Jaki fotel - kubeł do NC

Wygodny, płytki, dla dużego czlowieka

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

konradviper
Posty: 113
Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
Model: NC FL
Lokalizacja: Katowice

31 mar 2018, 15:19

Przymierzam się do tematu wymiany fotela, bo po jazdach na Silesii tydzień mnie kolana bolały od zapierania się o drzwi i konsolę w zakrętach.
To jest trudny temat, bo nie znam miejsca (sklepu) gdzie mógłbym się przymierzyć do kilku modeli i wybrać coś dla siebie.
Potrzebuje pomysłów na to jaki model wybrać, żeby pasował, był w miarę wygodny (wsiadanie i wysiadanie) czyli dość płytki i dał się zamontować tak żebym siedział cokolwiek niżej niż na seryjnym.

Domyślam się że montaż na fabrycznych szynach, tak żeby był regulowany raczej odpada. Będę więc chciał tak go zamontować żeby mozna było w miarę szybko go wyciągnąć i wstawić serię.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

31 mar 2018, 16:13

Przymierzyć możesz sie w Mirco do każdego modelu. Ja wziąłem w Corbeau Club Sporta. Nie jest bardzo głębok. Ma swoje mocowania boczne i szyny.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

31 mar 2018, 16:43

Mirco fotele masz właściwie pod domem http://fotele-speed.pl/index.php?strona=kontakt
Jeżeli nie chcesz obijać kolanami to fotel powinien być głęboki.
Bez szyn będzie niższy, z szynami wszystko zależy od fotela i jego mocowań.
Jak dobierzesz dobrze fotel to nie będziesz chciał siedzieć w fabrycznym.
Wsiadanie i wysiadanie jest trudniejsze, ale widziałem u Ciebie zmienioną kierownicę, więc opcjonalnie mógłbyś ją zdejmować przy wsiadaniu (w klasie SPEC, jest to zakazane :( )
Pozostaje jeszcze otwieranie dachu przy wsiadaniu i wysiadaniu.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

31 mar 2018, 22:02

Ja aktualnie śmigam w Mirco MX-5. Na razie mam mieszane uczucia. Przy moich 178cm wydaje się być przymaławy.
Jest względnie płytki więc wsiadanie i wysiadanie nie przysparza większych problemów. Z kolei na torze jak się zepnie szelkami to trzyma całkiem nieźle.
Polecam po prostu na rundzie wsiąść do kilku aut osób o podobnych gabarytach do Twoich i na pewno coś dopasujesz.
Taki mały tips o którym ja nie wiedziałem, jak weźmiesz odrobinę większy fotel to zawsze można potem dopasować się gąbkami i poduchami.
konradviper
Posty: 113
Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
Model: NC FL
Lokalizacja: Katowice

16 kwie 2018, 8:59

Mam potężny dylemat w kwestii fotela, bo
Seria - wygodnie zawsze, latwe wsiadanie/wysiadanie, na torze srednio fajnie ale bez jakiejś tragedii, nie dostosowane do 4pkt pasów.
Kubeł - na trasie na pewno mniej wygodne niż seria, w/wysiadanie porażka, na torze rewelacja. Male szanse na niski montaż na szynach a potrzebna regulacja, w efekcie przekladanie fotela przed i po każdej wycieczce na tor - do dupy rozwiązanie.

Dlatego zacząłem się rozglądać za rozwiązaniem pośrednim, czyli lepiej trzymający fotel drogowy przystosowany do 4pkt pasów.
Jest tego trochę.
Recaro sr11 z lancera evoX wygląda obiecująco. Łatwo kupić uzywkę, pasuje do NC. Raczej nIe ma co się spodziewać że będą lżejsze od serii ani że jakoś znacząco niżej będę siedzial.
7719282C-3BE6-41F2-9F90-4F9D28662717.jpeg
7719282C-3BE6-41F2-9F90-4F9D28662717.jpeg (915.48 KiB) Przejrzano 2282 razy


Recaro sr6 i sr7 ludzie wkladają ale raczej male szanse żeby przymierzyć. Nowe to bardzo drogie, uzywanych nie ma.
02D4438F-E68E-49AC-A81F-B210370757B8.jpeg
02D4438F-E68E-49AC-A81F-B210370757B8.jpeg (302.18 KiB) Przejrzano 2282 razy


Corbeau Boss evo2, Corbeau Evolution i Evolution X wyglądają rewelacyjnie, pewne że pasują, para 15kilo lżejsza od seryjnych, niżej można siedzieć, ale raczej nie będzie to jakość i wygoda foteli Recaro no i ta sztuczna skóra też do mnie nie przemawia.
5019BDD0-373B-439A-B3CA-35627252380A.jpeg
5019BDD0-373B-439A-B3CA-35627252380A.jpeg (379.71 KiB) Przejrzano 2282 razy



