[połączony] Wymiana rozrządu NA i NB - co, kiedy i za ile ?

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

wolktm
Posty: 3
Rejestracja: 03 lis 2006, 10:22
Lokalizacja: Wrocław

03 lis 2006, 10:33

Witam,

Zastanawiam sie ile bedzie kosztować pasek rozrządu i co jeszcze trzeba wymienić (rolki napinacze, pompa wodna?). Gdzie to korzystnie kupić? Dodam że jestem z Wrocławia.

Pozdrawiam
Grzegorz
demol
Administrator
Administrator
Posty: 748
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

03 lis 2006, 15:09

Pasek z 2 rolkami (zamienniki japońskie) to koszt ok 200zł ... pompy nie wymieniałem
Fuksja i Turkus :)
zablek
Posty: 27
Rejestracja: 13 sie 2005, 12:54
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

03 lis 2006, 16:51

JC Auto S.A.
Filia Wrocław
Wrocław, ul. Armii Krajowej 61
tel. /071/ 335-16-10, faks /071/ 335-16-00

polecam też :

Warszawa, ul. Ordona 3
tel. (0...22) 877-33-35
fax (0...22) 877-33-36
handel@sagaauto.com.pl

(tanio wysyłają części)
wolktm
Posty: 3
Rejestracja: 03 lis 2006, 10:22
Lokalizacja: Wrocław

03 lis 2006, 17:51

dzieki podbudowaliscie mnie troche
wolktm
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

04 lis 2006, 10:00

Mam to za sobą. Przy wymianie paska wymienia się:
1. pasek
2. rolkę z napinaczem
3. sprężynkę napinacza z osłonką
4. rolkę bez napinacza
5. uszczelkę pokrywy zaworów
6. pasek klinowy alternatora
7. pasek klinowy pompy wody
Wszystkie te pozycje w serwisie (przynajmniej w Łodzi) kosztują ponad 3000 pln. W www.ilmotorsport.de około 150 euro. Ważne! W il można kupić części oryginalne i zamienniki. Polecam oryginalne. Wszystkie, które kupiłem, a nie były oryginalne działają kiepsko - paski klinowe mi piszczą, a uszczelka pod pokrywą zaworów nie bardzo uszczelnia.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Awatar użytkownika
LeszekMX5
Moderator
Moderator
Posty: 800
Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
Model: NC
Wersja: 3RD
Lokalizacja: Leszno

04 lis 2006, 16:16

Konrad - te 150 euro to za oryginały czy zamienniki ?
Kupowałeś to jako zestaw, czy każdą część oddzielnie.
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

04 lis 2006, 16:58

LeszekMX5 pisze:Konrad - te 150 euro to za oryginały czy zamienniki ?
Kupowałeś to jako zestaw, czy każdą część oddzielnie.

150 niecałe wyliczyłem dziś, na podstawie cennika ilmotorsport. Jak się dawało brałem oryginały. Rolki i jeden pasek klinowy był oryginalny. Pasek rozrządu, jeden klinowy i uszczelka były zamiennikami. Ceny oryginalnych rolek na przykład są ok 20-30% wyższe od zamienników. Innymi słowy komplet oryginałów nie powinien przekroczyć 200 euro.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Awatar użytkownika
LeszekMX5
Moderator
Moderator
Posty: 800
Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
Model: NC
Wersja: 3RD
Lokalizacja: Leszno

04 lis 2006, 17:51

Dzięki za informacje. :lol:
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

04 lis 2006, 19:26

Konrad pisze:Wszystkie te pozycje w serwisie (przynajmniej w Łodzi) kosztują ponad 3000 pln. W www.ilmotorsport.de około 150 euro. Ważne! W il można kupić części oryginalne i zamienniki. Polecam oryginalne. Wszystkie, które kupiłem, a nie były oryginalne działają kiepsko - paski klinowe mi piszczą, a uszczelka pod pokrywą zaworów nie bardzo uszczelnia.


Jakas obledna ta cena. Kolega zmienial kompletny rozrzad w 1.8 NA w AZ Auto i o ile pamietam placil cos kolo 1000 zl z wymiana. Dopytam w poniedzialek ile to bylo dokladnie.

tx
pawel
Posty: 232
Rejestracja: 27 cze 2005, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

04 lis 2006, 19:54

ja zawsze bede polecac Saga Auto - dobre czesci, niedrogie (!!!) i praktycznie zawsze dostepne! No i przede wszystkim sporo czesci firmy DENSO (np swiece, piora wycieraczek)
www.miata.com.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
wolktm
Posty: 3
Rejestracja: 03 lis 2006, 10:22
Lokalizacja: Wrocław

15 lis 2006, 7:28

No zrobione w A.Ł. - Auto w Św Katarzynie pod Wrockiem. Wyszło 700 pln. Paseki(w sumie 3 rozrządu, wieloklinowy, klinowy) BOSH rolki napinające(x2) SKF + uszczelka pokrywy zaworów. Gorąco polecam ten zakład.

wolktm
Awatar użytkownika
Tymon
Posty: 120
Rejestracja: 12 paź 2006, 22:00
Model: NB FL
Lokalizacja: Kalisz

15 lis 2006, 10:49

Zapytam trochę z innej beczki. Może ktoś ma doświadczenie i wiedzę w tym temacie.
Padło mi koło odpowiedzialne za właściwe działanie zmiennych faz rozrządu - SPOKOJNIE - NIE W MAŹDZIE. Objawia się to trochę głośniejszą pracą silnika w zakresie obrotów 750 do 2000 i w sumie jak ktoś nie ma wyczulonego ucha to tego nie słyszy. Później pracuje normalnie. Wymiana tego nie jest niestety tania. W autoryzowanym serwisie powiedzieli mi że oprócz tego odgłosu nie ma innych poważnych niebezpieczeństw. Nie ma możliwości, żeby pasek się zerwał. Następstwem może być (choć nie musi) "falowanie obrotów" - tak jakby silnik chciał zgasnąć i wtedy trzeba to wymienić.
Zwykły mechanik powiedział, że to bzdura i trzeba to wymienić natychmiast bo grozi to poważnym uszkodzeniem silnika.
Moje pytanie:
Czy jest możliwe zacięcie tego koła, a co za tym idzie zerwanie lub przeskoczenie paska rozrządu czy nie ma takiego niebezpieczeństwa, serwis ma rację i mogę sobie spokojnie jeździć dalej.
Pozdrawiam
TM
tunix
Posty: 169
Rejestracja: 11 lut 2006, 10:36

15 lis 2006, 20:38

Tymon, a jakie to auto? Bo różne są konstrukcje zmiennych faz...

tx
Awatar użytkownika
Tymon
Posty: 120
Rejestracja: 12 paź 2006, 22:00
Model: NB FL
Lokalizacja: Kalisz

16 lis 2006, 21:36

Renault Scenic 2000 cm 16V 140 KM
Z tego co wiem to ciśnienie oleju powoduje zmianę ustawienia tego koła.
Pozdrawiam
TM
marthen
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2006, 17:22
Model: NA
Lokalizacja: Tychy

18 lut 2007, 18:42

Jako, że sezon zbliża się wielkimi krokami czas przygotować nowy nabytek do jazdy. Nie wiem kiedy był wymieniany rozrząd, więc będzie założony nowy komplet.
I stąd pytanie do Was - co myślicie o takim zestawie:
- pasek rozrządu - Mitsuboshi 145MY22
- rolka napinająca - SKF VKM74201
- rolka zwrotna - SKF VKM84201
Jako alternatywa - rolki Ruville (ponoć ta sama jakość co SKF - EVR57002 i EVR57003).
Czy przy robieniu rozrządu należałoby coś jeszcze wymienić (pompa wody, jakieś uszczelki)?
Ostatnio zmieniony 13 sty 2011, 3:40 przez majkel, łącznie zmieniany 2 razy.
driftking
Posty: 119
Rejestracja: 14 paź 2006, 14:15
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

18 lut 2007, 18:52

warto wymienić pompe wody (często zdarza się, że przecieka) , koszt to ok. 250zł a jak będzie wszystko rozłożone wymiana nie stanowi problemu, inaczej mógłby być problem.
[url]www.driftking.pl[/url]
Awatar użytkownika
LeszekMX5
Moderator
Moderator
Posty: 800
Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
Model: NC
Wersja: 3RD
Lokalizacja: Leszno

19 lut 2007, 11:47

Obowiązkowo - uszczelka pokrywy zaworów.
Dodałbym jeszcze: paski klinowe alternatora i pompy wody.
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
Awatar użytkownika
LeszekMX5
Moderator
Moderator
Posty: 800
Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
Model: NC
Wersja: 3RD
Lokalizacja: Leszno

28 lut 2007, 8:16

driftking pisze:warto wymienić pompe wody (często zdarza się, że przecieka) , koszt to ok. 250zł a jak będzie wszystko rozłożone wymiana nie stanowi problemu, inaczej mógłby być problem.


No właśnie, czy wiecie jak to jest z pompą wody w Miatach ? Niektórzy producenci wręcz nakazują wymianę z rozrządem.
Czy z paskiem, rolkami,uszczelką i paskami klinowymi Mazda nakazuje wywianę pompy ?
(Wiadomo że, profilaktycznie zawsze warto. Interesuje mnie jednak stanowisko producenta)
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
driftking
Posty: 119
Rejestracja: 14 paź 2006, 14:15
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

28 lut 2007, 8:28

z tego co wiem pompy wody nie trzeba wymieniać za każdym razem
[url]www.driftking.pl[/url]
pawel
Posty: 232
Rejestracja: 27 cze 2005, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

08 mar 2007, 10:51

Moja rada:

- wszystkie paski ktore jestes w stanie zmienic nalezy zmienic
- olej
- wszystkie filtry
- caly rozrzad
- pompa wody obowiazkowo niezaleznie od tego co zaleca Mazda
- swiece

Po takim przegladzie bedziesz spokojnie jezdzic.

Koszt w Saga auto tych wszystkich czesci to okolo 600 zl.
www.miata.com.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
hoodyedd
Posty: 75
Rejestracja: 20 lut 2007, 23:07
Lokalizacja: tu i tam

13 cze 2007, 20:15

hej witam wszystkich.Moje pytanie pewnie juz padlo kilkakrotnie na tym forum ale mimo wszystko zadam je.Wymiana paska rozrzadu po jakim przebiegu jest konieczna lub wskazana.W moim bzyczku ostatnio wymienono go 60 tys km temu ,zaznacze tylko ze podczas ostatniego wyjazdu wakacyjnego mialem przegrzany silnik na odleglosci ok 400km.Mechanikiem nie jestem ale skoro pasek od klimy i alernatora zuzyl sie znacznie podczas takiego przegrzania to i pasek rozrzadu powinien.Kolejne moje pytanie to jak sie zabrac do wymianyczy macie jakies cenne wskazowki ,czy lepiej oddac to mechanikowi.We wszystkich moich poprzednich autach robilem to sam.

:mrgreen: Dzieki ,pozdrawiam wszystkich i zycze slonecznego sezonu :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 18 cze 2007, 8:24 przez Rad Mox, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

13 cze 2007, 22:15

niby co 60000 mil co daje okolo 96000 km, ale gdzies mi sie o oczy obilo 80000 :wink:

tutaj masz opis en wraz ze zdjeciami: [url]http://www.miata.net/garage/timingbelt.html[/url]

generalnie mozesz zdjac pokrywe zaworow i srawdzic stan paska :cool:

przy wymianie warto pomyslec juz o pompie wody :roll:
Obrazek
hoodyedd
Posty: 75
Rejestracja: 20 lut 2007, 23:07
Lokalizacja: tu i tam

13 cze 2007, 22:23

dzieki.Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
LeszekMX5
Moderator
Moderator
Posty: 800
Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
Model: NC
Wersja: 3RD
Lokalizacja: Leszno

14 cze 2007, 7:51

W oryginalnej instrukcji od NA jest mowa o 100 tys. km.
Profilaktycznie napewno warto wymienić wcześniej.
Na forum było już o tym, ale przypomnę co wymienić z paskiem rozrządu.
-rolkę z napinaczem
-rolkę bez napinacza
-uszczelkę pokrywy zaworów
-paski: alternatora i pompy wody
Ja wymieniłem też pompę wody.
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
hoodyedd
Posty: 75
Rejestracja: 20 lut 2007, 23:07
Lokalizacja: tu i tam

14 cze 2007, 13:39

;) dzieki wielkie ,pozdrwaiam
Adi
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2007, 19:20
Lokalizacja: Hiszpania

15 cze 2007, 8:35

a ja jeszcze takie pytanko - ile to średnio w polskim warsztacie kosztuje?ja wczoraj o to kolegi z irlandzkiego pit stopu pytałem to właściwie ile za mazde mogą policzyć to nie był pewien , musi sprawdzić , ale za passata 700€ kasują :roll:
Awatar użytkownika
LeszekMX5
Moderator
Moderator
Posty: 800
Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
Model: NC
Wersja: 3RD
Lokalizacja: Leszno

17 cze 2007, 20:19

Znajomy mechanik za robociznę (czyli wymiana wszystkiego o czym pisałem wcześniej ) dostał 200 zł. (chciał 150 )
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

18 cze 2007, 0:04

700€ to raczej z czesciami?

bo domyslam sie, ze 200 zaplacone przez leszka to sama robocizna :wink:
Ostatnio zmieniony 18 cze 2007, 9:42 przez R.E.D., łącznie zmieniany 1 raz.
Rad Mox
Posty: 273
Rejestracja: 25 sty 2007, 19:11
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

18 cze 2007, 7:47

200 to na bank sama robocizna,

wymiana co 100 tys lub 6 lat , znalazłem też informację, że jak auto ma zmieniany olej
co 15 kkm to wymiana paska co 90 tys km

powinno się wymienic wszystkie rolki (tak zaleca Ryszard, prowadził przez wiele lat ASO, ma duuuuże doświadczenie)

Jeżeli chodzi o pompę wody, to przy wymianie trzeba ją sprawdzić, jak ma luzy to do wymiany, nie jest to zawsze konieczne.
pozdrawiam
Radek

www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Rad Mox
Posty: 273
Rejestracja: 25 sty 2007, 19:11
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

18 cze 2007, 8:27

na stronie ilmotorsport.de znalazłem info:
Camshaft timing belt, manufactured by Dayco who coincedentally supply Mazda!

Czy w polsce są oferowane paski Dayco?

Ktoś ostatnio wymieniał, jakie zastosował części? marki?
pozdrawiam
Radek

www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
ODPOWIEDZ