Witam,
postanowiłem pobawić się w swap na 1.8 z mojej poprzedniej, niestety rozbitej Miaty.
Poprzednia Miata NB była z rocznika 98 i miała przeswapowane BP5A, biorca to NB '99.
Na jakimś formu czytałem, że immobilizer był fabrycznie montowany od 2001 roku, natomiast w biorcy (niestety już po fakcie) znalazłem czarne pudełeczko, które po wpisaniu numerów w internet okazało się immo Lucasa.
Przełożyłem cały osprzęt, wiązkę i kompa.
Rozrusznik kręci, ale pompa paliwa nie pompuje po przekręceniu kluczyka (jak zewrę piny, to normalnie pompuje), nie ma iskry, a wtryski nie leją paliwa. Kontrolki immo nie mam na zegarach, bo nie są oryginalne. Jest tylko jakaś dioda obok regulacji podświetlenia zegarów (która swoją drogą nie działa przy tych zegarach), której nigdy nie widziałem, aby chociaż na moment się zaświeciła...
Dodam tylko, że jak włożę poprzedni komputer (B6MM) to pompa też nie uruchamia się po przekręceniu kluczyka.
Jedni twierdzą, że BP5A nie ma immo, ale już sam nie wiem w co wierzyć.
Pomocy!
Pompa paliwa nie pompuje, brak iskry i wtryski nie działają. Swap z 1.6 (B6MM) na BP5A. Immobilizer?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
W NB pompa działa dopiero podczas kręcenia. Co do immo to kiedyś po swapie 1.8 na 1.8 z japońca przerzucałem kompa (bo miał odcinke wyżej i brak EGR) i pamiętam że też nie miał immo, nie palił i musiałem. Jakieś piny/kable zamieniać przy ECU.
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Ok, czyli wiem już, że komp nie ma immo (pochodzi z auta, które kupiłem od @meewosh . Natomiast nawet jak kręciłem, to pompa nie lała.
Zastanawia mnie także 3 kostka wchodząca do ECU (średniej szerokości). W poprzednim nadwoziu jej nie było. Dodam tylko, że aktualne nadwozie miało klime (dopóki jej nie wyjąłem xD), a poprzednie nie miało.
Ktoś wie może co to, czy zostaje mi lecieć po kablach do celu?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zastanawia mnie także 3 kostka wchodząca do ECU (średniej szerokości). W poprzednim nadwoziu jej nie było. Dodam tylko, że aktualne nadwozie miało klime (dopóki jej nie wyjąłem xD), a poprzednie nie miało.
Ktoś wie może co to, czy zostaje mi lecieć po kablach do celu?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: NA
- Wersja: 1.8 '94
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Szukaj schematów na sieci, jak tak dałem radę wtedy wsadzić japońskiego kompa, - właśnie przewód od pompy zmieniał lokalizację. Ale jeżeli przełożyłeś wszystko z wiązka to powinno grać.
P. S. Pompę możesz zasymulować zworką w gnieździe diagnostycznym, jeśli dobrze pamiętam.
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
P. S. Pompę możesz zasymulować zworką w gnieździe diagnostycznym, jeśli dobrze pamiętam.
Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826