[połączony] Centralny zamek NA/NB

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mleko8
Posty: 23
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:13
Model: NB FL

03 lut 2015, 19:47

Ta oryginalna centralka jest za schowkiem u pasażera?
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

03 lut 2015, 19:50

Tam jest moduł od pilota. Sterowanie siłownikami jest pod kierownicą.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 lut 2015, 0:30

piotr-gka pisze:Raczej nie przypiszesz innego, idą w parze, chcą za komplet koło 300.

Jak ma rocznik 2003 to modul nadajnika powinien miec fabrycznie, brakuje mu tylko pilotów. One na alledrogo po kilkadziesiat zlotych leza, moze sobie samodzielnie je bez problemu dokodować. Inne (niemazdowe) raczej bez szans.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
mleko8
Posty: 23
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:13
Model: NB FL

04 lut 2015, 19:17

Sprawdziłem, nadajnik (centralka) jest - taka skrzyneczka za schowkiem u pasażera.
Co do rozwiązania to prawdopodobnie będę podmieniał centralki. Ciężko dobrać pilota (tak słyszałem).
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 lut 2015, 22:03

mleko8 pisze:będę podmieniał centralki. Ciężko dobrać pilota (tak słyszałem).

:bang: bo tak na fejsiku napisali ? nawet Ci się nie chce doopy ruszyć i zobaczyć co od ręki leży i będziesz rzeźbił jak Cytryn z Gumiakiem ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

08 lut 2015, 15:46

Przed sezonem chcę założyć u siebie centralny zamek z pilotem i otwieraniem bagażnika i zastanawiam się czy jest sens kupować ori komplet wymontowany z NBFL czy lepiej brać jakiś zestaw z allegro. Komplet z allegro można kupić w granicach 100zł, natomiast mazdowy zamek znalazłem za ok 250zł komplet. Co o tym myślicie, jest sens płacić więcej? Czy montaż nie będzie bardziej kłopotliwy niż takiego uniwersalnego zestawu?

I jeszcze pytanie co do klapy bagażnika- tam w serii jest siłownik czy otwieranie jest jakoś inaczej rozwiązane?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

08 lut 2015, 16:36

Przyłączam się do pytania ... ori vs. aftermarket. Może to dziwnie zabrzmi, ale myślę o ori ze względu na relatywnie fajnie wyglądający pilot (czego nie można powiedzieć o aftermarketach).

Alan pisze:I jeszcze pytanie co do klapy bagażnika- tam w serii jest siłownik czy otwieranie jest jakoś inaczej rozwiązane?


Chodzi o dosłowne otwieranie? A sprężyna Ci nie uchyla wystarczająco klapy? Czy chcesz na maksa?
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

08 lut 2015, 19:27

Arvinski pisze:ze względu na relatywnie fajnie wyglądający pilot

:shock: Też mi o to chodzi :D Plus zamki chodzą bardzo fajnie, tak miękko. Nie wiem czy w uniwersalnych też tak jest.

Arvinski pisze:Chodzi o dosłowne otwieranie? A sprężyna Ci nie uchyla wystarczająco klapy? Czy chcesz na maksa?

Ktoś gdzieś pisał, że tam jest jakiś elektromagnes czy coś, wiec nie wiem o co chodzi. Nie chcę żeby klapa się sama podnosiła, tylko o samo otwieranie zamka. Czy jest tam siłownik jak w drzwiach czy jakaś inna magia.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

08 lut 2015, 19:40

Alan pisze:Czy jest tam siłownik jak w drzwiach czy jakaś inna magia


Zwykła linka ... ale nie wiem jak z montażem centralnego - może wprowadzili tam jakiś nowoczesny element :D
Jak robiłem otwieranie 'ze środka' to po prostu podpiąłem tam linkę i koniec.
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

08 lut 2015, 19:45

Ja w NB też mam linkę, ale w NBFL z centralnym może to jakoś inaczej zorganizowali.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
kazik_kazik
Donator
Donator
Posty: 402
Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

08 lut 2015, 19:57

Też przygotowuje się do montażu centralki w NB. Najbardziej boli mnie fakt, ze będę musiał wiercić w blasze. Tak to wygląda w instrukcji do NB.

