[połączony] Wymiana rozrządu NA i NB - co, kiedy i za ile ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
jak dla silnika BP, nie zależnie czy w budzie miaty czy 323 z 90" to z omeów kupiłbym tylko Pasek rozrządu, jest stosunkowo tani, reszte bym wział podstawowe zamienniki znane z sklepów i wszelkich sieciowców z nazwą "Cars" w członie. No może poza pompą wody, tutaj polecana i sprawdzona przez wiele osób bodajrze GMB? czy jakoś tak.. rolki i bzdurki brałbym najtańsze japońskie zamienniki jak to się mówi, czyli zasadniczo rolki, nie widzę żadnego sensu w przepłacaniu na nich do seryjnego silnika.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
- Morena
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
no to widzę zdania podzielone... Nie chce po prostu żeby pasek pękł albo coś na rolkach nie pasowało... Nie wiem nie jestem mechanikiem nie znam się stąd też pytanie... a odnośnie filtrów jakiej firmy polecacie?
zaMIATAcz
Przyłączę się do pytań Marcina. Za jakiś czas również czeka mnie wymiana. Tylko u mnie rzecz dotyczy silnika 1.8 w NBFL, a więc w grę wchodzą zmienne fazy rozrządu. Chyba nie ma to większego znaczenia, skoro do wymiany idą tylko wybrane elementy (pasek, rolki, uszczelniacze wałków, pompa wodna)? Jeśli są jakieś różnice przy doborze tych części do 1.8 NB i NBFL, to chętnie przyjmę każdą podpowiedź.
Była: MX5 NBFL 1,8 Phoenix
Jest: MX5 NC 2.0 3rd Generation Limited Edition (Launch Edition)
Suddenly you feel like you are the best driver in the world. But let’s be honest, you’re probably not.
Jest: MX5 NC 2.0 3rd Generation Limited Edition (Launch Edition)
Suddenly you feel like you are the best driver in the world. But let’s be honest, you’re probably not.
Hawkeye pisze:Jeśli są jakieś różnice przy doborze tych części do 1.8 NB i NBFL, to chętnie przyjmę każdą podpowiedź.
Nie ma. W 1.8 NBfl inny jest tylko uszczelniacz na wałku dolotowym i uszczelka pokrywy zaworów.
Morena pisze:Słyszałem, że wszystkie części powinienem zakupić firmy bosch albo też SKF.
Bosch ? A oni robią coś dobrego ?
Bierz rolki GMB (albo NTN jak znajdziesz), pasek SUN albo Conti, porządne zamienniki w dobrych cenach. W ASO jedynie uszczelka pokrywy zaworów (i jedynie taka, wszystkie zamienniki ciekną wcześniej czy później) ewentualnie uszczelniacze wałków, jeśli będziesz zmieniać. I tyle.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel_c pisze:Nie ma. W 1.8 NBfl inny jest tylko uszczelniacz na wałku dolotowym i uszczelka pokrywy zaworów.
Dzięki.
Była: MX5 NBFL 1,8 Phoenix
Jest: MX5 NC 2.0 3rd Generation Limited Edition (Launch Edition)
Suddenly you feel like you are the best driver in the world. But let’s be honest, you’re probably not.
Jest: MX5 NC 2.0 3rd Generation Limited Edition (Launch Edition)
Suddenly you feel like you are the best driver in the world. But let’s be honest, you’re probably not.
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3765
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
julas.wrc pisze:a jakie są ceny w/w części ??
sklep.intercars.com.pl i sprawdzasz
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
SypkerS pisze:Czy ktoś wie gdzie można kupić uszczelniacze wałków rozrządu ?
Mayk pisze:w Intercarsie na przykład, Corteco za mniej więcej 20 złociszy/szt.
Większość Corteco szybko zaczyna cieknąć... Ja innych jak ori nie dotykam...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Muszę zrobić w mojej NBfl, ale mam problem ze zdobyciem oryginalnej uszczelki pod pokrywę zaworów. W dwóch wrocławskich ASO Mazdy powiedzieli, że ani oni nie mają uszczelki ani w centralnym magazynie jej nie ma, więc trzeba czekać ok. dwa tygodnie, co mnie zupełnie nie urządza. W hurtowni japońskich części, gdzie się na ogół zaopatruję mają to, ale cena ponad 2x wyższa niż w ASO Mazdy (150 zł chcą). Inter carsy Wrocławia i okolic nie mają. Ktoś wie, gdzie mogę to kupić w rozsądnej cenie i terminie? A może jednak zamiennik?
Miracle 1.8 2000 r. --> na szaber
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
ja kupiłem jakiś zamiennik jakiejś hiper dobrej firmy w IC, sam wymieniałem, położyłem wartwę silikonu której nie powstydziłby się japoński robot i co?
i cieknie
więc coś w tym chyba jest, żeby kupować oryginalne
i cieknie
więc coś w tym chyba jest, żeby kupować oryginalne
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
Obdzwoniłem wiele różnych firm, ale w większości trzeba składać z kilku ofert pełen komplet części, jeśli chcesz zrobić wymianę kompleksowo. Wszystko w dobrych cenach i na dobrych podzespołach udało mi się zamówić w Carspeed z Lublina. Od tego powinienem zacząć...
Podaję cenę, może się komuś przyda:
rozrząd OE/OEM MAZDA na 100.000km za 330zł/kpl:
- pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy
- napinacz oryginał OEM MAZDA - NTN (folia)
- rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA - NTN (folia)
- sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA
Taki zestaw ma 1 rok gwarancji producenta z limitem 100.000km.
- uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA - 43zł/szt x2 = 86zł/kpl
- przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA - 29zł
- uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA - 69zł
- pompa wody japońska AISIN/GMB z uszczelkami - 165zł
- pasek wieloklinowy alternatora - japoński BANDO (oryginał w mazdach) - 34zł
RAZEM: 713zł. Przy przelewie kurier gratis. Przy pobraniu kurier 25zł.
Podaję cenę, może się komuś przyda:
rozrząd OE/OEM MAZDA na 100.000km za 330zł/kpl:
- pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy
- napinacz oryginał OEM MAZDA - NTN (folia)
- rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA - NTN (folia)
- sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA
Taki zestaw ma 1 rok gwarancji producenta z limitem 100.000km.
- uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA - 43zł/szt x2 = 86zł/kpl
- przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA - 29zł
- uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA - 69zł
- pompa wody japońska AISIN/GMB z uszczelkami - 165zł
- pasek wieloklinowy alternatora - japoński BANDO (oryginał w mazdach) - 34zł
RAZEM: 713zł. Przy przelewie kurier gratis. Przy pobraniu kurier 25zł.
Miracle 1.8 2000 r. --> na szaber
ja rozrząd kupiłem na allegro:
pasek CONTI, rolka prowadząca i napinająca SKF, pompa wody DOLZ za 290 zł
do tego dokupiłem w INTERCARSie:
oba paski klinowe CONTI ok 70 zł
uszczelka pokrywy zaworów ELRING ok 50 zł
oba uszczelniacze rozrządu ELRING za ok 70 zł
potrzebuję tylko jeszcze przedniego uszczelniacza wału korbowego (INTERCARS ok 40 zł ale aktualnie brak)
pasek CONTI, rolka prowadząca i napinająca SKF, pompa wody DOLZ za 290 zł
do tego dokupiłem w INTERCARSie:
oba paski klinowe CONTI ok 70 zł
uszczelka pokrywy zaworów ELRING ok 50 zł
oba uszczelniacze rozrządu ELRING za ok 70 zł
potrzebuję tylko jeszcze przedniego uszczelniacza wału korbowego (INTERCARS ok 40 zł ale aktualnie brak)
pozdr
wik
wik
Jeszcze słówko o Carspeed dla posiadaczy NBfl: mimo, że podałem swój model, to dostałbym części do NB a nie NBfl, gdzie inny jest uszczelniacz wałka dolotowego i uszczelka pokrywy zaworów. Na szczęście Majkel zwrócił mi na to uwagę i wyszło, że muszę czekać dodatkowe pół tygodnia na właściwe części. Myślę zresztą, że w większości sklepów z częściami, gdzie nie patrzą po VIN, to ten "detal" z jednym uszczelniaczem i uszczelką pokrywy mogą pomijać.
