Przednie zawieszenie + Silnik

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

ursus22
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2016, 12:14
Model: NB FL
Wersja: Nardi Torino

18 lis 2020, 10:45

Hej
Jako ze po 5 latach udało mi sie odkupić swoją mx5 od osoby której ja sprzedałem, doprowadzam samochód do ładu i składu. Niestety, silnik kopci na niebiesko, dlatego tez , wyjechał z budy wraz z przednim zawieszeniem.
Mam do Was pytanie, co w takim przypadku , warto wymienić, mając wszystko na zewnątrz.
Sprzęgło, rozrząd to oczywiste oczywistości - ale moze na coś jeszcze zwrócić uwage ?
Obrazek
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

18 lis 2020, 11:26

Zlikwidować wycieki jeśli jakieś były. Wymienić uszczelniacze wału przód i tył + uszczelniacze wałków rozrządu na OE, podobnie jak uszczelkę pokrywy zaworów. Sprawdzić górne sworznie w wahaczach i wszystkie tuleje. Zweryfikować przekładnię kierowniczą pod kątem luzów i wycieków. Zdjąć osłonę gumową wysprzęglika i sprawdzić czy w środku jest sucho. To takie główne tematy. Generalnie przejrzeć wszystko co wyjąłeś pod kątem zużycia. Sprawdzić dokładnie wiązkę silnika czy nie ma uszkodzeń, doczyścić wszystkie połączenia masowe. Wymienić przewody hamulcowe. Cały dzień można wymyślać zajęcia. Ja bym np. rozebrał całe zawieszenie łącznie z sankami pod silnikiem i je odświeżył proszkiem jeśli jest korozja, a raczej jest. Tylko do proszku trzeba tuleje wyprasować i potem włożyć nowe więc koszt rośnie. Zależy o jakim poziomie ładu i składu mówisz :)
ursus22
Posty: 2
Rejestracja: 31 maja 2016, 12:14
Model: NB FL
Wersja: Nardi Torino

18 lis 2020, 12:10

Dzięki !
Troche tego jest widze ;)
ODPOWIEDZ