Z tego co kojarzę w NBFL otwieranie klapy bagażnika było takie samo jak w NB. Nie będzie problemu klapa odskoczy, nie podniesie się cała.
Zdrówko!
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

08 lut 2015, 20:33

pawel.k pisze:Też przygotowuje się do montażu centralki w NB. Najbardziej boli mnie fakt, ze będę musiał wiercić w blasze. Tak to wygląda w instrukcji do NB.

Zobacz na instrukcję DEXTER'a, on zamontował bez wiercenia chyba ;)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 lut 2015, 20:47

Alan pisze:I jeszcze pytanie co do klapy bagażnika- tam w serii jest siłownik czy otwieranie jest jakoś inaczej rozwiązane?

W pewnym sensie tak. Gruby stalowy kawałek pręta zahaczony o zamek i cewka wokół niego. Czyli siłownik :D Różnica w stosunku do aftermarketowych głównie w miejscu przyczepienia, nie ciągnie za cięgno do bębenka kluczyka tylko bezpośtrednio za mechanizm zamka.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

09 lut 2015, 8:28

jqb pisze:
pawel.k pisze:Też przygotowuje się do montażu centralki w NB. Najbardziej boli mnie fakt, ze będę musiał wiercić w blasze. Tak to wygląda w instrukcji do NB.

Zobacz na instrukcję DEXTER'a, on zamontował bez wiercenia chyba ;)

wszystko zależy od tego, czy masz już sterownik zamka pasażera czy nie. Jeśli jest to wersja bez sterownika, to można poprowadzić kable w kostce. Jeśli jednak masz otwieranie drzwi pasażera po otwarciu drzwi kierowcy, w kostce jest już tyle przewodów, że najłatwiej będzie zrobić dziurę obok ;)
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

10 lut 2015, 18:14

Dodałem zdjęcia na poprzedniej stronie, bo zauważyłem, że zniknęły.
Enjoy
winebago
Posty: 67
Rejestracja: 09 sie 2015, 7:45
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

23 lis 2015, 16:53

Cześć,
chce założyć do swojej mazdy NB 99 rok, centralny zamek z pilotem + otwieranie bagażnika. Niestety nie znam się na tym- nigdy nie grzebałem przy samochodach. Możecie polecić jakiś tani zakład który się tym zajmuje w Warszawie ? Może któryś z użytkowników forum zgodził by się pomóc?

P.S
Dzwoniłem do 4 zakładów: najdroższy 450 zł najtańszy 350 zł, :shock:
Modzal
Posty: 35
Rejestracja: 26 lut 2016, 19:27
Model: NB MSM
Wersja: 1.8
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Kontakt:

21 sie 2016, 18:46

Witam chciałbym trochę odgrzebać temat jest tu wiele bardzo cennych informacji za które dziękuje, chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami a jednocześnie zadać kilka pytań bardziej kumatym ;)
posiadam Mx5 NB 1.8 1998 auto posiada fabryczny centralny zamek z jednym masterem:
-Gdy zamykam drzwi kierowcy, drzwi pasażera również się zamykają
-Gdy zamykam drzwi pasażera, drzwi kierowcy się nie zamykają
2016-08-21 16.21.45.jpg
foto#1

