Zawieszenie ISC

NCFL 2,0

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Italiano
Posty: 15
Rejestracja: 15 maja 2014, 18:43

07 lis 2017, 8:03

Witam, jakie amory gwintowane byście polecili, żeby nie była taczka a dało się sportowo jeździć na co dzień? Chodzi mi głównie o tył, bo z przodu mam isc. Sam zakupiłem gwint isc wariant sport, przód jest spoko sztywno fajnie ale tyłu nie idzie dobrze wyregulować bo regulacji amortyzatora jest za mało i sprężyna jest ściśnięta przez to taczka straszna.
Posiadam NCfl 2,0 rok 2011.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

07 lis 2017, 8:10

Na coilover ISC możesz wrzucać sprężyny o różnej charakterystyce. Próbowałeś?
Awatar użytkownika
Italiano
Posty: 15
Rejestracja: 15 maja 2014, 18:43

07 lis 2017, 8:21

nickesh v2.0 pisze:Na coilover ISC możesz wrzucać sprężyny o różnej charakterystyce. Próbowałeś?



pisałem do nich i stwierdzili że i tak mam miękką sprężyne 5,5, po prostu jest tam za mało regulacji z tyłu żeby tą sprężyne jeszcze rozciągnąć
fila
Posty: 36
Rejestracja: 27 sie 2013, 14:04
Model: NC
Lokalizacja: Radom

11 lis 2017, 14:11

Miesiąc temu założyłem tein flex z i z komfortem to nie ma dużo wspólnego :)

Na równej drodze prowadzi się jak gokart, na nierównościach czy koleinach jest ciężko, ale przez to nie ma nudy podczas jazdy, musisz omijać wszystkie studzienki i dziury :lol:

Za to prezentuje się tak jak powinien wyglądać od początku...
Załączniki
IMAG0178.jpg
IMAG0178.jpg (875.08 KiB) Przejrzano 1143 razy
DSC_0006.JPG
DSC_0006.JPG (1006.64 KiB) Przejrzano 1143 razy
MX-5-Coilover-Kit-Tein-Flex-Z-1.jpg
MX-5-Coilover-Kit-Tein-Flex-Z-1.jpg (79.6 KiB) Przejrzano 1143 razy
Winni
Posty: 222
Rejestracja: 22 paź 2017, 22:13
Model: NA

14 lis 2017, 8:35

A na ile mm masz ustawiony preload sprezyny? ;)

Pytam, bo juz wielokrotnie bylem swiadkiem u znajomych, jak mozna charakterytyke zawieszenia zepusc napinajac za mocno sprezyne.

W wiekszosci zawiasow z regulacja wysokosci niezaleznie od napiecia sprezyny, zalecany jest minimalny preload czyli cos kolo 0,5 - 1 mm, ktore sciskamy sprezyne talerzykiem, wystarczy nawet tylko tyle zeby sprezyna nie latala w gore/dol.

Jesli mamy tak ustawiony preload, to na najmiekszym ustawieniu jest tapczan, ktory mozna utwardzic (przynajmniej w moim D2 Street z 36 stopniowa regulacja w Civiku) do charakterystki betonu.

Poelcam wszystkim sprawdzic preload i sprobowac wyzej opisane ustawienie ;)
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 234
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

14 lis 2017, 13:11

Ohlins do NC daje 7kg na przód i 4 kg na tył, więc 5,5 kg z tyłu wcale na tak mało się nie wydaje.
Dla porównania carrera 997 ma 6kg przód i 12kg z tyłu (słabe porownanie wiem ale tylko to mam akurat pod ręką - mozna sobie jednak porównać rozkład masy i masę własną obu pojazdów i wyobrazić ze faktycznie 5,5kg to nie mało)
Awatar użytkownika
Italiano
Posty: 15
Rejestracja: 15 maja 2014, 18:43

16 lis 2017, 10:06

Winni pisze:A na ile mm masz ustawiony preload sprezyny? ;)

Pytam, bo juz wielokrotnie bylem swiadkiem u znajomych, jak mozna charakterytyke zawieszenia zepusc napinajac za mocno sprezyne.

W wiekszosci zawiasow z regulacja wysokosci niezaleznie od napiecia sprezyny, zalecany jest minimalny preload czyli cos kolo 0,5 - 1 mm, ktore sciskamy sprezyne talerzykiem, wystarczy nawet tylko tyle zeby sprezyna nie latala w gore/dol.

Jesli mamy tak ustawiony preload, to na najmiekszym ustawieniu jest tapczan, ktory mozna utwardzic (przynajmniej w moim D2 Street z 36 stopniowa regulacja w Civiku) do charakterystki betonu.

Poelcam wszystkim sprawdzic preload i sprobowac wyzej opisane ustawienie ;)



Właśnie chodzi o to że mam już sprężyne na maxa rozciągniętą , nawet wyrzuciłem nakrętkę kontującą, żeby można było bardziej rozkręci - jest tam za mały zakres do regulacji sprężyny
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 234
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

16 lis 2017, 11:18

Na pewno masz to dobrze złożone? Jak wygląda górne mocowanie z tyłu? Masz jakieś zdjęcia? Wyglada to tak jak poniżej?Obrazek
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

16 lis 2017, 12:24

Zmierz sprężynę po wyjęciu, może do opakowania wrzucili Ci za długie sprężyny na tył. Zmierz, jaką długość powinny mieć i porównaj te dwa pomiary, powinni mieć w ofercie po prostu krótsze. ISC podaje wartości twardości sprężyn dla preloadu 5mm (tyle ściskasz sprężynę nakrętkami, potem regulujesz wysokość wyłącznie gwintem na obudowie amortyzatora i jego mocowaniu, bez ruszania sprężyny).
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Italiano
Posty: 15
Rejestracja: 15 maja 2014, 18:43

17 lis 2017, 10:15

rrutek pisze:Zmierz sprężynę po wyjęciu, może do opakowania wrzucili Ci za długie sprężyny na tył. Zmierz, jaką długość powinny mieć i porównaj te dwa pomiary, powinni mieć w ofercie po prostu krótsze. ISC podaje wartości twardości sprężyn dla preloadu 5mm (tyle ściskasz sprężynę nakrętkami, potem regulujesz wysokość wyłącznie gwintem na obudowie amortyzatora i jego mocowaniu, bez ruszania sprężyny).



dzięki jutro sprawdzę ile jest ściśnięta
ODPOWIEDZ