Silniki 1.8 BP z NA vs NB z VICS vs NBFL ze zmienną fazą - różnice

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

ralfx
Posty: 66
Rejestracja: 13 lip 2010, 23:30
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

13 sie 2020, 11:17

Cześć,

potrzebuję porad technicznych. Powoli wisi nade mną widmo wyciągania silnika 1.8 BP-ZE (tak bodajże jest oznaczany). Obecny uskutecznia taką zasłonę dymną że aż wstyd i włącza mi alarm pożarowy w garażu :?

Opcje są następujące:
a - remont generalny obecnego BP-ZE
b - remont dołu + zastosowanie głowicy z BP-4W
c - zakup całego zdrowego BP-4W
d - zakup całego zdrowego 1.8 z NBFL z VVT - jakie oznaczenie silnika ?
e - swap na coś co nigdy w Miacie nie siedziało typu 13B lub inną motorownie

No i teraz moje pytania:
1. Czy kolektor wydechowy który siedzi w leciwym BPZE będzie pasował do BP4W / BP6D ?
2. Czy są różnice na głowicy od strony kolektora dolotowego pomiędzy tymi silnikami ? Mam obecnie ITB i zastanawiam się czy może ono współgrać z innymi silnikami
3. Jakie za i przeciw ewentualnie moglibyście wskazać dla powyższych opcji ?

Liczę na waszą pomoc chociaż w kwestii 2 pierwszych pytań :)
Ostatnio zmieniony 13 sie 2020, 11:39 przez ralfx, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 219
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

13 sie 2020, 11:27

Wydechy z tego co kojarzę to siadają zamiennie ale ssące już nie, mają inne flansze. Tak samo jak będziesz wsadzał czapkę z bp4w to pokrywę zaworów też musisz mieć od tej głowicy bo z 1.8 NA nie pasuje również
ralfx
Posty: 66
Rejestracja: 13 lip 2010, 23:30
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

13 sie 2020, 11:38

Ok dziękuję Ci za info, fajnie jak by jeszcze ktoś mógł potwierdzić. Czyli BP4W byłoby opcją dla seryjnego układu dolotowego.

Jeszcze dopisałem do tematu 1.8 NBFL ze zmienną fazą czyli rzekomo BP6D (takie znalazłem oznaczenie ale nie wiem czy nie powinno być BPZ3, trochę się w nich gubie). Jak się w tym wszystkim ma ten silnik ? Wg danych producenta generuje zbliżoną moc co BP4W ale podejrzewam że moment obrotowy i jego użyteczny zakres się nieco różnią.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

14 sie 2020, 11:07

2. Siądzie tylko do głowicy z NA - koszt wystrugania adaptera pod nowszą głowicę może być absurdalny.
3. 1.8 z NBfla bez modów w budzie NA jest zdecydowanie żwawsze od 1.8 z NA.

Pytanie jeszcze czym sterujesz ten silnik i czy obsłuży zmienną fazę - z drugiej strony poprawia ona tylko i aż środek zakresu.

Od razu odelżyłbym zamach mając to na wierzchu.
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

16 sie 2020, 8:10

1. Flansze wydechowe w każdym BPeku są takie same
2. Chłopaki mają trochę racji co do flanszy ssącej ale też nie do końca wymagany jest adapter ;). BP4W ma wyżej umieszczone kanały ssące (ale rozstaw śrub i wlotów jest taki sam), tak więc jakbyś chciał załozyć swoje ITB to byś musiał zrobić fasolki na flanszy:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

od spodu miałem powiekszoną podkładkę i wszystko działało jak trzeba.
Obrazek

3. BPZ3 z racji VVT da lepszy przebieg niuta/mocy ale w internecie krążą plotki że wałki lubią pękać od wysokich obrotów, no i mały dostęp do ostrych wałków (co może potwierdzać temat pękania).
BP4W ma lepszy wałek w porównaniu do BP05 i masz duży wybór "mocnych" wałków pod ITB.
Do głowicy BP4W będziesz potrzebował listwę paliwową z BP4W, bo ta z ZE nie pasuje (przynajmniej u mnie nie pasowała).
Tak wiec pytanie bardziej jak wysoko kręcisz swój silnik i co chcesz uzyskać.
ralfx pisze:
13 sie 2020, 11:38
Wg danych producenta generuje zbliżoną moc co BP4W ale podejrzewam że moment obrotowy i jego użyteczny zakres się nieco różnią.
Różnica chyba 6KM ale nie patrz na wartości max tylko na przebieg niuta. Wszystko zależy co potrzebujesz/na czym Ci zależy (np. środek i góra czy bardziej góra)
Ostatnio zmieniony 16 sie 2020, 8:59 przez tekkenfan, łącznie zmieniany 1 raz.
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

16 sie 2020, 8:47

Listwę paliwową z NA 1.8 dało się dostosować do 1.8NBfl rozsądnym nakładem pracy.
ralfx
Posty: 66
Rejestracja: 13 lip 2010, 23:30
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

19 sie 2020, 10:27

Czyli podsumowując wnioski z dyskusji

1. BP-4W to silnik raczej pod seryjny układ dolotowy
2. Układu wydechowego nie muszę modyfikować niezależnie którego BP wybiorę
3. Silnik BP-Z3 ma lepszy moment na środku obrotomierza
RS pisze:
14 sie 2020, 11:07
2. Siądzie tylko do głowicy z NA - koszt wystrugania adaptera pod nowszą głowicę może być absurdalny.
3. 1.8 z NBfla bez modów w budzie NA jest zdecydowanie żwawsze od 1.8 z NA.

Pytanie jeszcze czym sterujesz ten silnik i czy obsłuży zmienną fazę - z drugiej strony poprawia ona tylko i aż środek zakresu.

Od razu odelżyłbym zamach mając to na wierzchu.
Komputer to obecnie MegaSquirt V2, nie kojarzę jakie to ma możliwości ale mam nadzieję że zmienną fazę obsłuży.
Z kołem zamachowym na pewno dobry pomysł, myślę że jak by doszło do operacji to będę się zastanawiał na skrzynią 6b, nowym sprzęgłem i wtedy i zamach w komplecie się zrobi.
tekkenfan pisze:
16 sie 2020, 8:10

Różnica chyba 6KM ale nie patrz na wartości max tylko na przebieg niuta. Wszystko zależy co potrzebujesz/na czym Ci zależy (np. środek i góra czy bardziej góra)
Najbardziej mi zależy na wczesnej dostępności newtonów czyli jak Ty to nazwałeś na środku. Lepiej będzie jechać auto które wstaje dobrze od dołu niż to które ciągnie 5-6 koni więcej górą. Zwłaszcza że samochód nie jest na tor i przeciąganie go do 7tys obr jest okazjonalne.
ODPOWIEDZ