[NC] lekka zmiana brzmienia

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Secretiive18
Posty: 12
Rejestracja: 25 sie 2017, 23:42
Model: NC

08 kwie 2018, 0:29

Cześć
Chcę dowiedzieć się jak możliwie najmniejszym kosztem poprawić brzmienie mojej nc. Trochę poszperalem i wyszło mi że najlepszym rozwiązaniem jest tłumik Cobalt firmy Moss. Jestem kompletnie zielony w tym temacie więc poprawcie mnie jeśli jestem w błędzie. Może da się zastosować inne rozwiązanie? Gdzie tanio kupić taki tłumik- jest sens wchodzić w używane?
Secretiive18
Posty: 12
Rejestracja: 25 sie 2017, 23:42
Model: NC

08 kwie 2018, 0:34

A i podkreślam, że jedynym celem jest fajne brzmienie A nie chcę się pakować w lepsze osiągi- nie ten budżet :(
Awatar użytkownika
m_g
Donator
Donator
Posty: 120
Rejestracja: 01 maja 2015, 15:06
Model: NC
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

08 kwie 2018, 15:53

Wkładka zamiast filtra(?)
Czy poprawia brzmienie to kwestia dyskusyjna, ale na pewno jest głośniej ;)
http://www.dexcraft.pl/filtry-powietrza-kn-mazda-mx-5-iii-nc/1408-filtr-powietrza-kn-mazda-mx5-2-0-2006-2009-kn-33-2335.html
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

09 kwie 2018, 8:50

K&N niewiele zmienia w kwestii brzmienia, coś tam może słychać zasysanie powietrza.
No i minimalnie żwawiej chodzi.

Też się zastanawiam, natomiast obawiam się, że radia już nie bardzo będzie można słuchać bez dachu :P
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

09 kwie 2018, 9:18

popieram. zamiast wydech (tu czesto pojawia sie nieprzyjemne buczenie i rezonans) lepiej zmienic dolot. pojawia sie fajne basowe mruczenie podczas przyspieszania. oczywiscie trzeba zlikwidowac puszke szmerow, ktora likwiduje te dzwieki. wiec najlepszym rozwiazaniem jest stozek z grodzia na zimne powietrze.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

09 kwie 2018, 11:26

Miałem stożek w NC i nie widziałem jakiejś specjalnej różnicy w dźwięku. Tym bardziej wkładka do seryjnej puszki imho nie będzie poprawiała dźwięku.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
stratus
Posty: 42
Rejestracja: 21 lis 2016, 16:51
Model: Inny

14 kwie 2018, 22:06

Ja pokombinowałem sobie troche z kolektorkiem i mam dzwięki jak subaru gt turbo , i jest genialnie.a seryjne pierdzenie r4 mam już za sobą aha odkąd mam ten kolektor radia nie używam.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

14 kwie 2018, 23:29

stratus pisze:Ja pokombinowałem sobie troche z kolektorkiem i mam dzwięki jak subaru gt turbo , i jest genialnie.a seryjne pierdzenie r4 mam już za sobą aha odkąd mam ten kolektor radia nie używam.

Kolektor wydechowy z kwasówy, polerowany....oprócz rasowego brzmienia będzie parę koni więcej....
stratus
Posty: 42
Rejestracja: 21 lis 2016, 16:51
Model: Inny

15 kwie 2018, 5:51

Mam kolektor z kwasówy oprucz wzrostu mocy i momentu brzmienia nie zmienił dlatego wylądawał na pułce a ja zrobiłem sobie inny nierównoodległościowy i jest git
Awatar użytkownika
Wilko77
Posty: 180
Rejestracja: 19 sty 2017, 19:21
Model: NA
Wersja: relaksacyjna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

20 kwie 2018, 16:39

A masz jakieś filmiki z tym?
2019: NA full relax 1.6
2018: NC 2.0 Sport/ Pan Kremówka viewtopic.php?f=22&t=26416
2017: NB 1.6 Memories 3 /Wiśnia/
stratus
Posty: 42
Rejestracja: 21 lis 2016, 16:51
Model: Inny

20 kwie 2018, 16:59

Nie moge filmu dodać filmik jest na fb.mx5 krk
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 kwie 2018, 20:05

stratus pisze:Mam kolektor z kwasówy oprucz wzrostu mocy i momentu brzmienia nie zmienił dlatego wylądawał na pułce a ja zrobiłem sobie inny nierównoodległościowy i jest git

Potwierdzam, brzmi to zaskakująco dobrze :kciuk:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Wilko77
Posty: 180
Rejestracja: 19 sty 2017, 19:21
Model: NA
Wersja: relaksacyjna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

20 kwie 2018, 20:34

Fiveopac pisze:
stratus pisze:Mam kolektor z kwasówy oprucz wzrostu mocy i momentu brzmienia nie zmienił dlatego wylądawał na pułce a ja zrobiłem sobie inny nierównoodległościowy i jest git

Potwierdzam, brzmi to zaskakująco dobrze :kciuk:


rzeczywiście, nawet na głośnikach w laptopie słychać różnicę. A jak wygląda efekt po stronie osiągów? Bo dupohamownia pewnie wykazuje wzrosty ;)
2019: NA full relax 1.6
2018: NC 2.0 Sport/ Pan Kremówka viewtopic.php?f=22&t=26416
2017: NB 1.6 Memories 3 /Wiśnia/
stratus
Posty: 42
Rejestracja: 21 lis 2016, 16:51
Model: Inny

21 kwie 2018, 5:31

Wydaje mi sie że duł sie poprawił a góra troche straciła,takie moje odczucia
Awatar użytkownika
Wilko77
Posty: 180
Rejestracja: 19 sty 2017, 19:21
Model: NA
Wersja: relaksacyjna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

21 kwie 2018, 7:09

stratus pisze:Wydaje mi sie że duł sie poprawił a góra troche straciła,takie moje odczucia

mam wrażenie, że to może też wynikać z dupohamowni, bo dół brzmi lepiej, a góra już bardziej "standardowo" :roll:
2019: NA full relax 1.6
2018: NC 2.0 Sport/ Pan Kremówka viewtopic.php?f=22&t=26416
2017: NB 1.6 Memories 3 /Wiśnia/
stratus
Posty: 42
Rejestracja: 21 lis 2016, 16:51
Model: Inny

21 kwie 2018, 7:26

Całkiem możliwe że tak jest, teraz kombinuje z końcowym wydechem niedługo efekty!
Awatar użytkownika
michalkow
Posty: 98
Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
Model: NA
Wersja: 1.6 1997
Lokalizacja: Ćmielów

18 lut 2020, 17:59

pavlacos pisze:
09 kwie 2018, 8:50
K&N niewiele zmienia w kwestii brzmienia, coś tam może słychać zasysanie powietrza.
No i minimalnie żwawiej chodzi.

Też się zastanawiam, natomiast obawiam się, że radia już nie bardzo będzie można słuchać bez dachu :P
Odkopuję stary temat, ale może warto się podzielić wrażeniami. Zamontowałem tę wkładkę w NC i:
- poprawiła się reakcja samochodu na gaz,
- brzmienie zmieniło się ale nieznacznie (słychać faktycznie zasysanie powietrza, wydaje mi się też, że jest nieco głośniej).

Wkładka powoduje więc zmianę brzmienia, ale bardzo bardzo lekką. Zresztą to jest jedynie skutkiem ubocznym jej zastosowania a nie jej celem.
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

18 lut 2020, 18:10

Mam filtr KN i nie zauważyłem żadnej zmiany brzmienia, dopiero cobalt dał świetny dźwięk...
Ubi bene, ibi patria
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

22 mar 2020, 15:31

a gdzie taki kolektor zakupic i co z katem?
Robertus
Awatar użytkownika
siwydh
Posty: 30
Rejestracja: 03 maja 2019, 21:42
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: łódź

22 mar 2020, 23:03

Fiveopac pisze:
20 kwie 2018, 20:05
stratus pisze:Mam kolektor z kwasówy oprucz wzrostu mocy i momentu brzmienia nie zmienił dlatego wylądawał na pułce a ja zrobiłem sobie inny nierównoodległościowy i jest git
Potwierdzam, brzmi to zaskakująco dobrze :kciuk:
a jakich przyrostow mozna sie spodziewac na fabrycznym kompie ? fabryczny komp da sie zmodyfikowac?
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

23 mar 2020, 8:18

siwydh pisze:
22 mar 2020, 23:03
Fiveopac pisze:
20 kwie 2018, 20:05
stratus pisze:Mam kolektor z kwasówy oprucz wzrostu mocy i momentu brzmienia nie zmienił dlatego wylądawał na pułce a ja zrobiłem sobie inny nierównoodległościowy i jest git
Potwierdzam, brzmi to zaskakująco dobrze :kciuk:
a jakich przyrostow mozna sie spodziewac na fabrycznym kompie ? fabryczny komp da sie zmodyfikowac?
Około 15 koni, na lepszym paliwie ~ 20 choć to jak zwykle także zależy od kondycji silnika ;) plus wartość dodana w postaci pozbycia sie pierwszego katalizatora, który jest tykającą bombą.
Strojenie oczywiście na fabrycznym kompie.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
siwydh
Posty: 30
Rejestracja: 03 maja 2019, 21:42
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: łódź

