Cześć,
Bardzo proszę o pomoc. Podczas wymiany oleju w tylnym moście mechanik zauważył że wypadł 2 zęby. Czy warto kupić używany most? Czy oddać do regeneracji? Co polecacie? Jakie macie doświadczenie w tej kwestii? Jeśli kupno to gdzie u kogo? Może ktoś zaufany, kto nie wciśnie jakiegoś złomu. Jeśli regeneracja to kogo polecacie? Może jakiś warsztat specjalizujący się w MX 5? Jestem z Gdyni więc im bliżej tym lepiej. Pacjent NBFL z 2003r 1.8.
Z góry dziękuję
Tel do mnie 697 622 962
[NBFL] Awaria dyfra Fuji, wypadły zęby
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Torsen do NB i "taniej" to się słabo składa. No chyba że SuperFuji to owszem jest trochę taniej niż torsen
Jeździć można, podobno stopniowo będą łamać się kolejne zeby i dyfer bedzie spinac coraz słabiej aż w końcu robi się otwarty. Niestety mało kto zajmuje się regeneracja.
przy użyciu Tapatalka
Jeździć można, podobno stopniowo będą łamać się kolejne zeby i dyfer bedzie spinac coraz słabiej aż w końcu robi się otwarty. Niestety mało kto zajmuje się regeneracja.
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Dzięki za informacje. Nie jestem znawcą tematu więc proszę o sugestie informacje jak lub gdzie mogę sprawdzić co siedzi w moim aucie co to jest za dyfer. Nie wiem też co to znaczy że jest otwarty. W informacji od osoby od której kupiłem auto wyczytałem że ma dyfer LSD
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Tak jak koledzy pisali masz dyfer Fuji typu LSD.Trafal pisze: ↑28 mar 2021, 11:18Dzięki za informacje. Nie jestem znawcą tematu więc proszę o sugestie informacje jak lub gdzie mogę sprawdzić co siedzi w moim aucie co to jest za dyfer. Nie wiem też co to znaczy że jest otwarty. W informacji od osoby od której kupiłem auto wyczytałem że ma dyfer LSD
(z ang. Limited Slip Differential) czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Co daje LSD:
1) auto łatwiej wpada w poślizg, ale jest jednocześnie bardziej przewidywalne
2) łatwiej wyjechać autem z trudnego terenu – unikamy sytuacji, że jedno koło stoi na śliskim i się kręci, a drugie na mniej śliskim i stoi w miejscu
3) auto lepiej przyspiesza – oba koła są w miare równomiernie napędzane. Jest to bardzo ważne na wybojach lub słabej nawierzchni.
Dyfer otwarty, czyli z czasem przestanie spinać, ale jeździć normalnie będzie można tylko trudniej polecieć bokiem.
Dojezdzij go do końca, a jak przestanie spinać to kupisz używkę i wymienisz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm