Vinyl vs Sonnenland w NA/NB/NBFL
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Cześć. W przyszłym miesiącu czeka mnie wymiana poszycia dachu. Jeżdżę z dachem z NB FL ale vinyl popękał na rantach i przerwał się na całej długości górnej krawędzi tylnej szyby.
Mam na stole dwie oferty w bardzo podobnej cenie: 1) sonnenland + wymiana pasków i montaż (szyba zostaje stara) za 1800PLN oraz vinyl (z nową szybą) za 2300 PLN- obie firmy w Warszawie. Vinyla już miałem (fakt że leciwego) z minusów stwierdzam pękanie na rantach. Plus że ładnie trzyma kolor nie płowieje. Czy ktoś z Was ma doświadczenie w dłuższym użytkowaniu Sonnenland i mógłby się wypowiedzieć co jest bardziej korzystne w kwestii estetyki/użytkowania /konserwacji? Dzięki
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Mam na stole dwie oferty w bardzo podobnej cenie: 1) sonnenland + wymiana pasków i montaż (szyba zostaje stara) za 1800PLN oraz vinyl (z nową szybą) za 2300 PLN- obie firmy w Warszawie. Vinyla już miałem (fakt że leciwego) z minusów stwierdzam pękanie na rantach. Plus że ładnie trzyma kolor nie płowieje. Czy ktoś z Was ma doświadczenie w dłuższym użytkowaniu Sonnenland i mógłby się wypowiedzieć co jest bardziej korzystne w kwestii estetyki/użytkowania /konserwacji? Dzięki
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Tak naprawdę musisz sobie odpowiedzieć tylko na jedno pytanie: czy będziesz składał dach w temperaturze poniżej 10 stopni. Jeżeli tak to zakładaj moher. Jeżeli nie to vinyl jest dużo prostszy w konserwacji.Ziolkov pisze: ↑05 maja 2020, 21:20Cześć. W przyszłym miesiącu czeka mnie wymiana poszycia dachu. Jeżdżę z dachem z NB FL ale vinyl popękał na rantach i przerwał się na całej długości górnej krawędzi tylnej szyby.
Mam na stole dwie oferty w bardzo podobnej cenie: 1) sonnenland + wymiana pasków i montaż (szyba zostaje stara) za 1800PLN oraz vinyl (z nową szybą) za 2300 PLN- obie firmy w Warszawie. Vinyla już miałem (fakt że leciwego) z minusów stwierdzam pękanie na rantach. Plus że ładnie trzyma kolor nie płowieje. Czy ktoś z Was ma doświadczenie w dłuższym użytkowaniu Sonnenland i mógłby się wypowiedzieć co jest bardziej korzystne w kwestii estetyki/użytkowania /konserwacji? Dzięki
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
W kwestii montażu starej szyby to wybadaj jak to będzie zrobione bo przeszczep szyby z vinylu do mohera IMO wymaga wstawienia nowej uszczelki.
Jestem zdecydowanie za materiałem. Tylko zrobionym w sprawdzonym miejscu.
A już cena za vinyl, którą podałeś to jakaś abstrakcja.
A już cena za vinyl, którą podałeś to jakaś abstrakcja.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Paffko
- Donator
- Posty: 386
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
Były na forum i Facebooku oferty wymiany Vinylu za 1200-1400 PLN z robotą i nowym Vinylem to proponuje sprawdzić.
Sonneland o niebo trwalszy i dla mnie lepiej wyglada niżVinyl ale to juz kwestia gustu
Sonneland o niebo trwalszy i dla mnie lepiej wyglada niżVinyl ale to juz kwestia gustu
The Glove - viewtopic.php?f=22&t=35879
Schmetterling http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=30869
LaMiata http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=24804
’99 Magic
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Vinyl to badziewie, na dodatek niepraktyczne w niskich temperaturach. Tu w ogóle nie ma co się zastanawiać - wybór to Sonnenland.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3525
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
Porozmawiałem trochę ostatnio z Norbertem z wiatrolapydocabrio - trochę historii mam bo robiłem tam 2 nowe dachy, a w 3 innych poprawiał naciąg i inne duperele
Z tymi tańszymi dachami trzeba ciut uważać (mowa tutaj o NA z odpinaną szybą bo taki mnie interesuje).
Główna różnica pomiędzy dachami to grubość samego zamka - seria 13mm, Norbert stosuje 10mm a te brytyjskie w okolicy 1000 to 8mm - dużo łatwiej się zużywają.
A druga kwestia to materiał jakim zamki są obszyte i sposób obszycia - najsłabszym elementem poza zamkiem jest ten materiał od strony dachu do którego wszyty jest zamek.
Mam w miacie teraz bardzo ładny materiałowy dach z grzaną szybą i chcę go wymienić na vinyl z plastikiem - ideał do NA
Niczego nie sugeruję a tylko piszę co się dowiedziałem
Z tymi tańszymi dachami trzeba ciut uważać (mowa tutaj o NA z odpinaną szybą bo taki mnie interesuje).
Główna różnica pomiędzy dachami to grubość samego zamka - seria 13mm, Norbert stosuje 10mm a te brytyjskie w okolicy 1000 to 8mm - dużo łatwiej się zużywają.
A druga kwestia to materiał jakim zamki są obszyte i sposób obszycia - najsłabszym elementem poza zamkiem jest ten materiał od strony dachu do którego wszyty jest zamek.
Mam w miacie teraz bardzo ładny materiałowy dach z grzaną szybą i chcę go wymienić na vinyl z plastikiem - ideał do NA
Niczego nie sugeruję a tylko piszę co się dowiedziałem
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Ode mnie też głos za winylem
NA wygląda obłędnie z czarnym, połyskującym dachem.
Materiał to bajka NB/NC/ND.
Ale to moje - absolutnie indywidualne - zdanie.
(Miałem i jeden i drugi - teraz mam szmatę i tylko niechęć przed straceniem kasy na wymianie powoduje, że nadal jeżdżę pod szmatą - tak to bym już dawno wrócił do plastiku)
NA wygląda obłędnie z czarnym, połyskującym dachem.
Materiał to bajka NB/NC/ND.
Ale to moje - absolutnie indywidualne - zdanie.
(Miałem i jeden i drugi - teraz mam szmatę i tylko niechęć przed straceniem kasy na wymianie powoduje, że nadal jeżdżę pod szmatą - tak to bym już dawno wrócił do plastiku)
Mała korekta: za vinyl 1700 poszycie 300 montaż z nową grzaną szybą (Nie ma opcji wszywania starej).Fifkers pisze:Jestem zdecydowanie za materiałem. Tylko zrobionym w sprawdzonym miejscu.
A już cena za vinyl, którą podałeś to jakaś abstrakcja.
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Miałem obydwa
I zdecydowanie wolę vinyl- poprostu łatwiej go utrzymać w czystości
I zdecydowanie wolę vinyl- poprostu łatwiej go utrzymać w czystości
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Aaaaand... sold.... niestety moja stoi przez większość roku (w tym w zimie) na dworze A czasem też pod drzewami. Jak sobie pomyśle o szorowaniu tego syfku i ptasiego guano które czasem się trafi z mochera to faktycznie chyba wolę vinyl. Reszta argumentów jak widzę jest czysto estetycznych .Tomai pisze:Miałem obydwa
I zdecydowanie wolę vinyl- poprostu łatwiej go utrzymać w czystości
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Nie, nie jest. Vinyl przy niskich temperaturach się nie rozłoży bez uprzedniego rozgrzania - inaczej go zniszczysz. Szmatkę zrzucasz i jedziesz.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Winyl nie jest bezobsługowy.
Należy o niego dbać z o wiele większą starannością niż o szmatę.
Szmata jak się przetrze, porwie, przetnie - szyjesz łatkę i po sprawie.
Z winylem nie jest tak łatwo - można kleić, ale w niektórych miejscach ciężko zrobić to dobrze i trwale.
Sucha (niezaimpregnowana) szmata się przeciera i brudzi łatwo.
Suchy winyl pęka i koniec.
Dodatkowo temperatura jest czynnikiem dość dużym - szmata jak to szmata - ale winyl kurczy się i rozciąga w zależności od temperatury: możesz mieć przypadek, w którym dach po jesiennej przejażdżce będzie po prostu ... za krótki by go złożyć. Będziesz musiał rozgrzać winyl i spokojnie pracować by go złożyć nieuszkadzająć.
Szmata w użytkowaniu jest o wiele przyjemniejsza.
Ale jesteś na forum MX-5 - tu nie ma normalnych ludzi i część (jak ja) woli mimo wszystko pieprzyć się z winylem, bo wygląd i stylówa są czasami ważniejsze... (czego właścicielom MX-5 chyba nie trzeba tłumaczyć).
Więc to nie jest prosta decyzja i - niestety - nikt jej nie podejmie za ciebie, bo to mocno indywidualne.
Należy o niego dbać z o wiele większą starannością niż o szmatę.
Szmata jak się przetrze, porwie, przetnie - szyjesz łatkę i po sprawie.
Z winylem nie jest tak łatwo - można kleić, ale w niektórych miejscach ciężko zrobić to dobrze i trwale.
Sucha (niezaimpregnowana) szmata się przeciera i brudzi łatwo.
Suchy winyl pęka i koniec.
Dodatkowo temperatura jest czynnikiem dość dużym - szmata jak to szmata - ale winyl kurczy się i rozciąga w zależności od temperatury: możesz mieć przypadek, w którym dach po jesiennej przejażdżce będzie po prostu ... za krótki by go złożyć. Będziesz musiał rozgrzać winyl i spokojnie pracować by go złożyć nieuszkadzająć.
Szmata w użytkowaniu jest o wiele przyjemniejsza.
Ale jesteś na forum MX-5 - tu nie ma normalnych ludzi i część (jak ja) woli mimo wszystko pieprzyć się z winylem, bo wygląd i stylówa są czasami ważniejsze... (czego właścicielom MX-5 chyba nie trzeba tłumaczyć).
Więc to nie jest prosta decyzja i - niestety - nikt jej nie podejmie za ciebie, bo to mocno indywidualne.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
No oczywiście każdy może używać Miaty inaczej
Moja nocuje w garażu, ewentualnie czasem w pracy stoi na dworze. Przy niskich temp. dachu nie składam. Impregnacja zawsze 2 razy w roku.
Vinyl pęka bo bokach- fakt- ale.... łatwiej go czyścić
No co kto lubi
Ps. Teraz mam materiałowy:(
Moja nocuje w garażu, ewentualnie czasem w pracy stoi na dworze. Przy niskich temp. dachu nie składam. Impregnacja zawsze 2 razy w roku.
Vinyl pęka bo bokach- fakt- ale.... łatwiej go czyścić
No co kto lubi
Ps. Teraz mam materiałowy:(
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 maja 2019, 19:48
- Model: NB
- Wersja: '99
- Lokalizacja: Wieluń
Powiem tak, był vinyl jest moher. I tak zostanie. Nie jest to jakoś uciążliwe. Czyszczenie dbanie ale jak dbam o całe auto to o dach tym bardziej. Polecam Cabrio Pietryga jeżeli chodzi o moher. Przyjechałem rano i o 12 wyjechałem z wymienionym poszyciem. Ile aut tyle opinii i każdy chwali to co ma
———————————
Wszystkie Krzyśki to fajne chłopaki.
Red NB 1.8 1999 E987
Wszystkie Krzyśki to fajne chłopaki.
Red NB 1.8 1999 E987
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Mam chwilkę czasu w pracy więc dorzucę subiektywny komentarz, za którego jeden fragment pewnie mi się dostanie za chwilę
To jest taka dyskusja jak "co lepsze, H4 czy ksenony". Jedno i drugie świeci, ksenon lepiej ale żarnik kosztuje tyle, co 40 żarówek H4. Przy czym wpakować ksenon czy LEDy do NA to tak jakby przyjść na rozprawę do sądu w kreszowym dresie.
Wiadomo, że chronologicznie to moher jest następnym krokiem w ewolucji, ale vinyl po prostu pasuje do NA, która ze współczesnym dachem dużo traci ze swojego charakteru.
Moher pasuje do NB, bo NB jest generalnie nijakie, w środku i na zewnątrz wygląda jak hyundai accent więc tam nie ma to znaczenia
Jeśli trzymasz auto pod chmurą i narażone jest na UV przez cały rok (bo to UV masakruje vinyl, a nie niskie temperatury, nowy, porządny vinyl jest mięciutki i elastyczny, po prostu lata robią swoje i wtedy na mrozie jest plastikowy) to vinyl szybciej ci zniszczeje niż moher. Ale dłużej będzie czysty.
Wg mnie, jeśli nie jesteś ortodoksem i nie musisz zrzucać dachu przy każdym odpaleniu auta, to w zimie po prostu poczekaj aż nagrzejesz kabinę (i dach) i wtedy vinyl też można złożyć. A najlepiej to bez względu na rodzaj poszycia po prostu jeździj w zimie, jak normalny człowiek, z dachem nad głową.
To jest taka dyskusja jak "co lepsze, H4 czy ksenony". Jedno i drugie świeci, ksenon lepiej ale żarnik kosztuje tyle, co 40 żarówek H4. Przy czym wpakować ksenon czy LEDy do NA to tak jakby przyjść na rozprawę do sądu w kreszowym dresie.
Wiadomo, że chronologicznie to moher jest następnym krokiem w ewolucji, ale vinyl po prostu pasuje do NA, która ze współczesnym dachem dużo traci ze swojego charakteru.
Moher pasuje do NB, bo NB jest generalnie nijakie, w środku i na zewnątrz wygląda jak hyundai accent więc tam nie ma to znaczenia
Jeśli trzymasz auto pod chmurą i narażone jest na UV przez cały rok (bo to UV masakruje vinyl, a nie niskie temperatury, nowy, porządny vinyl jest mięciutki i elastyczny, po prostu lata robią swoje i wtedy na mrozie jest plastikowy) to vinyl szybciej ci zniszczeje niż moher. Ale dłużej będzie czysty.
Wg mnie, jeśli nie jesteś ortodoksem i nie musisz zrzucać dachu przy każdym odpaleniu auta, to w zimie po prostu poczekaj aż nagrzejesz kabinę (i dach) i wtedy vinyl też można złożyć. A najlepiej to bez względu na rodzaj poszycia po prostu jeździj w zimie, jak normalny człowiek, z dachem nad głową.
Myślę że pielęgnacja też nie jest bez znaczenia, należy pilnować czystości odpływów i samego dachu a przede wszystkim impregnować vinyl aby słoneczko go nie zniszczyło za szybko.
Poza tym podpisuję sie pod punktem widzenia Pirula
Poza tym podpisuję sie pod punktem widzenia Pirula
Co masz na myśli pisząc o odpływach? Rozumiem że chodzi o sytuację kiedy w uszczelkach dachu zbiera się woda bo odpływ jest niedrozny? Jest jakaś różnica pomiędzy moherem a vinylem w tym temacie?Grzybohun pisze:Myślę że pielęgnacja też nie jest bez znaczenia, należy pilnować czystości odpływów i samego dachu a przede wszystkim impregnować vinyl aby słoneczko go nie zniszczyło za szybko.
Poza tym podpisuję sie pod punktem widzenia Pirula
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Jedno i drugie ci zgnije jak nie będzie z rynny swobodnie odpływać woda.
W kwestii pielęgnacji vinylu to już niejednokrotnie było wspominane żeby używać płynów blokujących UV, np. 303 aerospace protectant. Z uwagą, że stosowanie tego na 20letni, sparciały już vinyl wiele nie pomoże
W kwestii pielęgnacji vinylu to już niejednokrotnie było wspominane żeby używać płynów blokujących UV, np. 303 aerospace protectant. Z uwagą, że stosowanie tego na 20letni, sparciały już vinyl wiele nie pomoże
Cześć wszystkim.
Podzielę się praktyczną obserwacją a propos wymiany poszycia w stelażu NB/NB/FL mocowanym na NA na nowy vinyl.
Otóż jeśli macie NA ze stelażem od NB/NBFL i wymienicie poszycie na aftermarket to po instalacji dach ma tendencję do składania się w niewłaściwym miejscu co powoduje jego przytrzaśnięcie pomiędzy elementami stelaża. W konsekwencji prowadzi to do przyszczypania dachu i dziury w nowym poszyciu. Ja zauważyłem u siebie niewielki ubytek i na szczęście zdążyłem się zorientować w sytuacji zanim zrobiła się duża dziura. Cała historia jest opisania na stronie Jass Performance które ma na to swój patent:
http://www.jassperformance.com/manuals/retainer.pdf
Zakładam że w moherze ten problem nie występuje. Pozostawiam ku przestrodze.
Podzielę się praktyczną obserwacją a propos wymiany poszycia w stelażu NB/NB/FL mocowanym na NA na nowy vinyl.
Otóż jeśli macie NA ze stelażem od NB/NBFL i wymienicie poszycie na aftermarket to po instalacji dach ma tendencję do składania się w niewłaściwym miejscu co powoduje jego przytrzaśnięcie pomiędzy elementami stelaża. W konsekwencji prowadzi to do przyszczypania dachu i dziury w nowym poszyciu. Ja zauważyłem u siebie niewielki ubytek i na szczęście zdążyłem się zorientować w sytuacji zanim zrobiła się duża dziura. Cała historia jest opisania na stronie Jass Performance które ma na to swój patent:
http://www.jassperformance.com/manuals/retainer.pdf
Zakładam że w moherze ten problem nie występuje. Pozostawiam ku przestrodze.