Macie jakies inne propozycje dla mnie do rozważenia?
Awatar użytkownika
sebapoz
Donator
Donator
Posty: 327
Rejestracja: 23 lip 2014, 20:36
Model: NC
Lokalizacja: Wielkopolska

16 kwie 2018, 10:03

A może kubeł typowo na tor, montowany w samochodzie tylko na imprezę? Ja tak mam w NBFL. Ponieważ auto to też daily, to mam kubeł na szynach typowo pod tor i standardowy fotel. Przed imprezą zamieniam fotele, w moim przypadku to 10 minut roboty.
NB, 1/2NBFL, NC
konradviper
Posty: 113
Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
Model: NC FL
Lokalizacja: Katowice

16 kwie 2018, 12:44

No jest to jakaś opcja. Początkowo o tym myślalem ale znam swoje lenistwo i wiem, że nie będzie mi się chciało później przekladać tych siedzeń.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

16 kwie 2018, 12:59

I wtedy zostaniesz z kubłem na codzień i się do niego przekonasz ;)
Wbrew pozorom przy dłuższej jeździe dobrze dopasowany kubeł jest bardzo wygodny. Utrudnione jest jedynie wsiadanie i wysiadanie.
konradviper
Posty: 113
Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
Model: NC FL
Lokalizacja: Katowice

16 kwie 2018, 14:36

Mam nadwagę i codziennie wsiadam i wysiadam po kilkanaście razy z auta.
Skończy się na tym że wychodząc z domu będe z lenistwa wybierał niemazdę.
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

16 kwie 2018, 14:50

Zapisz się na capoeire ;)
konradviper
Posty: 113
Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
Model: NC FL
Lokalizacja: Katowice

16 kwie 2018, 16:06

Na to tym bardziej jestem zbyt leniwy :/
Wiszcz
Donator
Donator
Posty: 57
Rejestracja: 03 maja 2017, 3:29
Model: NB FL
Wersja: z nutką Kremową...
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

17 kwie 2018, 0:46

konradviper pisze:Mam nadwagę i codziennie wsiadam i wysiadam po kilkanaście razy z auta.
Skończy się na tym że wychodząc z domu będe z lenistwa wybierał niemazdę.


No i masz sposób na schudnięcie ;) Kilkanascie razy dziennie gimnastyka ;)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 kwie 2018, 6:47

konradviper pisze:Mam nadwagę i codziennie wsiadam i wysiadam po kilkanaście razy z auta.
Skończy się na tym że wychodząc z domu będe z lenistwa wybierał niemazdę.


ee tam - ja przeszedłem na dietę żeby sie zmieścić w limicie wagi kubełka który chce zamontować :roll: Kwestia priorytetów :mrgreen:
zawsze możesz wozić ze sobą coś takiego https://youtu.be/BerjmgPcXbQ :kciuk:
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

17 kwie 2018, 7:52

haha dobre :D
ja dlatego trzymam wagę że by się zmieścić w kombik motocyklowy - letko nie jest, dlatego dorzuciłem motywator
tak serio, to śmiać mi się chce z ludzi co mówią że taka fura na stare lata - to bądź dziadkiem z brzuchem i wsiądź do obniżonego mx :P
btw. ten samochód i tak jest średnio wygodny, więc co tu zmieni kubeł :D

sry za offtop :geeejj:
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

17 kwie 2018, 21:30

Ja dzisiaj przekładałem fotel, drugi raz od kiedy mam kubeł, i nie przesadzając zajęło mi to 15 minut.
Z ciekawości sprawdziłem czy da się zapiać w szelki w fabrycznym fotelu i wychodzi na to, że tak. Jedyne co to ten śmieszny plastik do prowadzenia pasów dobrze byłoby odkręcić.

Dodam, że traumatycznym przeżyciem było nagłe podwyższenie siedziska :(
Załączniki
IMG_20180417_145433.jpg
IMG_20180417_145433.jpg (653.2 KiB) Przejrzano 2203 razy
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

23 lip 2018, 9:50

Może nie zakładając dodatkowego tematu - a trochę związane..

Może ktoś ma porobione zdjęcia gdzie dokładnie ma zamocowane pasy 4 punktowe - ewentualnie jak ktoś przerabiał to dodatkowo 6 punktów?

Góra na belce zaraz za plastikiem.. ale nie wychodzi ona trochę za nisko jak na fotel? No i ja mam zawsze fotel wysunięty do samego końca - więc muszę dać te oczka albo nad albo pod belkę.. ewentualnie zapnę pasy na sztywno..

A na dole.. jak macie przymocowane pasy?

U mnie na razie fotel org.
konradviper
Posty: 113
Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
Model: NC FL
Lokalizacja: Katowice

24 lip 2018, 23:36

C1CCC72D-807C-40C2-8D9B-F52312F15BC9.png
C1CCC72D-807C-40C2-8D9B-F52312F15BC9.png (4.86 MiB) Przejrzano 2097 razy


Wstępna przymiarka i już wiadomo że jest dobrze.
Po pierwsze mieści się, a jest bardzo obszerny. Ja mam 36 w talii a nie mam ciasno. Fotel nie dotyka drzwi, a schowek środkowy otwiera się.
Po drugie trzyma o wiele lepiej niż seria, a wciąż jest bardzo komfortowy w codziennym użytkowaniu
Po trzecie ma regulowane oparcie, więc nie trzeba jeździć w pozycji zaproponowanej przez producenta, plus daje dostęp do schowka za siedzeniem pomimo montażu na sztywno do podłogi.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

26 lip 2018, 12:28

Kedys mi chodził po głowie ten fotel ale stanęło na ciasnym kuble. Bardzo fajny i ładny ten Corbeau!
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
rout
Donator
Donator
Posty: 78
Rejestracja: 31 mar 2018, 23:09
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport PRHT
Lokalizacja: Łódź

12 paź 2018, 18:13

Podepne się trochę pod temat.

Poszukując kubełków/ pół-kubelków do daily z paroma wypadami na tor (5-10 rocznie). Wybór/traf padł na Recaro z Opla Corsy OPC. Te fotele wyglądają praktycznie jak fotele Recaro Cross Sportster CS, ale mocowanie do podłogi mają zupełnie inne (bardziej cywilne). Na szerokość mieści się całkiem fajnie (ma 54cm), ale muszę jeszcze popracować nad mocowaniem. Niestety po przymiarkach jakoś super nisko nie jest, ale za to zapowiadają się bardzo wygodne stołki.

No i właśnie nad tą wysokością i mocowaniem, muszę coś pomyśleć...

Może ktoś się pochwalić sposobem montażu swoich niefabrycznych foteli?
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

12 paź 2018, 22:56

O! 54cm i się mieszczą? To dla mnie dobra wiadomość, bo chciałbym zmieścić Mirco XL (53cm, http://fotele-speed.pl/index.php?strona=katalog&id=111) i się zastanawiałem, czy wejdą. Ciekawe, czy będzie to jakoś działało, bo nie wiem, czy będzie jakikolwiek dostęp do mocowań.

Kuknij sobie na mocowania jakie Mirco oferuje, może to ci coś podpowie: http://www.4-rally.pl/14,MOCOWANIA_FOTELI.html
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
rout
Donator
Donator
Posty: 78
Rejestracja: 31 mar 2018, 23:09
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport PRHT
Lokalizacja: Łódź

13 paź 2018, 10:25

Nom 54cm w najgrubszym miejscu. Tylko uwaga, bo przy samym mocowaniu jest trochę mniej. 53 cm może być ciężko wcisnąć pomiędzy tunel środkowy a próg.
Spawak
Posty: 15
Rejestracja: 25 maja 2020, 17:36
Model: NC
Lokalizacja: Poznań

25 maja 2020, 18:12

Odgrzewam temat!
Jak to jest z przełożeniem foteli od innej wersjji/ innego samochodu?
Interesuje mnie NC ale fotele chciałbym jakieś bardziej otulające (jazda daily) i zachować możliwość regulacji fotela.
Mocować szyny z nowego fotela do mazdy czy zmieniać szyny na te z oryginału?
Awatar użytkownika
chebum
Posty: 73
Rejestracja: 21 cze 2020, 11:16
Model: NC FL
Wersja: 2.0 5b
Lokalizacja: Warszawa

05 lip 2020, 21:54

rout pisze:
12 paź 2018, 18:13
Poszukując kubełków/ pół-kubelków do daily z paroma wypadami na tor (5-10 rocznie). Wybór/traf padł na Recaro z Opla Corsy OPC. Te fotele wyglądają praktycznie jak fotele Recaro Cross Sportster CS, ale mocowanie do podłogi mają zupełnie inne (bardziej cywilne). Na szerokość mieści się całkiem fajnie (ma 54cm), ale muszę jeszcze popracować nad mocowaniem. Niestety po przymiarkach jakoś super nisko nie jest, ale za to zapowiadają się bardzo wygodne stołki.
Czy w końcu się udało zamontować te fotele? Czy airbag też został podpięty?
Awatar użytkownika
rout
Donator
Donator
Posty: 78
Rejestracja: 31 mar 2018, 23:09
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport PRHT
Lokalizacja: Łódź

