Nadal za duzo ubywa oleju

NC 1.8 po remoncie silnika

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Luki78
Posty: 126
Rejestracja: 26 cze 2016, 20:12
Model: NC
Wersja: 1.8i Option Pack

03 sty 2018, 18:23

Hej

Jakies 4000 km byl remont bo brala olej.
Dymila na niebiesko a wydech byl caly okopcony.
Wymieniono pierscienie (najgorszy byl 4 tlok) oraz uszczelki na zaworach. Dodatkowo jak juz bylo rozebrane to dalem im nowy zaworek PCV na odme zeby wymienili.
Wszystko OK az tu okazuje sie, ze znowu zaczela brac.

Ale...
1. Nic nie kopci.
2. Rura wydechowa czysta.
3. Brak wyciekow.

To troche zglupialem.
W 600 km zjadlo ok.350ml tj.od max do polowy na bagnecie.

Jedyne co mi przychodzi do glowy to odma, ktora jest zasyfiona (nie czyscili jej przy remoncie a ja zapomnialem).
Czytalem, ze moze powodowac takie objawy.
Ale serio ??? :shock:

Kolejna sprawa jak czytam na forach to fakt, ze niektore MX5 biora olej podczas dlugich jazd autostradowych. Ja robie 90 % po takich drogach. Ale obroty max do 3500 dochodza, a glownie gdzies 3100 i stala predkosc. Co ma niby piernik do wiatraka.

W instrukcji Mazda wprawdzie twierdzi, ze norma zuzycia jest jeszcze wyzsza, no ale litosci wychodzi, ze trzeba dolac 5 litrow pomiedzy wymianami.
To chore.

Nie wiem co robic. Czyscic ta odme ? Zalac jakiegos Xado lub tym podobne ?
Troche mnie to juz meczy.
dc10
Posty: 57
Rejestracja: 20 gru 2017, 16:32
Model: NB FL
Wersja: Sportive

03 sty 2018, 20:08

Zadam lamerskie pytanie: czy w Twoim silniku jest może coś takiego co się nazywa "separator" olejowo powietrzny?
gosebus
Posty: 11
Rejestracja: 14 maja 2017, 17:17
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues

03 sty 2018, 20:21

Zacznij od wyczyszczenia tej odmy. Wycieków może brak na postoju, czy na biegu jałowym - dokładnie obejrzyj silnik.
Jeśli to nie wyjaśni tematu, to zmierz kompresje. Trzeba ustalić skąd bierze olej.
Awatar użytkownika
Luki78
Posty: 126
Rejestracja: 26 cze 2016, 20:12
Model: NC
Wersja: 1.8i Option Pack

03 sty 2018, 20:27

Ten separator olejowy to wlasnie to co chce wyczyscic. Trzeba zdjac kolektor, pociac sobie rece odkrecajac rurke egr i potem juz go ma sie jak na dloni.
Jutro od rana sie za to biore.

Myslalem ze to odma tak zwana... a nie ?
Ostatnio zmieniony 03 sty 2018, 20:30 przez Luki78, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Luki78
Posty: 126
Rejestracja: 26 cze 2016, 20:12
Model: NC
Wersja: 1.8i Option Pack

03 sty 2018, 20:29

gosebus pisze:Zacznij od wyczyszczenia tej odmy. Wycieków może brak na postoju, czy na biegu jałowym - dokładnie obejrzyj silnik.
Jeśli to nie wyjaśni tematu, to zmierz kompresje. Trzeba ustalić skąd bierze olej.



Odnosnie mierzenia kompresji. Mam miernik do tego ale jak zaczalem czytac to zamieszalo mi sie wszystko.
Mierzyc na zimnym silniku czy cieplym ?
dc10
Posty: 57
Rejestracja: 20 gru 2017, 16:32
Model: NB FL
Wersja: Sportive

03 sty 2018, 20:56

Luki78 pisze:Ten separator olejowy to wlasnie to co chce wyczyscic. Trzeba zdjac kolektor, pociac sobie rece odkrecajac rurke egr i potem juz go ma sie jak na dloni.
Jutro od rana sie za to biore.

Myslalem ze to odma tak zwana... a nie ?



U mnie w prosiaku jest tak, że jeśli separator jest padnięty to spala olej.
Cześć raczej nie do naprawy.
Można odłączyć ale lepiej wymienić na sprawny.

Zacznij od tego, bo to może być powodem "brania" oleju bez wyraźnych przyczyn zużycia silnika.
Awatar użytkownika
Luki78
Posty: 126
Rejestracja: 26 cze 2016, 20:12
Model: NC
Wersja: 1.8i Option Pack

03 sty 2018, 22:49

dc10 pisze:
Luki78 pisze:Ten separator olejowy to wlasnie to co chce wyczyscic. Trzeba zdjac kolektor, pociac sobie rece odkrecajac rurke egr i potem juz go ma sie jak na dloni.
Jutro od rana sie za to biore.

Myslalem ze to odma tak zwana... a nie ?



U mnie w prosiaku jest tak, że jeśli separator jest padnięty to spala olej.
Cześć raczej nie do naprawy.
Można odłączyć ale lepiej wymienić na sprawny.

Zacznij od tego, bo to może być powodem "brania" oleju bez wyraźnych przyczyn zużycia silnika.


No jutro go mam zamiar wyciągnąć i wyczyścić. Ale.... jak sprawdzić czy padnięty ???
dc10
Posty: 57
Rejestracja: 20 gru 2017, 16:32
Model: NB FL
Wersja: Sportive

03 sty 2018, 23:27

gosebus
Posty: 11
Rejestracja: 14 maja 2017, 17:17
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues

04 sty 2018, 18:29

Luki78 pisze:
gosebus pisze:Zacznij od wyczyszczenia tej odmy. Wycieków może brak na postoju, czy na biegu jałowym - dokładnie obejrzyj silnik.
Jeśli to nie wyjaśni tematu, to zmierz kompresje. Trzeba ustalić skąd bierze olej.



Odnosnie mierzenia kompresji. Mam miernik do tego ale jak zaczalem czytac to zamieszalo mi sie wszystko.
Mierzyc na zimnym silniku czy cieplym ?


Silnik rozgrzany, przepustnica otwarta na maxa.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

04 sty 2018, 19:46

Szkopoł taki, że są dwie odmy. Jedna na bloku z zaworkiem wychodzącym z separatora (nie wiem co by tam musiało być by się zapchał) a druga odma jest na pokrywie zaworów.
Sprawdź kompresję na ciepłym silniku, wszystkie świece wykręcone, cewki i wtryski odpięte, gaz w podłogę i kręcisz aż uzyskasz maksymalny odczyt na danym cylindrze.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Luki78
Posty: 126
Rejestracja: 26 cze 2016, 20:12
Model: NC
Wersja: 1.8i Option Pack

04 sty 2018, 19:53

Ehh...
Spędziłem 6 h na odkręcaniu rurki EGR od kolektora i poległem.
Nie mam pojęcia jak niektórzy to robią.
Tu jest post o tym:
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=477852

Stosowałem różne przedłużki, wywaliłem całe podszybie, nawet odkręciłem i przesunąłem ku górze to ustrojstwo co klapki otwiera podciśnieniem.
No nie ma szans. Odkręciłem tylko jedną śrubkę. Podejrzewam, że gdybym nawet odkręcił drugą to potem by tego nie zakręcił. To jakaś abstrakcja.
Co poniektórzy podobno odkręcają ją od drugiej strony kluczem płaskim 22. Ale tam za cholerę nie ma miejsca, żeby nim podejść. Nawet z waskiego oczkowego 22 wyciąłem część i zrobiłem półotwarty ale nic z tego.

Nie mam pojęcia jak ludzie czy serwis wymienia PCV (u mnie wymienili bo cały silnik i tak był rozebrany).

Jedyne co sprawdziłem to kompresję i jest dokładnie 14 bar na każdym cylindrze. Co chyba jest dobrze.
Awatar użytkownika
Luki78
Posty: 126
Rejestracja: 26 cze 2016, 20:12
Model: NC
Wersja: 1.8i Option Pack

04 sty 2018, 19:55

Fiveopac pisze:Szkopoł taki, że są dwie odmy. Jedna na bloku z zaworkiem wychodzącym z separatora (nie wiem co by tam musiało być by się zapchał) a druga odma jest na pokrywie zaworów.
Sprawdź kompresję na ciepłym silniku, wszystkie świece wykręcone, cewki i wtryski odpięte, gaz w podłogę i kręcisz aż uzyskasz maksymalny odczyt na danym cylindrze.


No to ja się poddaję. Olej znika, wszystko pięknie, nie kopci, nie cieknie, kompresja cacy, PCV nowy... no cudów nie ma.
A przede mną podróż 2000 km. To chyba z 5litrami oleju pojadę.

BTW: nie mam tej odmy na pokrywie zaworów. Zauważyłem, że niektóre silniki mają. Ja mam tam jakby zaślepkę.
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

04 sty 2018, 22:21

Luki78 pisze:
Fiveopac pisze:Szkopoł taki, że są dwie odmy. Jedna na bloku z zaworkiem wychodzącym z separatora (nie wiem co by tam musiało być by się zapchał) a druga odma jest na pokrywie zaworów.
Sprawdź kompresję na ciepłym silniku, wszystkie świece wykręcone, cewki i wtryski odpięte, gaz w podłogę i kręcisz aż uzyskasz maksymalny odczyt na danym cylindrze.


No to ja się poddaję. Olej znika, wszystko pięknie, nie kopci, nie cieknie, kompresja cacy, PCV nowy... no cudów nie ma.
A przede mną podróż 2000 km. To chyba z 5litrami oleju pojadę.

BTW: nie mam tej odmy na pokrywie zaworów. Zauważyłem, że niektóre silniki mają. Ja mam tam jakby zaślepkę.

Nie masz VVT, odma jest koło wlewu oleju, jak patrzysz na silnik stojąc przed autem to zaraz za korkiem wlewu oleju. Tam jest taki wąż, który idzie przed przepustnicę.
EDIT: Jeszcze, jak sprawdzasz stan oleju ? Na zimnym ?
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
KonradPLN
Donator
Donator
Posty: 496
Rejestracja: 05 paź 2013, 13:06
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

04 sty 2018, 23:05

Skoro po 4tyś bierze znowu olej to może warszat coś spartolił? Musi być gwarancja, po to robiłeś remont żeby nie brała.
Awatar użytkownika
Luki78
Posty: 126
Rejestracja: 26 cze 2016, 20:12
Model: NC
Wersja: 1.8i Option Pack

05 sty 2018, 8:30

unaimed1337 pisze:
Luki78 pisze:
Fiveopac pisze:Szkopoł taki, że są dwie odmy. Jedna na bloku z zaworkiem wychodzącym z separatora (nie wiem co by tam musiało być by się zapchał) a druga odma jest na pokrywie zaworów.
Sprawdź kompresję na ciepłym silniku, wszystkie świece wykręcone, cewki i wtryski odpięte, gaz w podłogę i kręcisz aż uzyskasz maksymalny odczyt na danym cylindrze.


No to ja się poddaję. Olej znika, wszystko pięknie, nie kopci, nie cieknie, kompresja cacy, PCV nowy... no cudów nie ma.
A przede mną podróż 2000 km. To chyba z 5litrami oleju pojadę.

BTW: nie mam tej odmy na pokrywie zaworów. Zauważyłem, że niektóre silniki mają. Ja mam tam jakby zaślepkę.

Nie masz VVT, odma jest koło wlewu oleju, jak patrzysz na silnik stojąc przed autem to zaraz za korkiem wlewu oleju. Tam jest taki wąż, który idzie przed przepustnicę.
EDIT: Jeszcze, jak sprawdzasz stan oleju ? Na zimnym ?


A nie to to mam. Nie mam czegos takiego co jest jakby prosto pod znaczkiem Mazdy na pokrywie zaworow.

Sprawdzam stan i na zimnym i na cieplym po 5 min jak w instrukcji. Wiem, ze bagnet nie jest zbyt sprytny ale tak czy siak pokazuje to samo.

Znalazlem kilka przypadkow na forach ze ludziom te silniki braly olej podczas jazd autostradowych (takie ja robie) a np. wcale po dniu spedzonym na torze.
Ok, ale to co.... Focus, Mondeo tez tylko na tor sie nadaje ?
Ehh...
Awatar użytkownika
Esotiq
Posty: 86
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:18
Model: NC
Lokalizacja: Gdańsk

07 sty 2018, 20:06

Ja też naczytałem się że ten silnik bierze olej, mój bierze olbrzymie ilości, dlatego zdecydowałem się na swapa na 2.0 łącznie ze skrzynią 6 biegową, sprzęgłem i szperą. Nie wiem ile zapłaciłeś za remont, ale mi za części wyszło 7k, przełożenie prognozujemy na 3k, ale zawsze można sprzedać starą skrzynie, a silnik rozebrać na części i sprzedać co jest w dobrym stanie. Jak dla mnie o wiele lepsza opcja niż remont jednostki która fabrycznie jest wadliwa.
ODPOWIEDZ