Swap 1.8 do 2.0

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Esotiq
Posty: 86
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:18
Model: NC
Lokalizacja: Gdańsk

18 lip 2017, 20:12

Pacjent to MX5 nc 1.8 z przebiegiem 145 tys. Co tu dużo mówić, silnik spala duże ilości oleju. Mazdą jeżdżę dopiero od początku maja, po wymianie oleju po około 400 km sprawdziłem jego stan, a praktycznie brak. Dolałem do pełna, po 500 km jest idealnie pomiędzy max a min. Powiecie mi panowie ile to mniej więcej oleju? Jeżdżę głównie w mieście, niewiele, po 3 miesiącach około 1000 km. Tak czy siak silnik będzie potrzebował albo remontu, albo no właśnie... Gdy kupowałem miatkę nie stać mnie było na mocniejszą wersję. Teraz poważnie myślę nad swapem na 2.0. Nie chcę jej sprzedawać i szukać 2.0 bo za dużo kasy w nią włożyłem, i drugiej jak tej nie znajdę. Stąd moje pytanie czego bym musiał dokładnie szukać. Goły słupek od 2.0 wystarczy? Czy ewentualnie silnik z ND też wchodzi w gre? Zna ktoś dobry zakład w okolicach Gdańska który się tym zajmie?
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

18 lip 2017, 20:28

SkyActiv z ND nie podejdzie. Zamiast swapować na 2.0 lepiej od razu w 2.5 (ale nie skyactiv) pójść, koszty podobne a nm więcej i potencjał większy.
Silnik ogólnie podchodzi Plug & Play, ale coś mi świta, że ECU z 1.8 nie podejdzie, trzeba z 2.0 wziąć, chyba VVT nie dało się odpalić, bo w 1.8 go w ogóle nie ma, ale tutaj nie dam głowy.
Co do stanu oleju, to jesteś pewien, że dobrze sprawdzasz, jak z kompresją ?
Bagnet w NC jest ogólnie nieczytelny i sprawdzaj najlepiej po całonocnym przestaniu na całkowicie zimnym silniku.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
Esotiq
Posty: 86
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:18
Model: NC
Lokalizacja: Gdańsk

18 lip 2017, 20:41

Tak, sprawdzam co kilkadziesiąt dni i regularnie sporo go ubywa, zawsze po nocce gdy wszystko już spłynie. Końcówki wydechu są czarne po 20 km przejażdżce. Olej to Motul 6100 synergie+ 10w40
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

19 lip 2017, 7:29

Esotiq pisze:Tak, sprawdzam co kilkadziesiąt dni i regularnie sporo go ubywa, zawsze po nocce gdy wszystko już spłynie. Końcówki wydechu są czarne po 20 km przejażdżce. Olej to Motul 6100 synergie+ 10w40

Te silniki powinny jeździć na oleju 5w30, niemniej niewiele to zmieni w kwestii jego zużycia. Miedzy min a max jest chyba 0,7 L oleju. Bez sensu jest wkładać 2.0 z mx5, silniki 2.5 są wyraźnie tańsze i lepsze.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Esotiq
Posty: 86
Rejestracja: 14 cze 2017, 13:18
Model: NC
Lokalizacja: Gdańsk

19 lip 2017, 9:39

Gdzie w takim razie szukać takiego silnika 2.5 i jakie dokładnie ma oznaczenia? Szukać kompletnego czy sam goły słupek bez osprzętu? Gdy już zdecyduje się na zakup 2.5 zamiast 2.0 dużo więcej jest roboty z przekładaniem? Dodam, że na swapach się nie znam i raczej zlecę to jakiemuś specjaliście.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

19 lip 2017, 14:12

Allegro ;) sam słupek wystarczy plus pokrywa zaworów od 2.0, resztę przełożysz z 1.8. Nie wiem skąd jesteś ale np. TopDownMotors ogarnia kompleksowo takie swapy: https://www.facebook.com/TopDownMotors/

Esotiq pisze:Gdzie w takim razie szukać takiego silnika 2.5 i jakie dokładnie ma oznaczenia? Szukać kompletnego czy sam goły słupek bez osprzętu? Gdy już zdecyduje się na zakup 2.5 zamiast 2.0 dużo więcej jest roboty z przekładaniem? Dodam, że na swapach się nie znam i raczej zlecę to jakiemuś specjaliście.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
LatającyHolender
Posty: 6
Rejestracja: 04 maja 2017, 19:10
Model: NC

20 lip 2017, 16:27

Montuj 2,5l tak jak koledzy radzą jak jest taka możliwość :) Więcej mocy to zawsze lepiej nawet jak się szybko nie jeździ to warto mieć zapas pod nogą, poza tym nawet na niskich obrotach auto będzie lepiej jechać.
ODPOWIEDZ