[połączony] Wymiana rozrządu NA i NB - co, kiedy i za ile ?

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

MK
Posty: 60
Rejestracja: 18 sty 2006, 16:32
Lokalizacja: Otwock

18 cze 2007, 14:20

Do tej pory stosowalem produkty firmy Mitsuboshi i Gates (paski) oraz GMB i jakieś inne - nie pamietam nazwy ale japońskie (rolki). Uszczelka pod dekiel zaworów oryginał mazdy. Generalnie mam zaufanie do japońskich zamienników. No i oczywiscie w żadnym wypadku paski i uszczelki JC.
pawel
Posty: 232
Rejestracja: 27 cze 2005, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

18 cze 2007, 14:24

MK pisze:Do tej pory stosowalem produkty firmy Mitsuboshi i Gates (paski) oraz GMB i jakieś inne - nie pamietam nazwy ale japońskie (rolki). Uszczelka pod dekiel zaworów oryginał mazdy. Generalnie mam zaufanie do japońskich zamienników. No i oczywiscie w żadnym wypadku paski i uszczelki JC.


popieram
www.miata.com.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
Rad Mox
Posty: 273
Rejestracja: 25 sty 2007, 19:11
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

19 cze 2007, 14:44

na razie zdecyduje się na oryginalny pasek + sprężynka , nieoryginalne rolki, uszczelka oryginał
pozdrawiam
Radek

www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Rad Mox
Posty: 273
Rejestracja: 25 sty 2007, 19:11
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

22 cze 2007, 19:34

Tak informacyjnie podaje info z wymiany w mojej :

Pasek - oryginał 160 zł
sprężynka - oryginał 19 zł
rolka prowadząca - 90 zł NTN
rolka napinająca - 120 zł NTN
pasek klinowy - 40 zł (oryginał)

wymiana 180 zł (ASO Mazda)

pompa wody oryginał - 430 zł , podaję orientacyjnie, mam nadzieję, że nie będzie jeszcze do wymiany ....
pozdrawiam
Radek

www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Rad Mox
Posty: 273
Rejestracja: 25 sty 2007, 19:11
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

03 lip 2007, 21:17

autko po wymianie, pasek był oryginalny marka POWER Grip

rolki miałem KOYO , ale było tam też logo NTN (chyba producent łożysk)

pompa wody bez żadnych luzów, jednym słowem w pełni sprawna ,. pozostawiłem bez wymiany (tak zalecał ASO)

miatka back to road

niedługo classic autko znowu organizuje pojeżdzawke po torze kielce 11.08
pozdrawiam
Radek

www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
kamil
Posty: 202
Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:24

03 lip 2007, 21:43

Rad Mox pisze:niedługo classic autko znowu organizuje pojeżdzawke po torze kielce 11.08
OT: radek, auta z grupy 3, czyli np. miata, nie sa juz dzielone na zadne kategorie w klasyfikacji generalnej?
wszystkie wymienione w regulaminie auta grupy 3 klasyfikuje sie tak samo?
xxx
Rad Mox
Posty: 273
Rejestracja: 25 sty 2007, 19:11
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

03 lip 2007, 21:49

tak

http://www.classicauto.pl/imprezy_1_2007.html
pozdrawiam
Radek

www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

24 paź 2007, 21:57

Wybaczcie że odgrzewam starszy temat ale nie chciałem specjalnie nowego zakładać.

Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak to jest z tym rozrządem - kolizyjny czy nie?. Do tej pory byłem pewien że kolizyjny ale ostatnio czytałem post Rad Mox'a wg. którego zerwanie paska w miacie nie niesie ze sobą żadnego niebezpieczeństwa. Mam miatke 1.8 NA z 96r. Kolizyjny?
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

24 paź 2007, 22:30

Wybaczcie że odgrzewam starszy temat ale nie chciałem specjalnie nowego zakładać.

Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak to jest z tym rozrządem - kolizyjny czy nie?. Do tej pory byłem pewien że kolizyjny ale ostatnio czytałem post Rad Mox'a wg. którego zerwanie paska w miacie nie niesie ze sobą żadnego niebezpieczeństwa. Mam miatke 1.8 NA z 96r. Kolizyjny?


Bezkolizyjny :cool:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

25 paź 2007, 1:07

thx
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

14 lis 2007, 4:11

allegro.pl/item263321441_rozrzad_kpl_mazda_323_mx3_mx5_xedos_kia.html

Pierwszy raz robie tego typu zakup i chce sie upewnic czy wszystko jest ok.
Czy są inne paski rozrządu do mx-5 ? czy to ma jakieś wieksze znaczenie?
Czy ten zestaw bedzie wogóle ok i czy to caly zestaw?
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

14 lis 2007, 9:51

"podzespoły identyczne z oryginalnymi"
Może zaproponuj "pieniądze identyczne z oryginalnymi"?
W zestawie brakuje sprężynki napinacza i uszczelki pokrywy zaworów, którą wymienić trzeba oraz pasków klinowcy, które wymienić należy.
Za to tanio jest bardzo;)
Całość o której piszę powinna wynieść 150 euro - części oryginalne.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

14 lis 2007, 10:33

Orginalnie ja z pompą wody zapłaciłem za części 398zł.
Jeszcze gdzieś jest link do zdjęć jak zmienić krok po kroku.
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

14 lis 2007, 10:47

DieSpinnePL pisze:Orginalnie ja z pompą wody zapłaciłem za części 398zł.
Jeszcze gdzieś jest link do zdjęć jak zmienić krok po kroku.

Wszystkie części "Genuine Mazda"? Bravo!
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

14 lis 2007, 14:58

uszczelka pokrywy zaworów OE Mazda 110zł, zamiennik 45zł
sprężynki nie posiadamy

Masz doświadczenie z tym zamiennikiem?
Niektore zamienniki to to samo co orginal np koncowki wiec czy warto przeplacać jeśli nie szalejemy?

Die a gdzie to kupileś i calość ?
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

14 lis 2007, 17:06

Ben_sage pisze:uszczelka pokrywy zaworów OE Mazda 110zł, zamiennik 45zł

NIGDY nie kupuj zamiennikow uszczelek! Żelazna zasada - uszczelka zamiennik = wyciek. Pewne jak amen w pacieżu.
Przerabialem ten temat w K8 V6, kupilem dwa drozsze zamienniki pod pokrywy i ciekly juz po miesiacu! Wykosztowalem sie na orginalne i zero problemow. Poronujac zamiennik do oryginalu to:

A) zamienniik zle leżał w korytkach
B) roznil sie ksztaltem i wypustakim a raczje ich brakiem :???:
C) po miesiacu pracy zamiennik byl juz sztywny!
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

14 lis 2007, 18:09

A dla zilustrowania o co chodzi, [URL=http://www.youtube.com/watch?v=ncG-jUFJ-4U]popatrzcie[/URL].
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

14 lis 2007, 21:34

Jeszcze pompa wody ktorej tu nie ma. A jak juz wymieniac caly rozrzad to pompe chyba tez jeslei wczesneij tego nie robiles.Sama pompa bedzie kosztowala tyle co ten zestaw :]
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

14 lis 2007, 22:35

Tak. Ja podczas robienia rozrządu wymieniałem odrazu pompe wody i jakoś 150zł za nią było.
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

14 lis 2007, 22:39

Dokladnie. Tez robilem caly rozrzad i kosztowalo to ok 400 - 450 zl
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

15 lis 2007, 8:40

Cientki pisze:Jeszcze pompa wody ktorej tu nie ma. A jak juz wymieniac caly rozrzad to pompe chyba tez jeslei wczesneij tego nie robiles.Sama pompa bedzie kosztowala tyle co ten zestaw :]

Pompę lepiej przejrzeć i jak nie ma powodu nie wymieniać. Chyba, że komuś zbywa te 75 euro za nową, oryginalną lub 170 pln za Japan Parts/Herth/Hepu/cokolwiek.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Damian
Posty: 7
Rejestracja: 09 mar 2008, 12:43

09 mar 2008, 13:25

Witam,

Chciałbym zapytać jakiego producenta poszczególne elementy rozrządu do MX-5 '93 1,6 wersja ameryk. to te oryginalne? Chcę mieć pewność, że coś, co sprzedający nazywa "oryginałem" jest tym także w rzeczywistości? :)

Jak w ogóle rozpoznać, że dana część jest oryginalna - czy dobrze rozumiem, że oprócz logo producenta powienien widnieć także napis "Mazda"?

Czy strona I.L. Motorsport to tanie i pewne źródło nabycia części oryginalnych?

PS. Czy dobrze robię niewymieniając, przy okazji wymiany rozrządu, pasków klinowych alternatora i pompy wody???

Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź!

Pozdrawiam,

Damian
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

09 mar 2008, 18:48

Bardzo dobra japonska firma - Mitsuboschi. W jakis japonczykach byl montowany fabrycznie, nie wiem czy przypadkiem w mazdzie tez...
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

10 mar 2008, 13:38

IL Motorsport polecam wszystkim od jakiegoś czasu - części, które są u nich oznaczone jako original to części dystrybuowane przez serwis MAZDA. Wymiana pasków niewiele podniesie koszt a zniejszy ryzyko, że pasek się zerwie zostawiając Cię np. bez ładowania akumulatora. 100km przy dużym szczęściu przejedziesz. Stare paski mają tendencję do ślizgania się, a my do naciągania ich mocniej. Przestają się ślizgać, a łożyska alternatora dostają podwójnie.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

25 mar 2008, 20:09

Czy wymiana pompy wody podczas zmiany rozrządu to jakiś przymus czy ogólnie przyjęty zwyczaj? Jeżdżę różnymi markami aut od 20 lat i nigdy nie musiałem wymienia profilaktycznie pompy wody. Nie zdarzyla mi się kiedykolwiek awaria tego prostego w budowie elementu. Dopiero zaczynam przygodę z Mazdą więc proszę o wyrozumiałośc.
co sądzą znawcy i praktycy o tym zestawie ???

http://moto.allegro.pl/item332269169_rozrzad_kpl_mazda_323_mx3_mx5_xedos_kia.html
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

26 mar 2008, 11:26

irakleo, na temat tego rozrządu już gdzieś było. Poszukaj na forum. (nie jest polecany)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

28 mar 2008, 21:15

W starych postach gdzieś wyczytałem że należy przy wymianie rozrządu wymieni jakąś sprężynkę. Nie wiem gdzie szyka tego elementu, proszę o rady !!!
Damian
Posty: 7
Rejestracja: 09 mar 2008, 12:43

30 mar 2008, 15:32

Rad Mox,

Witam,

Czy przy wymianie rozrządu (drugiej w historii mojej Madzi - blisko 200 tys. km) wymiana pasków klinowych alternatora i pomby wody jest obowiązkowa, czy to tylko profilaktyka?

Pisałeś kiedyś, że Twój znajomy p. Ryszard, dawny szef ASO, zalecał jedynie sprawdzenie czy pompa wody nie ma luzów, a co z ww. paskami klinowymi? Jak poznać czy powinny zostać wymienione?

Czy przy samodzielnej wymianie rozrządu należy na coś szczególnie uważać, żeby operacja się udała? :smile: Co łatwo uszkodzić przez nieostrożność?

Z góry serdecznie dziękuję!

Pozdrawiam,

Damian
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

30 mar 2008, 18:13

Jestem doświadczonym mechanikiem, lecz w kwesti rozrządu w MX-5 początkuję.....W piątek zakupiłem części do wymiany rozrządu ale po otwarciu maski i przyjrzeniu się szczegółowo czynnościom z jakimi zaplanowałem się zmierzyc odłożyłem całą operacje do momentu kiedy domówię jeszcze pompę wody i tajemniczą sprężynkę o której tyle mowy w innych postach. Przy wymianie rozrządu jest naprawdę sporo pracy i po zdjęciu wszystkich niezbędnych elementów pompa aż się prosi o profilaktyczną wymianę. Gdybym zrobił cały rozrząd a za chwilę musiałbym wszystko jeszcze raz rozbiera by wymieni pompę to szlag by mnie trafił. Pytanie do praktyków w tej dziedzinie - czy dysponuje ktoś danymi bądź fachową literaturą z parametrami sił i momentów dokręcania śrub takich jak pokrywa zaworów, śruby mocujące pompę wody itd. To dośc istotne żeby nie nadwyrężac lub nie przeciągac nadmiernie niektórych śrub. Do większości seryjnych, niemieckich aut mam literaturę i potrzebne dane. Do Mazdy nie posiadam kompletnie nic i nie usmiecha mi się skręcanie wszystkiego "na czuja"....
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

30 mar 2008, 22:04

irakleo, znajomy z serwisu który mi robił rozrząd miał właśnie to czego szukasz.
Taką opasłą książkę jak sie wymienia rozrządy w poszczególnych samochodach. Dosyć wyposażona bo bez problemu moją MX5 znalazł :)

Jak by mi się udało pożyczyć z serwisu tę książkę to bym Ci zrobił skan i wysłał.

ale NIC nie obiecuje, bo kumpel tam tylko pracuje a to książka szefa itd. Będzie super jak mi sie uda w wysokiej rozdzielczości zrobić fotkę ;)
ODPOWIEDZ