Cześć, pomyślałem że się dopytam kolegów z forum. Otóż czasami szyby elektryczne w mojej NA się nie otwierają a czasami działają normalnie. Dzisiaj również jechałem do Wrocławia i w jedną stronę wycieraczki działały całkowicie normalnie a w drugą przestały działać. Jutro sprawdzę czy wszystko wróci do normy ale trochę mnie denerwuje to że nie zawsze działa to poprawnie.
Podejrzewam zły przekaźnik lub luźną masę ale zanim zacznę rozbierać samochód i szukać gdzie znajduje się problem to pomyślałem że najpierw się was zapytam ponieważ może ktoś się już zetknął z tym problemem.
Zanikające zasilanie szyb elektrycznych oraz wycieraczek
Problem z otwieraniem okien oraz włączeniem wycieraczek
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
U mnie jest podobna historia z otwieraniem świateł. Czasem działają a czasem nagle są z siebie się zamykają w trakcie jazdy. Z tego co wyczytałem na forum winny jest przekaźnik więc może analogiczne jest w przypadku wycieraczek. Ostatnio przestały mi też działać długie światła. Bezpieczniki są ok. Jak oddam do elektryka to dam znać co wyszło.
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
- ZetoBot
- Donator
- Posty: 99
- Rejestracja: 10 sty 2021, 22:24
- Model: NA
- Wersja: Classic Red
- Lokalizacja: Radomsko
Jak byś dał znać to był bym wdzięczny. Lubię zrobić rozeznanie jak chodzi o takie uszkodzenia ponieważ takie rzeczy naprawiam sam. Trochę mi to przeszkadza i denerwuje podczas jazdy ale stałą już tak długo że nie zamierzam jej rozbierać dopóki nie będę wiedział co jest nie tak. Chcę sobie pojeździć
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Tak trochę w ciemno obstawiłbym zaśniedziałe styki w obydwu przypadkach, w przełączniku szyb i w pająku. Ewentualnie mogą się tam trafić zimne luty. To się dość często zdarza, warto od tego zacząć bo jeśli to jest powodem to naprawa bezkosztowa.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
W NA polecam dodanie przekaznikow do zasilania szyb, opisywane na miata.net. Robi roznice
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- ZetoBot
- Donator
- Posty: 99
- Rejestracja: 10 sty 2021, 22:24
- Model: NA
- Wersja: Classic Red
- Lokalizacja: Radomsko
Dzięki za info. Znalazłem post o którym pisałeś. Chyba masz rację ponieważ zgodnie z tym co tam napisali okna spowalniają a u mnie jest pasażera słabsze jak działają pewnie dlatego że częściej było używane. Samochodem jeździła kobieta więc pewnie otwierała okno pasażera żeby jej włosów nie rozwiewało.
Jeszcze tylko gdzie szukać problemu z wycieraczkami że przestał działać.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Haha, sorry. Pająk to potocznie przełącznik zespolony kierunkowskazów i wycieraczek
Co do zwalniających szyb, z własnego doświadczenia - zmiana przełącznika na nowy OE, porządne czyszczenie + smarowanie podnośników, nowe listwy zgarniające OE i masz szyby latające jak w nowym aucie. Mod z przekaźnikami jest skuteczny, ja miałem jednak dziwne poczucie, że zamiast usunąć przyczyny tego, że szyby zaczęły chodzić wolniej, dodałbym mocy silnikom żeby mogły lepiej przezwyciężać powstały opór. W każdym razie masz co najmniej dwie opcje do wyboru
A możecie podlinkować ten post? Ja znalazłem dwa różne ale głównym tematem było tam czyszczenie i smarowanie mechanizmów a nie montaż dodatkowych przekaźnikow.Alex pisze:W NA polecam dodanie przekaznikow do zasilania szyb, opisywane na miata.net. Robi roznice
przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
proszeZiolkov pisze: ↑17 maja 2021, 12:21A możecie podlinkować ten post? Ja znalazłem dwa różne ale głównym tematem było tam czyszczenie i smarowanie mechanizmów a nie montaż dodatkowych przekaźnikow.Alex pisze:W NA polecam dodanie przekaznikow do zasilania szyb, opisywane na miata.net. Robi roznice
przy użyciu Tapatalka
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=618095
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- ZetoBot
- Donator
- Posty: 99
- Rejestracja: 10 sty 2021, 22:24
- Model: NA
- Wersja: Classic Red
- Lokalizacja: Radomsko
No właśnie myślałem nad tym żeby też rozebrać i nasmarować prowadnice bo to że smar wysycha i słabo chodzą to gdzieś już widziałem. A przełącznik zespolony sprawdzę.pirul pisze: ↑17 maja 2021, 12:18Haha, sorry. Pająk to potocznie przełącznik zespolony kierunkowskazów i wycieraczek
Co do zwalniających szyb, z własnego doświadczenia - zmiana przełącznika na nowy OE, porządne czyszczenie + smarowanie podnośników, nowe listwy zgarniające OE i masz szyby latające jak w nowym aucie. Mod z przekaźnikami jest skuteczny, ja miałem jednak dziwne poczucie, że zamiast usunąć przyczyny tego, że szyby zaczęły chodzić wolniej, dodałbym mocy silnikom żeby mogły lepiej przezwyciężać powstały opór. W każdym razie masz co najmniej dwie opcje do wyboru