Witam Mam mazde 1998 z silnikiem 1.6.
Problem jest taki ze kopci jakby papieza własnie wybrali.
Silnik ma moc ale wydaje mi sie ze płyn chłodniczy ucieka.
Czy jesli przeprowadze test spalin w układzie chłodzenia to bede mieć 100% pewnosc ze to uszczelka poszła.
No i przedewszystkim Co wymienic w trakcie jak juz głowice bede miał wyciagnietą z samochodu?
I na czym to wszystko poskładac. Jaka uszczelka szpilki itp
Gęsty dym z Wydechu. Uszczelka Pod Głowicą?
Geste Dymienie z wydechu.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
W zależności od tego gdzie (potencjalnie) przepuszcza uszczelka, płyn może uciekać tylko do komory spalania i / lub do układu smarowania. Jeśli nie masz tłuszczu w płynie chłodzącym (oczka jak w rosole w zbiorniku wyrównawczym) ani białego osadu w oleju to pozostaje komora spalania, a w takim wypadku test na CO2 w płynie powinien wyjść pozytywny (zmieni kolor). Dodatkowo sprawdź ręką na zimnym silniku czy jak podnosisz obroty i je utrzymujesz to w wężu chłodzącym małego obiegu robi się ciśnienie, to też może sugerować skalę problemu.
Generalnie jesienno-zimową porą takie pytania pojawiają się najczęściej, a w większości przypadków winna jest para wodna, ale jeśli twierdzisz, że ubywa Ci płynu, a wycieków brak to zrób j/w. Najpierw diagnoza, potem gromadzenie części.
Generalnie jesienno-zimową porą takie pytania pojawiają się najczęściej, a w większości przypadków winna jest para wodna, ale jeśli twierdzisz, że ubywa Ci płynu, a wycieków brak to zrób j/w. Najpierw diagnoza, potem gromadzenie części.