Gęsty dym z Wydechu. Uszczelka Pod Głowicą?

Geste Dymienie z wydechu.

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Alesko
Posty: 9
Rejestracja: 06 mar 2020, 8:04
Model: NA
Lokalizacja: Otwock

19 kwie 2021, 8:17

Witam Mam mazde 1998 z silnikiem 1.6.
Problem jest taki ze kopci jakby papieza własnie wybrali.
Silnik ma moc ale wydaje mi sie ze płyn chłodniczy ucieka.
Czy jesli przeprowadze test spalin w układzie chłodzenia to bede mieć 100% pewnosc ze to uszczelka poszła.
No i przedewszystkim Co wymienic w trakcie jak juz głowice bede miał wyciagnietą z samochodu?
I na czym to wszystko poskładac. Jaka uszczelka szpilki itp
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

19 kwie 2021, 8:33

W zależności od tego gdzie (potencjalnie) przepuszcza uszczelka, płyn może uciekać tylko do komory spalania i / lub do układu smarowania. Jeśli nie masz tłuszczu w płynie chłodzącym (oczka jak w rosole w zbiorniku wyrównawczym) ani białego osadu w oleju to pozostaje komora spalania, a w takim wypadku test na CO2 w płynie powinien wyjść pozytywny (zmieni kolor). Dodatkowo sprawdź ręką na zimnym silniku czy jak podnosisz obroty i je utrzymujesz to w wężu chłodzącym małego obiegu robi się ciśnienie, to też może sugerować skalę problemu.

Generalnie jesienno-zimową porą takie pytania pojawiają się najczęściej, a w większości przypadków winna jest para wodna, ale jeśli twierdzisz, że ubywa Ci płynu, a wycieków brak to zrób j/w. Najpierw diagnoza, potem gromadzenie części.
Alesko
Posty: 9
Rejestracja: 06 mar 2020, 8:04
Model: NA
Lokalizacja: Otwock

19 kwie 2021, 8:42

Nie spieszy mi sie jakos bardzo. Na szczescie mam czym jezdzic a mazda stoi narazie w garazu wiec chce podejsc jak najlepiej do tematu. Raczej nie jest to para wodna bo dumu jest naprawde jak z jakiegos komina
ODPOWIEDZ