[NB] MX-5 cross country, czyli Bilstein B6+sprężyny standard

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Asap Lifko
Posty: 61
Rejestracja: 19 sty 2011, 10:55
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: Warszawa

09 gru 2012, 8:40

Hej,

Mam pytanie do forumowiczów, którzy nieco lepiej się znają na zawieszeniu ode mnie (co nie jest trudne). Otóż kupiłem jakiś czas temu od jednego z użytkowników na forum Bilsteiny B6 do NB i pojechałem z nimi do serwisu w celu ich zamontowania ze sprężynami fabrycznymi.
Po zamontowaniu okazało się, że samochód jest w wersji cross country, co może i dobre jest na zimę :wink: ale wygląda dość osobliwie i nie sprzyja raczej prawidłowej pracy zawieszenia. Załączam zdjęcia samochodu i zawieszenia do pośmiania się :wink:

Miałbym w związku z tym dwa pytania:
Czy B6 można w ogóle montować w NB z fabrycznymi sprężynami? Z tego co udało mi się znaleźć na forum i w necie, to część osób miała je zamontowane z fabrycznymi sprężynami i nie wspominała nic o problemach z wysokością - choć większość wraz z amorami zmieniała sprężyny.
Jeżeli faktycznie można używać B6 z fabrycznymi sprężynami, to co się tu mogło stać :!:
:?: Czy jest możliwe, że amory zostały źle zamontowane albo, że kupiłem jakąś specjalną wersję tych amorów?

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam, Michał
Załączniki
IMG00334-20121208-1409.jpg
Bilstein 2.jpg
am mx5 1 small.jpg
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

09 gru 2012, 13:58

Asap Lifko pisze:Hej,
Załączam zdjęcia samochodu i zawieszenia do pośmiania się :wink:


:shock: highest Miata ever!
:winner: ta zima należy do Ciebie ;)

:turla:

Pozdro!
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

09 gru 2012, 15:49

B6 są dedykowane do fabrycznych sprężyn. Dziwne. Musisz mieć świeże sprężyny :smile:
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

09 gru 2012, 15:50

O, kurde, ale foto... :shock:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

09 gru 2012, 16:32

MX-5 cross country


O kurczę, ale wysoko. Ogólnie to mnie zmartwiłeś bo też zamierzałem dorzucić do mojej mazdy B6. Chętnie poznałbym przyczynę takiego stanu.
Jeśli ktoś na forum posiada taki zestaw : B6 + oryginalne sprężyny to fajnie jakby się wypowiedział w sprawie wysokości jego miaty.

Taki przypadek wysokiej miaty pamiętam jak noveek dorzucił do swojej NA amory i sprężyny ze Sportiv'a - bodajże ? - wyglądała mniej więcej tak samo.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
saygoodbye
Posty: 119
Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Tarnów

09 gru 2012, 16:45

jeśli dobrze widzę na zdjęciach wygląda na to, że sprężyna nie siedzi w "gnieździe" amortyzatora - tam gdzie jest zagłębienie w aluminiowym pierścieniu powinna być końcówka sprężyny. Być może założone są odwrotnie sprężyny lub źle ustawione. Jeśli to te same sprężyny co przedtem innej opcji nie widzę...
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

09 gru 2012, 16:48

Pierwszy raz widzę takie dolne mocowania sprężyn w B6 dedykowanych do Miaty :shock: Miałem seryjne B6 do NA i NB i w obu zestawach dolne mocowania sprężyny były zupełnie inne - dużo niższe. Wydaje mi się że w Twoich tkwi problem z wysokością, jakby były dedykowane do zupełnie innych sprężyn niż seryjne.
Seria z NB powinna wyglądać tak :
Załączniki
image.jpg
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

09 gru 2012, 17:01

Uu, fakt, obydwoje macie racje. Może to nie są b6 do miaty? Może to są b8? Widać że do krótszych sprężyn przystosowane, no i rzeczywiście sprężyna nie siedzi w gnieździe.
prex
Posty: 873
Rejestracja: 21 paź 2009, 18:37
Model: NB
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

09 gru 2012, 17:03

irakleo pisze:Pierwszy raz widzę takie dolne mocowania sprężyn w B6 dedykowanych do Miaty :shock: Miałem seryjne B6 do NA i NB i w obu zestawach dolne mocowania sprężyny były zupełnie inne - dużo niższe. Wydaje mi się że w Twoich tkwi problem z wysokością, jakby były dedykowane do zupełnie innych sprężyn niż seryjne.
Seria z NB powinna wyglądać tak :


Nie wiem, czy się tak da, ale czy czasem kolega nie ma założonych właśnie dolnych mocowań "do góry nogami"??
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

09 gru 2012, 17:14

Jest to możliwe - one są zwyczajnie wciskane :wink:
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

09 gru 2012, 17:17

:mrgreen:
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

09 gru 2012, 17:17

prex pisze:Nie wiem, czy się tak da, ale czy czasem kolega nie ma założonych właśnie dolnych mocowań "do góry nogami"??


Patrzac na wszystkie fotki w tym temacie (rownież te od irakleo) dokładnie to jest ten problem.
Pytanie co za warsztat to składał?
prex
Posty: 873
Rejestracja: 21 paź 2009, 18:37
Model: NB
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

09 gru 2012, 17:18

irakleo pisze:Jest to możliwe - one są zwyczajnie wciskane :wink:

No to tym bardziej wydaje mi się że ma je odwrotnie założone i dlatego sprężyna nie leży, bo opiera się o mocowanie nie z tej strony.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

09 gru 2012, 17:21

Jeśli serwis ASO tak Tobie to założył to wróć tam i złóż reklamację :bang: bo to zwyczajne tłuki i paparuchy :kciukdol:
Asap Lifko
Posty: 61
Rejestracja: 19 sty 2011, 10:55
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: Warszawa

09 gru 2012, 17:28

:mrgreen: faktycznie wygląda na to, że dolne mocowania są założone na odwrót.
Składali to chłopaki z Evolution Service w Warszawie - generalnie mają dobrą opinię i ja też byłem z ich usług zadowolony, ale tutaj wygląda na to, że zaliczyli ewidentną wpadkę :razz:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

09 gru 2012, 17:39

Asap Lifko pisze::mrgreen: faktycznie wygląda na to, że dolne mocowania są założone na odwrót.
Składali to chłopaki z Evolution Service w Warszawie - generalnie mają dobrą opinię i ja też byłem z ich usług zadowolony, ale tutaj wygląda na to, że zaliczyli ewidentną wpadkę :razz:


No to się wyjaśniło :kciuk:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

09 gru 2012, 17:54

Asap Lifko pisze:Evolution Service
Asap Lifko pisze:dobrą opinię


Niekoniecznie :wink:
Z resztą jak widać... Nie zwrócili uwagi, że trochę wysoko wyszło?
prex
Posty: 873
Rejestracja: 21 paź 2009, 18:37
Model: NB
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

09 gru 2012, 18:21

swimmer pisze:
Asap Lifko pisze:Evolution Service
Asap Lifko pisze:dobrą opinię


Niekoniecznie :wink:
Z resztą jak widać... Nie zwrócili uwagi, że trochę wysoko wyszło?

Pewnie stwierdzili, że "się ułoży" :P
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

09 gru 2012, 18:44

Panowie zrobili kawał dobrej roboty robiąc Miatę Allroad :ryjezesmiechu:
A na poważnie to wracaj do nich niech robią ale teraz pacz już im na ręce żeby poskładali jak 3eba :cool:
Rules are made to be broken
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

09 gru 2012, 18:49

Na serio warsztat powiedział Ci, że to się "ułoży" ? :shock:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 gru 2012, 21:13

Łukasz Kaszuba pisze:Na serio warsztat powiedział Ci, że to się "ułoży" ?

Normalnie, to się kolumny po obciążeniu nieco układają i buda opada... Ale tu to popłyneli ostro. To już nawet nie chodzi o to, że odwrotnie założyli. Jakby składacz trochę kumał, to by się od razu zorientował, że to nie może być w ten sposób do siebie dopasowane... :mrgreen:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

09 gru 2012, 21:25

Ale odkryli nowy mod :mrgreen: kolega od żółtej NA z dieslem chciał podnieść swoją, voila!
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

09 gru 2012, 21:28

DEXTER pisze:Ale odkryli nowy mod :mrgreen: kolega od żółtej NA z dieslem chciał podnieść swoją, voila!


Cooo? Jest NA z Rudolfem??? :poklony:
Na wysoko z nim :kciuk:
Rules are made to be broken
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 gru 2012, 21:31

DEXTER pisze:kolega od żółtej NA z dieslem chciał podnieść swoją, voila!

:winner:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

09 gru 2012, 21:32

Hantkus pisze:
DEXTER pisze:Ale odkryli nowy mod :mrgreen: kolega od żółtej NA z dieslem chciał podnieść swoją, voila!


Cooo? Jest NA z Rudolfem??? :poklony:
Na wysoko z nim :kciuk:


ano jest taki sprzęcior u nas :P
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=8729&highlight=powolna

Twój MSM może mu naskoczyć :P
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

09 gru 2012, 22:29

Jaki czad, MX-5 winter edition! Jeżdżenie na czymś takim może coś zepsuć czy tylko jest idiotycznie wysoko?
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

10 gru 2012, 1:49

Kurak pisze:Jeżdżenie na czymś takim może coś zepsuć czy tylko jest idiotycznie wysoko?


hehe idotycznie wysoko z całą pewnością a czy może coś zepsuć? To zależy jak bardzo masz odporną psychikę na jawną krzywdę wobec niewinnego roadstera ;) :mrgreen:

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Asap Lifko
Posty: 61
Rejestracja: 19 sty 2011, 10:55
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: Warszawa

10 gru 2012, 8:53

Przede wszystkim dzięki wielkie za pomoc :zgoda:
Fachowo doradzacie a przy okazji można sobie poprawić humor czytając niektóre wpisy :mrgreen:

Łukasz Kaszuba pisze:Na serio warsztat powiedział Ci, że to się "ułoży" ? :shock:


Warsztat powiedział, że te amortyzatory są do krótszych progresywnych sprężyn i że używanie tego typu amortyzatorów ma właśnie sens tylko z odpowiednimi sprężynami i jeszcze jakąś modyfikacją zawieszenia (nie pamiętam już na czym polegającą) i wtedy mamy dobre zawieszenie na tor :razz:

majkel pisze:Normalnie, to się kolumny po obciążeniu nieco układają i buda opada... Ale tu to popłynęli ostro. To już nawet nie chodzi o to, że odwrotnie założyli. Jakby składacz trochę kumał, to by się od razu zorientował, że to nie może być w ten sposób do siebie dopasowane... :mrgreen:


też ich właśnie pytałem, dlaczego nie zadzwonili, jak było widać, że coś może być nie do końca halo tylko złożyli wszystko do kupy no i odpowiedź była, że skoro montuję takie amory, to pewnie się znam i wiem co robię - a ja się właśnie nie znam i oczekuję od warsztatu, że się będzie znał :!: :!: :!:

Kurak pisze:Jaki czad, MX-5 winter edition! Jeżdżenie na czymś takim może coś zepsuć czy tylko jest idiotycznie wysoko?


No właśnie nie wiem - ale po tej operacji samochód nie dość, że jest wysoko, to jeszcze jeździ bokiem (nie mylić z driftem :wink: ) tzn. muszę mieć lekko skręconą kierownicę, żeby jechać prosto. Zapytałem ich po wyjeździe z warsztatu co tu się stało, natomiast powiedziano mi, że musi się to właśnie ułożyć i dopiero wtedy można będzie pojechać na geometrię - i tutaj następne pytanie, czy warsztat w ramach wymiany amorów nie powinien dokonać przynajmniej takiej podstawowej korekty geometrii, czy też faktycznie można to robić dopiero po ułożeniu się tych amorów :?:
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

10 gru 2012, 9:25

Ja to ujmę tak: Ci "szpece" którzy tak złożyli Ci zawias rady i opinię niech zachowają dla siebie Ty już ich naprawdę nie słuchaj. Według mnie powinieneś zrobić tak:

Jechać do nich żeby zmontowali to poprawnie oczywiście za darmo i patrz im na ręcę 24/7 żeby czegoś znowu nie spaprali a jak skończą jedź gdzie indziej na ustawienie geometrii i winno być ok. "szpecom" potem zrób w necie odpowiednią reklamę żeby innych nie znających się na rzeczy ludzi więcej w konia nie zrobili :nonono:
Rules are made to be broken
Dany
Posty: 246
Rejestracja: 27 cze 2011, 13:55
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

10 gru 2012, 13:17

Ciekawa historia.
Temat potencjalnie nadaje się do "Śmieszne moto-zdjęcia... nie koniecznie z miatą"

Asap Lifko, współczuje czasu i zachodu jaki musisz "dodatkowo" władować w ten problem.
Było: NA '90 US Classic Red; NBFL '03 Midnight Blue
Jest: 986 '98 Ocean Blue
ODPOWIEDZ