[połączony] Wymiana rozrządu NA i NB - co, kiedy i za ile ?

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

31 mar 2008, 18:20

Co sądzicie na temat firmy produkującej tą pompę do MX-5?

http://www.allegro.pl/item338655918_pompa_wody_mazda_323_323f_mx_5_nowa_.html
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 kwie 2008, 22:19

irakleo pisze:Do Mazdy nie posiadam kompletnie nic i nie usmiecha mi się skręcanie wszystkiego "na czuja"....


Może tu coś znajdziesz -> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1004

Pozdr
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

14 kwie 2008, 11:20

Radek które ASO ?? ci tyle powiedziało Łódzki auto club. Bo ja byłem dzis i powiedzieli 350 za robote !!
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

14 kwie 2008, 17:41

cabriofun pisze:Radek które ASO ?? ci tyle powiedziało Łódzki auto club. Bo ja byłem dzis i powiedzieli 350 za robote !!


Litości !!! 350zł za rozrząd......to przecież robota na półtorej godziny. Robiłem to w sobotę, ale poległem bo nie miałem literatury i danych na temat znaków i ustawień. Dzisiaj zabrałem sie do tego uzbrojony w odrobine wiedzy i załatwiłem temat w ciągu chwili. Rozrząd w MX-5 to naprawdę bagatelka....trochę rozkręcania i demontowania, ale 350 zł to w życiu bym za to nie zapłacił.
Rad Mox
Posty: 273
Rejestracja: 25 sty 2007, 19:11
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

14 kwie 2008, 19:11

Tak wsio robiłem w Auto Club-ie

widać zmienili politykę cenową, spróbuj w ASO na Przestrzennej, wtedy cena była identyczna ....


pozdrawiam,
pozdrawiam
Radek

www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

25 kwie 2008, 13:25

mam już wszystko zrobione, byłem na samym początku na przestrzennej i powiedzieli ze bez pompy wody z ich cześciami to tak +- 800, usmiechnołem sie i podziekowałem, natomiast w Auto clubie zamówiłem spręzynke i uszczelke pokorywy zaworów, i jak już złożyłem zamówienie, i jeszcze raz zapytałem o cene o dziwo usłyszałem 250...
Koniec końców zrobiłem u znajomego mechanika, który okazał się nad wyraz dokładny, za 220 zł, razem z wymianą pompy simeringów itp.

Co ciekawe przebieg orginał, 110 tyś, i pasek jeszcze by wytrzymał +- 30.000 ale rolki, tragedia ... teraz jest cicho jak makiem zasiał, aż dziwnie.

Ogólnie wszystko wyszło z częsciami 600, rolki, sprezynka, pasek rozrządu, paski klinowe,
simeringi, wałków, i wału. To tak dla info.

a z innej beczki, dziwnie podchodzą w auto clubie do klienta.
a na przestrzennej kompletne pustki, RX8 na wymianie kół - zima lato ;-)
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

08 cze 2008, 11:09

czy MX5 1.8 (NB 2000r) ma pasek czy lancuch rozrzadu? mam przejechane 76 tys km i nie wiem czy mam go zmieniac?
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

08 cze 2008, 11:26

pasek... Używkę kupiłeś? Jak tak to polecam zmienić tak czy inaczej... Nigdy nie wiesz jak jest z tym przebiegiem. Normalnie co 100k się wymienia. Polecam to zrobić jak najszybciej mimo, że mamy silniki bezkolizyjne ;)
110@???KM
134@???Nm
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

08 cze 2008, 11:45

Mayk pisze:pasek... Używkę kupiłeś? Jak tak to polecam zmienić tak czy inaczej... Nigdy nie wiesz jak jest z tym przebiegiem. Normalnie co 100k się wymienia. Polecam to zrobić jak najszybciej mimo, że mamy silniki bezkolizyjne ;)

auto znam doskonale, przywiezione ze szwajcarii, przebieg org to jeszcze troche moge pojezdzic, na 100% silnik jest bezkolizyjny?
M1
Posty: 20
Rejestracja: 29 maja 2008, 17:54
Lokalizacja: sko-kam

08 cze 2008, 11:55

Mayk pisze:Polecam to zrobić jak najszybciej mimo, że mamy silniki bezkolizyjne


Wszystkie silniki mx5 sa bezkolizyjne ?
zaMIATAm
oncia
Posty: 230
Rejestracja: 07 maja 2008, 18:03
Lokalizacja: Kielce/Szczekociny

