Cześć,
Od kilku dni pedał sprzęgła przy naciskaniu i zwalnianiu skrzypi aż w uszy kłuje.
Ogólnie pedał sprzęgła chodzi dosyć ciężko (ale mam porównaniu tylko z innymi autami typu Mazda 6). Samo sprzęgło bierze "od razu", wystarczy delikatnie podnieść stopę.
Skrzypienie występuje różnie, czasem od początku do końca, czasami w połowie ruchu, a czasami w ogóle go nie ma.
Nie jestem techniczny, więc naprawa samemu nie wchodzi w grę. Umówiłem się z tym problemem do serwisu i może macie jakieś sugestie/rady, które mógłbym przekazać mechanikom?
[NC] Skrzypiący pedał sprzęgła
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5457
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Zdarza się, że tłoczek przy pedale sprzegła jest zapieczony i trzeba wyjąc i rozruszać ale także jest opcja, że mocowanie/obudowa samego pedału jest pęknięta. Występuje tam straszne cieniutka blaszka i nie wytrzymuje eksploatacji.Sandro pisze: ↑17 lis 2020, 10:38Cześć,
Od kilku dni pedał sprzęgła przy naciskaniu i zwalnianiu skrzypi aż w uszy kłuje.
Ogólnie pedał sprzęgła chodzi dosyć ciężko (ale mam porównaniu tylko z innymi autami typu Mazda 6). Samo sprzęgło bierze "od razu", wystarczy delikatnie podnieść stopę.
Skrzypienie występuje różnie, czasem od początku do końca, czasami w połowie ruchu, a czasami w ogóle go nie ma.
Nie jestem techniczny, więc naprawa samemu nie wchodzi w grę. Umówiłem się z tym problemem do serwisu i może macie jakieś sugestie/rady, które mógłbym przekazać mechanikom?
- konopa
- Donator
- Posty: 703
- Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
- Model: ND
- Wersja: NA + NB + NC + ND
- Lokalizacja: Wrocław
+1 do zapieczonego tłoczka, u mnie kiedyś to było przyczyną !Fiveopac pisze: ↑18 lis 2020, 18:56Zdarza się, że tłoczek przy pedale sprzegła jest zapieczony i trzeba wyjąc i rozruszać ale także jest opcja, że mocowanie/obudowa samego pedału jest pęknięta. Występuje tam straszne cieniutka blaszka i nie wytrzymuje eksploatacji.Sandro pisze: ↑17 lis 2020, 10:38Cześć,
Od kilku dni pedał sprzęgła przy naciskaniu i zwalnianiu skrzypi aż w uszy kłuje.
Ogólnie pedał sprzęgła chodzi dosyć ciężko (ale mam porównaniu tylko z innymi autami typu Mazda 6). Samo sprzęgło bierze "od razu", wystarczy delikatnie podnieść stopę.
Skrzypienie występuje różnie, czasem od początku do końca, czasami w połowie ruchu, a czasami w ogóle go nie ma.
Nie jestem techniczny, więc naprawa samemu nie wchodzi w grę. Umówiłem się z tym problemem do serwisu i może macie jakieś sugestie/rady, które mógłbym przekazać mechanikom?
U mnie skrzypienie było objawem pękniętego mocowania pedała. Tak jak Five pisze, zrobione jest to z gównolitu. Fotki tutaj:
viewtopic.php?p=526857#p526857
viewtopic.php?p=526857#p526857
Ok już po serwisie. Problem rozwiązany mam nadzieję, że na stałe. Sprzęgło teraz chodzi bardzo płynnie. Wcześniej "brało" od razu, wystarczyło delikatnie zwolnić nogę. Teraz trzeba puścić tak około 3/4 pedału. Nie musze już używać dużo siły bo naprawdę jest spora różnica (jak w nowym aucie).
Nie jestem pewny czy dokładnie to jest ta sama usterka, o której wspominaliście. Okazało się, że było jakieś pęknięcie. Panowie to zaspawali i tutaj notka od serwisu:
"metalowe mocowanie pedału sprzęgła - trzymacz pedału"
Nie jestem pewny czy dokładnie to jest ta sama usterka, o której wspominaliście. Okazało się, że było jakieś pęknięcie. Panowie to zaspawali i tutaj notka od serwisu:
"metalowe mocowanie pedału sprzęgła - trzymacz pedału"
- Alex
- Donator
- Posty: 4594
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ozesz, chyba tez to mam. Sprzeglo lapie przy podlodze. Takze skrzypialo ale Seba1433 cos tam przesmarowal i ucichlo. Ale nadal lapie przy podlodze.
Na szczescie nie brzmi to drogo ani skomplikowanie
Na szczescie nie brzmi to drogo ani skomplikowanie
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Tam jest regulacja, takie 2 nakrętki. Można sprawić żeby brał bliżej lub dalej od podłogi. Ja sobie zmieniłem żeby dalej od podłogi pedał łapał. Na forach są instrukcje. Niezbyt dobry dostęp, ale da się wyregulować
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- Alex
- Donator
- Posty: 4594
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Temat regulacji sprzegla mam opanowany z czasów NA. W NC próbowałem i efekt niewielki.
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting