Panie i Panowie potrzebuje pomoc.
Po wymienię oleju w moja mx5 NBFL 1.6 przy porannym odpaleniu kopci i to niemiłosiernie w takim stopniu ze znika wręcz w kłębach dymu ale dymi tylko na ssaniu, jak obroty spadną do ok 800 wszystko w normie.
Spaliny śmierdzą, nie jest to para wodna.
Płynu chłodniczego nie ubywa, oleju tak samo
Ktoś może doradzić co może być winowajca
Gesty Biały dym
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Pogoda
Sezon na takie pytania się zaczął Spaliny śmierdzieć będą bo muszą, pytanie czy płynem chłodzącym. Jeśli olej i płyn są czyste to kup sobie dla świętego spokoju tester płynu chłodzącego za dwie dyszki i zobacz czy nie ma spalin w płynie.
Sezon na takie pytania się zaczął Spaliny śmierdzieć będą bo muszą, pytanie czy płynem chłodzącym. Jeśli olej i płyn są czyste to kup sobie dla świętego spokoju tester płynu chłodzącego za dwie dyszki i zobacz czy nie ma spalin w płynie.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 lip 2019, 22:31
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Olsztyn
Test zrobiony, płyn reakcyjny nie zmienił koloru. Rozumiem ze zima tylko to nie pierwszy zima mojej miaty i nigdy tak nie kopciła aż do dnia po wymianie oleju. Na ssaniu tworzy taka zasłonę dymna ze wręcz znika w niej
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 lip 2019, 22:31
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Olsztyn
Nie wiem czy ma to znaczenia ale wraz z wymiana oleju miałem demontowana i czyszczona przepustnice (oczywiście nowa uszczelka założona)
-
- Donator
- Posty: 3662
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Sprawdź ile masz oleju - może nalali za dużo. Jaki olej miałeś wcześniej a jaki masz teraz?Misterhikan pisze: ↑03 gru 2020, 13:28Nie wiem czy ma to znaczenia ale wraz z wymiana oleju miałem demontowana i czyszczona przepustnice (oczywiście nowa uszczelka założona)
Teoretycznie płyn chłodzacy może ciec z przepustnicy do dolotu bo przepustnica jest ogrzewana - zdejmij rure od filtra powietrza i zobacz do srodka przepustnicy czy coś widać
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 lip 2019, 22:31
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Olsztyn
Olej pomiędzy min a max wcześniej motul x cess 5w40 teraz valvoline synpower 5w40.
Przepustnica po zdjęciu rury dolotu wydaje się czysta ale za przepustnica czarno
Nie wiem czy ma to znaczenie ale mam Apke car Scanner Pro i nie pamietam żeby wcześniej były jakiekolwiek „testy” niezdane
https://ibb.co/NSZCNn2
https://ibb.co/8NZkw7K
Przepustnica po zdjęciu rury dolotu wydaje się czysta ale za przepustnica czarno
Nie wiem czy ma to znaczenie ale mam Apke car Scanner Pro i nie pamietam żeby wcześniej były jakiekolwiek „testy” niezdane
https://ibb.co/NSZCNn2
https://ibb.co/8NZkw7K
Jest jeszcze jedna rzecz, niezwiązana z wymianą oleju ale może po prostu stało się w tym czasie - szwankująca sonda lambda. U mnie było tak że poprzedni właściciel słabo zabezpieczył kable przy wymianie i odsłonięte przewody przerywały. Jak rano się odpaliło auto to dym leciał jakby się paliło. Po naprawie izolacji i poprawnym podłączeniu sondy wszystko wróciło do normy.
PS. To była sonda przed katalizatorem
PS. To była sonda przed katalizatorem