Miracle 1.8 2000 r. --> na szaber
Arist pisze:Jeszcze słówko o Carspeed dla posiadaczy NBfl: mimo, że podałem swój model, to dostałbym części do NB a nie NBfl, gdzie inny jest uszczelniacz wałka dolotowego i uszczelka pokrywy zaworów. Na szczęście Majkel zwrócił mi na to uwagę i wyszło, że muszę czekać dodatkowe pół tygodnia na właściwe części. Myślę zresztą, że w większości sklepów z częściami, gdzie nie patrzą po VIN, to ten "detal" z jednym uszczelniaczem i uszczelką pokrywy mogą pomijać.
U mnie pierwsze co to zapytali o nr VIN. Moze to bylo spowodowane twoim problemem i teraz stosuja te zasade
Krzesi i Madzia
Arist pisze:- uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA - 43zł/szt x2 = 86zł/kpl
- przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA - 29zł
- uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA - 69zł
do nbfla za uszczelniacze w ASO zawolai ode mnie 45zl i 48zl
za uszczelke pokrywy 72 zl
za uszczelniacz walu korbowego 127 zl
zamienniki uszczelniacza walu korbowego znalazlem za 32zl i 22,99zl, tutaj podajecie ze mazdowski mozna kupic za 29zl - zastanawiam sie czy czasami gdzies tutaj nie ma pomylki, chyba gosciu w ASO nie ten uszczelniacz walu korbowego chcial mi dac
a, i za kompletny rozrzad wolaja sobie w ASO 790 zl
dostalem paczuszke z carspeed
chcialem sie tylko upewnic ze mam dobre uszczelniacze w sobote biore sie za wymiane i nie chcialbym sie niemile rozczarowac
uszczelniacz walu dostalem o nr: ZL09-10-602
w sumie wydawalo mi sie ze jest on wiekszy, na fotce widac wszystkie graty jakie dostalem
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/821/07062011219.jpg/][/URL]
uszczelniacze walkow rozrzadow sa rozne, wiec pewnie dobre jeden ma nr B3C7-10-602A a drugi mam bez folii wiec nie znam jego nr
kolejne pytanie to uszczelka pokrywy, dobra jest?
chcialem sie tylko upewnic ze mam dobre uszczelniacze w sobote biore sie za wymiane i nie chcialbym sie niemile rozczarowac
uszczelniacz walu dostalem o nr: ZL09-10-602
w sumie wydawalo mi sie ze jest on wiekszy, na fotce widac wszystkie graty jakie dostalem
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/821/07062011219.jpg/][/URL]
uszczelniacze walkow rozrzadow sa rozne, wiec pewnie dobre jeden ma nr B3C7-10-602A a drugi mam bez folii wiec nie znam jego nr
kolejne pytanie to uszczelka pokrywy, dobra jest?
zajrzalem do tematu przemasiego, tam faktycznie jest taki maly uszczelniacz z przodu, z tylu jest wiekszy ale jest jedna istotna roznica on ma NA 1.6 a ja NBfl 1.8, te silniki sa takie same?
Nie powinno być problemu z tym uszczelniaczem wału, co dostałeś z Carspeed do NBfl, tyle że ZL09-10-602 to nie uszczelniacz wału, a wałka wydechowego. Uszczelniacz wału to pewnie ten bez folii. Wymiana w NBfl jest nieco inna niż w NA. Tutaj masz parę informacji: http://revlimiter.net/blog/2009/09/nb-miata-timing-belt-change/
Miracle 1.8 2000 r. --> na szaber
mam nadzieję, że wszystkie części są poprawne, bo jak nie to się strasznie zdenerwuję w sobotę
jak ostatnim razem mialem wszystko rozebrane wydawalo mi sie ze uszczelniacz jest wiekszy,
EDIT: wszystkie czesci pasuja transplantacja udana
jak ostatnim razem mialem wszystko rozebrane wydawalo mi sie ze uszczelniacz jest wiekszy,
EDIT: wszystkie czesci pasuja transplantacja udana