Prędkości obrotowe na najwyższym biegu

W różnych kombinacjach napędowych

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

18 cze 2020, 16:23

Czołem! Szukałem i nie znalazłem - stąd zakładam temat :) żeby było powtarzalne może niech to
bedzie zmierzone na równej trasie Yanosikiem czy innym licznikiem satelitarnym przy dobrym zasięgu GPS.

U mnie na skrzyni 5b i jakimś dyferencjale o nieznanym przełożeniu (albo 3.9 albo 3.6) wychodzi:
2000 RPM - 70 km/h
~2800 RPM - 100 km/h
4000 RPM - 144 km/h
Opony 195 50 15

PS jeśli był taki temat to przepraszam :)
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

18 cze 2020, 17:23

Widziałem, znam i właśnie to sprawia że się zastanawiam...

Wychodziły dyfry 3.64 bez torsena?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

18 cze 2020, 18:22

W 91 roczniku powinieneś mieć dyfer 4,3. Ty masz chyba jakąś szperę, bo tylko takie miały przełożenie poniżej 4. Tym bardziej, że podajesz obroty przy 100km/h z GPSa, więc licznikowo przy setce masz pewnie jeszcze niższe obroty.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

18 cze 2020, 18:40

Usiłuje rozważyć czy szpera tam faktycznie jest, wg Konrada była ale 1.6 ma tak slabą moc że na suchym przy R1R nie ma szans na uślizg przy ruszaniu :D

Nie chcę rozbierać dyfra a obudowa jest wybitnie z czasów NB-NBFL...
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

18 cze 2020, 19:06

Dyfry w NA przedliftach miały przełożenie 4,3. Wszystkie inne NA miały 4,1. NB ze skrzyniami 5-biegowymi miały 4,1 a 6-biegówki 3,6 albo 3,9 (który dyfer w której wersji nigdy się nie dowiedziałem). Nie spotkałem nigdy NB czy NBFL 6-biegowej z otwartym dyfrem. Nawet tak na logikę takie bardziej sportowe wersje z szóstką powinny mieć szperę.
A że przy 1,6 nie ma mocy, żeby driftować na dyfrze z tym przełożeniem to akurat mogę zrozumieć :)
Jest forumowicz ree ze Szczecina, który jeździł właśnie na skrzyni 5 i dyfrze z szóstki. Może napisz do niego i zapytaj jak u niego jest z obrotami.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

18 cze 2020, 20:43

Fifkers pisze:
18 cze 2020, 19:06
A że przy 1,6 nie ma mocy, żeby driftować na dyfrze z tym przełożeniem to akurat mogę zrozumieć :)
Przy 1.6 N/A jak najbardziej, ale 1.6 + turbo...
ODPOWIEDZ