[NA 1.6] troche wiedzy nt ECU w przedliftach i poliftach

+ opisy pinoutów ECU przedlift / polift, może się komuś przyda

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

13 lip 2020, 9:03

Jako że pare lat posiadalem NA(fl) i troche przy niej dlubalem postanowilem podzielic sie wiedza odnosnie ECU, ich wymiennosci i mozliwosci modyfikacji, moze komus sie przyda.


przedliftowa NA 1.6/115KM

ECU z ktorymi mialem do czynienia mialy oznaczenia: B64E, B64F, B63H (ostatnie z Eunosa). Wszystkie maja wtrysk polsekwencyjny (2 wyjscia na wtryskiwacze), nie maja immobilisera, prawdopodobnie nie maja adaptacji, odcinka 7200rpm.

ECU B66B jest od silnika ze skrzynia AT, nie jest wymienne pnp z ww.

ww. ECU nie da sie zremapowac, przynajmniej nie w latwy sposob. Jesli chcemy np. podniesc odcinke mozna ECU przetaktowac wymieniajac rezonator, ale jest to srednie rozwiazanie gdyz, oprocz tego ze jedynie podnosimy odcinke, zubaza sie przy tym mieszanka, podnosza jednoczesnie obroty biegu jalowego itd.



poliftowa NA 1.6/90KM

ECU z ktorymi mialem do czynienia miały oznaczenia B6GR, B6HA, B6HAA. Wszystkie maja wtrysk w pelni sekwencyjny (4 wyjscia na wtryskiwacze), da sie je zremapowac, maja odcinke 6800rpm. Pierwsze z nich nie ma IMMO, dwa pozostale maja IMMO.

wszystkie 3 wymienione ECU mozna zremapowac, co przydaje sie po instalacji walkow rozrzadu z wersji 115KM. Mi udalo sie zyskac +3Nm oraz +2KM co jak na remap wolnossaka, zwlaszcza amatorski jak moj, uznaje za wynik przyzwoity. Odcinke podnioslem do 7300, wyzej nie widzialem sensu. Zmodyfikowana mapa wyprzedzenia zaplonu takze przy nizszych obciazeniach owocuje tym ze przyjemniej sie jezdzi. Zuzycie paliwa bez wiekszych zmian. Na zremapowanym ECU jezdzilem 5 lat, zrobilem jakies 30kkm z rundami MC wlacznie, silnik zniosl to bez problemu.

da sie zainstalowac 2 mapy w ECU przelaczane przelacznikiem (nawet w trakcie pracy silnika). Np. oryginalna i zmodyfikowana, albo serwisowa z odcinka np. 4000 i zmodyfikowana. Testowalem - dziala.


kompatybilnosc ECU/mozliwe swapy, modyfikacje itd

1. ECU z przedlifta ze skrzynia MT sa najprawdopodobniej wszystkie wymienne miedzy soba, przynajmniej te ktore mialem w rekach. Nie wiem jak wersje na USA, tam moze byc OBD, inny osprzet.

w wersji AT ECU jest inne niz w MT, z osprzetu na pewno jest inny czujnik polozenia przepustnicy, dalej nie wglebialem sie


2. do przedliftowej NA sensu montazu ECU z polifta zbytnio nie widze, nie probowalem

3. do poliftowej NA(fl) mozna zamontowac przedliftowe ECU, konieczna jest:
- przerobka ECU albo wiazki w aucie. Ja wybralem to pierwsze.
- dolozenie 1 kabelka we wiazce auta by dostarczyc ECU sygnal IGF z modulu zaplonowego. Nie udalo mi sie tego obejsc (ale tez zbyt mocno sie nie staralem)


4. w poliftowej NA(fl) ECU z immo mozna przelozyc do/z innego auta ktore ma ECU z immo ale w komplecie: ECU + modul immo + pastylka immo (wydlubana z kluczyka).

W ukladzie immo jest jeszcze cewka immo przy stacyjce z modulem. Wydaje mi sie ze przekladanie tego modulu nie jest konieczne, ale na 100% pewnosci nie mam.

nt. przeprogramowania/wylaczenia IMMO w tych ECU zbyt wiele nie wiadomo. Nie udalo mi sie nic sensownego wygooglac.


5. w poliftowej NA(fl) ktore ma ECU z immo ECU mozna zamontowac ECU bez immo (B6GR) pod warunkiem drobnej przerobki (wewnatrz ECU badz przelozenie pinow we wtyczce ECU w wiazce auta).


ponizej rozpiska pinow w wersjach 115KM i 90KM. Ta pierwsza latwo znalezc, druga jest na podstawie mojego auta (EU 1995 o ile pamietam z rynku niemieckiego).
NA 1.6 ecu pinout 1.jpg
pinout cz 1
NA 1.6 ecu pinout 1.jpg (100.81 KiB) Przejrzano 698 razy
NA 1.6 ecu pinout 2.jpg
pinout cz 2
NA 1.6 ecu pinout 2.jpg (97.24 KiB) Przejrzano 698 razy
NA 1.6 ecu pinout 3.jpg
pinout cz 3
NA 1.6 ecu pinout 3.jpg (62.53 KiB) Przejrzano 698 razy
NA 1.6 ecu pinout 4.jpg
osprzęt
NA 1.6 ecu pinout 4.jpg (66.44 KiB) Przejrzano 698 razy

a tutaj info co w ogole mozna (i warto albo nie) robic z silnikami w NA
viewtopic.php?f=26&t=32063&view=unread#unread
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