[NBFL] Awaria dyfra Fuji, wypadły zęby

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Trafal
Posty: 14
Rejestracja: 22 lut 2019, 14:14
Model: NB FL
Lokalizacja: Gdynia

27 mar 2021, 11:14

Cześć,
Bardzo proszę o pomoc. Podczas wymiany oleju w tylnym moście mechanik zauważył że wypadł 2 zęby. Czy warto kupić używany most? Czy oddać do regeneracji? Co polecacie? Jakie macie doświadczenie w tej kwestii? Jeśli kupno to gdzie u kogo? Może ktoś zaufany, kto nie wciśnie jakiegoś złomu. Jeśli regeneracja to kogo polecacie? Może jakiś warsztat specjalizujący się w MX 5? Jestem z Gdyni więc im bliżej tym lepiej. Pacjent NBFL z 2003r 1.8.
Z góry dziękuję

Tel do mnie 697 622 962
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 mar 2021, 12:44

Jeździj aż się nie rozpadnie do końca. O używkę pytaj użytkownika Brożyn.Nie ma sensu tego regenerować - używany element wyjdzie taniej/lepiej.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 mar 2021, 15:05

Torsen do NB i "taniej" to się słabo składa. No chyba że SuperFuji to owszem jest trochę taniej niż torsen

Jeździć można, podobno stopniowo będą łamać się kolejne zeby i dyfer bedzie spinac coraz słabiej aż w końcu robi się otwarty. Niestety mało kto zajmuje się regeneracja.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 mar 2021, 15:16

Jeżeli to jest nbfl z 2003 i wypadł ząb to to nie jest Torsen, prawda?
KonradPLN
Donator
Donator
Posty: 496
Rejestracja: 05 paź 2013, 13:06
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

27 mar 2021, 15:58

fuji
Dojezdzić i kupić kolejny dyfer, kosztuje max 1000
Trafal
Posty: 14
Rejestracja: 22 lut 2019, 14:14
Model: NB FL
Lokalizacja: Gdynia

28 mar 2021, 11:18

Dzięki za informacje. Nie jestem znawcą tematu więc proszę o sugestie informacje jak lub gdzie mogę sprawdzić co siedzi w moim aucie co to jest za dyfer. Nie wiem też co to znaczy że jest otwarty. W informacji od osoby od której kupiłem auto wyczytałem że ma dyfer LSD
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

28 mar 2021, 14:10

Trafal pisze:
28 mar 2021, 11:18
Dzięki za informacje. Nie jestem znawcą tematu więc proszę o sugestie informacje jak lub gdzie mogę sprawdzić co siedzi w moim aucie co to jest za dyfer. Nie wiem też co to znaczy że jest otwarty. W informacji od osoby od której kupiłem auto wyczytałem że ma dyfer LSD
Tak jak koledzy pisali masz dyfer Fuji typu LSD.
(z ang. Limited Slip Differential) czyli mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Co daje LSD:

1) auto łatwiej wpada w poślizg, ale jest jednocześnie bardziej przewidywalne
2) łatwiej wyjechać autem z trudnego terenu – unikamy sytuacji, że jedno koło stoi na śliskim i się kręci, a drugie na mniej śliskim i stoi w miejscu
3) auto lepiej przyspiesza – oba koła są w miare równomiernie napędzane. Jest to bardzo ważne na wybojach lub słabej nawierzchni.

Dyfer otwarty, czyli z czasem przestanie spinać, ale jeździć normalnie będzie można tylko trudniej polecieć bokiem.
Dojezdzij go do końca, a jak przestanie spinać to kupisz używkę i wymienisz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Trafal
Posty: 14
Rejestracja: 22 lut 2019, 14:14
Model: NB FL
Lokalizacja: Gdynia

29 mar 2021, 9:10

Wielkie dzięki.
ODPOWIEDZ