[NA] Jak zamontować automatyczne światła do jazdy dziennej w

Tutorial czyli poradnik jak to zrobić krok po kroku.

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

25 lip 2012, 17:35

Moja opcja na dwa przekaźniki jest taka (miała być na dwa tranzystory oryginalnie ale akurat nie miałem pod ręką):


- jest zawsze na żarówkę podany z masy. + podajemy na jedno albo drugie włókno.

Prąd do zasilania bierzemy ze skrzynki bezpieczników w komorze silnika, używając jedneo z pustych gniazd - tam wchodzi jedna nóżka bezpiecznika, do drugiej idzie kabel.

Ten kabel na którym jest teraz zawsze + przechodzi przez przekaźnik załączający. Sterowanie przekaźnikiem bierzmy - z masy a + z niebieskiej kostki koło prawej lampy.

Następnie ten kabel zasilający puszczamy przez drugi przekaźnik, tym razem wyłączający, gdzie - jak zawsze do masy a + bierzemy ze światła pozycyjnego.

Montujemy oba przekaźniki w skrzynce w komorze silnika po stronie kierowcy, gdzie jest wcale nie aż tak gorąco i blisko do przekaźnika od pozycyjnych (skąd przecież bierzemy sterowanie).

No i ten nasz cudowny kabel z + zasilania ciągniemy do jednej żarówki i równolegle do drugiej.

Ot, cała filozofia.

W skrócie:

Stacyjka załącza, pozycyjne wyłącza. Prosta metoda i światła są ładnie zasilane, z bezpiecznikiem. Żeby wyłączyć wyjmujemy bezpiecznik.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

07 sie 2012, 22:08

DieSpinnePL pisze:Obrazek


Jak się nazywają te żarówki? Jak rozumiem, to są halo ~21w, ale nie mogę nigdzie znaleźć normalnego ich oznaczenia, a mogę mieć na nie oprawki w nielimitowanej ilości.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

08 sie 2012, 5:19

Nazwy nie znam ale są stosowane w kierunkowskazach motocyklowych mini http://sklepmotocyklowy.pl/pl/produkt,13570,zarowka-12v-23w-ba9s.html czy http://allegro.pl/zarowki-zarowka-mini-ba9s-12v-23w-kierunkowskazy-i2479663133.html

Z obrazków i opisu na alledrogo wynika że mają normalnie zaczepy, symetrycznie.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

08 sie 2012, 8:29

Ło dzięki. Już do mnie leci komplecik, całe kierunkowskazy zą po 5 pln więc nawet nie opłaca się samych oprawek z Chin ciągnąć.

Ponawiam, jeśli komu potrzeba oprawek dwuwłóknowych to mogę mieć w dowolnej ilosci.
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

27 sty 2013, 15:10

Czy może ktoś wrzucić zdjęcia miejsca, z którego można wziąć + "po stacyjce"?
U mnie w wersji US nie wiem gdzie są przekaźniki od świateł. W puszce mam tylko bezpieczniki:
Załączniki
m39.jpg
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

27 sty 2013, 16:45

chrism pisze:Czy może ktoś wrzucić zdjęcia miejsca, z którego można wziąć + "po stacyjce"?
U mnie w wersji US nie wiem gdzie są przekaźniki od świateł. W puszce mam tylko bezpieczniki:


w moim wątku masz fotorelację z montażu dziennych
ja też mam taką Miatkę jak Twoja - kanadyjka
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=9156
znajdziesz fotkę gdzie jest "+" po stacyjce
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

02 cze 2014, 20:32

Czy ktoś wie gdzie dokładnie jest drugi koniec kabla od oryginalnej wiązki do świateł dziennych (pierwszy koniec jest przy klaksonach na przednim pasie). Za nic nie mogę go zlokalizować.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

02 cze 2014, 21:23

Przekazniki po prawej stronie komory silnika.
slawek549
Posty: 220
Rejestracja: 26 wrz 2010, 12:18
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

02 cze 2014, 21:24

Patryk , ten kabel kończy się kostką do podpięcia przekaźnika (przy pompie hamulcowej) a od niego idą kable do kostki włącznika na konsoli (opcja). Te kable to wiązka od przeciwmgielnych.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

02 cze 2014, 21:40

BRAK takowego przekaźnika, nie mam w tym miejscu ani jednego przekaźnika, jedynie jedną wolną kostkę, której kable nie idą do drl, jeden ma zawsze 12V+ (czerwono/zółty) zielony ma po przekręceniu kluczyka jeden raz +12, reszta nic specjalnego nie robi.
friss
Posty: 64
Rejestracja: 25 wrz 2012, 20:12
Model: Inny
Wersja: Classic

22 mar 2015, 9:54

troche odkopie temacik... jestem w trakcie przerabiania swiatel na dzienne.. mam juz przerobione gniazda zarowek, zamienione miejscami, instalacje z nowym przekaznikiem i.. utknalem na zlokalizowaniu dotychczasowego przekaznika bosch'a. Niestety nie mam go w tej lokalizacji DieSpinne, czyli w gornym prawym rogu. Mam tam chyba tylko jeden przekaznik. Oczywiscie cos "cyka" przy wlaczaniu swiatel pozycyjnych ale wydaje mi sie ze odglos dobiego raczej gdzies z kabiny pod deska.. Maja miata jest z 97r czy tam przekaznik byl w innym meijscu jezeli tka to moglby ktos pomoc go zlokalizowac? Z gory dzieki..
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

19 paź 2015, 22:50

Odkop archeologiczny:
- mam tę modyfikację świateł dziennych (spadek po poprzednim właścicielu)
- od niedawna w trybie: zapłon włączony/oczy zamknięte/światła dzienne lewe światło dzienne świeci mocno a prawe wcale. myślałem że to spalona żarówka, ale w innych konfiguracjach problem nie występuje

Jak zdiagnozować źródło problemu? Co się popsuło?
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

20 paź 2015, 0:15

Czy po prostu nie jest spalone jedno włókno w prawej, i świeci tylko pozycja?
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

20 paź 2015, 12:15

Dałoby rade wstawić brakujące zdjęcia w pierwszym poście ?
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

20 paź 2015, 14:28

Ja widzę zdjęcia w pierwszym poście.
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

20 paź 2015, 18:13

Na pewno ?

Bo u mnie tak to wygląda: Obrazek
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

20 paź 2015, 18:22

Adri@n pisze:Na pewno ?

No tak, widać tylko część zdjęć, do tych brakujących nawet linka brak, czyżby coś się wysypało przy przenosinach forum na obecny silnik.

Napisz PW do autora, może ma gdzieś te zdjęcia.
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

20 paź 2015, 20:54

Wątpię żeby miał, ale napisałem.

Może chciało by się komuś co ma zamontowane takie światła porobić zdjęcia jak kabelki podczepić ?
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

21 paź 2015, 19:57

Adri@n pisze:jak kabelki podczepić

Zwykle dzienne LEDowe maja 3 kabelki, masa - wiadomo, plus po stacyjce (żarówka/probówka i łatwo znaleźć gdzieś koło skrzynki bezpieczników), pozycyjne - też łatwo znaleźć gdzieś przy lampie.
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

21 paź 2015, 20:20

wojteks,A mógłbyś mi zrobić zdjęcie jak masz zamontowany automat wraz z kabelkami gdzie je podłączyłeś, przekaźnika oraz gdzie przylutowałeś kabelek do alternatora ? Byłbym wdzięczny :)


Przed chwilą jeszcze znalazłem filmik na którym są pokazane ciekawe dzienne w NA : https://www.youtube.com/watch?v=vv8GElATmu4

Wie ktoś jak to zrobić ? :)
Obrazek
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

21 paź 2015, 20:50

To raczej są juz gotowe zestawy... Lecz warte uwagi... Podoba mi się :)
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

21 paź 2015, 21:13

Znajomy do konca tygodnia ma mi zrobić takie coś do mazdy i w sobotę będziemy zakładać :kciuk:
Obrazek
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

21 paź 2015, 22:37

A znajomy nie chciałby tego więcej zrobić? :)
Daj znać jak to u Ciebie będzie wyglądać
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

22 paź 2015, 5:08

Adri@n pisze:mógłbyś mi zrobić zdjęcie

Niestety nie bo nie mam MXa dostępnego. Nigdzie do alternatora nie trzeba nic lutować. Jedyne co trzeba to "+" po kluczyku (dostępny po lewej stronie komory silnika w wiązce gdzieś koło zasysania powietrza) i pozycyjne.
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

22 paź 2015, 10:31

luksik pisze:A znajomy nie chciałby tego więcej zrobić? :)
Daj znać jak to u Ciebie będzie wyglądać


Jak zrobimy to wstawię filmik z efektu końcowego ;)
Obrazek
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

13 lis 2015, 19:41

Adri@n pisze:
luksik pisze:A znajomy nie chciałby tego więcej zrobić? :)
Daj znać jak to u Ciebie będzie wyglądać


Jak zrobimy to wstawię filmik z efektu końcowego ;)

Zamontowane masz światełka?
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

14 lis 2015, 8:08

Wszystko mamy gotowe tylko nie chce mi się tego zamontować :D

Znajomy zrobił taki bajer który będzie wyłączał jedne światła po zapaleniu drugich i wystarczy dwa takie (na lewą i prawą stronę) podłączyć pod przełącznik od kierunków, musi być prąd który nie "przerywa" a z tego co wiem tam chyba taki jest :)
Obrazek
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

14 lis 2015, 9:44

Nie mam pojęcia jaki jest w kierunkach :) ale testuj bo sam chcę taki bajer :mrgreen:
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

15 lis 2015, 12:42

Ja mam światła dzienne zrobiene na pudełku z BarSoft http://www.bartsoft.pl/produkty/show/19/Automatyczny-modul-/-wlacznik-swiatel-do-jazdy-dzienniej-LED.html. Działa to bez zarzutu już 3 lata i jestem zadowolony.Napięcie z niebieskiej kostki.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

15 lis 2015, 13:33

Teraz trochę kombinuje ponieważ zastanawiam się nad żarówką dwukolorową (dwuwłoknowa) i przekaźnikiem to wysterować... Tylko nie wiem jak zakombinować aby gasło napięcie od jednego włókna (białego) i świeciło tylko światłem pomarańczowym (kierunek). Np. przekaźnikiem czasowym z ustawieniem na 3-5 s.
Tylko czy nie będzie to przerost treści nad formą.
Np coś takiego tylko z opornikiem aby kierunek mrugał w prawidłowym tempie

https://www.youtube.com/watch?v=IUUrHKpKy8Q
ODPOWIEDZ