Hej
Jako ze po 5 latach udało mi sie odkupić swoją mx5 od osoby której ja sprzedałem, doprowadzam samochód do ładu i składu. Niestety, silnik kopci na niebiesko, dlatego tez , wyjechał z budy wraz z przednim zawieszeniem.
Mam do Was pytanie, co w takim przypadku , warto wymienić, mając wszystko na zewnątrz.
Sprzęgło, rozrząd to oczywiste oczywistości - ale moze na coś jeszcze zwrócić uwage ?
Przednie zawieszenie + Silnik
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Zlikwidować wycieki jeśli jakieś były. Wymienić uszczelniacze wału przód i tył + uszczelniacze wałków rozrządu na OE, podobnie jak uszczelkę pokrywy zaworów. Sprawdzić górne sworznie w wahaczach i wszystkie tuleje. Zweryfikować przekładnię kierowniczą pod kątem luzów i wycieków. Zdjąć osłonę gumową wysprzęglika i sprawdzić czy w środku jest sucho. To takie główne tematy. Generalnie przejrzeć wszystko co wyjąłeś pod kątem zużycia. Sprawdzić dokładnie wiązkę silnika czy nie ma uszkodzeń, doczyścić wszystkie połączenia masowe. Wymienić przewody hamulcowe. Cały dzień można wymyślać zajęcia. Ja bym np. rozebrał całe zawieszenie łącznie z sankami pod silnikiem i je odświeżył proszkiem jeśli jest korozja, a raczej jest. Tylko do proszku trzeba tuleje wyprasować i potem włożyć nowe więc koszt rośnie. Zależy o jakim poziomie ładu i składu mówisz