[połączony] Wymiana rozrządu NA i NB - co, kiedy i za ile ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
JC Auto S.A.
Filia Wrocław
Wrocław, ul. Armii Krajowej 61
tel. /071/ 335-16-10, faks /071/ 335-16-00
polecam też :
Warszawa, ul. Ordona 3
tel. (0...22) 877-33-35
fax (0...22) 877-33-36
handel@sagaauto.com.pl
(tanio wysyłają części)
Filia Wrocław
Wrocław, ul. Armii Krajowej 61
tel. /071/ 335-16-10, faks /071/ 335-16-00
polecam też :
Warszawa, ul. Ordona 3
tel. (0...22) 877-33-35
fax (0...22) 877-33-36
handel@sagaauto.com.pl
(tanio wysyłają części)
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Mam to za sobą. Przy wymianie paska wymienia się:
1. pasek
2. rolkę z napinaczem
3. sprężynkę napinacza z osłonką
4. rolkę bez napinacza
5. uszczelkę pokrywy zaworów
6. pasek klinowy alternatora
7. pasek klinowy pompy wody
Wszystkie te pozycje w serwisie (przynajmniej w Łodzi) kosztują ponad 3000 pln. W www.ilmotorsport.de około 150 euro. Ważne! W il można kupić części oryginalne i zamienniki. Polecam oryginalne. Wszystkie, które kupiłem, a nie były oryginalne działają kiepsko - paski klinowe mi piszczą, a uszczelka pod pokrywą zaworów nie bardzo uszczelnia.
1. pasek
2. rolkę z napinaczem
3. sprężynkę napinacza z osłonką
4. rolkę bez napinacza
5. uszczelkę pokrywy zaworów
6. pasek klinowy alternatora
7. pasek klinowy pompy wody
Wszystkie te pozycje w serwisie (przynajmniej w Łodzi) kosztują ponad 3000 pln. W www.ilmotorsport.de około 150 euro. Ważne! W il można kupić części oryginalne i zamienniki. Polecam oryginalne. Wszystkie, które kupiłem, a nie były oryginalne działają kiepsko - paski klinowe mi piszczą, a uszczelka pod pokrywą zaworów nie bardzo uszczelnia.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
- LeszekMX5
- Moderator
- Posty: 799
- Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
- Model: NC
- Wersja: 3RD
- Lokalizacja: Leszno
Konrad - te 150 euro to za oryginały czy zamienniki ?
Kupowałeś to jako zestaw, czy każdą część oddzielnie.
Kupowałeś to jako zestaw, czy każdą część oddzielnie.
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
LeszekMX5 pisze:Konrad - te 150 euro to za oryginały czy zamienniki ?
Kupowałeś to jako zestaw, czy każdą część oddzielnie.
150 niecałe wyliczyłem dziś, na podstawie cennika ilmotorsport. Jak się dawało brałem oryginały. Rolki i jeden pasek klinowy był oryginalny. Pasek rozrządu, jeden klinowy i uszczelka były zamiennikami. Ceny oryginalnych rolek na przykład są ok 20-30% wyższe od zamienników. Innymi słowy komplet oryginałów nie powinien przekroczyć 200 euro.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
- LeszekMX5
- Moderator
- Posty: 799
- Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
- Model: NC
- Wersja: 3RD
- Lokalizacja: Leszno
Dzięki za informacje.
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
Konrad pisze:Wszystkie te pozycje w serwisie (przynajmniej w Łodzi) kosztują ponad 3000 pln. W www.ilmotorsport.de około 150 euro. Ważne! W il można kupić części oryginalne i zamienniki. Polecam oryginalne. Wszystkie, które kupiłem, a nie były oryginalne działają kiepsko - paski klinowe mi piszczą, a uszczelka pod pokrywą zaworów nie bardzo uszczelnia.
Jakas obledna ta cena. Kolega zmienial kompletny rozrzad w 1.8 NA w AZ Auto i o ile pamietam placil cos kolo 1000 zl z wymiana. Dopytam w poniedzialek ile to bylo dokladnie.
tx
ja zawsze bede polecac Saga Auto - dobre czesci, niedrogie (!!!) i praktycznie zawsze dostepne! No i przede wszystkim sporo czesci firmy DENSO (np swiece, piora wycieraczek)
www.miata.com.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
Zapytam trochę z innej beczki. Może ktoś ma doświadczenie i wiedzę w tym temacie.
Padło mi koło odpowiedzialne za właściwe działanie zmiennych faz rozrządu - SPOKOJNIE - NIE W MAŹDZIE. Objawia się to trochę głośniejszą pracą silnika w zakresie obrotów 750 do 2000 i w sumie jak ktoś nie ma wyczulonego ucha to tego nie słyszy. Później pracuje normalnie. Wymiana tego nie jest niestety tania. W autoryzowanym serwisie powiedzieli mi że oprócz tego odgłosu nie ma innych poważnych niebezpieczeństw. Nie ma możliwości, żeby pasek się zerwał. Następstwem może być (choć nie musi) "falowanie obrotów" - tak jakby silnik chciał zgasnąć i wtedy trzeba to wymienić.
