[NC] Temp silnika 77-85 C

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

02 kwie 2018, 22:39

Mam pytanko, dziś podłączyłem się do OBD w moje NCFL by sprawdzić temperaturę płynu chłodniczego
i wyszło mi przy temperaturze zew. 7 C jazda po mieście 80-85 C jazda po obwodnicy 140km/h 77 C
czy jest to prawidłowe, czy szykować się na wymianę termostatu?
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

03 kwie 2018, 8:07

ma być w połowie skali
ja miałem tak że mi się wskaźnik zatrzymywał w 1/4, dogrzewał do 90 tylko w korkach i na postoju
termostat okazał się dobry, a padnięty czujnik temperatury, jakby co termostat mam :)

btw. niedługo ciepło, to nawet nie zauważysz :P
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

03 kwie 2018, 12:14

Po wybudzeniu ze snu zimowego mojego NC-a zauważyłem, że wskaźnik temperatury dochodził do ok 1/4 skali i słabiej działało ogrzewanie.
Wcześniej wskazówka szybko dochodziła do połowy skali i zostawała tam nieporuszona, czy to w mieście, czy na szybszej trasie.
Podłączyłem więc czytnik ODB2 i pokazał maksymalną temperaturę płynu w okolicach 72-75°, przy szybszej jeździe spadała nawet do 65°.

W sobotę zmieniłem termostat na nowy, wpadł taki z temperaturą otwarcia 82°C - po tym, co napisał pavlacos, to się zastanawiam, czy nie nazbyt pochopnie :).

Dzisiaj rano testowałem NC-ka na odcinku 25km, temperatura otoczenia 8°, cykl "pozamiejski", spokojna jazda- wskazówka na środku skali wylądowała po ok. 6km i już tam została, temperatura odczytana podczas jazdy przez ODB2 - 85°C, wahania w zakresie 2-3° (szybsza jazda/postój na skrzyżowaniu).
To prawidłowa robocza temperatura płynu dla NC-ka?
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

03 kwie 2018, 14:58

Przy 82 otwiera się termostat także 85 brzmi bardzo ok.
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 234
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

03 kwie 2018, 15:23

Ale pełne otwarcie termostatu masz dopiero przy 94stC.
85 to tak ledwo rozgrzany silnik ;) ale fakt że w trakcie otwierania będzie się ona w tych okolicach utrzymać i dalej będzie rosnąć już bardzo powoli.
Pamiętajcie też gdzie jest czujnik temperatury płynu, a gdzie jest termostat ;)
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

03 kwie 2018, 20:09

Pawlacos jutro mam szansę postać w korkach to zobaczę czy dojdzie do 90 i zrobię zdjęcie standardoego stanu wskaznika ale jakoś obd informuje, ze do tych 90 nie dochodzę, w czwartek będę na przeglądzie rejestracyjnym w japan-tech to pogadam czy maja płyn fl22 i ew niech mi wymienia tylko na jaki o otwarciu 77 stopni Celsjusza 85 czy 90?
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2018, 11:39 przez marzdin, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

03 kwie 2018, 21:07

Bimbak pisze:Ale pełne otwarcie termostatu masz dopiero przy 94stC.
85 to tak ledwo rozgrzany silnik ;) ale fakt że w trakcie otwierania będzie się ona w tych okolicach utrzymać i dalej będzie rosnąć już bardzo powoli.
Pamiętajcie też gdzie jest czujnik temperatury płynu, a gdzie jest termostat ;)

A nie 82 stopnie ?

W każdym razie, w korku spokojnie osiągniesz 101 stopni. Ja z grubszą chłodnicą osiągam w upalne dni okolice setki.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

04 kwie 2018, 7:50

a co ma płyn do tego, bo nie wiem?

aż tak akademicko bym do tego nie podchodził, u mnie było w 1/4 czyli niedogrzanie więc pozmieniałem co tam trzeba i jest na 1/2 (chyba się nie rusza, trza by trasę czy jakieś winkle sprawdzić)
czujnik jest z tyłu bloku, czy tam gdzieś koło skrzyni, termostat z przodu (tu niech lepsi dookreślą:))
ogólnie auto ma dość wydajne chłodzenie, jak popatrzysz ile powietrza wpada do komory ale jak trzyma konstans to dla mnie ok

aha termostat, to chyba 100 st otwarcie (przynajmniej jak się robi testy na wrzącej wodzie ) :)

btw. teraz z motocyklem przerabiam temat - nie trzyma temp - jakiś urok na mnie padł termostatowy :/
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 234
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

04 kwie 2018, 9:03

unaimed1337 pisze:
Bimbak pisze:Ale pełne otwarcie termostatu masz dopiero przy 94stC.
85 to tak ledwo rozgrzany silnik ;) ale fakt że w trakcie otwierania będzie się ona w tych okolicach utrzymać i dalej będzie rosnąć już bardzo powoli.
Pamiętajcie też gdzie jest czujnik temperatury płynu, a gdzie jest termostat ;)

A nie 82 stopnie ?

W każdym razie, w korku spokojnie osiągniesz 101 stopni. Ja z grubszą chłodnicą osiągam w upalne dni okolice setki.


W manualu napisali, że otwiera się od 80-84, a pełne otwarcie osiaga przy 97 (wcześniej podałem mniej bo z głowy pisałem), ale wiadomo jak to jest z precyzją takich urządzeń ;)
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

05 kwie 2018, 10:58

Sory poprzedni post zedytowal mi tablet Plyn to FL 22 i na takim chcial bym dalej jezdzic, idą cieplejsze dni to pooglądam wskazówka w kazdym razie jest jedna kreske przed polowa wskaznika
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2018, 11:38 przez marzdin, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

05 kwie 2018, 11:35

Podłączcie się do obd i zobaczcie jaką macie temperaturę płynu podczas jazdy na trasie. W mieście w korkach nawet z otwartym termostatem temperatura może być prawidłowa.
Tak na marginesie to jak miałem NC z USA to jesienią jak temperatury powietrza spadły to w trasie mimo prawidłowych wskazań wskażnika temp. wyskakiwał check engine z informacją o zbyt niskiej temperaturze płynu (niektóre wersje z ciepłych stanów USA miały termostaty otwierające się przy niższej temperaturze niż standardowo).
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

06 kwie 2018, 8:27

marzdin pisze: w kazdym razie jest jedna kreske przed polowa wskaznika


ty to masz problemy :facepalm:
ale mnie też czasami dopada szpieg z krainy deszczowców, a wystarczy pozapierdalać troche i przechodzi :ryjezesmiechu:
w mojej ocenie masz wszystko w porządku, jeżeli jest w okolicach połowy skali.

jn. w korku nic nie sprawdzisz (chyba że w zimie w mrozach), a faktycznie były wersje z innym poziomem otwarcia, ale ciebie to raczej nie dotyczy
z motocyklem np.: jest tak, że nigdy nie będzie trzymał temperatury (przynajmniej kawa) - przez te gadkę też się zeschizowałem . ale zapierdalanie pomogło :lol:
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
marzdin
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:49
Model: Inny
Wersja: NCFL mode by Five
Lokalizacja: Wrocław

08 kwie 2018, 0:27

Tak to jest jak człowiek siedzi i za dużo myśli :)
Pozdrawiam serdecznie
Marzdin
ODPOWIEDZ