[połączony] Łożysko przednie w NA i NB

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Donald
Posty: 33
Rejestracja: 03 sie 2006, 21:27
Lokalizacja: Katowice

14 paź 2006, 12:12

Witam,

Czy ktos przerabiał wymiane lozysk w przedchich kolach w NA?
Ceny jakie mi proponowano sa chore, poniewaz wszyscy sprzedaja kompletne piasty, moze ktos zna symbol samych lozysk..? ew. wie gdzie mozna zakupic.

Donald
Ostatnio zmieniony 13 sty 2011, 3:14 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
zablek
Posty: 27
Rejestracja: 13 sie 2005, 12:54
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

14 paź 2006, 16:50

Jest to element nierozbieralny wiec pozostaje wymienic całą piaste

Jak nie masz ABS-u polecam :
http://www.allegro.pl/item134013806_mazda_mx_5_na_i_nb_piasta_przednia_bez_abs_od_s_s.html

Ogladałem ją ! JEST OK !!!
Donald
Posty: 33
Rejestracja: 03 sie 2006, 21:27
Lokalizacja: Katowice

14 paź 2006, 17:19

widzialem,
nietstety nie ma pewnosci, ze ktos nie sprzedaje tej piasty wlasnie z powodu halasujacych lozysk.
W dodatku znlazlem firme ktora ma w ofercie piasty po 238,- pln nowe (bez abs) jakiejs japonskiej firmy - chyba INT (ale moglem przekrecic). Jak transakcja dojdzie do skutku to dam namiary.
Moj mechanik twierdzi, ze wiekszosc firm zaleca wymiane tych lozysk po 100 000, ciekawe co na to mazda.

Don
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

13 lut 2009, 22:54

Orientuje się ktoś może czy piasty w tych modelach się różnią czy może są takie same?
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

13 lut 2009, 22:59

Jak się ładnie jutro uśmiechniesz to sprawdzę Ci w EPC, bo teraz jestem zmęczony.
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

13 lut 2009, 23:03

:mrgreen:
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

13 lut 2009, 23:30

To jeszcze powiedz jaka dokładnie NA (pojemność, rok, z ABSem, czy bez), jaka dokładnie NBfl (pojemność, ABS, czy bez) i może nawet dzisiaj Ci sprawdzę.
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

13 lut 2009, 23:45

NA 1.6 bez ABSu '92; NB FL 1.8 (były w ogóle bez ABSu??)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

13 lut 2009, 23:55

Przód, czy tył?
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

14 lut 2009, 0:29

I to i to:)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

15 lut 2009, 16:44

NA/NB/NBfl mają takie same piasty. Należy tylko zwrócić uwagę, że wersje bez ABSu i z ABSem mają różne piasty z przodu, tylne czy z ABSem, czy bez są takie same. Pozdroxy
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

15 lut 2009, 19:35

Podziękował :mrgreen:
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
RRC
Posty: 11
Rejestracja: 22 lut 2008, 15:06

23 mar 2009, 20:22

Witam,
Ma ktoś może pomysł na tanie pozyskanie łożyska. O ile mi wiadomo nie występuje ono luzem a tylko pod postacią kompletnej piasty. Pytałem w zeszłym roku w ASO - cena 1100 (przy kursie euro = 3pln). Wynika z tego, że obecnie będą krzyczeć 1800.
HELP

NB '99
Ostatnio zmieniony 13 sty 2011, 3:06 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 mar 2009, 20:28

RRC pisze:tanie pozyskanie

Może nie tanio, ale na pewno taniej:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/313

Poszukaj jeszcze na forum, ktoś chyba coś ostatnio pisał o przedniej piaście, i cena była
jeszcze niższa...

Pozdr
Michał
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
RRC
Posty: 11
Rejestracja: 22 lut 2008, 15:06

23 mar 2009, 22:02

Dzięki za info. Jednak mam dodatkowe pytanie - jakiej jakości części sprzedają pod podanym adresem? Mam złe doświadczenia z częściami zamiennymi kupowanymi w tego rodzaju sklepach - kiedyś kupowałem części w Britparcie - straszny g.wnolit.
Czy łożyska pochodzą od markowego producenta czy może made in India?
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

23 mar 2009, 22:09

RRC pisze:Czy łożyska pochodzą od markowego producenta czy może made in India?

co do tych czesci to nie wiem, ale tu masz wybor oryginalow albo innego producenta
http://www.miatamania.com/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=75321
cena Note: Brand - Mazda nie jest sporo wyzsza.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

23 mar 2009, 22:18

http://ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=1251&oid=365&depth=3&page=0&count=15&PHPSESSID=4d59a71759f50cc18bc9d218dfbafba6

Akurat wyprzedane, może się pojawią niedługo. Były po jakieś 150 ojro.
110@???KM
134@???Nm
RRC
Posty: 11
Rejestracja: 22 lut 2008, 15:06

23 mar 2009, 22:36

Dzięki jeszcze raz za info - mam akurat non-ABS
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

23 mar 2009, 23:44

RRC - zadzwoń jeszcze raz do serwisu. Ceny części niektórych się drastycznie zmieniają, niezależnie od wahań kursów. Tydzień do tygodnia cena części którą ostatnio zamawiałem w ASO spadła o 70%... nie wiem dlaczego, euro bynajmniej nie spadło.
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

24 mar 2009, 8:36

RRC pisze:Dzięki jeszcze raz za info - mam akurat non-ABS


Były NB bez ABSu??



W IC i Fota piasty do mx-5 dobrych producentów (np. SKF) kosztują wg cennika 600-800zł, niestety trzeba sprowadzać na indywidualne zamówienie.
Łoś
kufelman
Posty: 273
Rejestracja: 06 lis 2007, 16:32
Lokalizacja: Zielonka koło Wawy

24 mar 2009, 10:10

Kolego wystarczy wymienić samo łożysko w dobrym warsztacie z zawieszeniami Ci to zrobia koszt łozyska 40 zł + koszt przełożenia pozdrawiam jak jesteś spod warszawy to mogę dać Ci namiar Pozdrawiam
RRC
Posty: 11
Rejestracja: 22 lut 2008, 15:06

24 mar 2009, 20:35

Potwierdzam - moja NB jest bez ABSu - i jest to brak firmowy - o ile dobrze pamiętam na klapie bagażnika jest od srodka wklejka (nie pamiętam czy to VIN czy coś innego) ale potwierdza braku ABSu w tym egzemplarzu.

Co do wymiany samego łożyska - czy ktoś może potwierdzić skuteczność takiej operacji? Czy łozysko jest osadzone w sposób pozwalający na jego wydłubanie i założenie nowego?

Mam przykład z Rendża - na deklu rozrządu jest zatopione łożysko wiskozy i w/g producenta jest nierozbieralne. Znam przykłady udanego demontażu :), natomiast po założeniu zamiennika dochodziło do wybuchu w krotkim czasie.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

24 mar 2009, 20:57

Kolego wystarczy wymienić samo łożysko w dobrym warsztacie z zawieszeniami Ci to zrobia koszt łozyska 40 zł + koszt przełożenia pozdrawiam jak jesteś spod warszawy to mogę dać Ci namiar Pozdrawiam

Lozysko przednie jest niewymienne, obudowa jest piasta. Wymieniaja kulki czy jak?
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 mar 2009, 23:21

Sprawdź może u jakiegoś dystrybutora SKF, co ciekawe tanio piasty SKFa można na
amazonie kupić :mrgreen: wersja bez ABS 87 usd, tylko akurat na stanie brak chwilowo...

Fiveopac pisze:Lozysko przednie jest niewymienne, obudowa jest piasta. Wymieniaja kulki czy jak?

Wiesz jak to jest, przyszedł ten co nie wiedział że się nie da i zrobił :mrgreen:

kufelman, a to na pewno tylna nie była ? Bo przednia to generacja 2 jest chyba...
Obejrzyj załącznik i wymyśl jak tam "łożysko" "wymienić" :wink:

Pozdr
Michał
Załączniki
hub_G2.jpg
hub_G2.jpg (39.13 KiB) Przejrzano 15804 razy
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

25 mar 2009, 2:08

majkel_c, hehehe, ja się zastanawiam, jak oni je tam w ogóle włożyli :wink:
KRISYACHT
Posty: 10
Rejestracja: 10 gru 2008, 16:46
Lokalizacja: Radom

25 mar 2009, 12:15

kufelman, witam, mam podobny problem z przednią piastą, jeżeli masz namiary na tego mechanika to byłbym wdzięczny, a może masz nr łożyska jakie tam wcisnęli, ja mam mechanika który to zrobi, on wytacza w piaście otwór w który wciska łożysko, robi też rowek na pierścień zabezpieczającym, tyle że, łatwiej by mu było to zrobić gdybym mu wcześniej podał nr łożyska jaki można tam umieścić, wtedy auto unieruchomione miałbym jeden dzień a tak to potrwa dłużej ale zrobi.
kufelman
Posty: 273
Rejestracja: 06 lis 2007, 16:32
Lokalizacja: Zielonka koło Wawy

25 mar 2009, 13:15

macie racje ja to robiłem w tylnej piaście, więc nie wiem jak jest z przodem z tyły poprostu wyjeli łożysko zmieżyli kupili takie same wsadzili i tyle z przodu ręki sobie uciąć nie dam ale warto pokąbinować bo cena 400 zł jest jak dla mnie z kosmosu
oncia
Posty: 230
Rejestracja: 07 maja 2008, 18:03
Lokalizacja: Kielce/Szczekociny

25 mar 2009, 18:33

kufelman pisze:warto pokąbinować bo cena 400 zł jest jak dla mnie z kosmosu


gorzej jak koło Cię wyprzedzi , albo się zblokuje :shock:
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

25 mar 2009, 18:51

Cena wcale nie jest z kosmosu - powiedziałbym nawet, że jest całkiem przystępna jak za całą piastę. Nic tam się nie wymyśli piasta jest bieżnią łożyska... no chyba, że metodą jaką przedstawił Krisyacht - ale dla mnie coś takiego powinno być karalne, jeszcze byłbym w stanie zrozumieć takie druciarstwo/kombinatorykę gdyby część była niedostępna, ale jest dostępna i nie kosztuje majątku... Przecież to zagraża bezpieczeństwu i to nie tylko osób podróżujących takim autem, a też innych użytkowników drogi.
KRISYACHT
Posty: 10
Rejestracja: 10 gru 2008, 16:46
Lokalizacja: Radom

25 mar 2009, 19:59

piasty zespolone z łożyskiem pojawiły sie całkiem niedawno, wykonanie takiej piasty jest o wiele bardziej skomplikowane technologicznie niż typowego zamocowania łożyska, firmy motoryzacyjne jak i elektroniczne dążą do produkcji częsci nierozbieralnych i nienaprawialnych, dbając o zbyt oryginalnych i drogich części zamiennych, polityka firmy jest taka a nie inna, taką piastę spokojnie może przerobić dobry ślusarz, wytoczyć miejsce na łożysko i wykonać rowek na pierścień zabezpieczający i nie będzie to w żaden sposób odbiegało pod względem wytrzymałościowym od oryginału a powiedziałbym że rozwiązanie starego typu było bardziej solidne, ponieważ bieżnia zwykłego łożyska ma większą wytrzymałość na obciążenia niż bieżnia wykonana w miękiej piaście i ulepszana powierzchniowo, dodam że torche się znam na wytrzymałości materiałów z uwagi na wykształcenie,
ODPOWIEDZ