NC dygnięcie wskazówek zegarów po włączeniu zapłonu.

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

drZ
Posty: 42
Rejestracja: 06 lip 2014, 22:47
Lokalizacja: Warsaw, Poland
Kontakt:

25 lip 2014, 20:00

Hejka! Czy normalne jest ze po włączeniu zapłonu wskazówki lekko unoszą się ku gorze dosłownie w zasięgumax 5 mm i od razu opadają? W Subaru i motocyklu mam tak ze robią obrót do maxa i potem wracają...
Czy mazda ma inaczej czy coś jest nie tak?
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

25 lip 2014, 23:09

Sprawdzę jutro to napiszę czy mi drga czy nie.... :ryjezesmiechu: :kciuk: :mrgreen:
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

25 lip 2014, 23:41

:ryjezesmiechu:
drZ
Posty: 42
Rejestracja: 06 lip 2014, 22:47
Lokalizacja: Warsaw, Poland
Kontakt:

26 lip 2014, 13:36

Się nie ma co śmiać panowie :) dygnięcie to poważna sprawa :D
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

26 lip 2014, 13:58

No powiem tak a dokładnie napisze: śmiać sie nie ma co.... Ale sprawdziłem i mi drga :ryjezesmiechu: a nawet więcej <> dwie wskazówki drgają :kciuk: i nawet opadają jak zadrgają...... :ryjezesmiechu:
drZ
Posty: 42
Rejestracja: 06 lip 2014, 22:47
Lokalizacja: Warsaw, Poland
Kontakt:

26 lip 2014, 18:01

Dzięki za info Peecer. Skoro nam obu dyga to jest dobrze ;)
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

26 lip 2014, 18:22

Znaczy się zdrowi :ryjezesmiechu: A na marginesie - sytuacja wygląda tak: obie wskazówki równolegle po przekręceniu kluczyka do pozycji start startują w kierunku (obrotomierza mniej więcej do pozycji 500 obr/min a prędkościomierza do bodaj 20 km/h) po czym wracają w pozycję pion kierunek dół ;) :lol: . Myślę, że to taki bajer ale niech i tak będzie......
drZ
Posty: 42
Rejestracja: 06 lip 2014, 22:47
Lokalizacja: Warsaw, Poland
Kontakt:

27 lip 2014, 9:07

U mnie jest tak samo, ale bajer chyba nie do końca udany bo jak pisałem w innych autach bajer ten wyglada tak ze wszystkie wskazówki rąbią rundę do końca i wtedy wracają, poza tym jakoś tak bardziej płynnie się poruszają. Jak wsiadłem do mazdy miałem wrażenie ze coś jest zepsute ;)
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

27 lip 2014, 9:34

drZ pisze:U mnie jest tak samo, ale bajer chyba nie do końca udany bo jak pisałem w innych autach bajer ten wyglada tak ze wszystkie wskazówki rąbią rundę do końca i wtedy wracają, poza tym jakoś tak bardziej płynnie się poruszają. Jak wsiadłem do mazdy miałem wrażenie ze coś jest zepsute ;)

Wiem - zauważyłem to np. w Škodzie Octavi RS.... ale i kilku innych - dla mnie to nie ma znaczenia. Ale wygląda jakby chciało a nie mogło ha ha h ah aha :lol:
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

27 lip 2014, 9:34

drZ pisze:U mnie jest tak samo, ale bajer chyba nie do końca udany bo jak pisałem w innych autach bajer ten wyglada tak ze wszystkie wskazówki rąbią rundę do końca i wtedy wracają, poza tym jakoś tak bardziej płynnie się poruszają. Jak wsiadłem do mazdy miałem wrażenie ze coś jest zepsute ;)

Wiem - zauważyłem to np. w Škodzie Octavi RS.... ale i kilku innych - dla mnie to nie ma znaczenia. Ale wygląda jakby chciało a nie mogło ha ha h ah aha :lol:
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

02 wrz 2014, 13:38

Jak chcesz, żeby przelatywało do końca to możesz sobie rozpiąć akumulator ;-) - wtedy test wykonywany jest po całej skali...
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

02 wrz 2014, 19:43

uwielbiam opening ceremony w Subaru! :geeejj:
drZ
Posty: 42
Rejestracja: 06 lip 2014, 22:47
Lokalizacja: Warsaw, Poland
Kontakt:

10 wrz 2014, 19:15

:) Subaru ma dużo atutów :) a w mazdzie są inne i akumalor niech nie będzie odpinany zbyt czesto!
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

10 wrz 2014, 21:00

To może być błąd w sofcie :P Sterownik silnika albo inny moduł który odpowiedzialny jest za przesłanie po CANie wartości do wskazań może je inicjować nie "zerami". Powoduje to nagłe przeskoczenie wskazówek na skali i powrót do pozycji zero jak już zaczną być przesyłane prawidłowe dane.


Ale to tylko takie moje gdybanie :
drZ
Posty: 42
Rejestracja: 06 lip 2014, 22:47
Lokalizacja: Warsaw, Poland
Kontakt:

11 wrz 2014, 0:00

O Panie! To pojechales, błąd mógłby I być ale jeśli jest u kilku osób na raz to chyba mało prawdopodobne :) chociaż jak juz pisałem, jak zobaczyłem po raz pierwszy to myślałem że coś jest zepsute :p
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

11 wrz 2014, 15:18

Błąd byłby u wszystkich taki sam. Niedopatrzenie przy produkcji softu. Z doświadczenia wiem że całkiem normalne są tego typu pomyłki.
ODPOWIEDZ