[NB] Wymiana sprzęgła, jakie i gdzie najlepiej kupić
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Nadeszła pora na wymiane sprzęgła bo obecne zaczęło sie po małych zabawach na lotnisku ślizgać więc mam pytanie: jakiej firmy sprzęgło polecacie no i ewentualnie jakieś namiary gdzie najlepiej kupić.
Wiem, że polecane były w innych tematach sprzęgła Exedy więc poszukałem nieco po sieci i standardowe sprzęgło od polskiego importera to koszt ok. 1000PLN, to dosyć sporo nawet jak na IL Motorsport który oferuje zestawik OEM za 144 euro.
Kolejna rzecz to czy przy wymianie sprzęgła warto jeszcze jakieś rzeczy z automatu sobie wymienić przy okazji?
Z góry dzięki za pomoc
Wiem, że polecane były w innych tematach sprzęgła Exedy więc poszukałem nieco po sieci i standardowe sprzęgło od polskiego importera to koszt ok. 1000PLN, to dosyć sporo nawet jak na IL Motorsport który oferuje zestawik OEM za 144 euro.
Kolejna rzecz to czy przy wymianie sprzęgła warto jeszcze jakieś rzeczy z automatu sobie wymienić przy okazji?
Z góry dzięki za pomoc
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Buago pisze:ok. 1000PLN
strasznie dużo za seryjne sprzęgło, chociaż wiem, że w ASO i okolicach tyle będzie kosztowało
Buago pisze:sprzęgła Exedy
Może dlatego, że w NB seryjnie montowali Exedy? A już z pewnością w 1.6
PS Zamienniki w IC kosztują chyba koło 300zł, zwłaszcza do 1.6 silników.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
No to jedziemy dalej z tematem, szybki kontakt z panami z firmy CARSPEED z Lublina i oto jaką oferte dostałem:
Zamienniki czy OEM, ktoś coś może powiedzieć na ten temat? No i wrzucili pare drobiazgów, które wg nich warto wymienić przy okazji. Czekam na jakieś sugestie
Witam.
Zgodnie z rozmową telefoniczną - przesyłam kosztorys sprzęgła do auta...
1) zestaw sprzęgła oryginał OE MAZDA w pudełkach z naklejkami mazdy -
730zł/kpl (tarcza, docisk, łożysko wyciskowe), na zamówienie -
oczekiwanie 3 dni robocze
2) zestaw sprzęgła japoński AISIN - 490zł/kpl, na zamówienie od
producenta - oczekiwanie ok miesiąca
3) zestaw sprzęgła składany z elementów - 590zł, w zestawie są:
- tarcza japońska AISIN
- docisk ADL
- łożysko wyciskowe NTN
Osiągalność z dnia na dzień u nas, aktualnie dostępny 1 kpl.
Przy wymianie sprzęgła warto rozważyć wymianę kilku dodatkowych
elementów:
- łożysko pilotujące w kole zamachowym - koszt 25zł za markowe
łożysko
np FAG.
- tylny uszczelniacz wału korbowego - oryginał OE MAZDA 120zł/szt, na
zamówienie - oczekiwanie 3 dni robocze
- uszczelniacz wałka sprzęgłowego - oryginał OE MAZDA 23zl/szt, na
zamówienie - oczekiwanie 3 dni robocze
Zamienniki czy OEM, ktoś coś może powiedzieć na ten temat? No i wrzucili pare drobiazgów, które wg nich warto wymienić przy okazji. Czekam na jakieś sugestie
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Strasznie niskie te ceny u nich. Czy oni jakos rozdzielaja zamowienia na z i bez faktury ? Bo ja bralem na fakture i niby po znizkach dla forum mialem takie ceny w czerwcu:
Zestaw OE Mazdy - 930 zl
Zestaw sprzęgła EXEDY (czyli oryginał w mazdach) - 690zł/kpl
Zestaw AISIN 600zł/kpl
Zestaw OE Mazdy - 930 zl
Zestaw sprzęgła EXEDY (czyli oryginał w mazdach) - 690zł/kpl
Zestaw AISIN 600zł/kpl
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
Mi się marzy, żeby moje szarpiące sprzęgło z piekła rodem (przypadłość niektórych 03) wizeło się i poszło na wakacje wreszcie - przy okazji wsadził bym sobie odchudzony zamach Same plusy.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
ja wymieniłem u siebie sprzęgło na AISIN (tarcza, docisk i łożysko) i jest super - polecam!
