[połączony] Wymiana rozrządu NA i NB - co, kiedy i za ile ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Ja natomiast dzisiaj orientowałem się ile kosztuje wymiana rozrządu w Mazda Auto Księżyno pod Białymstokiem - 1025zł z częściami... chyba lekko przeginają, a szkoda bo miałem nadzieję, że będę mógł dalej serwisować swoją NB w ASO. Ale z takimi cenami - nie warto...
Nagły zwrot sytuacji. Kupiłem kompletny rozrząd w jakimś sklepie z japończykami, ale oczywiście w tym komplecie brakowało tej sprężynki o której była mowa na forum. Pojechałem więc do Mazda Auto Księżyno po sprężynkę, dostałem od ręki - 17zł. Myślę spytam ile kosztuje wymiana rozrządu i co słyszę? 250zł i umówili mnie na jutro na ósmą rano. Tak więc cena moim zdaniem do przyjęcia.
Wniosek z tego taki 1025zł-250zł = 775zł (tyle chcą w Mazda Auto Księżyno za kompletny rozrząd bez pompy wody) bardzo dużo biorąc pod uwagę fakt, że za kompletny rozrząd, bez tej nieszczęsnej sprężynki zapłaciłem niecałe 200zł.
Wniosek z tego taki 1025zł-250zł = 775zł (tyle chcą w Mazda Auto Księżyno za kompletny rozrząd bez pompy wody) bardzo dużo biorąc pod uwagę fakt, że za kompletny rozrząd, bez tej nieszczęsnej sprężynki zapłaciłem niecałe 200zł.
Pewnie z pompą policzyli i wszystkie części oryginały mazdy.
quench pisze:Pewnie z pompą policzyli i wszystkie części oryginały mazdy.
Jakby nie było drogo policzyli. W ilmotorsport kompletny rozrząd na oryginałach mazdy 115 EUR, na zamiennikach 78 EUR. Pompa wody 75 / 42 EUR...
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
majkel_c pisze:quench pisze:Pewnie z pompą policzyli i wszystkie części oryginały mazdy.
Jakby nie było drogo policzyli. W ilmotorsport kompletny rozrząd na oryginałach mazdy 115 EUR, na zamiennikach 78 EUR. Pompa wody 75 / 42 EUR...
Nie dodałeś uszczelki pod pokrywę zaworów;) Z uszczelką 16.36 więcej. Ja dołożyłem jeszcze pompę wody i uszczelki i razem wyszło 243,25. Oczywiście w praktyce załpaciłem jeszcze więcej, bo przy okazji dobrałem wszystkie brakujące śrubeczki, gumeczki i plastiki. Do tego koszty przesyłki chyba 25 EUR
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Rozrząd zrobiłem w Mazda Auto Księżyno - trwało to dłużej niż się umawiałem, ale zostało zrobione dobrze. Stare rolki i pasek zostały mi pokazane, obsługa miła. Zapłaciłem 313zł za wymianę rozrządu, oryginalną uszczelkę pokrywy zaworów, wymianę paska alternatora i wspomagania i wymianę filtra powietrza. Coś czuję, że na wymiany oleji itp itd też pojadę do Mazda Auto Księżyno.
Na plus Mazda Auto Księżyno jest to, że wprawdzie mimo, że kupiłem pompę wody do wymiany razem z rozrządem, sprawdzili moją, stwierdzili, że nie ma nawet minimalnego luzu, ani się nie poci, więc nie ma sensu zmieniać. Zwróciłem więc pompę w sklepie w którym ją kupowałem - kasa w kieszeni. A przecież mogli wymienić i skasować za to dodatkową kasę... wydaje się, że ta firma jest naprawdę uczciwa.
Na plus Mazda Auto Księżyno jest to, że wprawdzie mimo, że kupiłem pompę wody do wymiany razem z rozrządem, sprawdzili moją, stwierdzili, że nie ma nawet minimalnego luzu, ani się nie poci, więc nie ma sensu zmieniać. Zwróciłem więc pompę w sklepie w którym ją kupowałem - kasa w kieszeni. A przecież mogli wymienić i skasować za to dodatkową kasę... wydaje się, że ta firma jest naprawdę uczciwa.
Konrad pisze:Nie dodałeś uszczelki pod pokrywę zaworów;)
Ano fakt
Z cen aktualnych, kit rozrządu w mx5parts.co.uk /pasek,rolka,napinacz na
zamiennikach, sprężynka i uszczelka oryginał/ 64 euro, dostawa do Polski 10 euro
Pozdr
Michał
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5457
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
majkel_c pisze:Ano fakt
Z cen aktualnych, kit rozrządu w mx5parts.co.uk /pasek,rolka,napinacz na
zamiennikach, sprężynka i uszczelka oryginał/ 64 euro, dostawa do Polski 10 euro
Pozdr
Michał
Drogo, na pasku Gate'sa i dobrych rolkach w IC i w Fota okolo 250 zł, na miejscu wiem, bo w zeszla sobote zakaldalem do siebie rozrzad
Fiveopac pisze:wiem, bo w zeszla sobote zakaldalem do siebie rozrzad
mnie to czeka za chwilę ale chyba przełożę to na koniec zimy...
btw, wymieniałeś może też uszczelniacze wałków ? czy sobie głowy przy 90.000 jeszcze nie zawracać ??
Po
M
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Ja niedawno rozrzad robilem czesci 450 PLN 3 czesci i doszly dwa paski...i robocizna 150 ... Ale jak robisz orzrzad rob wszystko...uszczelniacze itd bo to i tak jak sie rozbiera silnik to luz...pewnie zaproponuja ci podkladke ale ja uzylem silikonu.....masakra zayebiaszcze
Nie czekaj na koniec zimy...ja mialem pasek juz pekniety jeszcze troche i by bylo po silniku...lepiej nie ryzykuj...to nie jest drogo, a sami wiecie jakie tam naprezenia sa ))) hihi no chyba ze jezdzisz niedzielnie, Jak Ja...
Nie czekaj na koniec zimy...ja mialem pasek juz pekniety jeszcze troche i by bylo po silniku...lepiej nie ryzykuj...to nie jest drogo, a sami wiecie jakie tam naprezenia sa ))) hihi no chyba ze jezdzisz niedzielnie, Jak Ja...
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5457
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
majkel_c pisze:btw, wymieniałeś może też uszczelniacze wałków ? czy sobie głowy przy 90.000 jeszcze nie zawracać ??
Chodzilo mi to intensywnie po glowie, ale odpuscilem sobie, pod kolkami rozrzadu bylo sucho jak pieprz (silnik rocznik 97), choc koszt pewnie bylby smieszny. Przy 90 tys wogule bym sie tym nie przejmowal.
widmo pisze:Nie czekaj na koniec zimy...ja mialem pasek juz pekniety jeszcze troche i by bylo po silniku...lepiej nie ryzykuj...to nie jest drogo, a sami wiecie jakie tam naprezenia sa ))) hihi no chyba ze jezdzisz niedzielnie, Jak Ja...
Jak peknei ci pasek, to jedyne co sobie zniszczysz to plastikowa obudowe rozrzadu. Silnik jest bezkolizyjny.
majkel_c pisze:czy sobie głowy przy 90.000 jeszcze nie zawracać ??
Raczej nie ma sensu, ja dobiłem do 118tys. i mimo, że silnik jest już stary, bo to 90rok i najprawdopodobniej nigdy nie było to wymieniane, to nadal nic nie leci...jednak ja zamówiłem zanim zdjąłem pokrywy i jak już to zacząłem robić, to pewnie wymienie, ale jutro podejmę defnitywnie decyzję, czy w ogóle mi się chce. Ciekawe jest to, jak uszczelki na pokrywie zaworów się starzeją...moja się aż łamała, rozrząd był wymianiany przy ok 70 tys., ale od tego czasu upłynęło wiele lat, więc ze starości postanowiłem go zmienić...chociaż jak już to rozebrałem, to okazało się, że nie konieczne to było.
\Fiveopac pisze:Jak peknei ci pasek, to jedyne co sobie zniszczysz to plastikowa obudowe rozrzadu. Silnik jest bezkolizyjny
Aha, czyli wszystkie otwarte zawory sie automatycznie zamkna a tlok nie zdazy uderzyć w jakiś niedomkniety zawór? W kazdej MX 5 jest bezkolizyjny ?
widmo pisze:\Fiveopac pisze:Jak peknei ci pasek, to jedyne co sobie zniszczysz to plastikowa obudowe rozrzadu. Silnik jest bezkolizyjny
Aha, czyli wszystkie otwarte zawory sie automatycznie zamkna a tlok nie zdazy uderzyć w jakiś niedomkniety zawór? W kazdej MX 5 jest bezkolizyjny ?
eeee... widmo, to niezupełnie tak działa, nic tam się automatycznie nie zamyka Po prostu tak jest to skonstruowane że się tłok z zaworem nie zetknie...
Pooglądaj sobie zdjęcia silnika na tej stronie:
http://justinmitchell.net/mirror/solomiata/members.aol.com/solomiata/MX5Engine.html
Pozdr
Michał
widmo pisze:Ale czaderskie ale czy te dodatkowe wglebienia nie wplywaja na pogorszenie kompresji itd ?
A czemu miałyby wpływać na pogorszenie kompresji? Przecież nie robili tego na oko zdjęli w tych miejscach dołożyli w innych - kompresja pozostaje bez zmian.
Przymierzam się do wymiany rozrządu. Wiadomo, że pasek, rolki i sprężynka to obowiązkowy zestaw do wymiany.
http://ilmotorsport.com/shop/article_detail.php5?aid=1021&oid=648&depth=3&page=0&count=8&PHPSESSID=ca35b91f4378d8ea195765d8a54156cd
http://ilmotorsport.com/shop/article_detail.php5?aid=3368&oid=648&depth=3&page=0&count=8&PHPSESSID=ca35b91f4378d8ea195765d8a54156cd
W związku z promocją w I.L. Motorsport pewnie tam zrobię zakupy, ale nie wiem czy jeszcze czegoś nie powinienem dokupić. W innych postach pojawia się info o uszczelkach czy pompie wody. Pompę raczej odpuszczam, ale o jakie uszczelki chodzi? Słyszałem, że zamienniki uszczelek to kiepski pomysł, ale czy to również dotyczy I.L.M czy tylko "no name" z allegro. W ASO kupić żaden problem, ale może zamówię wszystko w I.L.M.
Jeśli macie jakieś sprawdzone warsztaty w rejonie W-wy, gdzie można całość wymienić za rozsądne pieniądze (+ olej + klocki) to proszę o namiary. To samo pytanie o namiary dotyczy części. nie uparłem się na ILM, chętnie kupię części na miejscu. Byle dobre i w dobrej cenie.
http://ilmotorsport.com/shop/article_detail.php5?aid=1021&oid=648&depth=3&page=0&count=8&PHPSESSID=ca35b91f4378d8ea195765d8a54156cd
http://ilmotorsport.com/shop/article_detail.php5?aid=3368&oid=648&depth=3&page=0&count=8&PHPSESSID=ca35b91f4378d8ea195765d8a54156cd
W związku z promocją w I.L. Motorsport pewnie tam zrobię zakupy, ale nie wiem czy jeszcze czegoś nie powinienem dokupić. W innych postach pojawia się info o uszczelkach czy pompie wody. Pompę raczej odpuszczam, ale o jakie uszczelki chodzi? Słyszałem, że zamienniki uszczelek to kiepski pomysł, ale czy to również dotyczy I.L.M czy tylko "no name" z allegro. W ASO kupić żaden problem, ale może zamówię wszystko w I.L.M.
Jeśli macie jakieś sprawdzone warsztaty w rejonie W-wy, gdzie można całość wymienić za rozsądne pieniądze (+ olej + klocki) to proszę o namiary. To samo pytanie o namiary dotyczy części. nie uparłem się na ILM, chętnie kupię części na miejscu. Byle dobre i w dobrej cenie.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Prawie wszystko co potrzeba zakupisz w Intercars, w podobnej cenie a doliczając przesyłke to myślę że taniej.
Rolka, napinacz GMB,- 2x 50 zł, pasek Conti 95 zł ( około)
Usczelka pod pokrywe zaworów ASO 60 zł
sprężynka ASO 13 zł
Aha, jeszcze usczelniacze wałków rozrządu ( tych dwóch kół zębatych ) ale to tylko w przypadku gdy cieknie myślę. Ja kupiłem ale nie zmieniałem, bo było sucho.
Oczywiście decyzja należy do Ciebie.
Rolka, napinacz GMB,- 2x 50 zł, pasek Conti 95 zł ( około)
Usczelka pod pokrywe zaworów ASO 60 zł
sprężynka ASO 13 zł
Aha, jeszcze usczelniacze wałków rozrządu ( tych dwóch kół zębatych ) ale to tylko w przypadku gdy cieknie myślę. Ja kupiłem ale nie zmieniałem, bo było sucho.
Oczywiście decyzja należy do Ciebie.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Dzięki za info, sprawdziłem Intercars, pasek Conti kosztuje 125zł, ale Mitsuboshi jest poniżej setki, a ktoś na forum mówił, że to dobra firma.
Jeśli ktoś z Was jeszcze podpowie jakiś namiar w Wawie gdzie można to poskładać będę wdzięczny.
Jeśli ktoś z Was jeszcze podpowie jakiś namiar w Wawie gdzie można to poskładać będę wdzięczny.
Luke pisze:Jeśli ktoś z Was jeszcze podpowie jakiś namiar w Wawie gdzie można to poskładać będę wdzięczny.
PW
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Tomai pisze:Usczelka pod pokrywe zaworów ASO 60 zł
sprężynka ASO 13 zł
Te ceny w Warszawie są troszeczkę wyższe.
Uszczelka 83PLN
Sprężynka 16PLN
Luke polecam WIM na ul. Ostrobramskiej na przeciwko stacji Shell.
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
A po co ta sprężynka?
Łoś
Luke pisze:Jeśli ktoś z Was jeszcze podpowie jakiś namiar w Wawie gdzie można to poskładać będę wdzięczny.
zapytaj sie Arojano z forum, powinien Ci to ogarnac w profesjonalny i pewnie nie za drogi sposob. wiem, bo mi robil.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
AroJano pisze:Te ceny w Warszawie są troszeczkę wyższe.
Uszczelka 83PLN
Sprężynka 16PLN
No cóż , co stolica to stolica. Ja podałem ceny z ASO z Poznania.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Mayk pisze:Ważniak pisze:A po co ta sprężynka?
Ta sprężynka reguluje luz na pasku w czasie montażu rozrządu - nic poza tym.
Jak jej nie kupiłem to mój mechanik sobie z tym poradzi czy jeszcze mu dokupić?
Łoś