Foto #1: po zdjęciu boczków ukazuje nam się wnętrze drzwi zielonym kolorem zaznaczyłem klamkę (jest zakryta reklamówka aby nie zabrudzić jej tą czarną mazią) od klamki idą 2 metalowe cięgna, my skupiamy się na tym które zamykają albo otwierają auto.Turkusowa linia pokazuje schematycznie bieg cięgna otwierania/zamykania do zamka. Z zamka idą 2 kable niebieski i czerwony, później zaznaczyłem na zdjęciu literką A kostkę, po jej rozłączeniu i zamknięciu drzwi kierowcy drzwi pasażera nie reagują, po podpięciu kostki synchronizują się ze stanem faktycznym drzwi, wniosek? - są to kable od siłownika Master i biegną do auta. Jedyna rzecz która mnie zastanawia od czego jest czarny kabel? Masa? kolor niebieski-zamykanie a kolor czerwony-otwieranie albo odwrotnie?
Foto#2: kostka
Dobra zatem wiem czego szukać niebieski, czerwony i czarny kabel, nurkuje pod kierownice auta i nasłuchuje "pstrykania" centralki podczas zamykania i otwierania drzwi, :winner: Jest! Coś znalazłem pstryka i posiada kostkę po jej wyjęciu i zamknięciu drzwi od strony kierowcy drugie drzwi nie synchronizują się wiec to znak ze to jest to! Po ponownym podłączeniu kostki następuje synchro i centralka znowu działa, wniosek: doszedłem do centralnego zamka mojego auta :D
Foto#3 zdjęcie kostki która jest wpięta w centralkę znalazłem jest tam kilka kabli, również te które znalazłem w drzwiach.

Moje pytanie czy jeśli kupie na alledrogo sterownik do centralki, to powinienem się wpinać właśnie w tą kostkę?
Załączniki
2016-08-21 17.06.29.jpg
foto#3
2016-08-21 16.22.06.jpg
foto#2
buzol
Posty: 3
Rejestracja: 07 wrz 2016, 9:36
Model: Inny
Lokalizacja: Wrocław

07 wrz 2016, 11:57

Hej,
jak narazie jeszcze Miaty nie mam, ale składuję wiedzę potrzebną przy zakupie po zimie i ten wątek wydał mi się odpowiedni dla mojego pytania.

Czy wszystkie NB FL posiadają fabrycznie centralny zamek sterowany z pilota z odskakuącym bagażnikiem, a jeżeli nie wszystkie to czy chociaż występują wersje z takimi luksusami?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 wrz 2016, 12:58

wszystkie które ja ogladałem na rynku angielskim (około 7-8 sztuk) miały pilota z trzema przyciskami i otwieraniem bagaznika
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

07 wrz 2016, 16:11

w większości były ale na pewno nie we wszystkich nbfl
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

08 wrz 2016, 15:21

Jest taka bieda wersja bez kiery nardi, elektrycznych lusterek i ABSu (ale nie wiem czy zawsze) i pewnie nie ma tam też centralnego na pilota. Ale stawiam, że 95% NBFL ma to udogodnienie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Modzal
Posty: 35
Rejestracja: 26 lut 2016, 19:27
Model: NB MSM
Wersja: 1.8
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Kontakt:

26 wrz 2016, 10:33

mam pytanie, czy ktos już podłączał automatyczne domykanie szyb w swoich mazdach? Mój moduł nie posiada żadnego czujnika położenia szyb, polega na zasadzie że zawsze po zamknięciu auta z kluczyka wysyła 30 sekundowy sygnał na szyby aby je zamknąć. moje pytanie brzmi czy w ten sposób nie spale silniczków gdy szyby będą zamknięte a moduł i tak będzie wysyłał za każdym razem sygnał do zamykania szyb?
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

02 mar 2017, 19:22

Odkopie :) mój zamek w NB nie działa jak powinien. Zamek centralny nie jest na pilota. Gdy otwieram drzwi kierowcy otwierają się też drzwi pasażera, ale po chwili od razu się zamykają. Jakiś pomysł co to może być?
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

20 mar 2017, 7:38

Cześć,
Myślę o generalnym przeglądzie drzwi, w tym zrobienie centralnego.
Jak wstępnie zbadałem obie strony, to po stronie pasażera mam siłownik, a u kierowcy jest czujnik.
Centralny nie działa (i nigdy nie działał) i chyba jest to kwestia nie działającej krańcówki od strony kierowcy.
Niemniej jednak i tak chciałbym trochę zmienić działanie tego systemu, tj. podłączyć krańcówkę pod kluczyk, żeby samochód otwierał/zamykał się na sygnał z kluczyka, a ustawianie pykadeł w samochodzie nic nie robiło.
Namierzyłem, że w nbfl jest taka krańcówka (patrz foto, stąd to wywnioskowałem), ale pytanie jest takie, czy podpasuje to do nb i gdzie da się to kupić?

[EDIT] @vodka
Zobacz krańcówkę w drzwiach od strony kierowcy, jest przy zamku ( w części mechanizmu zatrzaskiwania). Wychodzi stamtąd zielony kabelek, pomierz piny w różnych pozycjach zamka. W jednej powinno być zwarcie, a w drugiej ok 1kOhm jeżeli dobrze pamiętam. Tam jest pewnie problem.
Załączniki
Key switch.jpg
Key switch.jpg (60.23 KiB) Przejrzano 2092 razy
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

07 paź 2017, 9:56

jerzj pisze:Dodałem zdjęcia na poprzedniej stronie, bo zauważyłem, że zniknęły.
Enjoy


gwoli informacji - dalej ich nie widać
widnieje "Obrazek", ale po kliknięciu na niego przenosimy się na stronę fotosiku, a tam:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/7f830581e6564333 czyli error
Awatar użytkownika
miszka
Posty: 63
Rejestracja: 19 maja 2019, 14:15
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław

08 lut 2021, 15:09

Hej,

Pytanie za 1000 punktów - mam u siebie w MX5 NB uniwersalną centralkę centralnego zamka z wyjściem na zasilanie klapy, mam ori zamek klapy, jak to wszystko podłączyć? Przy tym zamku jest tyle przewodów, że nie ogarniam. Robił to ktoś z Was?
Załączniki
IMG_6099.jpg
IMG_6099.jpg (2.84 MiB) Przejrzano 1276 razy
Ostatnio zmieniony 08 lut 2021, 16:41 przez miszka, łącznie zmieniany 1 raz.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

08 lut 2021, 15:58

Kabel z kostką (2 przewody po lewej stronie zdjęcia) to prawdopodobnie styk zaświecający światełko w bagażniku czy tam kontrolkę otwartego bagażnika, w pozycji otwarte powinien dać zwarcie, zamknięte powinien być rozłączony.

Kabel po prawej (ten niewidoczny, gorszego tła nie dało się wybrać :( ) to siłownik który należy odpowiednio podłączyć do masy pojazdu i + z centralki albo jeżeli centralka steruje (-) to do stałego (+) i (-) po centralce. Ewentualnie użyć przekaźnika (jeżeli centralka nie ma czy żeby odwrócić biegunowość).

Przekaźnik (ten u góry w podstawce) się przyda albo nie, zależy od potrzeb, tak samo ta gruba wiązka
Awatar użytkownika
miszka
Posty: 63
Rejestracja: 19 maja 2019, 14:15
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław

08 lut 2021, 16:25

Dzięki :D

Czyli w zasadzie interesują mnie 2 przewody z tego całego bajzlu? Jesteś pewien, że ta kostka z lewej jest od oświetlenia? Ona idzie do jakiegoś przełącznika przy zamku....
Rozumiem, że gdybym "na krótko" podłączył kostkę z prawej strony do aku to siłownik powinien zadziałać?

Tło faktycznie kijowe :roll:
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

09 lut 2021, 16:07

Masz multimetr? Sprawdź obwód tego przełącznika przy otwartym zamku i zamkniętym, przy otwartym powinno być zwarcie.

Tak, od siłownika czarny na masę i po podaniu + 12V na czerwony powinien się ruszyć (ewentualnie odwrotnie biegunowość).
Awatar użytkownika
miszka
Posty: 63
Rejestracja: 19 maja 2019, 14:15
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław

10 lut 2021, 9:33

Jasne, dzięki :)
ODPOWIEDZ