Cześć,
w związku z tym, że władze miast, w imię sobie tylko znanej ideologii, budują coraz więcej "leżących policjantów" , często takich, przez które nie da się zglebioną Miatą przejechać nie ocierając podłużnicami/dokładką/... .
Napiszcie, proszę jak macie zawieszone auta i czy przez spowalniacze możecie przejechać w miarę bezpiecznie (mam na myśli bezpieczeństwo auta).
Wpiszcie informacje na przykład według klucza:
- Rodzaj zawieszenia (OEM/gwint(jaki i jak ustawiony)/bile+springi.../...)
- Górne mocowania (NA/NB)
- Wymiary:
A - prześwit liczony od podłoża do rantu pod progiem za przednim kołem
B - prześwit liczony od podłoża do rantu pod progiem przed tylnym kołem
C - średnica koła
(Wymiary zaznaczyłem na rysunku na czerwono (tak, wiem, że to ND ))
- Subiektywna opinia o możliwościach poruszania się takim samochodem po miejskich drogach
Dla ujednolicenia wymiary podawajcie w mm
Wysokość zawieszenia, prześwit
Jaki macie prześwit, przy jakich i jak ustawionych zawieszeniach
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Domel
- Donator
- Posty: 358
- Rejestracja: 26 gru 2013, 10:41
- Model: NC FL
- Wersja: bordo z hameryki
- Lokalizacja: Kraków
nie mam wg. klucza, bo zazwyczaj mierzę od środka koła do błotnika (pionowo do góry), ale może się przyda. Pacjent NB, fele 15cali, HardS to sprężyny ze sportive. Górne mocowania to standard z NB, z wyjątkiem ISC który ma swoje.
- Załączniki
-
- zawieszenia2.png (32.79 KiB) Przejrzano 806 razy
Rozmiar opony też może dodać lub odjąć prześwitu, 205 50 ma większą średnicę niż 195 50
U mnie na zawieszeniu od Koniora czyli bile B6 + liniowa sprężyna, przedni stab 22mm, koła 195 50 15 et14. Prześwity mierzone przez pana Sylwka na geometrii (chyba zgodnie ze schematem) :
Przód L 310mm P 310mm
Tył L 308mm P 308mm
Jazda sztywna, ale jeszcze nie uciążliwa. Progi zwalniające w większości pokonujemy bez szurania podłużnicami
U mnie na zawieszeniu od Koniora czyli bile B6 + liniowa sprężyna, przedni stab 22mm, koła 195 50 15 et14. Prześwity mierzone przez pana Sylwka na geometrii (chyba zgodnie ze schematem) :
Przód L 310mm P 310mm
Tył L 308mm P 308mm
Jazda sztywna, ale jeszcze nie uciążliwa. Progi zwalniające w większości pokonujemy bez szurania podłużnicami
Gwint Tein Street Advance Z
Przód: wysokość mniej więcej połowa zakresu, ustawienie twardości 10/16
Tył: max na dół ( regulacja podciągnięta tylko na tyle żeby sprężyna nie była luźna), ustawienie twardości 8/16
Mocowania OEM NB
Koła: 15 cali + opony 195/50 - średnicę musisz wyliczyć
Wysokość do rantu pod progiem taka sama przód tył - mniej więcej 70-80mm
Zdjęcia poglądowe:
Ustawienie tyłu Wysokość auta Co do odczuć z jazdy - lepiej niż na serii, bardziej komfortowo - tak, na tym gwincie jest mega komfortowo. Nie żałuje żadnej wydanej złotówki, zawieszenie super wybiera i jest przyjemne w jeździe.
Auto użytkowane na codzień. Duże koleiny - iskry spod auta, zaczepia podłużnicami. Rozwiązanie to jechać kołami po szczytach kolein. Progi zwalniające szorowane każde. Te małe plastikowe również. Na dużych przejazd pod kątem 45 stopni i na sprzęgle bez gazu. Mimo to jeździ po całym kraju i za granice bez problemu, miasto, kempingi itp.
Podłużnice od spodu wyślizgane + niewielkie wgniecenia (nic poważnego).
Co do dokładki z przodu - na tej wysokości laminat wytrwał 3 miesiące. Dobre rozwiązanie to gumowa dokładka.
Przód: wysokość mniej więcej połowa zakresu, ustawienie twardości 10/16
Tył: max na dół ( regulacja podciągnięta tylko na tyle żeby sprężyna nie była luźna), ustawienie twardości 8/16
Mocowania OEM NB
Koła: 15 cali + opony 195/50 - średnicę musisz wyliczyć
Wysokość do rantu pod progiem taka sama przód tył - mniej więcej 70-80mm
Zdjęcia poglądowe:
Ustawienie tyłu Wysokość auta Co do odczuć z jazdy - lepiej niż na serii, bardziej komfortowo - tak, na tym gwincie jest mega komfortowo. Nie żałuje żadnej wydanej złotówki, zawieszenie super wybiera i jest przyjemne w jeździe.
Auto użytkowane na codzień. Duże koleiny - iskry spod auta, zaczepia podłużnicami. Rozwiązanie to jechać kołami po szczytach kolein. Progi zwalniające szorowane każde. Te małe plastikowe również. Na dużych przejazd pod kątem 45 stopni i na sprzęgle bez gazu. Mimo to jeździ po całym kraju i za granice bez problemu, miasto, kempingi itp.
Podłużnice od spodu wyślizgane + niewielkie wgniecenia (nic poważnego).
Co do dokładki z przodu - na tej wysokości laminat wytrwał 3 miesiące. Dobre rozwiązanie to gumowa dokładka.