[NC] Katalizator po regeneracji - czy ktoś to przerabiał?

[NC] Katalizator po regeneracji - czy ktoś to przerabiał?

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Azachiel77
Posty: 11
Rejestracja: 18 lip 2015, 16:13
Model: NC

03 lut 2016, 19:35

Witam szanowne koleżanki i kolegów
Padł mi katalizator w mojej miacie 2.0 rok 2007. W oryginale to koszt ok. 6 tys. PLN. Na necie znalazłem firmę która regeneruje katalizatory i daje roczną gwarancję (koszt ok 1000 - 1200 zł. Czy ktoś taki problem już przerabiał i może coś o tym powiedzieć?
Z góry dzięki
Awatar użytkownika
paratasman
Posty: 102
Rejestracja: 20 lut 2015, 11:46
Model: ND
Wersja: Skyfreedom
Lokalizacja: Białystok

03 lut 2016, 20:34

Kolego a po jakim przebiegu padł Ci katalizator? Ja przerabiałem to w grudniu 2015 -przy 70tys przebiegu, mazda zrobiła to na gwarancji - naprawa ok. 10kPLN
była NCFL 2.0 sport 2012 - przejechałem nią osobiście 90 tyś w 2,5 roku (3 sezony)
Azachiel77
Posty: 11
Rejestracja: 18 lip 2015, 16:13
Model: NC

03 lut 2016, 21:53

ja mam ciut więcej 180 tys. i po prostu wypalił się już. Świeci mi się Check Engine wymieniłem sondę lambda i dalej - pojechałem do mazdy- sprwadzili i niestety katalizator... , a 6 koła to trochę dużo dlatego szukam .....
Awatar użytkownika
paratasman
Posty: 102
Rejestracja: 20 lut 2015, 11:46
Model: ND
Wersja: Skyfreedom
Lokalizacja: Białystok

03 lut 2016, 22:40

A wiesz, że w NC są 2 katalizatory? Pierwszy zaraz przy kolektorze wydechowym i właściwy już pod podłogą. U mnie wysypał się ten pierwszy, a jego zwłoki zatkały 2 kataliaztor. Nie świeciła się żadna kontrolka, silnik nie chciał się wkręcać na obroty.
była NCFL 2.0 sport 2012 - przejechałem nią osobiście 90 tyś w 2,5 roku (3 sezony)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 lut 2016, 23:28

Azachiel77 pisze:irmę która regeneruje katalizatory i daje roczną gwarancję (koszt ok 1000 - 1200 zł.

Nie bardzo wiem co oznacza "regeneracja" katalizatora. Zużyty wkład jest zużyty i koniec, musieliby go wymieniac na coś innego. Zamiennikowy katalizator metaliczny to koszt pewnie 200-300 PLN, ta regeneracja to jakieś dziwne działanie.
paratasman pisze:U mnie wysypał się ten pierwszy, a jego zwłoki zatkały 2 kataliaztor. Nie świeciła się żadna kontrolka, silnik nie chciał się wkręcać na obroty.

To się ciesz, że się tak skończyło. W przynajmniej jednej miacie po dokładnie takiej awarii wywaliło uszczelnienia na cylindrach i o ile pamietam silnik chyba poszedł do krainy wiecznych łowów.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Azachiel77
Posty: 11
Rejestracja: 18 lip 2015, 16:13
Model: NC

04 lut 2016, 4:27

Nie będę wdawać się w szczegóły ale w NC katalizator oraz dwie sondy (zwykła i szerokopasmowa) mieszczą się w katalizatorze zintegrowanym razem z kolektorem wydechowym - podobno lepiej nagrzewa się wtedy reaktor katalityczny stąd podejrzewam ta cena. Nie ma możliwości wstawienia (tak jak to się faktycznie robi w "tradycyjnych" modelach zamiennikowego katalizatora metalicznego (wycinasz stary, wspawujesz nową puszkę i gra. Są firmy które wyspecjalizowały się
właśnie w regeneracji katalizatorów - czyli w skrócie wyciągają stare zużyte bebechy i wstawiają nowy reaktor - całość ładnie spawają czyszczą etc. Wiadomo ze nie będzie on taki jak fabryczny ale ponoć chodzi. Patrz link poniżej

http://sklep.kalinski.pl/mx-5/1346-16.html

Dlatego pytanie moje było "CZY KTOŚ JUŻ TO PRZERABIAŁ"
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

04 lut 2016, 8:41

Wymieniałem tam kata do Avensis 2.0 jakieś 5 lat temu. Regeneracja polegała na wymianie wkładów tak jak w MX5 NC. Niestety dali słabe wkłady, które nie wyrabiały się w oczyszczaniu spalin i zapalała się kontrolka check engine. Zanim wymienicie dowiedzcie się jak te wymienione sprawują się w autach.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 lut 2016, 11:30

Azachiel77 pisze:stąd podejrzewam ta cena.

nie, cena nie ma nic z tym wspólnego.
Azachiel77 pisze:Nie ma możliwości wstawienia

Oczywiście że jest. Tego typu układy wydechowe (w mazdach ale nie tylko) są przekonstruowywane do separowanych wkładów metalicznych (właśnie po to, aby wyeliminować rozpadajace się wkłady ceramiczne, przypadek NC to nie jedyna konstrukcja gdzie awaria katalizatora miewa opłakane skutki). Seryjne układy kontroli emisji nadal pracują i wszystko działa znakomicie.
Koszt podanej wyżej "regeneracji" jest średnio adekwatny, zważywszy na to że odpowiada on zbudowaniu customowego tłumika przez bardzo dobrego spawacza z materiałem a polega na rozcięciu puszki i jej zespawaniu z powrotem.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Kolek
Posty: 53
Rejestracja: 20 lip 2015, 9:27
Model: NC
Wersja: Energy 2.0 LSD 5MT
Lokalizacja: Alfter, DE / Bełchatów, PL

04 lut 2016, 14:40

Ja osobiscie bym proponowal Niemieckiego ebaya, chociazby to:

http://www.ebay.de/itm/Original-Mazda-M ... SwoydWmD06

Za 95 EUR (a jak sie potargujesz to za 80 moze nawet) masz original z samochodu z przebiegiem 42t km (tak wiem, ze moze byc sciema jak wszedzie, ale zawsze mozesz poprosic sprzedawce o potwierdzenie tego w jakis sposob). I mozesz tanio sie wykpic na kolejne 100t km.

Pozdrawiam,
Rafal

PS: Jak nie bedzie dzialal to mozesz sie umowic na zwrot, zazwyczaj nie ma z tym problemu
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

04 lut 2016, 14:48

W ogóle ile te katalizatory wytrzymują? Zaczynam się bać :D
Azachiel77
Posty: 11
Rejestracja: 18 lip 2015, 16:13
Model: NC

04 lut 2016, 15:27

Kolek ja niestety potrzebuje ten z kolektorem :(
Azachiel77
Posty: 11
Rejestracja: 18 lip 2015, 16:13
Model: NC

04 lut 2016, 15:33

Chyba zaryzykuje tego od Kalińskiego - zapewniają że wszystko cacy ale co mają innego powiedzieć? Mój mechanik twierdzi żeby to w ogóle olać. Jednak jak jeżdżę to razi w oczy - ten check
Pożyjemy zobaczymy i zapłacimy
Awatar użytkownika
paratasman
Posty: 102
Rejestracja: 20 lut 2015, 11:46
Model: ND
Wersja: Skyfreedom
Lokalizacja: Białystok

07 lut 2016, 8:21

poniżej

http://sklep.kalinski.pl/mx-5/1346-16.html

Dlatego pytanie moje było "CZY KTOŚ JUŻ TO PRZERABIAŁ"[/quote]

