Zmienne fazy

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Ziolko73
Posty: 147
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Będzin

25 sty 2021, 14:19

Będę dorabiał wiązkę zmiennych faz do mojej istniejącej z 1.8, czy dobrze rozumiem z tego schematu że należy się wpiąć kabelkiem z konektora A od OCV do pinu nr 2E w ecu z 2.0? Masa B obojętnie z czego?
Załączniki
e5u102zw4901.gif
e5u102zw4901.gif (32.08 KiB) Przejrzano 212 razy
MAZDA mx5 NC 1.8
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 3310
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: bieda+ :-)
Lokalizacja: łódź

25 sty 2021, 14:45

styk B na wtyczce OCV to +12V z main relay, nie masa
pozdrawiam
Alex :-)
Czarna NC L5 + RomDrop :twisted:
była sobie czerwona NAfL 1.6/90 --> 114KM 134Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Ziolko73
Posty: 147
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Będzin

25 sty 2021, 16:43

Ups...faktycznie "main relay" przeoczyłem, skupiłem się na pcm.
Alex, ja jeszcze nie mam ecu a Ty tam na bierząco rozbierasz sterowniki, te oznaczenia pinów na schemacie są tak samo opisane fizycznie czy jakoś inaczej cyferkami?
A czy w wiązce (kostce) z 1.8 ten pin 2E jest pusty? skoro nie obsługuje zmiennej fazy, czy jest normalnie wpięty kabelek tylko poprostu nie jest nigdzie podłączony?

...może ma ktoś na zbyciu wtyczkę do zmiennej fazy lub ew gdzie taką kupić?
MAZDA mx5 NC 1.8
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 3310
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: bieda+ :-)
Lokalizacja: łódź

26 sty 2021, 14:31

Ziolko73 pisze:
25 sty 2021, 16:43
Ups...faktycznie "main relay" przeoczyłem, skupiłem się na pcm.
Alex, ja jeszcze nie mam ecu a Ty tam na bierząco rozbierasz sterowniki, te oznaczenia pinów na schemacie są tak samo opisane fizycznie czy jakoś inaczej cyferkami?
A czy w wiązce (kostce) z 1.8 ten pin 2E jest pusty? skoro nie obsługuje zmiennej fazy, czy jest normalnie wpięty kabelek tylko poprostu nie jest nigdzie podłączony?

...może ma ktoś na zbyciu wtyczkę do zmiennej fazy lub ew gdzie taką kupić?
nie wiem czy dobrze rozumiem Twoje pytanie. Na samej wtyczce oznaczen 2E itd nie ma, trzeba sie posilkowac informacjami z manuala i kolorami istniejacych kabelkow

Czy jest pin z wiazce z 1.8 to sprawa niejasna. OchKarol pisal ze w wiazce jego auta kabelek był i sie do niego podlaczyl. Ja jednak mam wtyczke do PCM ktora tego kabelka nie ma, zamiast niego jest plastikowa zatyczka (identyczna jak do pinu 1AQ do tempomatu). W takim przypadku trzeba wyjac zatyczke i wlozyc pin z kablem. Moze kwestia rocznika auta?

wtyczki do szukalbym na szrocie, aktuator zmiennej fazy jest taki sam w calej rodzinie silnikow Mazdy L, nie wiem jak z Ford Duratec ale chyba tez.
Załączniki
2008 MX-5 - 0140-d Control System.zip
(317.29 KiB) Pobrany 7 razy
pozdrawiam
Alex :-)
Czarna NC L5 + RomDrop :twisted:
była sobie czerwona NAfL 1.6/90 --> 114KM 134Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Ziolko73
Posty: 147
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Będzin

26 sty 2021, 15:45

Alex dobrze zrozumiałeś. Niech Bóg ci w dzieciach wynagrodzi za pomoc :)
Takiej wtyczki to raczej nikt nie pozwoli mi uciąć z instalacji, pytam tu na forum bo może komuś gdzieś się wala po garażu z innymi szpejami.
A przyznaj się skąd masz dostęp do takich schematów, są zajebiste też chce takie coś.
MAZDA mx5 NC 1.8
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 3310
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: bieda+ :-)
Lokalizacja: łódź

26 sty 2021, 15:52

Ziolko73 pisze:
26 sty 2021, 15:45
Alex dobrze zrozumiałeś. Niech Bóg ci w dzieciach wynagrodzi za pomoc :)
Takiej wtyczki to raczej nikt nie pozwoli mi uciąć z instalacji, pytam tu na forum bo może komuś gdzieś się wala po garażu z innymi szpejami.
A przyznaj się skąd masz dostęp do takich schematów, są zajebiste też chce takie coś.
w dzieciach juz wynagrodzil, wystarczy!!!!!! :strach:

ncmiata-servicemanual.com

niestety obecnie polowa z tej strony nie dziala bo przestal dzialac Adobe Flash. No chyba ze znajdziesz jakas przegladarke z flashem. Polecam nawet by zobaczyc - animowane schematy pokazujace ktorymi obwodami prad plynie w zaleznosci od polozenia kluczyka. Czad! :D po zgraniu do PDFa juz tak fajnie nie ma (za to pojawiaja sie opisy wtyczek, tego z kolei nie ma na stronie)

idz na szrot i pytaj, z nuz jednak pozwola ci uciac wtyczke?
pozdrawiam
Alex :-)
Czarna NC L5 + RomDrop :twisted:
była sobie czerwona NAfL 1.6/90 --> 114KM 134Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Ziolko73
Posty: 147
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Będzin

26 sty 2021, 16:01

No właśnie z tego service manuala nie mogę wyświetlić diagramów bo flash player przestał działać i dupa a do pdf-a nie umiem zgrać :(
MAZDA mx5 NC 1.8
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 3310
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: bieda+ :-)
Lokalizacja: łódź

26 sty 2021, 17:18

Byłem przezorny i ściągnąłem wszystkie schematy , myślę jakby to udostępnić...

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
Czarna NC L5 + RomDrop :twisted:
była sobie czerwona NAfL 1.6/90 --> 114KM 134Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
polly
Posty: 73
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków

26 sty 2021, 19:39

Ziolko73 pisze:No właśnie z tego service manuala nie mogę wyświetlić diagramów bo flash player przestał działać i dupa a do pdf-a nie umiem zgrać :(
spróbuj internet explorera... :D
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5185
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

27 sty 2021, 11:11

Ziolko73 pisze:
25 sty 2021, 16:43
Ups...faktycznie "main relay" przeoczyłem, skupiłem się na pcm.
Alex, ja jeszcze nie mam ecu a Ty tam na bierząco rozbierasz sterowniki, te oznaczenia pinów na schemacie są tak samo opisane fizycznie czy jakoś inaczej cyferkami?
A czy w wiązce (kostce) z 1.8 ten pin 2E jest pusty? skoro nie obsługuje zmiennej fazy, czy jest normalnie wpięty kabelek tylko poprostu nie jest nigdzie podłączony?

...może ma ktoś na zbyciu wtyczkę do zmiennej fazy lub ew gdzie taką kupić?
Polaryzacja nie robi, ważne by sterownie masą wychodziło z ecu ;) Na wtyczce na pinie 2E masz białą zaślepkę, wyjmujesz ją i wpinasz nowy pin z kabelkiem (Nie zapomnij podnieśc zabezpieczenia we wtyczce, szczegóły w temacie o tempomacie w NC). Jeśłi potrzebujesz tego pinu to podeślij na pw adres pocztowy to go wyślę z kabelkiem.
Wtyczka na aktuatorze durateca jest inna niż w MZR i są ciężko dostępne w normalnych pieniądzach, trzeba improwizować.
8-) Strojenie Ecutek MX-5 NC oraz ND 8-) Swapy na 2.5 i doładowania nie straszne :kciuk:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Ziolko73
Posty: 147
Rejestracja: 08 sty 2020, 16:16
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Będzin

27 sty 2021, 11:29

Super mega wielkie dzięki wszystkim tu na forum:)
I dlatego właśnie nie sprzedam emiksa.
pw poszło
MAZDA mx5 NC 1.8
ODPOWIEDZ