[NA] Moja NA 1,8 się przegrzewa?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam. To już trzeci raz, kiedy zaniepokoiłem się, patrząc na wskaźnik temperatury. Ciekawy przypadek, bo mogę jeździć po mieście w korkach i wszystko jest OK. Ale kiedy wyjeżdżam w trasę (autostrada), wskaźnik pokazuje prawie maksymalną temperaturę. Ze względu na obfitość kamer policyjnych nie przekraczam ustawowych 110Km/h na piątym biegu, więc nie katuję silnika. Po zjechaniu z do miasta i zwolnieniu, temperatura zaczyna powoli spadać. Podniosłem maskę, żadnych bryzgów, albo wycieków. Płynu chłodzącego jest wystarczająco dużo. Więc... Co to może być?
Eunos 1.8 nie dla eunuchów...
Nie sprawdzałem. Nie słyszałem, żeby się uruchamiał, albo pracuje cicho i nie słyszę...
Eunos 1.8 nie dla eunuchów...
Roq pisze:Ale kiedy wyjeżdżam w trasę (autostrada), wskaźnik pokazuje prawie maksymalną temperaturę. Ze względu na obfitość kamer policyjnych nie przekraczam ustawowych 110Km/h na piątym biegu, więc nie katuję silnika. Po zjechaniu z do miasta i zwolnieniu, temperatura zaczyna powoli spadać. Podniosłem maskę, żadnych bryzgów, albo wycieków. Płynu chłodzącego jest wystarczająco dużo. Więc... Co to może być?
1. nieprawidłowe wskazanie wskaźnika na konsoli.
2. sprawdź na wolnych obrotach czy się włączy wentylator chłodnicy i mniej więcej w jakiej pozycji będzie wskaźnik. Powinien być trochę ponad połową (widoczna jest wtedy cała ikonka termometru na wskaźniku).
3. Jeśli z powyższych punktów wyniknie że jest OK, przyczyną może być nie otwierający się do końca termostat, na wolnych obrotach wystarcza przepływu, przy większym obciążeniu już nie. Wyjmij, obejrzyj, sprawdź otwieranie w garnku z gorącą wodą.
4. Jeśli powyższe punkty przejdziesz poprawnie, to oznacza że Twój układ chłodzenia jest niewydolny, przyczyn może być już więcej. Obniżenie sprawności poprzez ogólne zasyfienie, zużycie chłodnicy, zużycie pompy wody i tak dalej. Wymaga głębszego przyjrzenia się. Nie zaniedbaj tego, bo od takich objawów już tylko krok do wymiany uszczelki pod głowicą, w najlepszym razie. O ile oczywiście już jej nie przegrzałeś.
Roq pisze:Płynu chłodzącego jest wystarczająco dużo
W zbiorniczku wyrównawczym ? Sprawdź też czy go widać w chłodnicy.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
wyjmij termostat i przejedź się bez.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Też stawiam na termostat - mógł się rdzeń wykrzywić i się nie otwiera
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Płyn jest w zbiorniczku i w chłodnicy. Jadąc do pracy, wskazówka prawie dochodziła do maksymalnej temperatury, potem lekko się cofała i znów to samo. Zatrzymałem auto, otworzyłem maskę i wentylator nie pracował. Potem w pracy wyjąłem wtyk sensora temperatury, włożyłem go z powrotem. Kiedy wracałem, było już chłodno (ok. 11stopni) i wskazówka temperatury nie przekroczyła połowy skali. Nie wiem, czy to brudny styk, czy po prostu było wystarczająco chłodno i nie było szans na przegrzanie. Pewnie w poniedziałek podjadę do mechanika, jeśli okaże się, że jednak coś padło...
Eunos 1.8 nie dla eunuchów...
dmk pisze:Też stawiam na termostat - mógł się rdzeń wykrzywić i się nie otwiera
Bardziej się kamień osadził i blokuje.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
[quote][/quote]
Kamień? A nie czujnik?
Kamień? A nie czujnik?
Eunos 1.8 nie dla eunuchów...
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 23 lut 2007, 22:54
- Lokalizacja: żegnam wszystkich
Roq, miałem tak samo i okazało się, że to termostat. Puki co, zawsze możesz włączyć ciepły nawiew i temperatura Tobie spadnie. Termostat to groszowa sprawa, tak więc szkoda przegrzewać silnika...
Żałuję że mieszkam w Poznaniu, albo inaczej.... żałuję, że jeżdżę mx-5, albo jeszcze inaczej.... szkoda, że te auto jest takie tanie, bo zaczynają nim jeździć niewłaściwi ludzie!
JTMX-5NBFL pisze:Roq, miałem tak samo i okazało się, że to termostat. Puki co, zawsze możesz włączyć ciepły nawiew i temperatura Tobie spadnie. Termostat to groszowa sprawa, tak więc szkoda przegrzewać silnika...
Kiedy ja już i tego próbowałem. Ustawiłem ogrzewanie na max, a temperatura i tak nie spadała... Więc jeśli to nie pomogło to może coś innego? Nie ma problemu. Mogę wymienić i termostat i czujnik i mogę przemyć cały układ chłodzenia. Pozostaje chyba jeszcze sprawdzić silnik wentylatora...
Dzięki za pomoc.
Eunos 1.8 nie dla eunuchów...
Roq pisze:Pozostaje chyba jeszcze sprawdzić silnik wentylatora...
Jeśli grzeje Ci się w trasie a nie w mieście to mógłbyś tego wentylatora nawet nie mieć i nadal powinno być ok ( w sensie, że w trasie )
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Co racja, to racja... Czyli co obstawiamy?
Eunos 1.8 nie dla eunuchów...
A nie montowałeś przypadkiem jakiegoś "dekora" do otworu w zderzaku? Ja miałem taki przypadek, że założyłem chromowanego grilla do zderzaka i pomimo tego, że miał otwory to puszczał za mało powietrza na chłodnice, zwłaszcza na większych prędkościach. Objawy były bardzo podobne - na mieście normalna temperatura, poza miastem na większych prędkościach skala temperatury się zamykała. Chodziłem, głowiłem się a mechanik najzwyczajniej w świecie zdemontował ozdobę i wszystko było dobrze.
meiselp pisze:A nie montowałeś przypadkiem jakiegoś "dekora" do otworu w zderzaku? Ja miałem taki przypadek, że założyłem chromowanego grilla do zderzaka i pomimo tego, że miał otwory to puszczał za mało powietrza na chłodnice, zwłaszcza na większych prędkościach. Objawy były bardzo podobne - na mieście normalna temperatura, poza miastem na większych prędkościach skala temperatury się zamykała. Chodziłem, głowiłem się a mechanik najzwyczajniej w świecie zdemontował ozdobę i wszystko było dobrze.
Jest dokładnie to, co na zdjęciu. Niczego nie montowałem.
Eunos 1.8 nie dla eunuchów...
Wczoraj zostawiłem moją M u mechanika. Wczoraj dzwonił, że to zapchana pompa wody. Zaordynowałem płukanie instalacji i wymianę płynu.
Eunos 1.8 nie dla eunuchów...
Roq pisze:Wczoraj dzwonił, że to zapchana pompa wody.
majkel_c pisze:Obniżenie sprawności poprzez ogólne zasyfienie,
Poproś mechanika o sprawdzenie, czy to co przebywa w układzie to brud, czy jakiś szpej do uszczelnienia wycieków.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Brawo majkel
[ Dodano: 14-04-2011, 14:17 ]
Właśnie im to podpowiedziałem, widząc, że cała pompa na ebay kosztuje ok. 25 funtów. Tyle, że to zamienniki. Niezbyt ufam takim wynalazkom. Ostatnio chciałem wymienić żarówkę przedniego reflektora, kiedy okazało się, że cała lampa jest żarówką. Na ebay kupiłem (przez pomyłkę) aż cztery reflektory, tym razem z gniazdem na żarówkę. Made in India... NIby świeci, ale moja Mazda jest teraz w jakimś procencie indyjska
[ Dodano: 14-04-2011, 14:17 ]
radek77 pisze:jak będzie miał pompe na wierzchu to ja po prostu wymień- moja rada
Właśnie im to podpowiedziałem, widząc, że cała pompa na ebay kosztuje ok. 25 funtów. Tyle, że to zamienniki. Niezbyt ufam takim wynalazkom. Ostatnio chciałem wymienić żarówkę przedniego reflektora, kiedy okazało się, że cała lampa jest żarówką. Na ebay kupiłem (przez pomyłkę) aż cztery reflektory, tym razem z gniazdem na żarówkę. Made in India... NIby świeci, ale moja Mazda jest teraz w jakimś procencie indyjska
Eunos 1.8 nie dla eunuchów...
Kup GMB, sprawdzony zamiennik, na ilmotorsport takie sprzedają
Dizajer pisze:Kup GMB, sprawdzony zamiennik, na ilmotorsport takie sprzedają
Jakieś namiary? Bo ja w UK mieszkam...
Eunos 1.8 nie dla eunuchów...
Jak w uk to moze:
ori (akurat nie mają)
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/777
zamiennik (oni chyba raczej byle czego nie sprzedają):
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/246
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=1056&oid=258&depth=3&page=4&count=51&PHPSESSID=f772250f925970ab205208b73a98e605
w zamienniku od razu dostajesz uszczelki które musiał byś dokupić jakbyś się na ori zdecydował
ori (akurat nie mają)
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/777
zamiennik (oni chyba raczej byle czego nie sprzedają):
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/246
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=1056&oid=258&depth=3&page=4&count=51&PHPSESSID=f772250f925970ab205208b73a98e605
w zamienniku od razu dostajesz uszczelki które musiał byś dokupić jakbyś się na ori zdecydował
tak własnie myślę, ze i rozrząd możesz bo będzie na wierzchu a koszt paska niewielki, no chyba, że zmieniałes zmieniałeś.
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
Pasek był zmieniany jakieś 10 tys km temu.
Eunos 1.8 nie dla eunuchów...