[NA, NB, NBFL] Tuleje wahaczy

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

30 gru 2009, 0:31

Siemano, ile jest tulejek na przedniej osi w MX5 NA ?? druga sprawa czy to możliwe że jedna tulejka kosztuje 35 zł ?? - tyle mi zaśpiewali w intercarsie, a gdzies tu jakis temat widziałem i ktos taniej kupował. Thx za info.
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz :)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

30 gru 2009, 11:21

35 zł - wydaje mi się że to nie jest drogo. Oryginalne kosztują 60 zł. Z przodu jest około 16 sztuk i z tyłu także.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

30 gru 2009, 11:24

Z przodu jest około 16 sztuk i z tyłu także.


A nie 8 z przodu i 8 z tyłu??
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

30 gru 2009, 11:40

AroJano pisze:
Z przodu jest około 16 sztuk i z tyłu także.


A nie 8 z przodu i 8 z tyłu??


No niestety nie jest tak różowo :twisted: Dokładnie wszystkich jest 36. :twisted:


http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=207&highlight=silentblocki
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

30 gru 2009, 11:48

Tomai pisze:No niestety nie jest tak różowo :twisted: Dokładnie wszystkich jest 36. :twisted:


Przód wahacz górny - 2 * 2
Przód wahacz dolny - 2 * 2
Tył wahacz górny - 2 * 2
Tył wahacz dolny - 4 * 2
suma - 20
chyba wszystkie policzyłem??
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 gru 2009, 13:00

AroJano pisze:chyba wszystkie policzyłem??

Mnie też tak wychodzi -) Bo reszta to sworznie albo gumy stabilizatora, więc się tu nie łapią -)
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

30 gru 2009, 13:08

to chyba bardziej opłaca się zestaw poliuretanów.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 gru 2009, 13:15

conrader pisze:to chyba bardziej opłaca się zestaw poliuretanów.

Cena w tym przypadku nie jest jedynym kryterium, które trzeba brać pod uwagę. imho instalacja tulei poliuretanowych (szczególnie o charakterystyce odbiegającej od seryjnej) powinna wynikać z czegoś innego niż jedynie proste porównanie kosztów jednych i drugim. Abstrahując od faktu, że jeśli ktoś musi wymienić tuleję czy 2 z powodu zużycia to zamiana wszystkich na poliuretanowe wcale tak taniej nie wyjdzie :wink: Szczególnie jeśli nie robi się tego samodzielnie tylko w jakimś serwisie :wink:

Po
eM
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

30 gru 2009, 14:03

majkel_c pisze:
AroJano pisze:chyba wszystkie policzyłem??

Mnie też tak wychodzi -) Bo reszta to sworznie albo gumy stabilizatora, więc się tu nie łapią -)


Miałem na myśli wszystkie gumy a więc ok.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

30 gru 2009, 14:25

Tylny górny wahacz 2x3szt. :wink:....tuleja jest zamocowana w zwrotnicy :wink:
Kompletny zestaw Energy Suspension który obejmuje wszystkie wahacze, łączniki stabilizatorów, stabilizatory i defer to 220-250 USD. Spada delikatnie komfort z przyrostem sztywności auta....ale w zakręcie o wiele bardziej "czujemy" wszelkie reakcje i zachowania samochodu. Trzeba liczyć się również z poukręcanymi śrubami które od lat nie były ruszane....dlatego warto na tydzień przed całą operacją codziennie pryskać gwinty WD-40. Najlepszy do tej zabawy jest klucz pneumatyczny i kanał albo podnośnik.
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

30 gru 2009, 15:43

irakleo pisze:Tylny górny wahacz 2x3szt. ....tuleja jest zamocowana w zwrotnicy


Można ją nazwać tuleją wahacza, ale jak napisałeś jest montowana w zwrotnicy, więc jak będziesz chciał ją kupić to w sklepie powiesz: tuleja zwrotnicy :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

30 gru 2009, 19:50

ok...ok...ale jest równie istotna jak wszystkie pozostałe....w linku poniżej wystarczy kliknąć car diagram i wszystkie tuleje są dokładnie opisane
http://www.powerflex.co.uk/products/MX-5+Mk1+%281989-1998%29%2C+Mk2+%281998-2005%29%2C+Miata%2C+Eunos-118/1.html
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

30 gru 2009, 23:27

irakleo pisze:ok...ok...ale jest równie istotna jak wszystkie pozostałe...


Każdy element zawieszenia jest Bardzo istotny... Nawet pozornie nieważne gumki na stabilizatorze mogą doprowadzić do szału... :twisted: :twisted: :twisted:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

31 gru 2009, 17:18

Dlatego preferuję kompleksową i profilaktyczną wymianę wszystkich tulei na nowe :wink: zwłaszcza w NA z początku produkcji które mają już po kilkanaście lat i 150-200kkm przebiegu. W takich staruszkach większość elementów metalowo/gumowych już dawno straciła swoje parametry fabryczne.
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

07 sty 2010, 15:28

A ja mam dość laickie pytanie :mrgreen: Potrzebuję wymienić tuleje dyferencjału.

http://ilmotorsport.com/shop/article_detail.php5?aid=66&oid=886&depth=3&page=0&count=3&PHPSESSID=83e6ca35e2119b3601cf1f8cd06d83b7

Czy w tym zestawie są tuleje dyfru? Jeżeli tak to czy polecacie te z IL Motorsport czy raczej coś innego w tym zakresie cenowym? A jak coś innego to czy ktoś ma jakieś dojścia? Sprawa dość pilna i zależy mi na czasie :oops:

Za wszelką pomoc/odpowiedzi z góry serdecznie dziękuję!
tel: 500294594 skype: lediable86
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

07 sty 2010, 15:45

W ofercie z linku nie widzę tulei dyfra....swoją drogą mega drogi zestaw tylko na tylne wahacze....bez stabilizatora. W USA za taką kwotę masz pełny i kompletny zestaw wszelakich tulei do Miaty.
ps. na marginesie strasznie się dziwię że te poduszki mogły się u Ciebie zużyć.....są prawie wieczne :mrgreen:
tu masz ori:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/976
strus
Posty: 2
Rejestracja: 05 sie 2010, 11:57

05 sie 2010, 12:04

czy ktoś z Was wie, gdzie dostanę tuleję gumowo-metalową górnego wahacza przedniego? jestem z Warszawy, więc preferuję miasto i okolice.
Dodatkowo nie mogę nigdzie znaleźć silniczka elektrycznego do podnoszenia szyby bocznej, bo nawalił ostatnio. A i jeszcze potrzebny mi tłumik końcowy, nowy za rozsądną cenę (MX_5 96 r). Proszę o pomoc - sprawa dość pilna
Z góry dziękuję
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

05 sie 2010, 15:45

tuleje dostaniesz w każdym ASO za 7x zł/szt. Czas oczekiwania ok. 3 dni.
Łoś
coppola
Posty: 5
Rejestracja: 10 lip 2008, 17:05
Lokalizacja: Poznań

14 paź 2017, 0:47

irakleo pisze:W ofercie z linku nie widzę tulei dyfra....swoją drogą mega drogi zestaw tylko na tylne wahacze....bez stabilizatora. W USA za taką kwotę masz pełny i kompletny zestaw wszelakich tulei do Miaty.
ps. na marginesie strasznie się dziwię że te poduszki mogły się u Ciebie zużyć.....są prawie wieczne :mrgreen:
tu masz ori:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/976


Przymierzam się (zmuszony jestem nawet ;)) do remontu zawieszenia w mojej NBFL. Myślę ze nie ma tu znaczenia że to to odmiana - Sportive 2001. Czy ktoś z miłych kolegów/koleżanek dysponuje szczegółowym diagramem/rysunkiem technicznym z wyszczególnionymi częściami zawieszenia - zwłaszcza chodzi o elementy gumowe-tuleje, śruby mocujące, podkładki.

Potrzebuję skompletować wszytskie tuleje dolnych wahaczy przód i tył oraz tuleje dyferencjału.

Z góry dziękuję.
-5tkiDźwięku-zMĄ-żonkąNaPieńku ;-)
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

15 paź 2017, 7:58

A po co Ci rysunki do kompletowania tulei? Uderz do ASO lub carspeeda z zapytaniem o te tuleje to Ci zamowia. Musisz liczyć około 100 zł za sztukę (wahacze) i dużo więcej za te od dyfra (dobrze pamiętam że 400 za sztukę?). Są też zamienniki od IL Motorsport dostępne np w km parts ale po rozwalajacych się w oczach gumach lewą ręką skrzyni od IL ja nic gumowego od nich nie zamówię. Zawsze zostają Ci poliuterany - kompletne zawieszenie oraz tuleje dyfra to coś koło 1000 zł. Przy wymianie tulei warto wypiaskowac wahacze i pomalować je proszkowo.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 paź 2017, 10:16

Gumowe tuleje z IL'a ma bodajże Wenega- uderz do niego i zapytaj jak sie sprawują (montował kilka miesięcy temu więc opinia może być niemiarodajna)
poza tulejami wahaczy warto by wymienić łączniki, gumy stabilizatora i sworznie. Sworznie górne (z tego co sie orientuje) dostaniesz tylko w IL'u albo jako komplet z wahaczem w mazdzie za 450zł. Ja mam sworznie i końcówki drążków kierowniczych z IL'a i póki co nic sie nie dzieje.
Bierz też poprawkę na to że wiele śrub w emixie nie da sie odkręcić. Mowa w szczególności o śrubach regulacyjnych od wahaczy (8sztuk - nowe około 100-120 zł używki około 250 za komplet) i śrubach mocujących dół amortyzatora do wahacza.
Nie zabierałbym się do wymiany zawieszenia bez zabezpieczenia tych elementów (niekoniecznie mowa o kupnie ale dobrze by było mieć pewne źródło tych części)

U mnie przy wymianie tulei doszły jeszcze podkładki dyfra (jakieś 300zł za komplet) bo stare się po prostu rozpadły. poliuretanowe tuleje dyfra to jakieś 100-150 zeta.

Jeżeli zależy Ci na dokładnym rysunku/zestawie części to musisz skorzystac z EPC mazdy (instrukcja jak to zrobic jest gdzieś na forum) viewtopic.php?f=25&t=2078&p=435735&hilit=epc#p435735
coppola
Posty: 5
Rejestracja: 10 lip 2008, 17:05
Lokalizacja: Poznań

15 paź 2017, 21:51

mutra pisze:Gumowe tuleje z IL'a ma bodajże Wenega- uderz do niego i zapytaj jak sie sprawują (montował kilka miesięcy temu więc opinia może być niemiarodajna)
poza tulejami wahaczy warto by wymienić łączniki, gumy stabilizatora i sworznie. Sworznie górne (z tego co sie orientuje) dostaniesz tylko w IL'u albo jako komplet z wahaczem w mazdzie za 450zł. Ja mam sworznie i końcówki drążków kierowniczych z IL'a i póki co nic sie nie dzieje.
Bierz też poprawkę na to że wiele śrub w emixie nie da sie odkręcić. Mowa w szczególności o śrubach regulacyjnych od wahaczy (8sztuk - nowe około 100-120 zł używki około 250 za komplet) i śrubach mocujących dół amortyzatora do wahacza.
Nie zabierałbym się do wymiany zawieszenia bez zabezpieczenia tych elementów (niekoniecznie mowa o kupnie ale dobrze by było mieć pewne źródło tych części)

U mnie przy wymianie tulei doszły jeszcze podkładki dyfra (jakieś 300zł za komplet) bo stare się po prostu rozpadły. poliuretanowe tuleje dyfra to jakieś 100-150 zeta.

Jeżeli zależy Ci na dokładnym rysunku/zestawie części to musisz skorzystac z EPC mazdy (instrukcja jak to zrobic jest gdzieś na forum) viewtopic.php?f=25&t=2078&p=435735&hilit=epc#p435735


Dziękuję za odpowiedzi i pomoc.

Pozdrawiam :)
-5tkiDźwięku-zMĄ-żonkąNaPieńku ;-)
Awatar użytkownika
lukasmc
Posty: 101
Rejestracja: 21 lip 2017, 9:32
Model: NA
Lokalizacja: Kraków

07 lis 2019, 16:00

Odkopię trochę temat gdyż będę powoli szykował się do wymiany tulei w NA. Po rozmowie z kilkoma osobami doszedłem do wniosku iż opcją dla mnie są tuleje gumowe a nie poliuretany i tutaj mam pytanie. Czy ktoś z obecnych na forum oprócz Wenegi użytkuje tuleje od IL Motorsport na tyle długo aby podzielić się spostrzeżeniami co do ich wytrzymałości?
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

08 lis 2019, 7:55

lukasmc pisze:
07 lis 2019, 16:00
Odkopię trochę temat gdyż będę powoli szykował się do wymiany tulei w NA. Po rozmowie z kilkoma osobami doszedłem do wniosku iż opcją dla mnie są tuleje gumowe a nie poliuretany i tutaj mam pytanie. Czy ktoś z obecnych na forum oprócz Wenegi użytkuje tuleje od IL Motorsport na tyle długo aby podzielić się spostrzeżeniami co do ich wytrzymałości?
Z tego co się orientuję to poliuretany o SHa 75 jest takiej samej twardości jak OEMowa guma. Czy jest sens inwestować w gumę zamiast coś, co daje taki sam efekt a żywotność jest o wiele, wiele dłuższa?
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

08 lis 2019, 8:21

Nieprawda, przynajmniej w przypadku olkuskich tulejek. Mam u siebie niby 75 ShA i to się nie nadaje do codziennej jazdy, każdy kamyk jest przenoszony na nadwozie, które wpada w nieznośne wibracje. Jak ktoś ma szczura do upalania to może na to nie zwracać uwagi bo na pewno reakcje auta są bardziej bezpośrednie, ale samochód traci resztki jakiegokolwiek komfortu i do tego 30letnia buda dostaje zapewne po dupie.

Druga możliwość jest taka, że dostałem tulejki o innej twardości niż deklarowana.
Awatar użytkownika
lukasmc
Posty: 101
Rejestracja: 21 lip 2017, 9:32
Model: NA
Lokalizacja: Kraków

08 lis 2019, 8:29

Miałem poliuretany Olkusza w poprzednim aucie, więcej ich nie założę. Guma zawsze będzie lepiej pracować niż poli dlatego też w taką opcję celuje. Samochód ma się dobrze prowadzić przede wszystkim na ulicy a okazjonalnie na TD.
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

08 lis 2019, 9:13

pirul pisze:
08 lis 2019, 8:21
Nieprawda, przynajmniej w przypadku olkuskich tulejek. Mam u siebie niby 75 ShA i to się nie nadaje do codziennej jazdy, każdy kamyk jest przenoszony na nadwozie, które wpada w nieznośne wibracje. Jak ktoś ma szczura do upalania to może na to nie zwracać uwagi bo na pewno reakcje auta są bardziej bezpośrednie, ale samochód traci resztki jakiegokolwiek komfortu i do tego 30letnia buda dostaje zapewne po dupie.

Druga możliwość jest taka, że dostałem tulejki o innej twardości niż deklarowana.
Niestety, nie wypowiem się na temat Olkuskich tulejek bo z nich nie skorzystałem. W NB miałem tulejki ze StrongFlexa i nie odczułem żadnej różnicy pomiędzy sparciałymi gumami a tulejami.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
lukasmc
Posty: 101
Rejestracja: 21 lip 2017, 9:32
Model: NA
Lokalizacja: Kraków

08 lis 2019, 9:28

Bless pisze:
08 lis 2019, 9:13
W NB miałem tulejki ze StrongFlexa i nie odczułem żadnej różnicy pomiędzy sparciałymi gumami a tulejami.
Czyli, że nie ma sensu wymieniać sparciałych gum bo różnicy w zachowaniu auta nie ma żadnej ? :)
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

08 lis 2019, 9:30

lukasmc pisze:
08 lis 2019, 9:28
Bless pisze:
08 lis 2019, 9:13
W NB miałem tulejki ze StrongFlexa i nie odczułem żadnej różnicy pomiędzy sparciałymi gumami a tulejami.
Czyli, że nie ma sensu wymieniać sparciałych gum bo różnicy w zachowaniu auta nie ma żadnej ? :)
Źle to ująłem :D Wymienić warto, natomiast ja osobiście nie odczułem komfortu w jeździe.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

08 lis 2019, 9:33

Bless pisze:
08 lis 2019, 9:30
ja osobiście nie odczułem komfortu w jeździe.
Też nie odczuwam, dlatego nie polecam :D
ODPOWIEDZ