NC dygnięcie wskazówek zegarów po włączeniu zapłonu.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Hejka! Czy normalne jest ze po włączeniu zapłonu wskazówki lekko unoszą się ku gorze dosłownie w zasięgumax 5 mm i od razu opadają? W Subaru i motocyklu mam tak ze robią obrót do maxa i potem wracają...
Czy mazda ma inaczej czy coś jest nie tak?
Czy mazda ma inaczej czy coś jest nie tak?
Się nie ma co śmiać panowie dygnięcie to poważna sprawa
Dzięki za info Peecer. Skoro nam obu dyga to jest dobrze
- Peecer
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Znaczy się zdrowi A na marginesie - sytuacja wygląda tak: obie wskazówki równolegle po przekręceniu kluczyka do pozycji start startują w kierunku (obrotomierza mniej więcej do pozycji 500 obr/min a prędkościomierza do bodaj 20 km/h) po czym wracają w pozycję pion kierunek dół . Myślę, że to taki bajer ale niech i tak będzie......
U mnie jest tak samo, ale bajer chyba nie do końca udany bo jak pisałem w innych autach bajer ten wyglada tak ze wszystkie wskazówki rąbią rundę do końca i wtedy wracają, poza tym jakoś tak bardziej płynnie się poruszają. Jak wsiadłem do mazdy miałem wrażenie ze coś jest zepsute
- Peecer
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
drZ pisze:U mnie jest tak samo, ale bajer chyba nie do końca udany bo jak pisałem w innych autach bajer ten wyglada tak ze wszystkie wskazówki rąbią rundę do końca i wtedy wracają, poza tym jakoś tak bardziej płynnie się poruszają. Jak wsiadłem do mazdy miałem wrażenie ze coś jest zepsute
Wiem - zauważyłem to np. w Škodzie Octavi RS.... ale i kilku innych - dla mnie to nie ma znaczenia. Ale wygląda jakby chciało a nie mogło ha ha h ah aha
- Peecer
- Donator
- Posty: 2641
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
drZ pisze:U mnie jest tak samo, ale bajer chyba nie do końca udany bo jak pisałem w innych autach bajer ten wyglada tak ze wszystkie wskazówki rąbią rundę do końca i wtedy wracają, poza tym jakoś tak bardziej płynnie się poruszają. Jak wsiadłem do mazdy miałem wrażenie ze coś jest zepsute
Wiem - zauważyłem to np. w Škodzie Octavi RS.... ale i kilku innych - dla mnie to nie ma znaczenia. Ale wygląda jakby chciało a nie mogło ha ha h ah aha
Subaru ma dużo atutów a w mazdzie są inne i akumalor niech nie będzie odpinany zbyt czesto!
To może być błąd w sofcie Sterownik silnika albo inny moduł który odpowiedzialny jest za przesłanie po CANie wartości do wskazań może je inicjować nie "zerami". Powoduje to nagłe przeskoczenie wskazówek na skali i powrót do pozycji zero jak już zaczną być przesyłane prawidłowe dane.
Ale to tylko takie moje gdybanie :
Ale to tylko takie moje gdybanie :
O Panie! To pojechales, błąd mógłby I być ale jeśli jest u kilku osób na raz to chyba mało prawdopodobne chociaż jak juz pisałem, jak zobaczyłem po raz pierwszy to myślałem że coś jest zepsute :p