29 mar 2020, 22:47

Fiveopac pisze:
23 mar 2020, 8:18
siwydh pisze:
22 mar 2020, 23:03
Fiveopac pisze:
20 kwie 2018, 20:05

Potwierdzam, brzmi to zaskakująco dobrze :kciuk:
a jakich przyrostow mozna sie spodziewac na fabrycznym kompie ? fabryczny komp da sie zmodyfikowac?
Około 15 koni, na lepszym paliwie ~ 20 choć to jak zwykle także zależy od kondycji silnika ;) plus wartość dodana w postaci pozbycia sie pierwszego katalizatora, który jest tykającą bombą.
Strojenie oczywiście na fabrycznym kompie.
wyslij telefon na pw
Awatar użytkownika
MorpheusJG
Posty: 54
Rejestracja: 17 sie 2015, 19:01
Model: NC

26 maja 2020, 21:42

Może spróbuj delikatnie wybebeszyć końcowy tlumik. Kiedyś widziałem na necie jak on w środku wygląda. Też się nad tym zastanawiałem i może się tym zajmę w tym roku. Są przegrody itp. Może warto spróbować trochę wyciąć środek. To minimalny koszt robiąc samemu. Zrobiłem tak w cbr600 tylko że tam usunąłem wszystko ze środka i jest o wiele lepiej a moc jak była tak jest. Więc udało się bez straty mocy w całym zakresie obr.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

08 cze 2020, 12:30

Szukam czegos podwojnego by zmienic brzmienie w 2.0 ale nie wiem na co sie zdecydowac.
Czy macie jakies porownania? Np Cobalt vs Cobra czy Ulter? Mam Racing Beat w mojej norweskiej 1.8 i wydaje mi sie, ze to bardzo przyjemny wydech.
Ktos wie jak sie ma glosnosc takiego ultera czy cobalta do racing beat czy do innych?

Moze znacie jakies inne firmy do 1500zl z dobra jakoscia ale nie za glosne?
Moze cos zdecydowanie odradzacie?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

08 cze 2020, 15:38

Cobalt w porównaniu do RB bardziej drze ryja, tzn jedt głośniejszy i nie tak „aksamitny”. Innych nie sluchalem
Pozdrawiam, Danillo
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

08 cze 2020, 17:55

Nie slyszalem Cobalta ale masz racje, RB ma w sobie pewna miekkosc/aksamitnosc, dla wielu pewnie bedzie za slaby.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

08 cze 2020, 22:57

Do tego jeśli jest się cierpliwym i wypali Cobalta to zaczyna drzeć japę w naprawdę zjawiskowy sposób. Do tego stopnia, że w moim przypadku z wkurwu na hałas przerodziło się w to uzależnienie od wkręcania motoru na wyższe obroty :)
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

09 cze 2020, 9:33

zgadza się, Cobalt brzmi świetnie, nie wyobrażam sobie powrotu do zwykłego wydechu...
Ubi bene, ibi patria
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

12 cze 2020, 15:30

Slyszal ktos Cobre? Cobra Sport Mazda MX5 Exhaust Rear Silencer Box (Road Type Quieter)
Jak to sie ma do Cobalta?

Five odradza polskiego Ultera. Ktos ma jakies doswiadczenia z nim?
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 lis 2020, 5:50

odkopie troche temat, z tym ze chcialbym podejsc od nieco innej strony. Tak ogolnie to ja glosnych wydechow na codzien nie lubie ale okazjonalnie czemu nie :twisted: Wiec chcialbym zrobic wydech przelaczany. Może ktoś się pochwali rozwiązaniem które zrobił na bazie OEM wydechu?

fajnie byloby gdyby zmiana osiagów była na plus ;)

silnik 2.5 wiec oddech się mu przyda (tzn. obecnie jeszcze siedzi 1.8 ale zanim sie do tego zabiore to go juz raczej nie bedzie :lol: )

mialbym pewien pomysl sterowania ww. wydechem zaleznie od obrotow. PCM ma 2 wyjscia do sterowania klapkami w dolocie. Zazwyczaj (2.0 i 2.5 sterowane PCM z 2.0) wykorzystuje sie tylko jedno z nich (IMTV), drugie jest wolne (IMRC)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