Cześć!
Mam problem z modelem NB i do tej pory dwóch mechaników nie było w stanie mi pomóc i pomyślałam, że może ktoś z Was miał już może podobną komplikację i mógłby jakoś nakierować.
To co się dzieje to po wyłączeniu silnika (już po krótkiej, 20-30 minutowej jeździe) i próbie jego ponownego włączenia po chwili, samochód nie chce odpalić. A jeśli się to udaje, to silnik się dławi i obroty mu szaleją, zarówno gdy stoi na luzie, jak i przy dodawaniu gazu. Ostatecznie nigdy w takiej sytuacji nie udaje mi się go utrzymać odpalonego i ostatecznie gaśnie "zdławiony". Czasem dzieje się to także podczas jazdy, chociażby stojąc dłużej w korku na światłach.
Mechanicy wymienili rozrusznik, czujnik położenia wału korbowego i sondę lambda, problem nie zniknął.
To co zaobserwowałam to że dzieje się tak tylko przy wysokich temperaturach na zewnątrz. Problem zaczął się ubiegłego lata, zimą zniknął całkowicie, zaczął się ponownie teraz.
Czy ktoś ma jakiś pomysł co jej dolega?
Problem z gasnącą (i nieodpalającą) NB
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Pewnie, daj znać czy się udało. Mnie ta awaria dopadła w Belgii na autostradzie o 3 w nocy kiedy wracałem mazdą brata z UK do Polski. Auto po prostu zgasło przy 140km/h. Po godzinnym postoju na poboczu i zamówionej lawecie odpaliło więc pognałem dalej, silnik dławił się przez całą drogę kiedy tylko się dobrze dogrzał, kilka dobrych razy stałem na parkingach czekając aż ostygnie. W sumie wracałem do domu ponad 24h. W domu zczytałem obd, czujnik w zamienniku za 70pln załatwił sprawę.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ulubiona usterka uczestników wypadów D-Winkle / Kotlina Kłodzka Drift. xD
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 03 lip 2020, 20:36
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Opole
Odgrzebuje wątek po (najprawdopodobniej) doświadczeniu właśnie tego problemu. Gdzie lub bardziej jaki najlepiej kupić ten czujnik/zamiennik? Ponoc w ASO zdzierają skórę do żywca.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Zapytaj o oryginał w carspeed, może będą mieć w dobrej cenie. Oryginał z UK 330pln z wysyłką w razie czego, w aso ok 450pln. Zamienniki są zbliżone żywotnością (oprócz chińczyków), więc jak musi być zamiennik to najlepiej kupić dwa po te 80-100pln i wozić ze sobą razem z płaską 10ką
Zapomniałam wtedy odpisać, dzięki @pirul za pomoc, to rzeczywiście było to. Mechanik był trochę zdziwiony (zwłaszcza po wszystkim, co było wymienione wcześniej w poszukiwaniu przyczyny), ale naprawił i było po sprawie. Minęły 3 lata, problem nie wrócił