Mam problem z zapachem benzyny w bagazniku, oraz jak odkrecam korek wlewu to dmucha parami benzyny.
Zdjalem szmaty w bagazniku i poogladalem przewody czy nie ma zadnych wycieków/ luzów, ale wszystko wyglada git. Dodatkowo sprawdziłem zawór elektromagnetyczny który jest miedzy pojemniczkiem z węglem (charcoal canister się to w instrukcji nazywa) a korpusem przepustnicy. Jak mu podam 12v z baterii to sie ładnie otwiera, wiec sam zaworek jest sprawny, pytanie czy dostaje sygnał z komputera do otwarcia?
Mocno trzeba gazowac na postoju zeby z komputera poszlo napiecie na ten elektrozawór? Sprawdzalem na postoju czy mi palca przyssiie jak odlaczylme wezyk wejsciowy do zaworka, ale moze za slabo gazowalem?
Tak sobie głośno myśle że jakbym odkrecił korek wlewu i sztachnał się z wężyka który łaczy elektrozawór z tym zbiorniczkiem węglowym to by oznaczało że wszystkie przewody i zaworki, miedzy wlewem paliwa a przewodem z którego "ciągne" są drożne? Czy to nie jest takie proste? Już pomijam fakt że wdychanie par benzyny do płuc zbyt zdrowe nie jest
Co jeszcze moge w prosty sposób sprawdzić?
NB zapach benzyny w bagazniku
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Juz to zrobiłem, i jest tam suchutko.
Tak samo sprawdzilem ponownie ten elektrozawór i jednak dziala ladnie sie otwiera jak sie daje duzo gazu w aucie.
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Jak masz tę blaszkę zdemontowaną to złap wąż od wlewu paliwa i zegnij go troche- zobaczysz czy guma nie parcieje przypadkiem. Drugi trop to wężyk przelewu przy korku pod klapka.
Trzeci trop to przedmuch z tłumika końcowego - łaczenie jest dokładnie pod otworem w podłodze pod tym plastikowym korytkiem z lewej.
Jeżeli po odkręceniu korka wlewu paliwa pary benzyny buchają ci w twarz to masz nadciśnienie w baku. Musisz sprawdzić odpowietrzenie, najlepiej przedmuchać kompresorem niskim cisnieniem. Tylko odepnij wezyk z kanistra z weglem - będzie łatwiej.
Czasem sam kanister sie zapycha wtedy albo wymiana albo trzeba wywalić ( wygooglaj sobie "evap delete")
Nie rozumiem, gdzie mam tym kompresorem dmuchnąć? Bo nadcisnienie mam, za kazdym razem jak odkręcam to jest podmuch az milomutra pisze: ↑22 sie 2020, 17:52Jak masz tę blaszkę zdemontowaną to złap wąż od wlewu paliwa i zegnij go troche- zobaczysz czy guma nie parcieje przypadkiem. Drugi trop to wężyk przelewu przy korku pod klapka.
Trzeci trop to przedmuch z tłumika końcowego - łaczenie jest dokładnie pod otworem w podłodze pod tym plastikowym korytkiem z lewej.
Jeżeli po odkręceniu korka wlewu paliwa pary benzyny buchają ci w twarz to masz nadciśnienie w baku. Musisz sprawdzić odpowietrzenie, najlepiej przedmuchać kompresorem niskim cisnieniem. Tylko odepnij wezyk z kanistra z weglem - będzie łatwiej.
Czasem sam kanister sie zapycha wtedy albo wymiana albo trzeba wywalić ( wygooglaj sobie "evap delete")
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Przewody od kanistra weglowego do baku + odpowietrzenie wlewu ( dziurka koło korka wlewu paliwa) tylko nie dmuchaj pełnym ciśnieniem.susi pisze: ↑26 sie 2020, 19:07Nie rozumiem, gdzie mam tym kompresorem dmuchnąć? Bo nadcisnienie mam, za kazdym razem jak odkręcam to jest podmuch az milomutra pisze: ↑22 sie 2020, 17:52Jak masz tę blaszkę zdemontowaną to złap wąż od wlewu paliwa i zegnij go troche- zobaczysz czy guma nie parcieje przypadkiem. Drugi trop to wężyk przelewu przy korku pod klapka.
Trzeci trop to przedmuch z tłumika końcowego - łaczenie jest dokładnie pod otworem w podłodze pod tym plastikowym korytkiem z lewej.
Jeżeli po odkręceniu korka wlewu paliwa pary benzyny buchają ci w twarz to masz nadciśnienie w baku. Musisz sprawdzić odpowietrzenie, najlepiej przedmuchać kompresorem niskim cisnieniem. Tylko odepnij wezyk z kanistra z weglem - będzie łatwiej.
Czasem sam kanister sie zapycha wtedy albo wymiana albo trzeba wywalić ( wygooglaj sobie "evap delete")