08 cze 2008, 15:53

witam
cabriofun pisze:Ogólnie wszystko wyszło z częsciami 600, rolki, sprezynka, pasek rozrządu, paski klinowe,
simeringi, wałków, i wału.

sprężynka - o co dokładnie chodzi (w środę jestem umówiony na wymianę) czy nie ma jej w zestawie z napinaczem czy chodzi o coś innego
jeśli chodzi o pompę 'wody' to w jaki sposób sprawdzić czy jest ok , temperatura na wskaźniku ok wskazówka w pionie i ani drgnie dalej , nagrzewa się szybko
ewentualnie na co zwrócić uwagę :?:
pozdrawiam
Kain
Posty: 186
Rejestracja: 10 maja 2008, 8:44
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podl.

08 cze 2008, 16:49

ja tez sprężynki nie dostałem z napinaczem to zostawiłem starą.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

08 cze 2008, 21:49

Ja kupiłem sprężynę w serwisie Mazdy za 15zł...
oncia
Posty: 230
Rejestracja: 07 maja 2008, 18:03
Lokalizacja: Kielce/Szczekociny

09 cze 2008, 19:00

witam

Kain pisze:ja tez sprężynki nie dostałem z napinaczem to zostawiłem starą.


u mechanika oglądałem części do rozrządu , sprężynki brak :!:

ale osoba w hurtowni części powiedziała że :
sprężynka w maździe służy do wstępnego napinania paska , napinacz (jego położenie na mimośrodzie ) blokowane jest śrubą , "jego znajomy w maździe ma złożony rozrząd bez sprężynki , bo gdyby spadła to rwie pasek " ale nie powiedział w jakiej maździe .
czy mógłby to ktoś potwierdzić lub zdecydowanie zaprzeczyć

pozdrawiam
Kain
Posty: 186
Rejestracja: 10 maja 2008, 8:44
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podl.

09 cze 2008, 20:31

ta sprężynka służy do napinania paska, niby powinien pasek byc napiety z taka sila jaką działa ta sprężynka (tak slyszalem),ale dla mnie wydawalo sie troche za luzno wiec bardziej napiołem, rolkę się przykręca śrubą, jeśli ta sruba sie poluzuje to sprezynka bedzie caly czas napinala pasek wiec lepiej ja zalozyc
Rad Mox
Posty: 273
Rejestracja: 25 sty 2007, 19:11
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

10 cze 2008, 7:16

Oj chłopaki kombinujecie, jak japan inż zaprojektował sprężynkę to po co oszczędzać (15 pln za oryginał w aso) ..... nie kumam
pozdrawiam
Radek

www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

10 cze 2008, 7:29

dokładnie to samo mi przyszło na myśl, ktoś to po coś zrobił, i na pewno jeden nad tym nie myślał. Dziwne oszczędności...ale każdy "je" te co lubi ...
Kain
Posty: 186
Rejestracja: 10 maja 2008, 8:44
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podl.

10 cze 2008, 7:48

Ja u siebie jej niedostałem a wokoł mojego miejsca zamieszkania nie ma zadnego ASO
oncia
Posty: 230
Rejestracja: 07 maja 2008, 18:03
Lokalizacja: Kielce/Szczekociny

10 cze 2008, 14:47

do najbliższego aso 120km , mechanik umówiony , założymy starą
na przesyłkę już trochę za późno
nie będziemy tego odkładać bo nie wiadomo kiedy rozrząd był robiony a paski wieloklinowe nie są w najlepszym stanie
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

02 lip 2008, 18:06

irakleo pisze:Dzisiaj zabrałem sie do tego uzbrojony w odrobine wiedzy i załatwiłem temat w ciągu chwili. Rozrząd w MX-5 to naprawdę bagatelka....trochę rozkręcania i demontowania, ale 350 zł to w życiu bym za to nie zapłacił.


mozesz podzielic sie ta odrobina wiedzy lub zrodlem tej wiedzy??
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

03 lip 2008, 11:50

Rad Mox pisze:Tak informacyjnie podaje info z wymiany w mojej :

Pasek - oryginał 160 zł
sprężynka - oryginał 19 zł
rolka prowadząca - 90 zł NTN
rolka napinająca - 120 zł NTN
pasek klinowy - 40 zł (oryginał)

wymiana 180 zł (ASO Mazda)

pompa wody oryginał - 430 zł , podaję orientacyjnie, mam nadzieję, że nie będzie jeszcze do wymiany ....


gdzie mozna te zamienniki i oryginaly kupic? jestem z wawy ale niekoniecznie chce przeplacac w aso.
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

29 sie 2008, 19:50

Kiedy wymienia sie rozrzad w MX5 1.8 NB jakie sa orientacyjne koszty i gdzie to najlepiej zrobic w Krakowie? Nie mam doswiadczenia z Mazda wiec pytam. Jak by co mam dobrych mechaniorow od Boxerow wiec moze im sie uda. A czy sa jakies pulapki przy wymianie?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 sie 2008, 20:03

GRAF pisze:Kiedy wymienia sie rozrzad w MX5 1.8 NB jakie sa orientacyjne koszty i gdzie to najlepiej zrobic w Krakowie? Nie mam doswiadczenia z Mazda wiec pytam. Jak by co mam dobrych mechaniorow od Boxerow wiec moze im sie uda. A czy sa jakies pulapki przy wymianie?

po 90.000. To zwykły rozrząd, żadna filozofia... Co do kosztów szukaj na forum, był już wątek...
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

29 sie 2008, 20:53

o kurde to jeszcze mi zostalo 7 tys km, nie wiesz czy byly przypadki ze pasek pekal lub przeskakiwal wszesniej (przed przebiegiem 90 tys km)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 sie 2008, 21:03

GRAF pisze:o kurde to jeszcze mi zostalo 7 tys km, nie wiesz czy byly przypadki ze pasek pekal lub przeskakiwal wszesniej (przed przebiegiem 90 tys km)

pojęcia nie mam, ale to bezkolizyjne silniki :smile: Najwyżej się będziesz musiał na lawecie
zwieźć :wink: Wydaje mi się że na forum ktoś miał awarię paska...

P
M
oncia
Posty: 230
Rejestracja: 07 maja 2008, 18:03
Lokalizacja: Kielce/Szczekociny

29 sie 2008, 22:33

w jednym samochodzie pasek się zerwał po niecałym 1tyś km , był to bardzo popularny pasek , który pasował do kilku popularnych aut (podróbki nie poznasz, więc polecam zakup w szanującym się punkcie , lub w zakładzie , który by go wymieniał)
GRAF pisze:o kurde to jeszcze mi zostalo 7 tys km, nie wiesz czy byly przypadki

decyzja należy do ciebie , jeśli to oryginał to powinien wytrwać , ale przypadki się zdarzają
majkel_c pisze:ale to bezkolizyjne silniki :smile: Najwyżej się będziesz musiał na lawecie zwieźć :wink:

jakoś nie chce mi się w to wierzyć (mechanik uznał to za niemożliwe 1,6 110kM), ale czy ktoś to sprawdził :shock:
jeśli tak to niech da znać w 1,8 i 1,6
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

29 sie 2008, 22:54

w 99,99% przypadkow silniki z 4 zaworami na cylinder sa kolizyjne, wiec nie bede ryzykowal
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 sie 2008, 8:02

GRAF pisze:w 99,99% przypadkow silniki z 4 zaworami na cylinder sa kolizyjne, wiec nie bede ryzykowal

Konstrukcja silnika do poogladania, one naprawdę są bezkolizyjne :wink: :
http://members.aol.com/solomiata/MX5Engine.html
a tu instrukcja wymiany rozrządu:
http://www.miata.net/garage/timingbelt.html

wątek o wymianie rozrządu:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=656
GRAF, już tam dyskutowałeś :grin: Właściwie można by aktualny wątek skoszować :wink:
Po
M
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

30 sie 2008, 11:10

GRAF pisze:w 99,99% przypadkow silniki z 4 zaworami na cylinder sa kolizyjne, wiec nie bede ryzykowal

Nie wiem czy silniki mazdy K8,KL,KF,BP,B6 to wiecej niz 0,01 % silnikow 4 zaworowych ale w kazydm badz razie w/w sa bezkolizyjne.
majkel_c pisze:GRAF, już tam dyskutowałeś :grin: Właściwie można by aktualny wątek skoszować :wink:
Po

Sluszna uwaga, lacze z tematem w ktorym Graf pytal o to samo.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

30 sie 2008, 12:08

dzieki za linki :wink:
ODPOWIEDZ