Witam, jakie amory gwintowane byście polecili, żeby nie była taczka a dało się sportowo jeździć na co dzień? Chodzi mi głównie o tył, bo z przodu mam isc. Sam zakupiłem gwint isc wariant sport, przód jest spoko sztywno fajnie ale tyłu nie idzie dobrze wyregulować bo regulacji amortyzatora jest za mało i sprężyna jest ściśnięta przez to taczka straszna.
Posiadam NCfl 2,0 rok 2011.
Zawieszenie ISC
NCFL 2,0
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Miesiąc temu założyłem tein flex z i z komfortem to nie ma dużo wspólnego
Na równej drodze prowadzi się jak gokart, na nierównościach czy koleinach jest ciężko, ale przez to nie ma nudy podczas jazdy, musisz omijać wszystkie studzienki i dziury
Za to prezentuje się tak jak powinien wyglądać od początku...
Na równej drodze prowadzi się jak gokart, na nierównościach czy koleinach jest ciężko, ale przez to nie ma nudy podczas jazdy, musisz omijać wszystkie studzienki i dziury
Za to prezentuje się tak jak powinien wyglądać od początku...
- Załączniki
-
- IMAG0178.jpg (875.08 KiB) Przejrzano 1144 razy
-
- DSC_0006.JPG (1006.64 KiB) Przejrzano 1144 razy
-
- MX-5-Coilover-Kit-Tein-Flex-Z-1.jpg (79.6 KiB) Przejrzano 1144 razy
A na ile mm masz ustawiony preload sprezyny?
Pytam, bo juz wielokrotnie bylem swiadkiem u znajomych, jak mozna charakterytyke zawieszenia zepusc napinajac za mocno sprezyne.
W wiekszosci zawiasow z regulacja wysokosci niezaleznie od napiecia sprezyny, zalecany jest minimalny preload czyli cos kolo 0,5 - 1 mm, ktore sciskamy sprezyne talerzykiem, wystarczy nawet tylko tyle zeby sprezyna nie latala w gore/dol.
Jesli mamy tak ustawiony preload, to na najmiekszym ustawieniu jest tapczan, ktory mozna utwardzic (przynajmniej w moim D2 Street z 36 stopniowa regulacja w Civiku) do charakterystki betonu.
Poelcam wszystkim sprawdzic preload i sprobowac wyzej opisane ustawienie
Pytam, bo juz wielokrotnie bylem swiadkiem u znajomych, jak mozna charakterytyke zawieszenia zepusc napinajac za mocno sprezyne.
W wiekszosci zawiasow z regulacja wysokosci niezaleznie od napiecia sprezyny, zalecany jest minimalny preload czyli cos kolo 0,5 - 1 mm, ktore sciskamy sprezyne talerzykiem, wystarczy nawet tylko tyle zeby sprezyna nie latala w gore/dol.
Jesli mamy tak ustawiony preload, to na najmiekszym ustawieniu jest tapczan, ktory mozna utwardzic (przynajmniej w moim D2 Street z 36 stopniowa regulacja w Civiku) do charakterystki betonu.
Poelcam wszystkim sprawdzic preload i sprobowac wyzej opisane ustawienie
Ohlins do NC daje 7kg na przód i 4 kg na tył, więc 5,5 kg z tyłu wcale na tak mało się nie wydaje.
Dla porównania carrera 997 ma 6kg przód i 12kg z tyłu (słabe porownanie wiem ale tylko to mam akurat pod ręką - mozna sobie jednak porównać rozkład masy i masę własną obu pojazdów i wyobrazić ze faktycznie 5,5kg to nie mało)
Dla porównania carrera 997 ma 6kg przód i 12kg z tyłu (słabe porownanie wiem ale tylko to mam akurat pod ręką - mozna sobie jednak porównać rozkład masy i masę własną obu pojazdów i wyobrazić ze faktycznie 5,5kg to nie mało)
Winni pisze:A na ile mm masz ustawiony preload sprezyny?
Pytam, bo juz wielokrotnie bylem swiadkiem u znajomych, jak mozna charakterytyke zawieszenia zepusc napinajac za mocno sprezyne.
W wiekszosci zawiasow z regulacja wysokosci niezaleznie od napiecia sprezyny, zalecany jest minimalny preload czyli cos kolo 0,5 - 1 mm, ktore sciskamy sprezyne talerzykiem, wystarczy nawet tylko tyle zeby sprezyna nie latala w gore/dol.
Jesli mamy tak ustawiony preload, to na najmiekszym ustawieniu jest tapczan, ktory mozna utwardzic (przynajmniej w moim D2 Street z 36 stopniowa regulacja w Civiku) do charakterystki betonu.
Poelcam wszystkim sprawdzic preload i sprobowac wyzej opisane ustawienie
Właśnie chodzi o to że mam już sprężyne na maxa rozciągniętą , nawet wyrzuciłem nakrętkę kontującą, żeby można było bardziej rozkręci - jest tam za mały zakres do regulacji sprężyny
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Zmierz sprężynę po wyjęciu, może do opakowania wrzucili Ci za długie sprężyny na tył. Zmierz, jaką długość powinny mieć i porównaj te dwa pomiary, powinni mieć w ofercie po prostu krótsze. ISC podaje wartości twardości sprężyn dla preloadu 5mm (tyle ściskasz sprężynę nakrętkami, potem regulujesz wysokość wyłącznie gwintem na obudowie amortyzatora i jego mocowaniu, bez ruszania sprężyny).
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
rrutek pisze:Zmierz sprężynę po wyjęciu, może do opakowania wrzucili Ci za długie sprężyny na tył. Zmierz, jaką długość powinny mieć i porównaj te dwa pomiary, powinni mieć w ofercie po prostu krótsze. ISC podaje wartości twardości sprężyn dla preloadu 5mm (tyle ściskasz sprężynę nakrętkami, potem regulujesz wysokość wyłącznie gwintem na obudowie amortyzatora i jego mocowaniu, bez ruszania sprężyny).
dzięki jutro sprawdzę ile jest ściśnięta