Pompa paliwa nie pompuje, brak iskry i wtryski nie działają. Swap z 1.6 (B6MM) na BP5A. Immobilizer?

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Briko2523
Posty: 3
Rejestracja: 03 mar 2018, 15:43
Model: NB
Lokalizacja: Zabrze

26 lip 2020, 21:41

Witam,
postanowiłem pobawić się w swap na 1.8 z mojej poprzedniej, niestety rozbitej Miaty.
Poprzednia Miata NB była z rocznika 98 i miała przeswapowane BP5A, biorca to NB '99.
Na jakimś formu czytałem, że immobilizer był fabrycznie montowany od 2001 roku, natomiast w biorcy (niestety już po fakcie) znalazłem czarne pudełeczko, które po wpisaniu numerów w internet okazało się immo Lucasa. :oops:

Przełożyłem cały osprzęt, wiązkę i kompa.
Rozrusznik kręci, ale pompa paliwa nie pompuje po przekręceniu kluczyka (jak zewrę piny, to normalnie pompuje), nie ma iskry, a wtryski nie leją paliwa. Kontrolki immo nie mam na zegarach, bo nie są oryginalne. Jest tylko jakaś dioda obok regulacji podświetlenia zegarów (która swoją drogą nie działa przy tych zegarach), której nigdy nie widziałem, aby chociaż na moment się zaświeciła...

Dodam tylko, że jak włożę poprzedni komputer (B6MM) to pompa też nie uruchamia się po przekręceniu kluczyka.

Jedni twierdzą, że BP5A nie ma immo, ale już sam nie wiem w co wierzyć. :D

Pomocy!
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

27 lip 2020, 6:53

W NB pompa działa dopiero podczas kręcenia. Co do immo to kiedyś po swapie 1.8 na 1.8 z japońca przerzucałem kompa (bo miał odcinke wyżej i brak EGR) i pamiętam że też nie miał immo, nie palił i musiałem. Jakieś piny/kable zamieniać przy ECU.

Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Briko2523
Posty: 3
Rejestracja: 03 mar 2018, 15:43
Model: NB
Lokalizacja: Zabrze

27 lip 2020, 15:33

Ok, czyli wiem już, że komp nie ma immo (pochodzi z auta, które kupiłem od @meewosh . Natomiast nawet jak kręciłem, to pompa nie lała.

Zastanawia mnie także 3 kostka wchodząca do ECU (średniej szerokości). W poprzednim nadwoziu jej nie było. Dodam tylko, że aktualne nadwozie miało klime (dopóki jej nie wyjąłem xD), a poprzednie nie miało.
Ktoś wie może co to, czy zostaje mi lecieć po kablach do celu? Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1140
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: NA
Wersja: 1.8 '94
Lokalizacja: Ogrodzieniec

28 lip 2020, 8:45

Szukaj schematów na sieci, jak tak dałem radę wtedy wsadzić japońskiego kompa, - właśnie przewód od pompy zmieniał lokalizację. Ale jeżeli przełożyłeś wszystko z wiązka to powinno grać.

P. S. Pompę możesz zasymulować zworką w gnieździe diagnostycznym, jeśli dobrze pamiętam.

Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
ODPOWIEDZ