Strona 1 z 1
Prędkości obrotowe na najwyższym biegu
: 18 cze 2020, 16:23
autor: Grzybohun
Czołem! Szukałem i nie znalazłem - stąd zakładam temat
żeby było powtarzalne może niech to
bedzie zmierzone na równej trasie Yanosikiem czy innym licznikiem satelitarnym przy dobrym zasięgu GPS.
U mnie na skrzyni 5b i jakimś dyferencjale o nieznanym przełożeniu (albo 3.9 albo 3.6) wychodzi:
2000 RPM - 70 km/h
~2800 RPM - 100 km/h
4000 RPM - 144 km/h
Opony 195 50 15
PS jeśli był taki temat to przepraszam
Re: Prędkości obrotowe na najwyższym biegu
: 18 cze 2020, 17:14
autor: WSR
Re: Prędkości obrotowe na najwyższym biegu
: 18 cze 2020, 17:23
autor: Grzybohun
Widziałem, znam i właśnie to sprawia że się zastanawiam...
Wychodziły dyfry 3.64 bez torsena?
Re: Prędkości obrotowe na najwyższym biegu
: 18 cze 2020, 18:22
autor: Fifkers
W 91 roczniku powinieneś mieć dyfer 4,3. Ty masz chyba jakąś szperę, bo tylko takie miały przełożenie poniżej 4. Tym bardziej, że podajesz obroty przy 100km/h z GPSa, więc licznikowo przy setce masz pewnie jeszcze niższe obroty.
Re: Prędkości obrotowe na najwyższym biegu
: 18 cze 2020, 18:40
autor: Grzybohun
Usiłuje rozważyć czy szpera tam faktycznie jest, wg Konrada była ale 1.6 ma tak slabą moc że na suchym przy R1R nie ma szans na uślizg przy ruszaniu
Nie chcę rozbierać dyfra a obudowa jest wybitnie z czasów NB-NBFL...
Re: Prędkości obrotowe na najwyższym biegu
: 18 cze 2020, 19:06
autor: Fifkers
Dyfry w NA przedliftach miały przełożenie 4,3. Wszystkie inne NA miały 4,1. NB ze skrzyniami 5-biegowymi miały 4,1 a 6-biegówki 3,6 albo 3,9 (który dyfer w której wersji nigdy się nie dowiedziałem). Nie spotkałem nigdy NB czy NBFL 6-biegowej z otwartym dyfrem. Nawet tak na logikę takie bardziej sportowe wersje z szóstką powinny mieć szperę.
A że przy 1,6 nie ma mocy, żeby driftować na dyfrze z tym przełożeniem to akurat mogę zrozumieć
Jest forumowicz
ree ze Szczecina, który jeździł właśnie na skrzyni 5 i dyfrze z szóstki. Może napisz do niego i zapytaj jak u niego jest z obrotami.
Re: Prędkości obrotowe na najwyższym biegu
: 18 cze 2020, 20:43
autor: Grzybohun
Fifkers pisze: ↑18 cze 2020, 19:06
A że przy 1,6 nie ma mocy, żeby driftować na dyfrze z tym przełożeniem to akurat mogę zrozumieć
Przy 1.6 N/A jak najbardziej, ale 1.6 + turbo...