Wymiana/Regeneracja Elementów zawieszenia NA

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Arthur
Donator
Donator
Posty: 311
Rejestracja: 21 maja 2019, 15:12
Model: NA
Wersja: '97 1.8
Lokalizacja: Warszawa

29 paź 2020, 13:57

Podczas ostatniej wizyty na ustawienie zbieżności w mojej NA panowie odmówili ruszania tyłu w obawie, że urwą śruby. W związku z tym zacząłem rozważać regeneracje zawieszenia aby wszystko było ładnie pięknie jak należy. I teraz pojawia się pare pytań. Jaką drogę najlepiej obrać.

1) wyjęcie aktualnego zawieszenia piaskowanie/malowanie proszkowe nowe gumy/poli i wsadzenie całości z powrotem?
2) zakup całego zawiasu używanego - odświeżenie i wtedy podmianka?
3) Słyszałem, że warto przy takiej akcji już zaopatrzyć się w zawieszenie tylne od NB i je wsadzić uprzednio odświeżając? Dlaczego?
4) Czy niezaleznie od opcji lepiej podjąć się tego samemu czy oddać do kogoś kto to ogarnie? Jakie są potencjalne koszty? (mowa o samej wymianie, piaskowania i proszkowania sam się nie podejmę)

I zapewne kilka rzeczy, o których nie pomyślałem, a są tacy, którzy to przerabiali :roll:
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

29 paź 2020, 16:59

Arthur, ty jedź do Fancy i nie wymyślaj :D przedni zawias z NB ma trochę lepsze ustawienia pod kątem trakcji, chyba większy Caster o ile mi się dobrze wydaje.
Co do tylnego niestety nie wiem, ale wiem że Tomasz na pewno coś Ci doradzi (on sam ma zawias z NB z przodu)
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 693
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

07 lis 2020, 17:19

Pamietam, że Brożyn mial kiedys gotowce wypiaskowane i pomalowane proszkowo, może odezwij sie do niego...
ODPOWIEDZ