Kod srs 48 NBfl

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Jania
Posty: 61
Rejestracja: 18 mar 2011, 19:31
Lokalizacja: Warszawa

02 kwie 2012, 12:29

Mam problem z poduszkami (zarówno pasażera jak i kierowcy) czasem lampki migają, czasem nie. Chodzi mi o srs numer błędu 48.
Fault location - Passenger's seat pressure sensor
Probable cause - Seat pressure sensor.

Nie wiem jak naprawić (co wymienić- matę wraz z czujnikiem?).
Porady w stylu - załóż opornik, albo przepal lampki mnie nie interesują :mrgreen:
Mustang GT 05 premium manual V8 4.6
Schatten
Posty: 319
Rejestracja: 04 lut 2012, 21:07
Model: NB FL
Wersja: silver blues
Lokalizacja: Gdańsk

20 maja 2012, 21:33

Jania, czy Twój problem już rozwiązany?

Niestety mam ten sam kłopot :(

Nie znajduję żadnej prawidłowości - może dlatego, że zbyt rzadko jeżdżę miatką?

Najczęściej jest OK. Żadne kontrolki nie psują mi humoru ;)
Jednak od czasu do czasu występuje błąd 48 poduszek. Kontrolki zapalają się niezależnie od obecności pasażera. Czasem po jakiejś chwili gasną, choć najczęściej nie.

Na różnych forach znalazłem rady typu 'wymiana maty z czujnikiem', co jest dość drogie...

Pozostaje mieć chyba nadzieję na bezkolizyjną jazdę - inaczej pasażer może być w opałach :(

Może to tylko kwestia czujnika? Jedna z porad dot. oczyszczenia styków...

pozdr.
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

21 maja 2012, 7:47

Niestety mata w fotelu pasazera to delikatne ustrojstwo i mozna ja latwo uszkodzic. Na allegro sa emulatory zajetosci fotela razem z wtyczkami, ktore wystarczy wpiac pod fotelem zamiast samej maty. Przy takim emulatorze po prostu odpala obie poduszki rownoczesnie. Z bledem nie odpali zadna.
luna
Posty: 3
Rejestracja: 05 mar 2012, 21:25
Lokalizacja: Gdańsk

02 lip 2012, 10:38

Witam,
Mam podobne objawy, z tą różnicą, że u mnie błąd poduszki pasażera pojawia się dopiero, gdy jakiś delikwent zasiądzie w fotelu.
Rozebrałam fotel i mata jest poskęcana. Gdy jadę sama wszystko jest ok.
Poszukam emulatora, o którym napisał zolt ale interesuje mnie też jaki opornik wstawić bo mój mechanik sam chce zrobić takie 'obejście' ale nie może sprawdzić oporności czujnika w fotelu pasażera (bo jest zepsuty). :roll:
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

02 lip 2012, 11:02

Niestety zwykly opornik nie styknie, bo z tego co sie orientuje, to czujnik maty cos tam odpowiada kompowi. Najtansza, choc inwazyjna, jest opcja przyciecia ktoregostam kabelka. Na forum mazdaspeed jest dokladna instrukcja.
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

02 lip 2012, 13:03

Mata nic nie 'odpowiada' kompowi, ma tylko zmienną z zależności od obciążenia rezystancję. Jeśli mata jest poskręcana, to możliwe, że ścieżka jest na granicy zerwania i przy obciążeniu, gdy mata się rozciąga, przerywa się obwód, co skutkuje zgłoszeniem błędu.
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

02 lip 2012, 13:14

Wlasnie z tego co pamietam (nie moge znalezc tego watku) z mazdaspeed.pl to nie jest takie proste, a i emulator ktory kupilem ma w bebechach scalaczek (chyba, ze to dla picu, zeby zarobic na takich jeleniach jak ja :loser:).
luna
Posty: 3
Rejestracja: 05 mar 2012, 21:25
Lokalizacja: Gdańsk

02 lip 2012, 13:35

Chciałabym najpierw spróbować wstawić opornik, który będzie zastępował sygnał z maty, tak jak by ktoś ciągle siedział - spiąć układ na stałe. Obstawiam na 80% że mam tak jak pisze zoharek. Może ktoś z Was ma możliwość sprawdzenia jakie wartości oporności podaje sprawna mata w Waszych autach? :idea:
Jeśli to nie wypali wtedy będę szukać gotowych emulatorów lub nowej maty/ fotela. :cry:
Od czegoś trzeba zacząć...
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

02 lip 2012, 14:36

Jak zrobisz tak, żeby układ 'widział' stale, że ktoś siedzi, to będzie ci jęczał, że pasażer nie zapiął pasów :P

Lepiej żeby myślał, że nikt nie siedzi, bo z tego co wiem poducha i tak strzeli, tylko nie będzie się pluł o pasy.

Natomiast tak jak czytałem, to oprócz rezystora może być potrzebna jeszcze dioda, ale głowy nie dam.
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

02 lip 2012, 15:05

zoharek pisze:Jak zrobisz tak, żeby układ 'widział' stale, że ktoś siedzi, to będzie ci jęczał, że pasażer nie zapiął pasów :P

Lepiej żeby myślał, że nikt nie siedzi, bo z tego co wiem poducha i tak strzeli, tylko nie będzie się pluł o pasy.

Natomiast tak jak czytałem, to oprócz rezystora może być potrzebna jeszcze dioda, ale głowy nie dam.


To sobie wtedy zapnie pasy na fotelu pasażera na pusto na stałe :razz: .

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

02 lip 2012, 15:23

pmcomp pisze:
zoharek pisze:Jak zrobisz tak, żeby układ 'widział' stale, że ktoś siedzi, to będzie ci jęczał, że pasażer nie zapiął pasów :P

Lepiej żeby myślał, że nikt nie siedzi, bo z tego co wiem poducha i tak strzeli, tylko nie będzie się pluł o pasy.

Natomiast tak jak czytałem, to oprócz rezystora może być potrzebna jeszcze dioda, ale głowy nie dam.


To sobie wtedy zapnie pasy na fotelu pasażera na pusto na stałe :razz: .

Pozdro


A nie lepiej oszukac go w obu tych sprawach? Niech mysli ze ciagle ktos siedzi i ze ciagle sa zapiete pasy.
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

02 lip 2012, 17:20

He? W NBFL jest czujnik zapietych pasow i to tylko po stronie pasazera? U mnie mata poszla wiec nie wiem, ale mialem okazje prowadzic bez pasow i nic sie nie darlo.
Poduszka nie odpali jezeli nikt na fotelu nie siedzi, lub jest zamontowany fotelik Mazdy.
luna
Posty: 3
Rejestracja: 05 mar 2012, 21:25
Lokalizacja: Gdańsk

02 lip 2012, 19:46

Faktycznie, nie ma kontrolki nie zapiętych pasów. Normalnie nie zabieram balastu :wink: na pokład ale już się zdarzy to szkoda by z powodu tej maty poduszka nie zadziałała.
Podsumowując, rozumiem że nie macie jak sprawdzić tej oporności na macie i muszę sobie jakoś poradzić opisanymi wcześniej pomysłami?
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

02 lip 2012, 19:49

Chetnie bym pomogl nawet z czystej ciekawosci czy rezystorek zadziala, ale niestety moja mata jest juz uszkodzona.
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

02 lip 2012, 21:39

Co do poduszki to słyszałem co innego, ale mogę się oczywiście mylić.
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

02 wrz 2015, 8:10

Przy pomiarze rezystancji byle miernikiem można zdetonować napinacze jeśli są sprawne - więc uwaga 8-) bo jednak jakieś tam napięcie się podaje.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
konrad_dg
Posty: 151
Rejestracja: 15 maja 2015, 17:09
Model: NB FL
Lokalizacja: Łódź / Rzeszów / Dąbrowa Górnicza

22 maja 2018, 8:47

Chciałbym odgrzać temat.
Kupiłem fotele i przy montażu okazało się po wtyczkach, że pochodzą z Anglika...
Jak widać na zdjęciu poniżej wtyczki wychodzą do obu foteli, rozumiem, że u pasażera wystarczy zamontować emulator, widziałem na allegro, ale co mam u kierowcy zrobić? Do czego jest ten przewód? (Zaznaczę że fotele nie są podgrzewane).
Jakie rozwiązanie sugerujecie?
Załączniki
IMG_20180518_203831_HHT.jpg
IMG_20180518_203831_HHT.jpg (452.64 KiB) Przejrzano 723 razy
konrad_dg
Posty: 151
Rejestracja: 15 maja 2015, 17:09
Model: NB FL
Lokalizacja: Łódź / Rzeszów / Dąbrowa Górnicza

23 maja 2018, 20:44

Nikt? Nic nie jest w stanie pomóc?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

23 maja 2018, 21:06

Wtyczka pod fotelem kierowcy jest tylko do podgrzewania.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
konrad_dg
Posty: 151
Rejestracja: 15 maja 2015, 17:09
Model: NB FL
Lokalizacja: Łódź / Rzeszów / Dąbrowa Górnicza

24 maja 2018, 21:14

Fifkers pisze:Wtyczka pod fotelem kierowcy jest tylko do podgrzewania.

Dzięki za odpowiedź, czyli jeśli nie mam podgrzewania to wystarczy że zostawię ją luzem, a u pasażera zamontuje emulator.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

25 maja 2018, 17:16

A w starych fotelach miałeś ją podłączoną? Jak nie masz podgrzewania to pewnie i tak leżała niepodłączona.
Rozbieraj fotele i przekładaj matę, albo kup emulator. Jak chcesz to mam taką matę z NBFL do sprzedania to wystarczyłoby ją zamontować do fotela.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
ODPOWIEDZ