Zwykły mechanik powiedział, że to bzdura i trzeba to wymienić natychmiast bo grozi to poważnym uszkodzeniem silnika.
Moje pytanie:
Czy jest możliwe zacięcie tego koła, a co za tym idzie zerwanie lub przeskoczenie paska rozrządu czy nie ma takiego niebezpieczeństwa, serwis ma rację i mogę sobie spokojnie jeździć dalej.
Padło mi koło odpowiedzialne za właściwe działanie zmiennych faz rozrządu - SPOKOJNIE - NIE W MAŹDZIE. Objawia się to trochę głośniejszą pracą silnika w zakresie obrotów 750 do 2000 i w sumie jak ktoś nie ma wyczulonego ucha to tego nie słyszy. Później pracuje normalnie. Wymiana tego nie jest niestety tania. W autoryzowanym serwisie powiedzieli mi że oprócz tego odgłosu nie ma innych poważnych niebezpieczeństw. Nie ma możliwości, żeby pasek się zerwał. Następstwem może być (choć nie musi) "falowanie obrotów" - tak jakby silnik chciał zgasnąć i wtedy trzeba to wymienić.
Zwykły mechanik powiedział, że to bzdura i trzeba to wymienić natychmiast bo grozi to poważnym uszkodzeniem silnika.
Moje pytanie:
Czy jest możliwe zacięcie tego koła, a co za tym idzie zerwanie lub przeskoczenie paska rozrządu czy nie ma takiego niebezpieczeństwa, serwis ma rację i mogę sobie spokojnie jeździć dalej.
Pozdrawiam
TM
TM
Jako, że sezon zbliża się wielkimi krokami czas przygotować nowy nabytek do jazdy. Nie wiem kiedy był wymieniany rozrząd, więc będzie założony nowy komplet.
I stąd pytanie do Was - co myślicie o takim zestawie:
- pasek rozrządu - Mitsuboshi 145MY22
- rolka napinająca - SKF VKM74201
- rolka zwrotna - SKF VKM84201
Jako alternatywa - rolki Ruville (ponoć ta sama jakość co SKF - EVR57002 i EVR57003).
Czy przy robieniu rozrządu należałoby coś jeszcze wymienić (pompa wody, jakieś uszczelki)?
I stąd pytanie do Was - co myślicie o takim zestawie:
- pasek rozrządu - Mitsuboshi 145MY22
- rolka napinająca - SKF VKM74201
- rolka zwrotna - SKF VKM84201
Jako alternatywa - rolki Ruville (ponoć ta sama jakość co SKF - EVR57002 i EVR57003).
Czy przy robieniu rozrządu należałoby coś jeszcze wymienić (pompa wody, jakieś uszczelki)?
Ostatnio zmieniony 13 sty 2011, 3:40 przez majkel, łącznie zmieniany 2 razy.
warto wymienić pompe wody (często zdarza się, że przecieka) , koszt to ok. 250zł a jak będzie wszystko rozłożone wymiana nie stanowi problemu, inaczej mógłby być problem.
[url]www.driftking.pl[/url]
- LeszekMX5
- Moderator
- Posty: 799
- Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
- Model: NC
- Wersja: 3RD
- Lokalizacja: Leszno
Obowiązkowo - uszczelka pokrywy zaworów.
Dodałbym jeszcze: paski klinowe alternatora i pompy wody.
Dodałbym jeszcze: paski klinowe alternatora i pompy wody.
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
- LeszekMX5
- Moderator
- Posty: 799
- Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
- Model: NC
- Wersja: 3RD
- Lokalizacja: Leszno
driftking pisze:warto wymienić pompe wody (często zdarza się, że przecieka) , koszt to ok. 250zł a jak będzie wszystko rozłożone wymiana nie stanowi problemu, inaczej mógłby być problem.
No właśnie, czy wiecie jak to jest z pompą wody w Miatach ? Niektórzy producenci wręcz nakazują wymianę z rozrządem.
Czy z paskiem, rolkami,uszczelką i paskami klinowymi Mazda nakazuje wywianę pompy ?
(Wiadomo że, profilaktycznie zawsze warto. Interesuje mnie jednak stanowisko producenta)
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
z tego co wiem pompy wody nie trzeba wymieniać za każdym razem
[url]www.driftking.pl[/url]
Moja rada:
- wszystkie paski ktore jestes w stanie zmienic nalezy zmienic
- olej
- wszystkie filtry
- caly rozrzad
- pompa wody obowiazkowo niezaleznie od tego co zaleca Mazda
- swiece
Po takim przegladzie bedziesz spokojnie jezdzic.
Koszt w Saga auto tych wszystkich czesci to okolo 600 zl.
- wszystkie paski ktore jestes w stanie zmienic nalezy zmienic
- olej
- wszystkie filtry
- caly rozrzad
- pompa wody obowiazkowo niezaleznie od tego co zaleca Mazda
- swiece
Po takim przegladzie bedziesz spokojnie jezdzic.
Koszt w Saga auto tych wszystkich czesci to okolo 600 zl.
www.miata.com.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
www.mx-5.com.pl
www.mx-5.pl
hej witam wszystkich.Moje pytanie pewnie juz padlo kilkakrotnie na tym forum ale mimo wszystko zadam je.Wymiana paska rozrzadu po jakim przebiegu jest konieczna lub wskazana.W moim bzyczku ostatnio wymienono go 60 tys km temu ,zaznacze tylko ze podczas ostatniego wyjazdu wakacyjnego mialem przegrzany silnik na odleglosci ok 400km.Mechanikiem nie jestem ale skoro pasek od klimy i alernatora zuzyl sie znacznie podczas takiego przegrzania to i pasek rozrzadu powinien.Kolejne moje pytanie to jak sie zabrac do wymianyczy macie jakies cenne wskazowki ,czy lepiej oddac to mechanikowi.We wszystkich moich poprzednich autach robilem to sam.
Dzieki ,pozdrawiam wszystkich i zycze slonecznego sezonu
Dzieki ,pozdrawiam wszystkich i zycze slonecznego sezonu
Ostatnio zmieniony 18 cze 2007, 8:24 przez Rad Mox, łącznie zmieniany 1 raz.
- LeszekMX5
- Moderator
- Posty: 799
- Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
- Model: NC
- Wersja: 3RD
- Lokalizacja: Leszno
W oryginalnej instrukcji od NA jest mowa o 100 tys. km.
Profilaktycznie napewno warto wymienić wcześniej.
Na forum było już o tym, ale przypomnę co wymienić z paskiem rozrządu.
-rolkę z napinaczem
-rolkę bez napinacza
-uszczelkę pokrywy zaworów
-paski: alternatora i pompy wody
Ja wymieniłem też pompę wody.
Profilaktycznie napewno warto wymienić wcześniej.
Na forum było już o tym, ale przypomnę co wymienić z paskiem rozrządu.
-rolkę z napinaczem
-rolkę bez napinacza
-uszczelkę pokrywy zaworów
-paski: alternatora i pompy wody
Ja wymieniłem też pompę wody.
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
a ja jeszcze takie pytanko - ile to średnio w polskim warsztacie kosztuje?ja wczoraj o to kolegi z irlandzkiego pit stopu pytałem to właściwie ile za mazde mogą policzyć to nie był pewien , musi sprawdzić , ale za passata 700€ kasują
- LeszekMX5
- Moderator
- Posty: 799
- Rejestracja: 04 sie 2006, 22:27
- Model: NC
- Wersja: 3RD
- Lokalizacja: Leszno
Znajomy mechanik za robociznę (czyli wymiana wszystkiego o czym pisałem wcześniej ) dostał 200 zł. (chciał 150 )
"Z wiatrem w zawody" - pozdrawiamy - Leszek i Lidka
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
NA & NC
archiwum foto: https://picasaweb.google.com/112926031581487386687?noredirect=1
foto z kolejnych zlotów tylko w indywidualnych linkach
200 to na bank sama robocizna,
wymiana co 100 tys lub 6 lat , znalazłem też informację, że jak auto ma zmieniany olej
co 15 kkm to wymiana paska co 90 tys km
powinno się wymienic wszystkie rolki (tak zaleca Ryszard, prowadził przez wiele lat ASO, ma duuuuże doświadczenie)
Jeżeli chodzi o pompę wody, to przy wymianie trzeba ją sprawdzić, jak ma luzy to do wymiany, nie jest to zawsze konieczne.
wymiana co 100 tys lub 6 lat , znalazłem też informację, że jak auto ma zmieniany olej
co 15 kkm to wymiana paska co 90 tys km
powinno się wymienic wszystkie rolki (tak zaleca Ryszard, prowadził przez wiele lat ASO, ma duuuuże doświadczenie)
Jeżeli chodzi o pompę wody, to przy wymianie trzeba ją sprawdzić, jak ma luzy to do wymiany, nie jest to zawsze konieczne.
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
na stronie ilmotorsport.de znalazłem info:
Camshaft timing belt, manufactured by Dayco who coincedentally supply Mazda!
Czy w polsce są oferowane paski Dayco?
Ktoś ostatnio wymieniał, jakie zastosował części? marki?
Camshaft timing belt, manufactured by Dayco who coincedentally supply Mazda!
Czy w polsce są oferowane paski Dayco?
Ktoś ostatnio wymieniał, jakie zastosował części? marki?
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska