[NC] Kontrolka CHECK ENGINE P0126 P2096 P0304

Pali się i nie chce zgasnąć :(

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

06 gru 2013, 7:57

Wczoraj podczas nocnych szaleństw na śniegu, po ok. 1h zabawy (nie znęcając się na aucie) zapaliła sie kontrolka CHECK ENGINE.

Pod maską na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało w porzadku, oprócz ilości oleju w silniku. Mernik wskazywał na MINIMUM, ostatnia dolewka była niecałe 9 000 km / 5 msc temu. Dziś rano mernik pokazał połowę, więc wszystko powinno być w porządku - z olejem :)
Generalnie silnik pracuję równo i oprócz świecącej kontrolki wszystko wydaję się w porządku.
Wydaje mi się, że Mazda była już mocniej grzana i wcześniej ów problem nie występował.

Na forum znalazłem informację, że Pantier po którejś rundzie na torze miał podobny problem, niestety rozwiązania brak :p

Stąd moje pytanie, może zna ktoś przyczynę tego komunikatu?
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2015, 12:14 przez koucz, łącznie zmieniany 1 raz.
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 701
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

06 gru 2013, 8:01

Ale nie podałeś tego komunikatu :mrgreen: Musisz sczytać kod błędu...
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

06 gru 2013, 8:04

Rozumiem, że muszę podłączyć się do komputera, np. w serwisie?
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 701
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

06 gru 2013, 8:08

Np. w serwisie będzie drogo... :kciuk:
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

06 gru 2013, 8:12

koucz pisze:Rozumiem, że muszę podłączyć się do komputera, np. w serwisie?


Jak cierpisz na nadmiar kapusty to tak :)
Najlepiej poproś kogoś z forumowiczów albo kolegów z miasta o czytnik obd2 na BT i sprawa się wyjaśni, ewentel jeśli masz telefon z androidem to kup taki czytnik(od 30-80 zyli) i będziesz mógł już sam zczytywać i kasować błędy w większości współczesnych aut :kciuk:
Rules are made to be broken
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

06 gru 2013, 8:46

Więc się podpinam po taniości i po uporaniu się z problemem dam znać czego nie robić/co robić na przyszłość :)
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 701
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

06 gru 2013, 8:55

Właśnie :kciuk: Jak zacząłeś wątek,to go zakończ :kciuk: Przed wizytą posprawdzaj ewentualnie wtyczki przy filtrze/przepływomierzu/sondzie...itp.Kiedyś tak miałem w innej Maździe-zsunął się wężyk od podciśnienia i wywaliło jakiś tam błąd...
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

06 gru 2013, 20:38

Dobra, więc udało mi się uzyskać darmowe info w takiej postaci:
Obrazek

Jak to rozumieć?

PS. Komunikat skasowany, zaraz idę testować czy znowu się pojawi.
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 701
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

06 gru 2013, 22:10

A jak płyn chłodzący?Jaki poziom?Wymieniałeś?Wentylator OK?Wersje z Hameryki miały podobno często ten błąd... :roll:
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

07 gru 2013, 2:20

Sprawdz poziom plynu chlodzacego. Mozliwe, ze bączki na sniegu wygenerowały ten błąd. Druga ewentualnosc - niedomagajacy termostat.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

07 gru 2013, 12:31

Trzecia, najbardziej prawdopodobna: masz termostat o zbyt niskiej temperaturze otwarcia, jaki montowano w autach produkowanych na rynek amerykański.
Więcej na ten temat poczytać możesz tu: http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=12266
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

07 gru 2013, 14:41

Koucz, witaj w klubie error code'ów. Darmowe członkostwo, a ile zabawy :wink:
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

07 gru 2013, 20:01

Informacji sporo, dzieki bardzo.
Do problemu wróce w poniedziałek i będę was na bieżąco informował :)
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

26 mar 2014, 7:25

Ok msc temu znowu wywalilo mi kontrolke silnika przy szybszej trasie i czestym wyprzedzaniu, natomiast po 3dniach sama zgasla.
Wczoraj wymienilem termostat i plyn chlodniczy, a na najlblizszym Ulezu bede mial okazje sprawdzic czy problem nie powroci.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

26 mar 2014, 8:38

U mnie niebawem zostanie wykonany ten sam mod, więc grupa badawcza (z racji liczebności) będzie bardziej reprezentatywna... ;)
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

12 maja 2015, 15:50

No cóż - to i ja dołącze się do tak zacnego wątku..... :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu:
Całą Kotlinę Kłodzką jak i powrót odbyłem bez problemów. Jaka jazda była na Kotlinie każdy może się domyśleć.... Powiedzmy, że podobna do Bieszczad.....
Powrót przy intensywnym wyprzedzaniu z Vmaks. ok. 180-190 km/h i nic się nie działo.....
Jednak taka podróż okupiona była kilkoma muchami i komarami na masce.... Jako, że staram się dbać o czystość - poniedziałek rano szorowanko - ale, ale by nie było....
Wyjazd z garażu i kontrolka tematu postu CHECK ENGINE nie zamierza zgasnąć.... :kciukdol:
Po dzisiejszej wizycie w serwisie (jako, że podopieczna ma jeszcze "gwarancyję") doszli do wniosku (panowie serwisanci) iż należy wymienić sondę Lambda bodaj II (tą bez kołnierza - jak podsłuchałem).
Moje pytanie do szanownego gremium - czy to możliwe, by od "troszkę bardziej agresywnej" (przypominam, że w automacie :facepalm: ) jeździe może dojść do zniszczenia tejże sondy?
Wymiana ma nastąpić po dostarczeniu elementu do serwisu.....
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 967
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

13 maja 2015, 5:59

z mojego doświadczenia z poprzednimi autami wynika, że jak coś się działo z silnikiem, to wszystkie ASO od razu, nawet bez zastanowienia, wskazywały na sondę lambda... Zazwyczaj słyszałem: -no my byśmy najpierw sonda lambda wymienili.
Jak już słyszałem "najpierw" to zmieniałem serwis... i tak w pierwszym przypadku nie była to sonda a aparat zapłonowy a w drugim rozciągnięty łańcuch :mrgreen:

Ciekawe jaki był błąd na kompie :?:
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

13 maja 2015, 8:19

Skoro na gwarancji, niech wymieniają do skutku... (sondy raczej nie padają od intensywnej jazdy). Daj znać o przyczynie jak już ją znajdą, może się przyda na przyszłość.
bonito
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

19 maja 2015, 18:04

Wymienili Sondę i po 4 km lampka znów pali.... Gramy dalej :kciukdol: :bang:
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

19 maja 2015, 18:10

To może chociaż stara sonda Ci została? :D
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

19 maja 2015, 18:29

Peecer pisze:Wymienili Sondę i po 4 km lampka znów pali.... Gramy dalej :kciukdol: :bang:

A taki oto wydruk dostałem - co mi osobiście nic nie mówi....
Załączniki
Kody MX5.jpg
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2015, 18:45

Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 967
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

19 maja 2015, 18:57

Kamien pisze:Zazwyczaj słyszałem: -no my byśmy najpierw sonda lambda wymienili.
:facepalm:


hmmm... marcin30 miał coś podobnego, coś tam pisze o padniętym bezpieczniku, ale nie wiem czy to dot. tego błędu ...
Marcin30 pisze:No i bach, P2096... Na kilka dni przed założeniem gratów :cry:
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=7006&postdays=0&postorder=asc&start=99&lofi=1
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2015, 22:05

Peecer pisze:Wymienili Sondę i po 4 km lampka znów pali.... Gramy dalej

Awaria sondy po 30.000 byłaby przypadkiem wybitnym i jej wymiana musiałaby być uzasadniona czymś wiecej niż tylko wystąpieniem P2096. Jego wystepowanie może być konsekwencją wielu innych przyczyn zaczynając od prozaicznych nieszczelności w dolocie i wydechu. Misie mają procedury postępowania i powinni według nich diagnostykę przeprowadzić.
Ale masz gwarancję, więc spróbuj do nich pojeździć do skutku, może wreszcie znajdą przyczynę. A gdyby za każdym razem wymieniali twardo tę samą sondę na kolejny egzemplarz zawsze możesz poprosić MPL o wyznaczenie innego ASO i już.
nickesh v2.0 pisze:To może chociaż stara sonda Ci została?

Jak robi gwarancyjnie to nie dostaje starych gratów :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

23 maja 2015, 16:02

No to by było zakończenie na chwilę obecną tematu - Panowie w serwisie tak jak pisałem wymienili sondę LAMBDA - znaczy się tą drugą bez kołnierza ( i proszę nie pisać, że nie wiem jak się fachowo nazywa pierwsza czy druga bo totalny laik w tych kwestiach jestem).
I tak jak pisałem po pierwszym wyjeździe z serwisu po 4 km zapaliła ponownie kontrolka. Na kolejnym serwisie miałem zostawić Walentynę, jednak się okazało, że "zabieg" na pacjentce potrwa 40 min i wszystko będzie grało.
Co "Wielcy Magowie" jej poczynili - NIE WIEM. Wiem natomiast, że chyba gdzieś doczytali o tzw. i teraz nie wiem jak opisać - programowaniu tejże sondy i jej ustawieniu zgodnie z jakimiś wymogami - fakt faktem - podłączyli kabelek - otworzyli komputerek i nic już nie wymieniając oddali bez lampki święcącej.
Koledzy - możecie prowadzić lub podpowiedzieć co mogli poczynić. Ja nie wiem.
Wiem natomiast, że od wczoraj po zrobieniu 600 km w naprawdę bardzo różnych warunkach jazdy - NIE ŚWIECI :kciuk: :ryjezesmiechu: :winner:
I tak by zostało ....
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

22 cze 2015, 8:27

Przygód z silnikiem ciąg dalszy...

Od pewnego czasu męczy nas delikatne dławienie się auta przy delikatnym przyśpieszaniu, ale bardzo nie regularne.

Zdarzyło się raz, że z rana po odpaleniu obroty silnika skoczyły do 2 tys., samochód wpadł z mocne drgania, zapaliła się kontrolka check engine, po czym ledwo dojechałem do mechanika, który sczytał błąd 4 cylindra, sprawdził jakiś kabelek, który idzie do świecy, skasował błąd i wszystko dobrze chodziło przez kilka dni.

Na dzień dzisiejszy, na zimnym silniku zawszę delikatnie się dławi na pierwszych dwóch biegach, błędów nie wywala ale boje się, że któregoś dnia mi stanie na światłach.

Mechanik twierdzi, że objawy są bardzo ogólne i czeka aż coś "pieprznie" :p

Olej w silniku, filtr oleju był w połowie kwietnia zmieniony, stożek na początku kwietnia czyszczony... może przepływomierz, wtryski, ktoś miał podobne problemy?
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

22 cze 2015, 8:35

Dawno temu miałem podobne objawy w Niebieskiej NC. Okazało się, że pękł jeden z kabelków idących do cewki zapłonowej. Dotyczyło to najbardziej "wewnętrznego" cylindra - tego od strony ściany grodziowej. Pęknięcie było niewidoczne, bo izolacja była nietknięta. Dopiero pod palcami elektryk wyczuł że w środku jest kuku.
Pęknięcie wystąpiło mniej więcej na krawędzi pokrywy silnika.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

22 cze 2015, 9:27

Włąśnie u mnie też wywaliło błąd związany z tym samym "wewnętrznym" cylindrem i okablowanie zostało zamienione miejscami wieć pozostaje czekać kiedy wyrzuci kolejny błąd :)
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

07 lip 2015, 10:45

Objawy zaczynają się nasilać:

Na zimny silniku (świeżo po odpaleniu) lub na bardzo rozgrzanym (w długiej trasie na wysokich obrotach) od czasu do czasu bulgocze i dławi się, zazwyczaj przy delikatnym przyśpieszaniu w granicach obrotów silnika między 3-4 000, chociaż nie jest to regułą. Natomiast przy wrzuceniu go na obroty powyżej 5 000 problem ustaje i bez problemu przyśpiesza.

Kable zostały podmienione tak jak pisałem wcześniej, a ponownie wywaliło ten sam błąd:
Obrazek

Jakieś pomysły? Zaczynam się martwić i irytować powoli jakością modelu NC...
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

07 lip 2015, 12:01

Czekaj czekaj, ale jak mogłeś zamienić kable między cylindrami? Przecież to zmienia kolejność zapłonów.
Może mechanik zamienił cewki (COP'y) między cylindrami?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
ODPOWIEDZ