[NC] Zagadka, sypiacy sie tlumik

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
HDM
Posty: 183
Rejestracja: 01 cze 2015, 8:57
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

26 kwie 2018, 18:41

Czesc! Sprawa niby banalna, ale upierdliwa strasznie, jakiś czas temu coś zaczęło mi brzęczec w wydechu, podjechalem do pobliskich magikow, którzy się w to bawią, żeby zaspawali mi pewnie jakiś pęknięty spaw lub jakąś dziurkę, jak to w przeszłości bywalo u mnie w samochodach 10 minut i po robocie - nieistotne. Powiedzieli ze nie ma problemu wszystko całe, mam podjechać jak się pogorszy bo nic nie widać.
No okej nie było źle.
No i wróciłem z Poznania po mazdaspeedzie, miatka dostała małego klapsa na torze i zaczęło tak hałasować, że dostaje szału :lol: , podjeżdżam do magików znowu, uradowany, że będzie słychać tylko fajny bassowy pomruczek, a tu lipa nikt nic nie wie.
Dźwięk klasycznie 2-3 tys obrotów i jakby mi ktoś wrzucił 5 groszy do tłumika :roll: :roll: czasami wręcz dźwięk podobny do tego jak to kamień sie wbije w bieżnik i cyklicznie sobie cyka, z tym że 100x głośniej i metalicznie.

I teraz pytanie zasadnicze, jak wygląda środkowy tłumik w NC, sa tam jakieś siatki blaszki whatever które mogły się posypać ? Katalizator sie sypie? Ale błędów nie wyrzuca a chyba wtedy powienien ? Końcowy jest z IL'a ale jak nim potrząsnąć to nic tam nie lata.. Jeszcze nasuwa mi się połączenie środkowego i końcowego, powinna tam być jakaś podkladka/pierścień ?
Chętnie usłyszę jakiś pomysł... bo jutro podjade tam jeszcze raz i nie wiem o co prosić :bang:
* tylko hałasuje na rozgrzanym
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

26 kwie 2018, 19:30

Ooo będę śledził, bo mój 'piszczy' przy ok. 2tys a potem 2.5tys obrotów właśnie na rozgrzanym. Ale już wyrzuca błąd drugiej sondy i obstawiam katalizator.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3685
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

26 kwie 2018, 19:41

Ja bym obstawiał katalizator albo jego osłonę. W Nc jest chyba taka sama uszczelka jak w NB miedzy srodkowym a koncowym ale ona raczej nie bedzie brzęczeć.
Jak masz możliwośc to możesz omacac osłony wydechu bo one tez czasem brzęczą
Awatar użytkownika
HDM
Posty: 183
Rejestracja: 01 cze 2015, 8:57
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

26 kwie 2018, 19:57

Tak teraz na lewarku się wslizgnalem dosięgnąć mogłem do drugiego kata tego bez sond to stestowany młotkiem gumowym nic nie dzwieczy. Jedynie troszkę ta osłona z otworem co jest pod skrzynia jakieś dźwięki wydaje... jak znajdę dojście to obadam ten pierwszy kat z kolektorem.. niby pierdola a żyć nie daje...
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2657
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

28 kwie 2018, 16:22

Sprawdź osłony katalizatorów, tą ze środkowego można dorywczo zacisnąć metalowymi opaskami i zobaczyć czy będzie lepiej.
Trochę trudniejszy jest dostęp do osłony kata na kolektorze wydechowym, ale też potrafi ulec biodegradacji i hałasować.
Sprawdź też osłonę nad końcowym tłumikiem, co prawda jest na nitach ale może akurat coś się poluzowało.
Awatar użytkownika
HDM
Posty: 183
Rejestracja: 01 cze 2015, 8:57
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

15 maja 2018, 15:37

Przejechałem się do magików w Luboniu, gdzie kiedyś przerabiali mi koncówki, żeby lepiej leżały pod dyfuzorem i się nie zawiodłem :) Jak zdiagnozowali gdzie konkretnie cos pekło ? Nie mam pojęcia, zrzucili tłumik z IL'a, rozcięli wyciągneli wszystko, okazało się ze w środku perforowana blaszka była cała popękana i po rozgrzaniu siała spustoszenie :D Teraz jest cudnie, tłumik zreanimowany :D
ODPOWIEDZ