Poza tym ta podana cena z CARSPEED jest bardzo dobra. A z opinii na forum słyszałem że sklep jest godny polecenia (wiele osób chyba brało od nich rozrząd).
Poza tym ta podana cena z CARSPEED jest bardzo dobra. A z opinii na forum słyszałem że sklep jest godny polecenia (wiele osób chyba brało od nich rozrząd).
pozdr
wik
wik
No to jeszcze poczekam na info od naszego człowieka z Inter Cars i wymieniamy
A jak sie ma sprawa z tymi uszczelniaczami i łożyskiem, które mi zasugerowano, czy jeszcze coś powinienem wymienić przy okazji ???
Edit:
Kolejna firma sprzedająca części samochodowe w dobrych cenach obdzwoniona (GO-WEST), zaproponowano mi zestaw LUK za 261 PLN...
A jak sie ma sprawa z tymi uszczelniaczami i łożyskiem, które mi zasugerowano, czy jeszcze coś powinienem wymienić przy okazji ???
Edit:
Kolejna firma sprzedająca części samochodowe w dobrych cenach obdzwoniona (GO-WEST), zaproponowano mi zestaw LUK za 261 PLN...
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Sosnowiec
OK, a jak myślicie, które sprzęgło będzie najbardziej wytrzymałe z tych wymienionych tutaj ? Wytrzymałe w sensie, żeby długo wytrzymało kręcenie bączków na placyku. To też kwestia prawidłowego operowania sprzęgłem, ale załóżmy, że jeździ młodzik, który ciągle przypala sprzęgło .
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
PiotrB pisze:OK, a jak myślicie, które sprzęgło będzie najbardziej wytrzymałe z tych wymienionych tutaj ? Wytrzymałe w sensie, żeby długo wytrzymało kręcenie bączków na placyku. To też kwestia prawidłowego operowania sprzęgłem, ale załóżmy, że jeździ młodzik, który ciągle przypala sprzęgło .
Spiek.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
logimen pisze:Bo ja bralem na fakture i niby po znizkach dla forum mialem takie ceny
Masz 1.8, Buago 1.6. Może dlatego inna cena.
Buago pisze:A jak sie ma sprawa z tymi uszczelniaczami i łożyskiem, które mi zasugerowano, czy jeszcze coś powinienem wymienić przy okazji ???
Pilot oczywiście zawsze. Uszczelniacze ? To Twoja decyzja, jak masz mieć skrzynię zrzuconą to można się zastanowić czy od razu nie zmienić. Kwestia podejścia, co kto lubi.
po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
- Lokalizacja: Tarnów
Odświeżę temat, mam pytanie. Czy ten zestaw sprzęgła jest coś wart, użytkuje ktoś może ?
http://www.kmparts.pl/595.Kompletne-sprzeglo-4-czesci-NANBNBFL--16-l
http://www.kmparts.pl/595.Kompletne-sprzeglo-4-czesci-NANBNBFL--16-l
saygoodbye pisze:Czy ten zestaw sprzęgła jest coś wart,
Dowiedz się kto jest producentem tego sprzęgła. Bo to tak naprawdę od tego zależy. Ze zdjęć nic nie wynika. A wyżej w wątku masz wyceny AISINA, bardzo dobrego zestawu.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
- Lokalizacja: Tarnów
Dzwoniłem do kmparts w sprawie tego kompletu sprzęgła, ponoć producentem jest il motorsport, tak przynajmniej twierdził "Pan w słuchawce ". Niby testowany, niby podobno sprawdzony, ja chyba jednak założe Aisina plus łożyska NTN. Diękuje za pomoc
saygoodbye pisze:ponoć producentem jest il motorsport
To jakaś bzdura. IL może "produkować" części typu linki do dachu a nie sprzęgła. Chyba ktoś nie odróżnia produkcji od zapakowania. Czyli jest jakby to powiedzieć niewiadomego pochodzenia.
saygoodbye pisze:ja chyba jednak założe Aisina
Dobry wybór
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Ktoś ma opinie na temat sprzęgła:
Tarcza, docisk NKK
Łożysko NTN?
Tarcza, docisk NKK
Łożysko NTN?
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
- Lokalizacja: Tarnów
Mały OT, żeby nie zakładać nowego tematu. Poz zrzuceniu skrzyni do wymiany sprzęgła, uszczelniaczy, gum lewarka itd. okazało się, że mam uszkodzoną gumę - osłonę skrzyni, tą z boku, przez którą przechodzi łapa do sprzęgła. Jak ten element się fachowo nazywa i gdzie tego szukać ?
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Mam pytanie. Czy poprzez odpuszczanie do konca sprzegla po zmianie biegu i DOPIERO PO odpuszczeniu dodanie gazu mozna sobie zniszczyc sprzeglo ?
Pytam gdyz wymienialem swoje na AISIN jakies 5tys km. temu i ostatnio bierze mi juz na samym koncu :S Czesto gesto ciezko wyczuc i szarpnie przy ruszaniu.
Cos nie tak z moja technika ruszania ? Nie pale sprzegla, nie ruszam z piskiem co chwile (czasem sie zdarzy,sporadycznie).
Jak Wy ruszacie ?
Wiem, prawko mam od 6 lat wiec glupie pytanie Ale chce wiedziec bo moze nabralem jakichs glupich nawykow z ktorych nie bardzo moze zdaje sobie sprawe tak do konca.
Pytam gdyz wymienialem swoje na AISIN jakies 5tys km. temu i ostatnio bierze mi juz na samym koncu :S Czesto gesto ciezko wyczuc i szarpnie przy ruszaniu.
Cos nie tak z moja technika ruszania ? Nie pale sprzegla, nie ruszam z piskiem co chwile (czasem sie zdarzy,sporadycznie).
Jak Wy ruszacie ?
Wiem, prawko mam od 6 lat wiec glupie pytanie Ale chce wiedziec bo moze nabralem jakichs glupich nawykow z ktorych nie bardzo moze zdaje sobie sprawe tak do konca.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
Wiadomo że lepiej dopasować obroty przed zmianą biegu ale większość kierowców którzy nie interesują się techniką jazdy tego nie robi i samochody jakoś żyją. Skraca to żywotność sprzęgła ale minimalnie, z całą pewnością nie na tyle żeby sprzęgło poszło po 5 tysiącach, tutaj musiałbyś się bardzo postarać.
Jeśli chodzi o mnie to ja czerpię sporą przyjemność z kontrolowania i dopasowywania obrotów, zwracam na to dużą uwagę. Dzięki temu przy spokojnej jeździe zmiana biegów jest niezauważalna, przy agresywnej biegi zmieniasz szybciej i jest mniejsza szansa na niezamierzony bok.
Jeśli chodzi o mnie to ja czerpię sporą przyjemność z kontrolowania i dopasowywania obrotów, zwracam na to dużą uwagę. Dzięki temu przy spokojnej jeździe zmiana biegów jest niezauważalna, przy agresywnej biegi zmieniasz szybciej i jest mniejsza szansa na niezamierzony bok.
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Jezdzilem troche opisana wczesniej metoda, zmiana biegu, odpuszczenie sprzegla i dopiero gaz. Pozniej zaczalem jezdzic z dopasowaniem obrotow przed odpuszczeniem sprzegla tak zeby nie bylo czuc szarpniec i tez nic mi to nie pomoglo. Nadal zauwazalnie pogarsza sie dzialanie sprzegla, bierze coraz wyzej.
No chyba az taki tepy nie jestem, a moze ? Dodam, ze w poprzednim aucie (golf TDI) mialem to samo z tym, ze tamtym autem odrazu jezdzilem z lekkim dodawaniem gazu przy zmianach biegow i sprzeglo przezylo 10 tys. Potem w warsztacie powiedzieli mi, ze tarcza jak nowa, ale docisk jest tak powykrzywiany, ze trzeba bylo nowy.
To ze mna cos nie tak czy z tymi sprzetami ?
P.S. Tak OT dodam, ze chyba mam ogolnie pecha. Dzis po roku pracy zaczal padac mi wiatrak w karcie graf. mimo iz co 3 miechy czyszcze kompa zeby sie brudem nie zapchal. No wqrwic sie mozna bo szykuja sie ze 2-3 tyg bez kompa.
No chyba az taki tepy nie jestem, a moze ? Dodam, ze w poprzednim aucie (golf TDI) mialem to samo z tym, ze tamtym autem odrazu jezdzilem z lekkim dodawaniem gazu przy zmianach biegow i sprzeglo przezylo 10 tys. Potem w warsztacie powiedzieli mi, ze tarcza jak nowa, ale docisk jest tak powykrzywiany, ze trzeba bylo nowy.
To ze mna cos nie tak czy z tymi sprzetami ?
P.S. Tak OT dodam, ze chyba mam ogolnie pecha. Dzis po roku pracy zaczal padac mi wiatrak w karcie graf. mimo iz co 3 miechy czyszcze kompa zeby sie brudem nie zapchal. No wqrwic sie mozna bo szykuja sie ze 2-3 tyg bez kompa.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja tam zawsze najpierw powoli odpuszczam sprzęgło, a potem dodaję gaz. Nigdy jednocześnie! Gwałtownie można odpuszczać na 5/6 biegu (w astrze puszczam 4/5). Jeżdżę tak miatką na starym sprzęgle (chyba nigdy nie wymienianym - bierze dość wysoko niestety) od 1300 km oraz Oplem Astrą od... 35 000 (sprzęgło jak nowe).
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
U mnie łapie w połowie, 198 tys i jest to prawdopodobnie oryginał, po dwóch wróblach na których było tak rozgrzane że ślizgało się jak chciało przy ruszaniu, do tego parę bardziej spokojnych pojeżdżawek, pierwsze nauki boków(pierwszy samochód rwd). Przeżywa kopniaki, rzadko bo rzadko ale flatshifty odkąd je mam czyli od 15 tys kilometrów, przedtem nie mam pojęcia jak było użytkowane. Do działania nie mam żadnych zastrzeżeń.
Tak jak pisałem, żeby zużyć sprzęgło po 5tys musiałbyś je najzwyczajniej w świecie spalić a w ten sposób który opisujesz tego nie zrobisz. Znajomy teraz kupował golfa rocznik 2011, niecałe 7 tys przebiegu. Sprzęgło było kompletnie zniszczone i wymienione na gwarancji. Starsza pani codziennie parkowała w bardzo ciasnym parkingu podziemnym i po prostu doszczętnie je zjarała.
Brałeś pod uwagę pompę sprzęgła, wysprzęglik lub po prostu syf w układzie?
Tak jak pisałem, żeby zużyć sprzęgło po 5tys musiałbyś je najzwyczajniej w świecie spalić a w ten sposób który opisujesz tego nie zrobisz. Znajomy teraz kupował golfa rocznik 2011, niecałe 7 tys przebiegu. Sprzęgło było kompletnie zniszczone i wymienione na gwarancji. Starsza pani codziennie parkowała w bardzo ciasnym parkingu podziemnym i po prostu doszczętnie je zjarała.
Brałeś pod uwagę pompę sprzęgła, wysprzęglik lub po prostu syf w układzie?
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Brałeś pod uwagę pompę sprzęgła, wysprzęglik lub po prostu syf w układzie?
Wysprzeglik wymienialem zaraz po kupnie auta bo zapowietrzal sie uklad i jeszcze inaczej wtedy sprzeglo dzialalo. Niewiem, narazie bede jezdzil.
A moze ktos wie jak zmienia sie charakterystyka pedalu sprzegla po zamontowaniu przewodu sprzegla w stalowym oplocie ? Bo takowy mam zamontowany i moze to przez niego mam takie dziwne wrazenie, ze sprzeglo sie konczy, a faktycznie moze nic mu nie jest i tak ma byc.
Obserwuje tez jak moj ojciec jezdzi, sprzeglo w Mazdzie 5 ma juz ponad 100tys od nowosci i tez dziala. A jezdzi podobnie do mnie (+ czasem przytrzyma na polsprzegle, strzeli co chwile z niego itp.) i tlumacze sobie, ze to nie moze byc moja wina.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
logimen pisze:A moze ktos wie jak zmienia sie charakterystyka pedalu sprzegla po zamontowaniu przewodu sprzegla w stalowym oplocie ?
Ja nie zauważyłem po zmianie jakiejkolwiek różnicy, poza poprawą świadomości.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
hehe różnica jest nie wielka to na pewno. Więc raczej Twoich efektów bym pod to nie podciągnął. A nie masz jakiegoś wycieku płynu?
Kiedyś jak szukałem o kole zamachowym to pamiętam, że się naczytałem o tym, że jak się zmienia sprzęgło to powinno się też zmienić koło zamachowe od razu. Jak się tego nie robi to koło zamachowe trzeba od nowa i tu coś ważnego było coś pomiędzy centrowaniem / wywarzaniem / regeneracją a idealnym ustawieniem względem czegoś tam (sry nie pamiętam o co chodziło) bo inaczej może Ci zarżnąć bardzo szybko nowe sprzęgło...
A może masz po prostu pecha i trafiłeś wadliwe sprzęgło.
Pozdro
Kiedyś jak szukałem o kole zamachowym to pamiętam, że się naczytałem o tym, że jak się zmienia sprzęgło to powinno się też zmienić koło zamachowe od razu. Jak się tego nie robi to koło zamachowe trzeba od nowa i tu coś ważnego było coś pomiędzy centrowaniem / wywarzaniem / regeneracją a idealnym ustawieniem względem czegoś tam (sry nie pamiętam o co chodziło) bo inaczej może Ci zarżnąć bardzo szybko nowe sprzęgło...
A może masz po prostu pecha i trafiłeś wadliwe sprzęgło.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Kupilem sprzeglo do mojej NBFL 1.6 i jest za male. Zamach jest wiekszy (nie powiem o ile, bo nie ogladalem, Moris twierdzi ze "troche" ). Przymierzalismy tarcze do tarczy z NA 1.6 i sa takie same. Katalog Aisina twierdzi, ze sprzegla do NA 1.6 i do NB/NBFL 1.6 maja taka sama srednice, a tylko do 1.8 jest wieksze. Pytanko moje jest takie: jakie sa roznice w tarczach w poszczegolnych silnikach/generacjach i jaka jest szansa, ze moje auto jezdzi na zamachu z 1.8? Jest to w ogole mozliwe?
Dodatkowe pytanko: czy zamachy 1.6 NA i 1.6 NB sa wymienne?
Dodatkowe pytanko: czy zamachy 1.6 NA i 1.6 NB sa wymienne?
Zolt mam swoje sprzegło z zamachem na stole wiec jak chcesz to ci moge je pomierzyć i powysylać fotki to sobie porównasz
Ps. Czy przy montażu zamachu trzeba na coś zwracać uwage???
Ps. Czy przy montażu zamachu trzeba na coś zwracać uwage???
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Perliście biała NB 1.8......
Kwietniu pisze:Zolt mam swoje sprzegło z zamachem na stole wiec jak chcesz to ci moge je pomierzyć i powysylać fotki to sobie porównasz
Ps. Czy przy montażu zamachu trzeba na coś zwracać uwage???
Odpisujesz na posty z 2013r?Wow!
Sprawdzasz czy zamach jest ok (tzn zwracasz uwagę na jakieś mikropęknięcia) Dokręcasz momentem 97-102 Nm. Ja osobiście daję jeszcze kapkę kleju do gwintów.