SWAP NC na 2,5l a LPG
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Powoli dojrzewa we mnie myśl o zrobieniu sobie NC na całoroczne daily, a konkretnie zrobić swap na 2,5 i z racji sporych przebiegów jakie robię- instalację LPG, bo to dobre kilka tys oszczędności rocznie.
Tutaj moje pytanie- jak wygląda sprawa strojenia takiego swapa przy gazie? Najpierw stroimy normalnie tak jakby gazu nie było czy można ten etap pominąć i wystroić silnik od razu na gazie u gazownika?
Tutaj moje pytanie- jak wygląda sprawa strojenia takiego swapa przy gazie? Najpierw stroimy normalnie tak jakby gazu nie było czy można ten etap pominąć i wystroić silnik od razu na gazie u gazownika?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Alex
- Donator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Moim zdaniem można wystroic od razu LPG ale będzie to dalekie od optimum. Choćby z tego względu ze remap oprócz dawkowania paliwa zmienia jeszcze zaplon i modyfikuje inne mapy, o których pisał Five. Na torze tez na LPG nie upalalbym wiec taka opcja jest owszem tańsza ale raczej slaba
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Kolejność nie jest aż tak krytyczna. Powtórne strojenie LPG to żaden problem.
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
Fifkers pisze:No to chyba mamy jasność. Najpierw strojenie, a dopiero potem montaż LPG.
Montować możesz od razu - nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. Tylko jeździj na benzynie do czasu zrobienia remapa i dopiero wtedy jedź do kumatego gazownika na strojenie.
- Alex
- Donator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
lpg mozna samemu wystroic, to nie takie trudne. Przynajmniej w podstawowym zakresie, ale i tak moim zdaniem lepiej to wyjdzie niz u wiekszosci gazownikow, bo tych z wiedza i sonda AFR to szukac ze swieca ...
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex a gdzie w lodzi jest ogarniety gazownik co ogarnie mx5 nc w lpg
- Alex
- Donator
- Posty: 4593
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
dawno sie z LPG nie bawilem wiec ogolnie nie w temacie jestem. Z tego co pamietam to polecany był Kołomax, Filartech, ew Dzinks Garage w Zgierzu.
zajrzyj tu:
https://lpg-forum.pl/lodzkie-t17777-75.html
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- konopa
- Donator
- Posty: 703
- Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
- Model: ND
- Wersja: NA + NB + NC + ND
- Lokalizacja: Wrocław
W NB/NBFL jest wnęka pod zapasówkę i tam montują butlę okrągłą. W NC jest wgłębienie jak pod małą walizkę, trzeba butlę o innym kształcie i z rozmiarem chyba nie poszalejesz, o bagażniku wtedy już zapomnij. W Mondeo 2.0 LPG działa bez problemów, także i tu powinno być ok.
Widziałem niedawno (chyba na grupie FB) zdjęcie bagażnika NC z butlą w kształcie walca i nie wyglądało to najgorzej. Sporo miejsca w bagażniku jeszcze było. To i tak nie jest dostawczak, więc czy zmieścisz jeden plecak więcej czy mniej to nie jest chyba aż tak istotne. Na tygodniowy wyjazd nawet w taki bagażnik z butlą 2 osoby się powinny zapakować bez problemu. Oczywiście o ile to nie wyjazd pod namiot z całym sprzętem
P.S.
Tutaj na nagraniu masz chyba to co widziałem. Do bagażnika powinna wejść walizka samolotowa + plecak i sporo drobiazgów luzem. Mi by to wystarczyło gdybym miał montować LPG. Ostatecznie jednak pomysł NC na daily upadł u mnie, więc nie kontynuowałem tematu.
P.S.
Tutaj na nagraniu masz chyba to co widziałem. Do bagażnika powinna wejść walizka samolotowa + plecak i sporo drobiazgów luzem. Mi by to wystarczyło gdybym miał montować LPG. Ostatecznie jednak pomysł NC na daily upadł u mnie, więc nie kontynuowałem tematu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- konopa
- Donator
- Posty: 703
- Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
- Model: ND
- Wersja: NA + NB + NC + ND
- Lokalizacja: Wrocław
WOW, wygląda to całkiem sensownieFifkers pisze: ↑28 lis 2019, 9:50Widziałem niedawno (chyba na grupie FB) zdjęcie bagażnika NC z butlą w kształcie walca i nie wyglądało to najgorzej. Sporo miejsca w bagażniku jeszcze było. To i tak nie jest dostawczak, więc czy zmieścisz jeden plecak więcej czy mniej to nie jest chyba aż tak istotne. Na tygodniowy wyjazd nawet w taki bagażnik z butlą 2 osoby się powinny zapakować bez problemu. Oczywiście o ile to nie wyjazd pod namiot z całym sprzętem
P.S.
Tutaj na nagraniu masz chyba to co widziałem. Do bagażnika powinna wejść walizka samolotowa + plecak i sporo drobiazgów luzem. Mi by to wystarczyło gdybym miał montować LPG. Ostatecznie jednak pomysł NC na daily upadł u mnie, więc nie kontynuowałem tematu.
Zakładnie gazu w MX-5, który jest autem (trochę) sportowym nieco trąci agrotuningiem (nie urażając oczywiście nikogo)
Ale nie dyskutując o gustach - nie wiem czy wiesz, że przy gazie musisz częściej regulować luzy zaworów (30 tys.), a silniku 2.0 (w 2.5 nie sprawdzałem, ale pewnie tak samo) jest regulacja poprzez wymianę szklanek. Czynność upierdliwa i pracochłonna (pomierzyć, rozmontować rozrząd, założyć z powrotem). Serwis skasuje za to jakieś 1000 PLN, niezależny mechanik parę stówek taniej.
No i twoje oszczędności znikną Chyba że się nie będziesz przejmował regulacją, i pojeździsz do wypalenia się zaworów....
NC za 30tys to nie jest ani klasyk, ani jakiś biały kruk, który będzie wzrastał na wartości. Gdybym miał jeździć tym 35tys km rocznie i oszczędzać na LPG 7 tys zł rocznie to bym ten gaz założył. Przy dobrze ustawionej instalacji nie powinno być potrzeby regulacji luzów tak często. Poza tym kiedyś brat robił taką regulacje w silniku toyoty 1,6 vvti też ze szklankami i łańcuchem i po 100tys na gazie właściwie można było nie robić regulacji (przebieg silnika >200tys). Jeden zawór był na granicy normy, reszta ok. Koszt coś koło 500zł jak dobrze pamiętam.
Ale tak jak pisałem, zrezygnowałem z pomysłu jeżdżenia NC na codzień i montażu LPG.
Ale tak jak pisałem, zrezygnowałem z pomysłu jeżdżenia NC na codzień i montażu LPG.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
35 tys km rocznie MX5... Odważnie W takim przypadku od oszczędności na paliwie trzeba by odliczyć jeszcze wydatki na lekarzy audiologa i ortopedę . Rezygnacjia z pomysłu to chyba najrozsądniejsza opcja.Fifkers pisze: ↑02 gru 2019, 11:16NC za 30tys to nie jest ani klasyk, ani jakiś biały kruk, który będzie wzrastał na wartości. Gdybym miał jeździć tym 35tys km rocznie i oszczędzać na LPG 7 tys zł rocznie to bym ten gaz założył. Przy dobrze ustawionej instalacji nie powinno być potrzeby regulacji luzów tak często. Poza tym kiedyś brat robił taką regulacje w silniku toyoty 1,6 vvti też ze szklankami i łańcuchem i po 100tys na gazie właściwie można było nie robić regulacji (przebieg silnika >200tys). Jeden zawór był na granicy normy, reszta ok. Koszt coś koło 500zł jak dobrze pamiętam.
Ale tak jak pisałem, zrezygnowałem z pomysłu jeżdżenia NC na codzień i montażu LPG.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm