[NA] Jak zamontować automatyczne światła do jazdy dziennej w
Tutorial czyli poradnik jak to zrobić krok po kroku.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Moja opcja na dwa przekaźniki jest taka (miała być na dwa tranzystory oryginalnie ale akurat nie miałem pod ręką):
- jest zawsze na żarówkę podany z masy. + podajemy na jedno albo drugie włókno.
Prąd do zasilania bierzemy ze skrzynki bezpieczników w komorze silnika, używając jedneo z pustych gniazd - tam wchodzi jedna nóżka bezpiecznika, do drugiej idzie kabel.
Ten kabel na którym jest teraz zawsze + przechodzi przez przekaźnik załączający. Sterowanie przekaźnikiem bierzmy - z masy a + z niebieskiej kostki koło prawej lampy.
Następnie ten kabel zasilający puszczamy przez drugi przekaźnik, tym razem wyłączający, gdzie - jak zawsze do masy a + bierzemy ze światła pozycyjnego.
Montujemy oba przekaźniki w skrzynce w komorze silnika po stronie kierowcy, gdzie jest wcale nie aż tak gorąco i blisko do przekaźnika od pozycyjnych (skąd przecież bierzemy sterowanie).
No i ten nasz cudowny kabel z + zasilania ciągniemy do jednej żarówki i równolegle do drugiej.
Ot, cała filozofia.
W skrócie:
Stacyjka załącza, pozycyjne wyłącza. Prosta metoda i światła są ładnie zasilane, z bezpiecznikiem. Żeby wyłączyć wyjmujemy bezpiecznik.
- jest zawsze na żarówkę podany z masy. + podajemy na jedno albo drugie włókno.
Prąd do zasilania bierzemy ze skrzynki bezpieczników w komorze silnika, używając jedneo z pustych gniazd - tam wchodzi jedna nóżka bezpiecznika, do drugiej idzie kabel.
Ten kabel na którym jest teraz zawsze + przechodzi przez przekaźnik załączający. Sterowanie przekaźnikiem bierzmy - z masy a + z niebieskiej kostki koło prawej lampy.
Następnie ten kabel zasilający puszczamy przez drugi przekaźnik, tym razem wyłączający, gdzie - jak zawsze do masy a + bierzemy ze światła pozycyjnego.
Montujemy oba przekaźniki w skrzynce w komorze silnika po stronie kierowcy, gdzie jest wcale nie aż tak gorąco i blisko do przekaźnika od pozycyjnych (skąd przecież bierzemy sterowanie).
No i ten nasz cudowny kabel z + zasilania ciągniemy do jednej żarówki i równolegle do drugiej.
Ot, cała filozofia.
W skrócie:
Stacyjka załącza, pozycyjne wyłącza. Prosta metoda i światła są ładnie zasilane, z bezpiecznikiem. Żeby wyłączyć wyjmujemy bezpiecznik.
DieSpinnePL pisze:
Jak się nazywają te żarówki? Jak rozumiem, to są halo ~21w, ale nie mogę nigdzie znaleźć normalnego ich oznaczenia, a mogę mieć na nie oprawki w nielimitowanej ilości.
Nazwy nie znam ale są stosowane w kierunkowskazach motocyklowych mini http://sklepmotocyklowy.pl/pl/produkt,13570,zarowka-12v-23w-ba9s.html czy http://allegro.pl/zarowki-zarowka-mini-ba9s-12v-23w-kierunkowskazy-i2479663133.html
Z obrazków i opisu na alledrogo wynika że mają normalnie zaczepy, symetrycznie.
Z obrazków i opisu na alledrogo wynika że mają normalnie zaczepy, symetrycznie.
Ło dzięki. Już do mnie leci komplecik, całe kierunkowskazy zą po 5 pln więc nawet nie opłaca się samych oprawek z Chin ciągnąć.
Ponawiam, jeśli komu potrzeba oprawek dwuwłóknowych to mogę mieć w dowolnej ilosci.
Ponawiam, jeśli komu potrzeba oprawek dwuwłóknowych to mogę mieć w dowolnej ilosci.
- Morfi
- Donator
- Posty: 1699
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Czy może ktoś wrzucić zdjęcia miejsca, z którego można wziąć + "po stacyjce"?
U mnie w wersji US nie wiem gdzie są przekaźniki od świateł. W puszce mam tylko bezpieczniki:
U mnie w wersji US nie wiem gdzie są przekaźniki od świateł. W puszce mam tylko bezpieczniki:
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
chrism pisze:Czy może ktoś wrzucić zdjęcia miejsca, z którego można wziąć + "po stacyjce"?
U mnie w wersji US nie wiem gdzie są przekaźniki od świateł. W puszce mam tylko bezpieczniki:
w moim wątku masz fotorelację z montażu dziennych
ja też mam taką Miatkę jak Twoja - kanadyjka
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=9156
znajdziesz fotkę gdzie jest "+" po stacyjce
Przekazniki po prawej stronie komory silnika.
BRAK takowego przekaźnika, nie mam w tym miejscu ani jednego przekaźnika, jedynie jedną wolną kostkę, której kable nie idą do drl, jeden ma zawsze 12V+ (czerwono/zółty) zielony ma po przekręceniu kluczyka jeden raz +12, reszta nic specjalnego nie robi.
troche odkopie temacik... jestem w trakcie przerabiania swiatel na dzienne.. mam juz przerobione gniazda zarowek, zamienione miejscami, instalacje z nowym przekaznikiem i.. utknalem na zlokalizowaniu dotychczasowego przekaznika bosch'a. Niestety nie mam go w tej lokalizacji DieSpinne, czyli w gornym prawym rogu. Mam tam chyba tylko jeden przekaznik. Oczywiscie cos "cyka" przy wlaczaniu swiatel pozycyjnych ale wydaje mi sie ze odglos dobiego raczej gdzies z kabiny pod deska.. Maja miata jest z 97r czy tam przekaznik byl w innym meijscu jezeli tka to moglby ktos pomoc go zlokalizowac? Z gory dzieki..
Odkop archeologiczny:
- mam tę modyfikację świateł dziennych (spadek po poprzednim właścicielu)
- od niedawna w trybie: zapłon włączony/oczy zamknięte/światła dzienne lewe światło dzienne świeci mocno a prawe wcale. myślałem że to spalona żarówka, ale w innych konfiguracjach problem nie występuje
Jak zdiagnozować źródło problemu? Co się popsuło?
- mam tę modyfikację świateł dziennych (spadek po poprzednim właścicielu)
- od niedawna w trybie: zapłon włączony/oczy zamknięte/światła dzienne lewe światło dzienne świeci mocno a prawe wcale. myślałem że to spalona żarówka, ale w innych konfiguracjach problem nie występuje
Jak zdiagnozować źródło problemu? Co się popsuło?
Czy po prostu nie jest spalone jedno włókno w prawej, i świeci tylko pozycja?
Adri@n pisze:Na pewno ?
No tak, widać tylko część zdjęć, do tych brakujących nawet linka brak, czyżby coś się wysypało przy przenosinach forum na obecny silnik.
Napisz PW do autora, może ma gdzieś te zdjęcia.
Adri@n pisze:jak kabelki podczepić
Zwykle dzienne LEDowe maja 3 kabelki, masa - wiadomo, plus po stacyjce (żarówka/probówka i łatwo znaleźć gdzieś koło skrzynki bezpieczników), pozycyjne - też łatwo znaleźć gdzieś przy lampie.
wojteks,A mógłbyś mi zrobić zdjęcie jak masz zamontowany automat wraz z kabelkami gdzie je podłączyłeś, przekaźnika oraz gdzie przylutowałeś kabelek do alternatora ? Byłbym wdzięczny
Przed chwilą jeszcze znalazłem filmik na którym są pokazane ciekawe dzienne w NA : https://www.youtube.com/watch?v=vv8GElATmu4
Wie ktoś jak to zrobić ?
Przed chwilą jeszcze znalazłem filmik na którym są pokazane ciekawe dzienne w NA : https://www.youtube.com/watch?v=vv8GElATmu4
Wie ktoś jak to zrobić ?
Adri@n pisze:mógłbyś mi zrobić zdjęcie
Niestety nie bo nie mam MXa dostępnego. Nigdzie do alternatora nie trzeba nic lutować. Jedyne co trzeba to "+" po kluczyku (dostępny po lewej stronie komory silnika w wiązce gdzieś koło zasysania powietrza) i pozycyjne.
Wszystko mamy gotowe tylko nie chce mi się tego zamontować
Znajomy zrobił taki bajer który będzie wyłączał jedne światła po zapaleniu drugich i wystarczy dwa takie (na lewą i prawą stronę) podłączyć pod przełącznik od kierunków, musi być prąd który nie "przerywa" a z tego co wiem tam chyba taki jest
Znajomy zrobił taki bajer który będzie wyłączał jedne światła po zapaleniu drugich i wystarczy dwa takie (na lewą i prawą stronę) podłączyć pod przełącznik od kierunków, musi być prąd który nie "przerywa" a z tego co wiem tam chyba taki jest
- Morfi
- Donator
- Posty: 1699
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Ja mam światła dzienne zrobiene na pudełku z BarSoft http://www.bartsoft.pl/produkty/show/19/Automatyczny-modul-/-wlacznik-swiatel-do-jazdy-dzienniej-LED.html. Działa to bez zarzutu już 3 lata i jestem zadowolony.Napięcie z niebieskiej kostki.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
Teraz trochę kombinuje ponieważ zastanawiam się nad żarówką dwukolorową (dwuwłoknowa) i przekaźnikiem to wysterować... Tylko nie wiem jak zakombinować aby gasło napięcie od jednego włókna (białego) i świeciło tylko światłem pomarańczowym (kierunek). Np. przekaźnikiem czasowym z ustawieniem na 3-5 s.
Tylko czy nie będzie to przerost treści nad formą.
Np coś takiego tylko z opornikiem aby kierunek mrugał w prawidłowym tempie
https://www.youtube.com/watch?v=IUUrHKpKy8Q
Tylko czy nie będzie to przerost treści nad formą.
Np coś takiego tylko z opornikiem aby kierunek mrugał w prawidłowym tempie
https://www.youtube.com/watch?v=IUUrHKpKy8Q