Radzę Ci upewnić się, że problemem jest ten katalizator zintegrowany z kolektorem. Tak jak pisałem, u mnie on się wysypał, była pusta puszka, a mimo to nie świeciła się kontrolka check engine.
Pozdrawiam
była NCFL 2.0 sport 2012 - przejechałem nią osobiście 90 tyś w 2,5 roku (3 sezony)
Awatar użytkownika
HDM
Posty: 183
Rejestracja: 01 cze 2015, 8:57
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

07 lut 2016, 8:44

Droga sprawa z tym katem, moze zrobcie przelot :kciuk:
Azachiel77
Posty: 11
Rejestracja: 18 lip 2015, 16:13
Model: NC

07 lut 2016, 18:57

zawsze jakieś wyjście :)
Zamówiłem jutro przyjdzie i montuje Wkrótce podzielę się wrażeniami
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

30 sty 2017, 8:07

Odświeżę temat. U mnie oba wkłady są ok ale obudowa drugiego katalizatora mi się dezintegruje i przy wyższych RPM, potrafi zarzęzić. Szczególnie odczuwalne to jest w przy niskich temperaturach i zamkniętym dachu.

Przerabiał może ktoś włożenie decat pipe które można dostać np na ebay? Chodzi mi o to czy są jakieś problemy z tym? Czym więcej szukam i czytam to mam coraz większe wątpliwości. Ludzie piszą, że przy wywaleniu kata trzeba obliczyć długość, średnicę, jakieś fale itp... inaczej może być ogólnie mówiąc lipa. Dlatego rozglądam się za "gotowcem"

http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-MX5-MX-5-1-8-2-0-05-13-STAINLESS-STEEL-EXHAUST-SPORTS-CAT-CENTRE-SECTION-/360651784834?hash=item53f8858282:g:HSsAAOSwPe1T9f~~

W regenerację czy spawanie puchy nie chcę się bawić bo wolę już śmigać na tym co mam.
Stolik
Posty: 14
Rejestracja: 15 lut 2017, 22:16
Model: NC

16 lut 2017, 16:45

Nie bawiłbym się w żadne regeneracje katalizatora! Ciekawi mnie, na czym to ma polegać?? Najtańszym i najmniej problemowym rozwiązaniem od strony użytkownika jest wycięcie katalizatora i wstawienie "emulatora sondy" prosta tulejka ograniczająca ilość spalin jaką widzi sonda przez co przekłamuje komputer i nie wyskakują błędy. Katalizator zazwyczaj firmy wycinają za wkład starego katalizatora, emulator na Allegro kupujesz za 6 zł lub taki z regulacja ilości spalin za 15. Oczywiście nie namawiam do wycinania katalizatora tylko mówię o dużo lepszym rozwiązaniu niż pakowanie kasy w coś, co prawdopodobnie jest jedna wielką ściemą ;) Jak byś chciał, mam całą nc 1.8 z przebiegiem 47094 mil na części, Wiec i katalizatory się znajda ;)
Awatar użytkownika
Manek
Posty: 1
Rejestracja: 02 sie 2017, 14:42
Model: Inny

27 lut 2018, 9:42

Warto wspomnieć też o tym, że wycięty katalizator, nawet ten zużyty można bez problemu sprzedać na skupie . Ceny są spore, więc jeśli ktoś potem chce wymienić stary katalizator na jakiś uniwersalny albo sportowy to nie będzie musiał do niego tak dużo dopłacać.
stratus
Posty: 42
Rejestracja: 21 lis 2016, 16:51
Model: Inny

29 mar 2018, 19:20

A mój przy 60 tys wygląda tak
Załączniki
IMG_20180303_150240.jpg
IMG_20180303_150240.jpg (324.82 KiB) Przejrzano 1548 razy
Ostatnio zmieniony 30 mar 2018, 4:16 przez stratus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Phill
Posty: 253
Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
Model: NA
Lokalizacja: Nowy Sącz

29 mar 2018, 20:13

stratus pisze:A muj przy 60 tys wygląda tak

mój mój mój mój mój mój mój mój mój mój mój mój mój mój mój mój mój mój mój mój mój mój !

bo aż kłuje w oczy ;)
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
ODPOWIEDZ