06 lip 2020, 6:31

Cały czas czekają na swoją kolej :(. Może niedługo im się to uda;)
Jeżeli chodzi o poduszki, facet od którego je kupiłem mówił, że one działa po prostu na zamknięcie obwodu. Czyli, że niby biegunowość jest bez znaczenia. Wystarczy połączyć kabelki, a wystrzelą jak sterownik z Mazdy od poduszek zamknie obwód. Trzeba będzie to jeszcze sprawdzić, ale może tak być, bo te aftermarketowe Recaro, też da się kupić z poduszką. Czyli, że niby jest uniwersalna do różnych aut. Bardziej się zestawiam, czy jest sens się tak bawić, bo nie wiadomo jak duże są te poduszki. W małym wnętrzu Mazdy, jak będą za duże, to też może to być niebezpieczne.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

06 lip 2020, 9:59

Z mojej strony mogę powiedzieć tyle, że nie ma większego skurwes...wa niż pasowanie niefabrycznego fotela do Miaty.
Pół biedy jak ma się dedykowane dolne mocowanie i pod ręka ślusarza/spawacza a najlepiej domowy warsztat z full wyposażeniem. Ewentualnie zlecić to komuś ale wtedy koszta raczej rosną dość znacznie... dochodzi zakup szyn, modelowanie podłogi aby to nisko posadzić.

Stąd polecam za wszelką cenę polować na Recaro jeśli ma być wygodnie i przełknąć cenę (szybko zapomina się koszt zakupu) albo iść w kubły na mocowaniach Cybula jeśli ma trzymać.
Po wszystkich moich fotelowych perypetiach do nowego wozidła od razu wrzuciłem Recaro bez względu na koszty zakupu i nawet nie rozważałem żadnego lepienia.

Niemniej trzymam kciuku za projekt Rout :)
Awatar użytkownika
rout
Donator
Donator
Posty: 78
Rejestracja: 31 mar 2018, 23:09
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport PRHT
Lokalizacja: Łódź

06 lip 2020, 10:45

irekJ no zdecydowanie za dużo z tym zabawy.

W moim przypadku, miał mi to pomierzyć znajomy, ale to tak długo trwa, że chyba będę musiał to gdzieś zlecić.

Wstępna wersja, była taka, żeby użyć oryginalnych foteli jako dawcy, więc kupiłem dodatkowe fotele z NCFL, żeby wybebeszyć z nich wtyczki, czy prowadnice. Niestety szerokość oryginalnych prowadnic, akurat pokrywa się z mechanizmem zginania oparcia w tych Recaro z Corsy. Czyli da się zamontować, ale będzie wyżej niż fabryczne, czyli lipa.

Druga opcja była taka, żeby dorobić wszystko od podstaw i użyć szyn uniwersalnych np. Sparco. Niestety po wstępnej przymiarce też zaczyna się robić za wysoko, bo coś na poziomie tych oryginalnych. Aktualnie w planach jest wycięcie mocować "stałych", a raczej z regulacją na śrubach. Trochę jak w Alpine A110, czy przy zwykłych kubełkach bez szyn. Te Recaro z Opla, podczas podnoszenia siedziska idą też trochę do przodu, więc liczę na to, że to wystarczy jako szybka regulacja, gdyby np. dziewczyna chciała pojeździć.

Wstępna wersja (jeszcze bez otworów regulacyjnych, już była wycięta na laserze, ale niestety trzeba było wprowadzić kilka dalszych poprawek i znowu temat siadł.

Cenowo to też wychodzi słabo. Za fotele z Opla zapłaciłem 4tys, za fotele z NCFL 600zł, do tego 2x200zł za dwa zestawy szyn od Sparco. Jeszcze nic nie płaciłem za mierzenie i wycinanie, ale chyba mnie to czeka, żeby ruszyć temat do przodu. Czyli też z tego bardziej zrobił się "projekt" nikt, szybki montaż foteli.
20190911_161648_HDR.jpg
20190911_161648_HDR.jpg (1.81 MiB) Przejrzano 1353 razy
20190911_162149.jpg
20190911_162149.jpg (1.56 MiB) Przejrzano 1353 razy
20190911_163250.jpg
20190911_163250.jpg (1.78 MiB) Przejrzano 1353 razy
20190911_163316.jpg
20190911_163316.jpg (358.78 KiB) Przejrzano 1353 razy
ODPOWIEDZ